Премини към съдържание

Май гори масло ...


Препоръчано мнение

Здравейте,

За мой срам 2 месеца не бях проверявала маслото, и вчера установих че е на около 1мм под чертичката на минимума ... предния път като го проверявах беше на около 1 мм над минимума ... не виждам някъде да е текло масло, така че явно го гори; и чернилката в ауспуха е малко мазна ...

Въпроса е доколко е нормално да гори масло, и как да я лекувам сега?

След смяната на масло е карана около 4 000км, лошото е че я карам предимно на къси разстояния - до офиса ми са 6км ... ...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 87
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

За 4000 км ти е смъкнало цялото масло от максимума до минимума ли? :icon_hmm: Това е доста според мен - не би трябвало да гори толкова много.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз бих замерил първо компресията на цилиндрите и тогава бих предприемал нещо.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не маслото от минимума до максимума, а около 2 милиметра по щеката - от около 1мм над минимума до около 1мм под минимума ...

Компресията беше ОК преди около 2-3 месеца ... но ще я меря май пак ...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз не съм забелязал моята дали бута маслото, но ми казаха че всички митсубишита (по-старичките) бутали маслото.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Няма такова нещо! Ако колата е наред - не гори масло.

 

Колежке, никога не си дръж маслото на минимума. Така, както си го описала, излиза, че за 4 000 ти е мръднало с 2-3 мм, което е нищо. Но дръж нивото на маслото ок. 2/3 между минимум и максимум (в горния край) и си свиркай.......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Така става като не се сещам да погледна под капака ... ... ще ми е за урок ... дано не се стигне до някой сериозен ремонт :icon_crying:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Добре де, все пак, като го смени маслото преди 4000км. как беше нивото ? Защото, ако тогава е било около максимума, за 4000 е изгорила много. Ако тогава още е било около минимума, не прави друг път така. При смяна наливай толкова литра, колкото е по спецификация.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз не съм забелязал моята дали бута маслото, но ми казаха че всички митсубишита (по-старичките) бутали маслото.

 

Пълен абсурд :) Мойта кола е 96-та година (т.е. хич не е нова), а от смяна до смяна маслото пада с 1 мм. Като налях до максимума, на 10 000 като го сменях беше 1мм под максимума. Даже бях малко над 10 000. Карам си с 10W40 и нямам грижи. Вземам 4 литра масло като го сменям, мотора събира 3,8 и 200 грама си остават до другата смяна, защото не ми се налага да доливам ;)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Имам подобен проблем.При смяна на маслото я пълня точно до средата на щеката,центъра между минимум и максимум.Когато направя около 4-5 хиляди километра, вече ми е на минимума и й доливам 1 литър.Пак си отива на същото междинно положение и когато я погледна на 10 хиляди километра,пак е на минимума.Това според мен означава,че гори около 2 литра на 10 хиляди километра.За мен не е нормално.Накакви съвети ? Живея близо до Пловдив,кой може да я погледне ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Milen_z може да я погледне :) А защо като сменяш маслото, наливаш до средата?!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами незнам.Мисля,че е по-добре да я засека колко ми гори.За в бъдеще ще знам да я пълня до максимума

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Имам подобен проблем.При смяна на маслото я пълня точно до средата на щеката,центъра между минимум и максимум.Когато направя около 4-5 хиляди километра, вече ми е на минимума и й доливам 1 литър.Пак си отива на същото междинно положение и когато я погледна на 10 хиляди километра,пак е на минимума.Това според мен означава,че гори около 2 литра на 10 хиляди километра.За мен не е нормално.Накакви съвети ? Живея близо до Пловдив,кой може да я погледне ?
Ти винаги по един и същи начин ли го мериш маслото ?... Т.е. при еднаква температура на мотора, и при един и същ наклон на пътя.......

По принцип разликата между мин/макс. е 1 л.....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ти винаги по един и същи начин ли го мериш маслото ?... Т.е. при еднаква температура на мотора, и при един и същ наклон на пътя.......

По принцип разликата между мин/макс. е 1 л.....

