Михаил Златев Публикувано 20 август 2009 Сподели Публикувано 20 август 2009 (редакция) Цвети, колко пари ти струваха гумичките? И във Варна ли ти ги сменяха? Редактирано 20 август 2009 от Михаил Златев Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Цвети Публикувано 21 август 2009 Автор Сподели Публикувано 21 август 2009 (редакция) В София, но майстора е приятел ... каза че по принцип ремонта струва около 200лв, но на мен ми направи отстъпкаСамо не можахме да разрешим загадката защо по каталози дават 8 големи и 4 малки гумички, а на моя двигател са 12 еднакви ... ... Редактирано 21 август 2009 от Цвети Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ceno83 Публикувано 21 август 2009 Сподели Публикувано 21 август 2009 (редакция) В София, но майстора е приятел ... каза че по принцип ремонта струва около 200лв, но на мен ми направи отстъпкаСамо не можахме да разрешим загадката защо по каталози дават 8 големи и 4 малки гумички, а на моя двигател са 12 еднакви ... ... Защото имаш 4 изпускателни клапана и 8 всмукателни , съответно по два всмукателни клапана и 1 изпускателен на бутало , респективно и гумичките са ти по 3 на бутало или две ИН гумички (големи) и една ЕКС гумичка (малка) Редактирано 21 август 2009 от ceno83 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Цвети Публикувано 24 август 2009 Автор Сподели Публикувано 24 август 2009 (редакция) Да, ясно, и от магазина така казали, но защо моя двигател е с 12 еднакви гумички?Сега майстора ми е сложил 12 еднакви, защото и старите са били 12 еднакви ... Редактирано 24 август 2009 от Цвети Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ceno83 Публикувано 24 август 2009 Сподели Публикувано 24 август 2009 Да, ясно, и от магазина така казали, но защо моя двигател е с 12 еднакви гумички?Сега майстора ми е сложил 12 еднакви, защото и старите са били 12 еднакви ... Твоят двигател не е с 12 еднакви гумички, а е както всички други подобни двигатели ( 8 на 4 ) . Явно и от там е идвал проблема с маслото. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
HolyMan Публикувано 10 Май 2010 Сподели Публикувано 10 Май 2010 Искам да допълня по темата: Моя двигател е 1.3 12 клапана 97 година. Започна напоследък да харчи масло като разпран - стигна до 1 литър на 1000 км и при ускорение зад колата ставаше облак. Даже катализатора запуши с това горене. След като смених гумичките на клапаните, спря напълно пушенето при всякакви обороти, студена или топла, отзад няма и помен от мирис на масло (вече е без катализатор, та може да се усети). Гумичките са 100% еднакви и 12те - и на смукателните и на изпускателните клапани. Да, пружините са различни, талерките респективно също, но стъблата на клапаните са абсолютно еднакви и гумичките също. Бях сериозно учуден, че може да има такъв разход на гориво от гумички на клапаните, но очевидно при този двигател може. В момента не го пипа. А бях решил сегменти да сменям и смяната на гумичките беше по-скоро за проба, отколкото от надежда че ще се оправи. Но ето на... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 10 Май 2010 Сподели Публикувано 10 Май 2010 Може да споменеш и информативно колко пари си дал за 12-те гумички Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
HolyMan Публикувано 10 Май 2010 Сподели Публикувано 10 Май 2010 (редакция) Може да споменеш и информативно колко пари си дал за 12-те гумички Няма проблеми, Емо. Нямах пари за оригинални - те са по около 12 лв. парчето с ДДС. И отиват към 150 лв. общо.Затова си поръчах от приятел от UK гумички ACL, които ми излезнаха 14 лв. комплекта Тук по магазините има някакви измислени за по 25 лв. и мисля в Euro07 имаше ACL за 35-40 лв. Иначе от един руснак в пресечка на Симеон, който прави инструменти, взех скоба за натискане на пружинките (реално инструмент за правене на простотия - смяна на гумички без махане на главата). Останалото е внимание, изобретателност и мерак. И един свободен следобед Не правих снимки, защото нямах чист човек да снима, а аз бях меко казано мръсен Но не е голяма философия, стига да се внимава да не изтървеш някой клапан (ако се действа внимателно, няма начин това да стане). Нужните инструменти за тази интервенция (при Colt CJ1A):- тресчотка с удължение и вложки 10 (капака на клапаните), 14 (кавалите), 21 за свещи;- тънка тръба фи-20 някъде натъпкана с парцали и желателно магнит вътре (аз ползвам от хард диск) - за избиване на конусчетата и тяхното не-изгубване ;)- чук, не много голям - за биене по тръбата :D умерено;- клещи човки, гарги или други подходящи, за изваждане на старите гумички без да се нарани или изкриви нещо;- дълбока вложка 12 за леко набиване на гумичките - влизат относително лесно, но трябва малко да се натиснат с подобен инструмент, за да легнат добре;- скоба за клапани за ладичка или нещо от сорта, аз взех от http://www.instrumentbg.com/ и свърши перфектна работа, комбинирана с подходящи планки и болтове, за да се захване някъде - както споменах в началото, има нужда от малко изобретателност и здрав разум;- 200 мл. масло за двигателя, с което да се смажат всички неща, които са вадени и т.н.;- отвертка кръстачка, лула 12 и луфтомер за реглаж на клапаните след процедурата;- парцали - основно за запушване на дупките за маслото, че ако нещо изпуснеш в тях следват драми. Освен това за не-оплескване на всичко наоколо с масло;- ако има нужда - гарнитура за капака на клапаните. При мен нямаше. Общо взето инструментите струват доста повече от смяната в сервиз, но тъй като аз имах всички без скобата за клапани, а и от известно време избягвам ходенето по сервизи след известно патене, предпочетох да се сдобия и с тоя "инструмент за простотия" Пък и е по-приятно сам да си правиш колата Та така... Надявам се да съм бил изчерпателен ;) Редактирано 10 Май 2010 от HolyMan Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 10 Май 2010 Сподели Публикувано 10 Май 2010 Браво :icon_clap: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
