Премини към съдържание

Май гори масло ...


Препоръчано мнение

Цвети, колко пари ти струваха гумичките? И във Варна ли ти ги сменяха?

Редактирано от Михаил Златев
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 87
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

В София, но майстора е приятел ... каза че по принцип ремонта струва около 200лв, но на мен ми направи отстъпка

Само не можахме да разрешим загадката защо по каталози дават 8 големи и 4 малки гумички, а на моя двигател са 12 еднакви ... ...

Редактирано от Цвети
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

В София, но майстора е приятел ... каза че по принцип ремонта струва около 200лв, но на мен ми направи отстъпка

Само не можахме да разрешим загадката защо по каталози дават 8 големи и 4 малки гумички, а на моя двигател са 12 еднакви ... ...

 

Защото имаш 4 изпускателни клапана и 8 всмукателни , съответно по два всмукателни клапана и 1 изпускателен на бутало , респективно и гумичките са ти по 3 на бутало или две ИН гумички (големи) и една ЕКС гумичка (малка) :)

Редактирано от ceno83
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да, ясно, и от магазина така казали, но защо моя двигател е с 12 еднакви гумички?

Сега майстора ми е сложил 12 еднакви, защото и старите са били 12 еднакви ...

Редактирано от Цвети
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да, ясно, и от магазина така казали, но защо моя двигател е с 12 еднакви гумички?

Сега майстора ми е сложил 12 еднакви, защото и старите са били 12 еднакви ...

 

Твоят двигател не е с 12 еднакви гумички, а е както всички други подобни двигатели ( 8 на 4 ) . Явно и от там е идвал проблема с маслото. :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 8 месеца ...

Искам да допълня по темата:

 

Моя двигател е 1.3 12 клапана 97 година. Започна напоследък да харчи масло като разпран - стигна до 1 литър на 1000 км и при ускорение зад колата ставаше облак. Даже катализатора запуши с това горене. След като смених гумичките на клапаните, спря напълно пушенето при всякакви обороти, студена или топла, отзад няма и помен от мирис на масло (вече е без катализатор, та може да се усети).

 

Гумичките са 100% еднакви и 12те - и на смукателните и на изпускателните клапани. Да, пружините са различни, талерките респективно също, но стъблата на клапаните са абсолютно еднакви и гумичките също.

 

Бях сериозно учуден, че може да има такъв разход на гориво от гумички на клапаните, но очевидно при този двигател може. В момента не го пипа. А бях решил сегменти да сменям и смяната на гумичките беше по-скоро за проба, отколкото от надежда че ще се оправи. Но ето на...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Може да споменеш и информативно колко пари си дал за 12-те гумички :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Може да споменеш и информативно колко пари си дал за 12-те гумички :)

 

Няма проблеми, Емо. :)

Нямах пари за оригинални - те са по около 12 лв. парчето с ДДС. И отиват към 150 лв. общо.

Затова си поръчах от приятел от UK гумички ACL, които ми излезнаха 14 лв. комплекта :) Тук по магазините има някакви измислени за по 25 лв. и мисля в Euro07 имаше ACL за 35-40 лв.

 

Иначе от един руснак в пресечка на Симеон, който прави инструменти, взех скоба за натискане на пружинките (реално инструмент за правене на простотия - смяна на гумички без махане на главата). Останалото е внимание, изобретателност и мерак. И един свободен следобед :)

 

Не правих снимки, защото нямах чист човек да снима, а аз бях меко казано мръсен :) Но не е голяма философия, стига да се внимава да не изтървеш някой клапан (ако се действа внимателно, няма начин това да стане).

 

Нужните инструменти за тази интервенция (при Colt CJ1A):

- тресчотка с удължение и вложки 10 (капака на клапаните), 14 (кавалите), 21 за свещи;

- тънка тръба фи-20 някъде натъпкана с парцали и желателно магнит вътре (аз ползвам от хард диск) - за избиване на конусчетата и тяхното не-изгубване ;)

- чук, не много голям - за биене по тръбата :D умерено;

- клещи човки, гарги или други подходящи, за изваждане на старите гумички без да се нарани или изкриви нещо;

- дълбока вложка 12 за леко набиване на гумичките - влизат относително лесно, но трябва малко да се натиснат с подобен инструмент, за да легнат добре;

- скоба за клапани за ладичка или нещо от сорта, аз взех от http://www.instrumentbg.com/ и свърши перфектна работа, комбинирана с подходящи планки и болтове, за да се захване някъде - както споменах в началото, има нужда от малко изобретателност и здрав разум;

- 200 мл. масло за двигателя, с което да се смажат всички неща, които са вадени и т.н.;

- отвертка кръстачка, лула 12 и луфтомер за реглаж на клапаните след процедурата;

- парцали - основно за запушване на дупките за маслото, че ако нещо изпуснеш в тях следват драми. Освен това за не-оплескване на всичко наоколо с масло;

- ако има нужда - гарнитура за капака на клапаните. При мен нямаше.