Ами по принцип го меря като е студена,но като й доливам го правя като е топла и след това го меря веднага.Явно не се е оттекло още,когато го меря.Може би качва над половината,но през следващите 5 хиляди километра пак ми пада на минимума.

Искам да допълня,че нямам нито капчица масло по двигателя и извън него.Имам изключително чист двигател.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

За мой срам 2 месеца не бях проверявала маслото, и вчера установих че е на около 1мм под чертичката на минимума ... предния път като го проверявах беше на около 1 мм над минимума ... не виждам някъде да е текло масло, така че явно го гори; и чернилката в ауспуха е малко мазна ...

Въпроса е доколко е нормално да гори масло, и как да я лекувам сега?

След смяната на масло е карана около 4 000км, лошото е че я карам предимно на къси разстояния - до офиса ми са 6км ... ...

 

Не наливай масло до максимума никога. Колата ще го изхвърли или изгори. Гледай да е на средата между минимума и максимума. Когато проверяваш нивото на маслото винаги гледай да е била в покой по-дълго време за да се стече маслото обратно в картера и да е на равно место. Обикновенно когато гори масло има "сажди" в аспуха, той е почернял от вътрешната страна и дима е по-сив от обикновенно. Сега долей до половината и го следи известно време. Струва ми се че нямаш никакъв проблем. За по-голяма сигурност я закарай на диагностика, за да проверят количеството на изгорелите газове в картера и степента на компресия на цилиндрите.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не наливай масло до максимума никога. Колата ще го изхвърли или изгори. Гледай да е на средата между минимума и максимума. Когато проверяваш нивото на маслото винаги гледай да е била в покой по-дълго време за да се стече маслото обратно в картера и да е на равно место. Обикновенно когато гори масло има "сажди" в аспуха, той е почернял от вътрешната страна и дима е по сив от обикновенно. Сега долей до половината и го следи известно време. Струва ми се че нямаш никакъв проблем. За по голяма сигурност я закарай на диагностика за да проверят количеството на изгорелите газове в картера и степента на компресия на цилиндрите.

Странното при мен е , че ауспуха и изключително чист a съм убеден , че гори масло .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не бъдете максималисти!!! :D

 

Не, просто не ползвай императивен стил или като го ползваш слагай удивителните! Изречение се започва - Аз смятам еди-как си, защото еди-какво си. Това, че питащия е технически неопитен, не означава че можеш да му кажеш - Прави това, не прави онова! Тук просто обменяме мнения.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не бъдете максималисти!!! :D
Извинявай, ама предишната кола да не ти е била Мазда случайно ???....
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте!

Маслото на колата трябва и е хубаво да се държи между максимума и средата, как да постигнем точно това ниво?

Много просто, след като източите старото масло и завиете новия маслен филтър сипете свежото масло до максимума, после запалете колата докато угасне лампата на маслото(да напълни новия филтър, той е около 200-250 гр.)по този начин нивото на маслото ще слезе точно там-под максимума.

 

П.П.Според мен не хубаво да се държи нивото на максимума.

П.П.С.Ето нещо интересно и върши работа, но не забравяйте че не е вълшебна:

http://fenombg.com/category/%c3%b0%c2%a0%c...%b0%c2%b2%c3%b0

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не, просто не ползвай императивен стил или като го ползваш слагай удивителните! Изречение се започва - Аз смятам еди-как си, защото еди-какво си. Това, че питащия е технически неопитен, не означава че можеш да му кажеш - Прави това, не прави онова! Тук просто обменяме мнения.

 

Извинете ме ако съм обидил някой! Не съм искал да налагам мнението си или да го насилвам. Извинявам се и за "неуместното" си чувство за хумор с което съм Ви обидил Вас и колегата mario64. Според мен и според някой автори на литература за ремонт и подръжка на МПС (японски автомобили) нормалното количество трябва да бъде около средата, между минимума и максимумума. От моят скромен опит знам че да прекалиш е толкова лошо както и да икомисваш материала. Още веднъж се извинявам за императивния стил който съм използвал първия път и подчертавам, че това е само моето мнение и никой не е задължен да се съобразява с него. Единствената ми цел бе да помогна, защото знам колко трудно и скъпо е да преоткриваш нещо сам без помощ от приятели. :yes3:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...