Премини към съдържание

Май гори масло ...


Препоръчано мнение

Най-важното е желанието да се помогне и това е много хубаво. Подразни ме само стила и то не толкова твоят, а че става твърде често срещан...

 

Относно проблема - мисля, че всички разбрахме че колежката проблем няма. Това че някак е видяла, че е паднало с 2 мм е нищо просто.

 

Относно колко трябва да е маслото - аз мисля, че колкото повече - по-добре. По-добре ще се охлажда, ще остане повече в картера след като тръгне по магистралите, ще има повече резерв при проблем или при рязко натоварване, когато започне да го гори. Риска е само значително над максимума да се разпени от коляновия вал, така че на максимума е едно добро ниво. Мисля, че за турбо моторите го имаше изрично споменато. Така или иначе говорим за теоретични неща, на практика разликата е твърде малка...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 87
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

  • Admin

Добре е да бъде под максимума.

Проблема на колежката е, че не може да установи дали действително гори масло или е било малко под средата и за 4000 км е изгорило точното съотношение за правилната норма.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Извинете ме ако съм обидил някой! Не съм искал да налагам мнението си или да го насилвам. Извинявам се и за "неуместното" си чувство за хумор с което съм Ви обидил Вас и колегата mario64.

 

Никого не си обидил, просто много убедително твърдиш, че ако маслото е до максимум, колата ще го изхвърли или изгори.....

А това при колта не се получава, когато всичко ти е наред......Ако самата кола не гори масло, и до макс. да я напълниш, до 10к. маслото ще си стои там.....А ако колата си гори масло, и до средата да я напълниш, пак си го гори и в такъв случай, пак е по добре да си имаш повечко масло в картера(малко под макс. например)........Няма такава кола, която да го изгори от максимума до средата(понеже е било много маслото) и после да спре да гори........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Сега чакам да ми донесат маслото да долея, за да мога да я карам, и ще я следя ... явно го гори, но до колко е сериозно, ще видим ...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin
Кое е "точното съотношение за правилната норма"?

 

Под максимума, до средата и над минимума е нормата.

Най-добре е да е под максимума. Така се правят по заводски показатели двигателите.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ще слушате шефа :D Между другото и аз винаги така съм го наливал,точно до средата.Въпреки това,като гледам отговорите на другите,мисля следващият път да е малко под максимума

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ще слушате шефа :D Между другото и аз винаги така съм го наливал,точно до средата.Въпреки това,като гледам отговорите на другите,мисля следващият път да е малко под максимума
Шефа не го слушай, той кара само по равното Софийско поле.... :lol: .....

За теб е по добре да го държиш между средата и максимума......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз винаги доливам до максимума, и не ми пипва и грам маслото, а както Божо каза, според мен колкото повече толкова по-добре! А максимума затова е максимум т.е. показва до къде може да се налее! А когато караш в критични обороти е хубаво да има масло, защото като е до средата изрежи колата и виж колко е останало в картера... В сервизи съм сменял масло и винаги до максимума наливат. Има явно защо...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз винаги доливам до максимума, и не ми пипва и грам маслото, а както Божо каза, според мен колкото повече толкова по-добре! А максимума затова е максимум т.е. показва до къде може да се налее! А когато караш в критични обороти е хубаво да има масло, защото като е до средата изрежи колата и виж колко е останало в картера... В сервизи съм сменял масло и винаги до максимума наливат. Има явно защо...

 

:icon_thumbup: Съгласен съм съм с тебе но ако става въпрос за "Финикийски знаци". За маслото може много да се спори :icon_box: и от много кладенци вода да се донесе. :icon_hmm: Например че когато маслото е в повече се увеличава разхода на гориво.Защо не? Напълно е възможно като се има в предвид че се увеличава съпротивлението когато коляновия вал разплисква маслото от картера. В сервизите има друга логика и тя е да се продадат колкото може повече услуги. Все пак на всичко се слага някаква надценка. След като производителя е позволил този толеранс и всичко е в нормите, защо да не ти продам още половин или един литър масло от горе. :icon_angel: :icon_dance: Според мен всичко е въпрос на лична преценка на водача. Ако ще си по-спокоен когато караш-пълни до горе. Никой няма да те обвини и накаже за това нещо. Производителя на автомобила ти го разрешава :spamer:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Абе и аз имам същия проблем като на колежката и ми казаха, че ако ми го гори маслото може да се стигне и до основен ремонт на двигателя. :icon_censored: :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И на мен така ми казаха, но майстора ми каза първо да долея и да видя колко точно гори /защото дори на нови коли давали за нормално някакво количество/, и после ще му мислим ... следващите стъпки са евентуално добавка в маслото като го сменям следващия път и по-сериозните неща - гумички на клапаните, ремонт на двигателя /сегменти/ ... ...