 

Общо взето инструментите струват доста повече от смяната в сервиз, но тъй като аз имах всички без скобата за клапани, а и от известно време избягвам ходенето по сервизи след известно патене, предпочетох да се сдобия и с тоя "инструмент за простотия" :) Пък и е по-приятно сам да си правиш колата :)

 

Та така... Надявам се да съм бил изчерпателен ;)

Редактирано от HolyMan
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Няма проблеми, Емо. :)

Нямах пари за оригинални - те са по около 12 лв. парчето с ДДС. И отиват към 150 лв. общо.

Затова си поръчах от приятел от UK гумички ACL, които ми излезнаха 14 лв. комплекта :) Тук по магазините има някакви измислени за по 25 лв. и мисля в Euro07 имаше ACL за 35-40 лв.

 

Иначе от един руснак в пресечка на Симеон, който прави инструменти, взех скоба за натискане на пружинките (реално инструмент за правене на простотия - смяна на гумички без махане на главата). Останалото е внимание, изобретателност и мерак. И един свободен следобед :)

 

Не правих снимки, защото нямах чист човек да снима, а аз бях меко казано мръсен :) Но не е голяма философия, стига да се внимава да не изтървеш някой клапан (ако се действа внимателно, няма начин това да стане).

 

Нужните инструменти за тази интервенция (при Colt CJ1A):

- тресчотка с удължение и вложки 10 (капака на клапаните), 14 (кавалите), 21 за свещи;

- тънка тръба фи-20 някъде натъпкана с парцали и желателно магнит вътре (аз ползвам от хард диск) - за избиване на конусчетата и тяхното не-изгубване ;)

- чук, не много голям - за биене по тръбата :D умерено;

- клещи човки, гарги или други подходящи, за изваждане на старите гумички без да се нарани или изкриви нещо;

- дълбока вложка 12 за леко набиване на гумичките - влизат относително лесно, но трябва малко да се натиснат с подобен инструмент, за да легнат добре;

- скоба за клапани за ладичка или нещо от сорта, аз взех от http://www.instrumentbg.com/ и свърши перфектна работа, комбинирана с подходящи планки и болтове, за да се захване някъде - както споменах в началото, има нужда от малко изобретателност и здрав разум;

- 200 мл. масло за двигателя, с което да се смажат всички неща, които са вадени и т.н.;

- отвертка кръстачка, лула 12 и луфтомер за реглаж на клапаните след процедурата;

- парцали - основно за запушване на дупките за маслото, че ако нещо изпуснеш в тях следват драми. Освен това за не-оплескване на всичко наоколо с масло;

- ако има нужда - гарнитура за капака на клапаните. При мен нямаше.

 

Общо взето инструментите струват доста повече от смяната в сервиз, но тъй като аз имах всички без скобата за клапани, а и от известно време избягвам ходенето по сервизи след известно патене, предпочетох да се сдобия и с тоя "инструмент за простотия" :) Пък и е по-приятно сам да си правиш колата :)

 

Та така... Надявам се да съм бил изчерпателен ;)

Милен ми взе гумички за 60 лв комплекта :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Имам един въпрос към колегата HolyMan. На какъв двигател си сменял гумичките на клапаните (1.3, 1.6 ? ) и също така подпираш ли клапаните и ако да с какво ? Благодаря предварително ;)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, написано е ясно, че двигателя е 4Г13, а и неколкократно се споменава, че става дума за 12 гумички, а 1.6 са само по 16 клапана.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Имам един въпрос към колегата HolyMan. На какъв двигател си сменял гумичките на клапаните (1.3, 1.6 ? ) и също така подпираш ли клапаните и ако да с какво ? Благодаря предварително ;)

 

Както Емо написа - 4G13 мотора на Colt CJ. Оттам и CJ1A описанието на модела на колата.

 

Колкото до подпиране на клапаните - в случая нямаше нужда - при избиване на конусчетата поставям буталото не в ГМТ, ами на около 3-4см по-надолу. Така хем клапана не може да удари в буталото (все пак не удрям хамалската), хем като се освободи, остава да стърчи достатъчно, че да се издърпа. Внимание се иска :)

Иначе при монтажа обратно, буталото е в ГМТ, но клапана пак има 1-2 см ход. Само че с новите гумички вече е стегнат и може да се държи само от гумичките. С внимателно натискане на пружинките, така че да не натиснем и клапана, всичко става. Нямах драма с нито един клапан от гледна точка да хлътне или да трябва да го подпирам. Може би на друг двигател няма да е така, но на този няма проблеми.

 

Ясно е че тая процедура си е рискова донякъде, но за мен е за предпочитане пред сваляне на глава. Главно защото иска пари свалянето - поне гарнитура и шлайф. Но се почва - еиий, гледай тоя клапан как е... ама тоя цилиндър много черно, ох колко му е да свалим картера за сегменти... ама така и така сме тука, не може да не сменим лагерите... и т.н. И отиваме на сериозен ремонт за сериозни пари. А така не гледаме какво става вътре и си свиркаме :) Е, ясно е че ако продължи да пуши и да работи зле, няма да се мине само с гумички...

Редактирано от HolyMan
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...