Премини към съдържание

Голям разход на гориво?


Препоръчано мнение

Здравейте на всички, имам си един галант 97г. 2,5 V6, мотора му е 6А13, автоматик. В момента колата ми дава среден разход около 20л на 100км градско каране, а доколкото разбрах, би трябвало да е около 13л на 100км. Някой имал ли е такъв проблем, и някой може ли да каже от какво може да е? Моля за съвет. Благодаря ви предварително.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Лично аз не мога да ти помогна, но все пак кажи ни Къде и най-вече Как караш колата.

 

И от коя бензиностанция зареждаш? И аз така се уплаших с разход 15/100 - 16/100 а се оказа, че ме мамят на бензиностанцията до дома ми.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Малко я караш (на къса дистанция) предполагам. И аз така си мислех, работя на 4.5 км от нас с 50 лева отивам 9 дена на работа, оказа се че със същото гориво отивам 6 пъти до Панчарево, дето е на 20-тина километра или иначе казано колкото по-голям пробег имаш, по-малък среден разход дава, лятото нещата се нормализират. Това разбира се ако нямаш никакъв друг проблем де.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не може да минава 5 км. с 1 литър щом кара икономично.

Не мога да се сетя как се казваше темата за висок разход... Имаше дискусия на същата тематика и ставаше въпрос за загуба на бензин в движение. Как точно се получаваше... :rolleyes: А Гинко Билоба де...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами там ставаше въпрос за моя случай, а той се изясни поне за мен. Просто като тръгна от нас, колата загрява един километър преди да стигна до работата си. Значи така и не влиза в оптимален режим на работа до момента на паркирането. В тоя режим гори 18-20/100, но една седмица ми се налага почти всеки ден да ходя до Панчарево, което си е около 20км пробег в едната посока, пак градско и размесено с ходенето ми до работа - чудо, разхода внезапно падна на 13-14/100. Точно след като бистрихме в моята тема, че сигурно ми тече гориво, пътувах до Сандански, резултата беше 300км извън градско и след това 100км градско тук в София с 50лв (30л) гориво. Та никакъв теч не е, просто кофти режим на експлоатация.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Затова хората си взимат малолитражки, за да ходят с тях на работа...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Другата ми кола - Астра 1.6 75ps е малолитражка и по същия маршрут и начин на управление като Галанта, харчи с 0,5 литра повече (от Опела) за 100 км, като е имало и случаи (мн. ч.) шесте гърла да минат с 10/100, докато при хлопелта - малко над 10/100. Разликата е, че Митсубишито го карам с около 200-250 оборота по-малко от Астрата, а последната върви с около 5 км/ч по-бързо, защото по-добре поема дупките (а и мога да я направя, а Мици - не мога+това е скъпо при него). А, има и друга много важна разлика - стрелката за Т на Опелито стига до max 60 градуса, докато Галанта е загрял много по-рано и вече се грея :icon_dance: Става въпрос за зимата.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Другата ми кола - Астра 1.6 75ps е малолитражка и по същия маршрут и начин на управление като Галанта, харчи с 0,5 литра повече (от Опела) за 100 км, като е имало и случаи (мн. ч.) шесте гърла да минат с 10/100, докато при хлопелта - малко над 10/100. Разликата е, че Митсубишито го карам с около 200-250 оборота по-малко от Астрата, а последната върви с около 5 км/ч по-бързо, защото по-добре поема дупките (а и мога да я направя, а Мици - не мога+това е скъпо при него). А, има и друга много важна разлика - стрелката за Т на Опелито стига до max 60 градуса, докато Галанта е загрял много по-рано и вече се грея :icon_dance: Става въпрос за зимата.

 

 

 

Тука не е форум на Опел, кажи Галанта колко ти гори?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Разходът наистина е дъвкан толкова много, че просто няма накъде повече... Ако пропуснем субективният фактор от стил на шофиране, който играе най-най-важна роля... остават още много други странични проявления на състоянието на колата, които предопределят разходът. Ще ги изредя, като редът не е по важност, а по-скоро по това как се сещам за тях:

 

- Каква скоростна кутия имаш

- С какви гуми си, като тук визирам профил, сезонност на гумата, марка и т.н. Всичко играе роля!!!