Не искам да стигам до там :icon_crying:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е да така е, на никой не му се ще да стига до основен ремонт, аз не сам пробвал с добавки и тoва е добра идея по-принцип и ако след тoва си продължава да гори,ще си карам така баси. :tok

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Добавките не са много препоръчителни за коли с хидравлични компенсатори.Така,че избягвайте добавките. Ако гори масло може да се разбере по свещите - или ще са омаслени или ще са бели(до колкото се сещам),с 2 думи друг цвят на свещите. За горенето на масло, както каза единия колега, може да е от гумичките на клапаните. ;)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти на всички. Може да го гори дори само да има запушен отдушник отдушник на картера. А колкото за наливането на масло е елементарно и просто за всеки тип мотор се налива масло по каталог и след като я позагреете малко я спирате на равно, пушите една цигара ако пушете разбира се и си поглеждате щеката и каквото е нивото тогава, на такова си я държите и нямате грижи. Моя Colt вече 2 години си го карам така и доливам 600грама на 1000км

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Нем имам предвид 600г на 1000км. Нещо не мога да и нацеля подходящ тип масло. До 4000км след смяната не го бутва и след това на всеки следващи 1000 доливам 600г. Сега я карам с Fuchs 10w40 и се държи малко по-добре, но пак го гори. А 15W40 на Colt след 96г. по-добре не слагайте, превръща се в куц кон и не може да влезне в обороти така както влиза с по-тънко масло.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това ми звучи адски потресаващо! Мерил ли си и компресията на тази кола?!? Излиза, че 3.6 литра наливаш до смяна? То изобщо няма нужда от смяна тогава бе човек!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Хаха има нещо такова. Скоро не съм я мерил преди около година си беше добре. А маслото го сменям на 15000км. Ама стига с това масло, кажете от каде мога да си намеря компресор за климатика ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А сега сериозно! Ако колата ти наистина гори така, замисли дали не трябва да я разкараш. Тоя климатик направо ти е бял кахър!!!!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Проблема и е в маслените сегменти и гумичките иначе колата си е перфектна. Да се надяваме че скоро ще спре да го гори, а и някак си не ми се продава. Освен да сменям масло нищо не пипам и сега и климатика де, а и предпочитам да я оправя поне знам че има компресия. Ако я сменя няма гаранция че и другата няма да гори, а може дори да няма и компресия. Доста съм мислил по този въпрос по принцип. Мерси за савета все пак, ама ще пробвам да я излекувам ако не се оправи тогава вече ще я оправя нотариуса. Между другото с какво масло точно ги карате вашите Муцита ???

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

"Да се надяваме че скоро ще спре да го гори" - АМИН!

 

С 10W40 ги караме :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти на всички. Може да го гори дори само да има запушен отдушник отдушник на картера. А колкото за наливането на масло е елементарно и просто за всеки тип мотор се налива масло по каталог и след като я позагреете малко я спирате на равно, пушите една цигара ако пушете разбира се и си поглеждате щеката и каквото е нивото тогава, на такова си я държите и нямате грижи. Моя Colt вече 2 години си го карам така и доливам 600грама на 1000км

Леле колега аз си мислех, че моят гори, :icon_doh: а моят гори на десет хиляди километра около 2 литра,а ти искаш да ми кажеш, че доливаш по 600 на хиляда, 6 литра на десет хиляди.Това ми се струва невероятно много и ненормално.Според мен имаш проблем и то доста сериозен

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Леле колега аз си мислех, че моят гори, :icon_doh: а моят гори на десет хиляди километра около 2 литра,а ти искаш да ми кажеш, че доливаш по 600 на хиляда, 6 литра на десет хиляди.Това ми се струва невероятно много и ненормално.Според мен имаш проблем и то доста сериозен

Вие случайно да не карате Жигули?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...