skaliente Публикувано 11 Май 2010 Сподели Публикувано 11 Май 2010 Няма проблеми, Емо. Нямах пари за оригинални - те са по около 12 лв. парчето с ДДС. И отиват към 150 лв. общо.Затова си поръчах от приятел от UK гумички ACL, които ми излезнаха 14 лв. комплекта Тук по магазините има някакви измислени за по 25 лв. и мисля в Euro07 имаше ACL за 35-40 лв. Иначе от един руснак в пресечка на Симеон, който прави инструменти, взех скоба за натискане на пружинките (реално инструмент за правене на простотия - смяна на гумички без махане на главата). Останалото е внимание, изобретателност и мерак. И един свободен следобед Не правих снимки, защото нямах чист човек да снима, а аз бях меко казано мръсен Но не е голяма философия, стига да се внимава да не изтървеш някой клапан (ако се действа внимателно, няма начин това да стане). Нужните инструменти за тази интервенция (при Colt CJ1A):- тресчотка с удължение и вложки 10 (капака на клапаните), 14 (кавалите), 21 за свещи;- тънка тръба фи-20 някъде натъпкана с парцали и желателно магнит вътре (аз ползвам от хард диск) - за избиване на конусчетата и тяхното не-изгубване ;)- чук, не много голям - за биене по тръбата :D умерено;- клещи човки, гарги или други подходящи, за изваждане на старите гумички без да се нарани или изкриви нещо;- дълбока вложка 12 за леко набиване на гумичките - влизат относително лесно, но трябва малко да се натиснат с подобен инструмент, за да легнат добре;- скоба за клапани за ладичка или нещо от сорта, аз взех от http://www.instrumentbg.com/ и свърши перфектна работа, комбинирана с подходящи планки и болтове, за да се захване някъде - както споменах в началото, има нужда от малко изобретателност и здрав разум;- 200 мл. масло за двигателя, с което да се смажат всички неща, които са вадени и т.н.;- отвертка кръстачка, лула 12 и луфтомер за реглаж на клапаните след процедурата;- парцали - основно за запушване на дупките за маслото, че ако нещо изпуснеш в тях следват драми. Освен това за не-оплескване на всичко наоколо с масло;- ако има нужда - гарнитура за капака на клапаните. При мен нямаше. Общо взето инструментите струват доста повече от смяната в сервиз, но тъй като аз имах всички без скобата за клапани, а и от известно време избягвам ходенето по сервизи след известно патене, предпочетох да се сдобия и с тоя "инструмент за простотия" Пък и е по-приятно сам да си правиш колата Та така... Надявам се да съм бил изчерпателен ;)Милен ми взе гумички за 60 лв комплекта Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Pilchard Публикувано 11 Май 2010 Сподели Публикувано 11 Май 2010 Имам един въпрос към колегата HolyMan. На какъв двигател си сменял гумичките на клапаните (1.3, 1.6 ? ) и също така подпираш ли клапаните и ако да с какво ? Благодаря предварително ;) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 11 Май 2010 Сподели Публикувано 11 Май 2010 Колега, написано е ясно, че двигателя е 4Г13, а и неколкократно се споменава, че става дума за 12 гумички, а 1.6 са само по 16 клапана. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
HolyMan Публикувано 11 Май 2010 Сподели Публикувано 11 Май 2010 (редакция) Имам един въпрос към колегата HolyMan. На какъв двигател си сменял гумичките на клапаните (1.3, 1.6 ? ) и също така подпираш ли клапаните и ако да с какво ? Благодаря предварително ;) Както Емо написа - 4G13 мотора на Colt CJ. Оттам и CJ1A описанието на модела на колата. Колкото до подпиране на клапаните - в случая нямаше нужда - при избиване на конусчетата поставям буталото не в ГМТ, ами на около 3-4см по-надолу. Така хем клапана не може да удари в буталото (все пак не удрям хамалската), хем като се освободи, остава да стърчи достатъчно, че да се издърпа. Внимание се иска Иначе при монтажа обратно, буталото е в ГМТ, но клапана пак има 1-2 см ход. Само че с новите гумички вече е стегнат и може да се държи само от гумичките. С внимателно натискане на пружинките, така че да не натиснем и клапана, всичко става. Нямах драма с нито един клапан от гледна точка да хлътне или да трябва да го подпирам. Може би на друг двигател няма да е така, но на този няма проблеми. Ясно е че тая процедура си е рискова донякъде, но за мен е за предпочитане пред сваляне на глава. Главно защото иска пари свалянето - поне гарнитура и шлайф. Но се почва - еиий, гледай тоя клапан как е... ама тоя цилиндър много черно, ох колко му е да свалим картера за сегменти... ама така и така сме тука, не може да не сменим лагерите... и т.н. И отиваме на сериозен ремонт за сериозни пари. А така не гледаме какво става вътре и си свиркаме Е, ясно е че ако продължи да пуши и да работи зле, няма да се мине само с гумички... Редактирано 11 Май 2010 от HolyMan Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.