- Дали сутрин я подгряваш до към 30 градуса на системата, когато оборотите се нормализират

- При какви обороти сменяш предавки (аз съм с автоматик и за близо 20000км открих най-икономичният режим: 1300-2300 оборота)

- Състояние на редица компоненти при двигателя, като:

* свещи

* кабели на свещите

* гарнитура

* повдигачите!!!!

* цялостно състояние на цилиндри, клапани и бла-бла - въобще всичко, което играе роля при компресията

- Горивната смес... тя се оптимизира, като се направи газов анализ на колата

- Забравих думата на едно устройство в колата, но то служеше за доизгаряне на изходните газове... Ники Мизов може да сподели, защото той каза, че има проблем с него и от това му качваше разхода

- Състояние на спирачната система - на много Галанти има проблем с дисковете, които се изкривяват... и триенето от тях увеличава също разхода!

 

И след всичко изброено, да обобщя с пример - аз карам Галант 2.5 комби автоматик на 230хил км, с пълно обслужване на двигателя, правил съм си газов анализ преди 6 месеца, с нови маркови свещи, нови кабели на свещите, чисто нови гуми Ултрагрип 7+, обучил съм си автоматика да сменя в режим до 2300-2500 оборота, сутрин винаги изчаквам да се нормализират оборотите, карам предимно в София, като минавам диагоналът Дружба - Военна рампа (тоест по около 25км на посока), повдигачите ми тропат... При всички тези обстоятелства и засичане на разхода на база изминати 20000км spritmonitor.de твърди, че имам градски разход от 11.5/100

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И аз имам подобен проблем колега, но при мене е от ЕГР системата! Най-добре отиди до DJ Tymbi да ти я погледне и да ти каже къде може да имаш проблем!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм 2.5 6А13, автоматик и имам разход градско към 20.7/100 газ. Това е за София. С обикновена газова съм. На бензин нямам представа какъв е, но е голям, ако съдя по това, как намалява горивото като се има предвид, че мотора само пали на бензин (не карам на бензин).

Колега Estilian, би ли обяснил какво означава "обучил съм си автоматика да сменя в режим до 2300-2500 оборота" и как се прави това?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, разхода на газ ти е нормален, все пак не си с газов инжекцион. Нашият на бензина е 21-23/100км. градско и то при нормално каране.

Що се отнася за Стилян, той си е ''обучил'' глезена :icon_thumbup: , а не автоматичната кутия!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Що се отнася за Стилян той си е ''обучил'' глезена :icon_thumbup: , а не автоматичната кутия!

Да, глезена е най-големия фактор за разхода :plane:

Опитвам се да го обуча вече половин година, но все пак ми се струва че не е нормален този разход.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

По тази тема е говорено много, аз съм с V6 1997 и действително през зимата на бензин ми дава 15 - 20 л /100 км., а през лятото 10-15 л./100 градско, но откакто сложих газов инжекцион "се родих"! На газ дава около 13 л/100 градско и около 9/100 извън градско.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте на всички, имам си един галант 97г. 2,5 V6, мотора му е 6А13, автоматик. В момента колата ми дава среден разход около 20л на 100км градско каране, а доколкото разбрах, би трябвало да е около 13л на 100км. Някой имал ли е такъв проблем, и някой може ли да каже от какво може да е? Моля за съвет. Благодаря ви предварително.

 

Ами май може и повече от 20 да се докара. :) Както и разход на малолитражка - жената дава 11/100. Зависи от около 2 милиона фактора, така, че не може да се каже конкретно. Все пак - на загряла кола, мирише ли отзад на ауспуха на бензин?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

кажи Галанта колко ти гори?

При добро желание - 10, но мое градско. От малък град съм. Не гася, не изключвам от скорост и т. н. Карам си бавно и полека. Кротвам го с 1400 оборота на трета и въобще не ме интересуват бързащите таралясници през траповете. Ремонтът на ходовата ми част е повече от пазарната цена на бързаците със стари коли. Много ме дразнят понякога.

Иначе около 11-11,5/100 и също не ръчкам. Само колкото да ми мине "мерака".

 

Да ви питам нещо - може ли да се прави самодиагностика при този галант? При опела може по "метода с кламера".

Запушен катализатор не може да покаже, но пък дава информация за ламбда-та например........... и много други.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При добро желание - 10, но мое градско. От малък град съм. Не гася, не изключвам от скорост и т. н. Карам си бавно и полека. Кротвам го с 1400 оборота на трета и въобще не ме интересуват бързащите таралясници през траповете. Ремонтът на ходовата ми част е повече от пазарната цена на бързаците със стари коли. Много ме дразнят понякога.

Иначе около 11-11,5/100 и също не ръчкам. Само колкото да ми мине "мерака".

 

Да ви питам нещо - може ли да се прави самодиагностика при този галант? При опела може по "метода с кламера".

Запушен катализатор не може да покаже, но пък дава информация за ламбда-та например........... и много други.

 

По принцип ЕВО Скан-а показва доста прилично количество данни, но може да се спори по въпроса относно колко достоверни са тези данни... Иначе за друг "домашен" подход не се сещам...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

По тази тема е говорено много, аз съм с V6 1997 и действително през зимата на безнин ми дава 15 - 20 л /100 км., а през лятото 10-15 л./100 градско, но откакто сложих газов инжекцион "се родих"! На газ дава около 13 л/100 градско и около 9/100 извън градско.

Моят Галант е същия, но с обикновена газова с малки подобрения, не знам точно. Ръчни скорости и ми дава разход около 12/100 градско, извънградско 9/100. От Пловдив съм. По принцип съм доволен и от сегашния разход, но карането на по-високи обороти не е удоволствие, както когато съм на бензин. Над 5000 хил има известно прекъсване на двигателя. Явно не му достига газ. А пък и като си има на предвид качеството...

Колко ти струваше газовия инжекцион?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Моят Галант е същия, но с обикновена газова с малки подобрения, не знам точно. Ръчни скорости и ми дава разход около 12/100 градско, извънградско 9/100. От Пловдив съм. По принцип съм доволен и от сегашния разход, но карането на по-високи обороти не е удоволствие, както когато съм на бензин. Над 5000 хил има известно прекъсване на двигателя. Явно не му достига газ. А пък и като си има на предвид качеството...

Колко ти струваше газовия инжекцион?

Здравейте :mitsu-smiley: , да се включа и аз :rolleyes: , аз съм с ГИ и моят разход варира и всичко зависи от стила на шофиране. Средния ми разход е 12 около 80 % градско, но ще споделя друго. Когато ми сложиха ГИ, имах проблем с работата на двигателя: между 2500 и 2700 оборота се получаваше придърпване. Докато разберем, че проблема е в компютъра на ГИ, смених три вида дюзи и както се досещате параметрите на разход и ускорение бяха различни. При тези с по-големия диаметър колата бягаше малко повече на газ, отколкото на бензин. Е разхода си го биваше :icon_blush: (около 15-16 средно), в момента съм със средния диаметър, а за малкия няма да коментирам. Иначе ГИ е PowerJET - 1300лв. и съм много доволен, има и електронен нивомер в купето.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

По принцип ЕВО Скан-а показва доста прилично количество данни, но може да се спори по въпроса относно колко достоверни са тези данни... Иначе за друг "домашен" подход не се сещам...

Хич няма защо да се спори за данните - не подвеждай хората! Данните от датчиците - например ТПС-а или ISC- моторчето са в миливолтове - няма какво да се спори тук! Данните са същите като в оторизиран сервиз на Мицубиши. Дискусионни са данните за мощност, въртящ момент и други апроксимирани работи, които са направени за красота - диагностичната част е ОК. Самодиагностика също може, коя година е галантът?

Моят галант гори около 13-до 15 литра градско. Понякога карам спокойно, но сравнително веднъж-дваж седмично поизреждам скоростите до четвърта в края на оборотомера.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Питах конкретно за самодиагностика при галант 2.5 с новото табло. Годината е 2000.

Нали в смесобразуването участват една камара датчици, та може да покаже някой код за грешка. От тази гледна точка зададох въпроса.

Например температурният датчик на инжекциона. Теоретично може да не работи коректно и ЕКУ-то да "мисли", че двигателят е студен след половин час каране и да подава сигнал за обогатена горивна смес. МАП-сензора също играе роля, поне доколкото съм запознат с друга марка автомобили (да не я споменавам). Също някоя ламбда може да е приключила и това евентуално да се разбере при самодиагностиката.......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Значи кабелите и гарнитурата също влияят на разхода? Защото на мен ми казаха, че след като ги оправя това няма да повлияе. Аз съм със Вагон'97, 2л., но може би това няма значение. :icon_blush:

В момента ми харчи 12/100 в градски условия.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Кабелите, ако са за смяна, разбира се, че влияят на разхода. Гарнитурата - не мисля - или е здрава, или събаряш главата.....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...