Премини към съдържание

Бензиновите срещу дизеловите двигатели, + и -


Бензин или Дизел  

78 гласа

  1. 1. ????????? ?????? ??

    • ?? ??????
      64
    • ?? ?????
      15


Препоръчано мнение

Рано или късно ще ги спрат, тогава ще се премине върху разработките на бензиновите, после на етаноловите, водородните и т.н.

Говоря в дългосрочен план. Най-накрая всичко ще мине на електричество, стига да създадат читави батерии на разумна цена.

Дали ще е бензин или дизел е въпрос на личен избор и въпросните горива си имат заклети фенове...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 183
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Толкова много глупости и абсурдни неща за дизеловия двигател в една тема не могат да се съберат. Не е истина. Половината от вас не са помирисвали дизел, но си пишат ей така, по инерция. Според вас дизеловият двигател е обречен. И всички големи производители го развиват. И пазарният му дял непрекъснато расте. Явно производителите нищо не разбират. А двигателя 1,9 DID не го заменям за никакъв бензин.

Хора, говорим за големи и мощни мотори от 3 литра на горе. 1.9 е добър и икономичен и незнам си още къв, ама е по-малко от 200 коня. Тука се търси отговор на въпроса: какъв да бъде големия, мощен, лаком и скъп двигател на новата ми кола, за да се кефя максимално? Дизел или Бензин?

Ей на тва търсим отговор. А не колко ми е хубав и колко малко гори и ще го карам до като спре.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Хора, говорим за големи и мощни мотори от 3 литра на горе. 1.9 е добър и икономичен и незнам си още къв, ама е по-малко от 200 коня. Тука се търси отговор на въпроса: какъв да бъде големия, мощен, лаком и скъп двигател на новата ми кола, за да се кефя максимално? Дизел или Бензин?

Ей на тва търсим отговор. А не колко ми е хубав и колко малко гори и ще го карам до като спре.

 

 

Еее, не беше това темата.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

ЕДИТ: Марио, освен основния ремонт, всичко друго идва три пъти по-бавно с тоя дизел :D
Виж сега приятелю ! Спирам да споря с теб (респективно и с Васил), защото гледам че сте по умни от 60 % от Европейците, които карат дизели, понеже са тъпи...... :icon_blush: .....

Освен това, усещам че след малко ще почнеш да ми обясняваш как газта запазва мотора, и той минава повече километри и от дизела........

Обаче аз тези мотори съм ги виждал в насипно състояние-многократно, така че тези работи си ги разправяй на себе си, и даже ако си искаш , може и да си вярваш......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз не казвам, че 2.0 ТДИ е чудо на техниката, понеже има много други дизелови и по-съвремени двигатели, които имат много по-малък разход и по-добри динамични показатели. Но който и да е атмосферен бензинов двигател да дадеш за пример, каран на газ е единствено в името на икономията за сметка на динамичните показатели. А цените които споделяш са без инвестицията за газовата уредба, която се избива спрямо дизеловия мотор и разликата от 2 лв не знам кога.

Тук не съм съгласен въобще.........ела да врътнеш едно кръгче с моята и ще разбереш че има и газови ,които дават по добри динамични показатели от бензина............и разхода е .............11лв./100км. градско :lol: Това последното го повторих поне 20 пъти в рамките на една седмица.......... :P

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

43 на 12 в полза на БЕНЗИНКИТЕ, и ще става все по-плачевно за печлетата :icon_dance:

И не ми казвайте, че анкетата не е актуална, защото само 10 човека карали дизели.

E как да не е актуална, след като 70% от форума карат бензинки на газ. Дори можем да я пратим в Ауто Билд за еталон. :D

 

Не искам да разтягам локуми, само ще спомена че (почти) всяка кола може да се газифицира успешно с минимални

разлики в динамиката на ниски, както и на високи обороти - на доста ниска цена вече :) Забрави старите системи с изпарител и плочка...те са отживелица :)

Има преки наблюдения върху доста такива "куци" атмосферни мотори - ауди а8 4.2, мерцедес мл430, бмв 750, както и всички бензинови мотори

на митсубиши - 1.3 12в, 1.8 16в, 2.0 16в, 2.5 24в - повярвай ми всичките са по-пъргави и повечето са по-икономични от твоя дизел.

Няма нечупливи мотори, но конкретно тези бензинови мотори на митсубиши са много добри в почти всяко отношение - не страдат

от постоянните проблеми по запалителната и бензинова система, както някой немски такива, така че поддръжката се състои главно от

свещи, масло и филтри, а ако се сложат иридиеви или други такива с удължен пробег (50-100 хиляди км) отпада честата поддръжка по запалването.

Как говориш..., "твоя дизел" все едно аз говоря през цялото време само за него. И аз съм виждал други дизели и по-големи и по-малки, както и бензинови мотори също. И атмосферни и турбинирани. И коя от атмосферките 90к.с. е по-пъргава и върви повече от 4Д68 ми обясни, че не мога да се сетя. А тези винтиловите не ги намесвай, понеже вентилиране на атмосферка е като опит за изкуствено дишане на удавник. Това съживяване на мъртъвци с повече клапани, както и първите инжекционни системи бяха спрягани точно като дизеловите мотори в момента, а именно за скъпи и ненужни. Всички ревяха как от карбуратора по-хубаво няма. Е...какво стана? Струва ми се че превръщаме темата на ГАЗ срещу дизел..., или това защото доводите в защита на бензина се изчерпаха??? :drinks:

Тук не съм съгласен въобще.........ела да врътнеш едно кръгче с моята и ще разбереш че има и газови ,които дават по добри динамични показатели от бензина............и разхода е .............11лв./100км. градско :lol: Това последното го повторих поне 20 пъти в рамките на една седмица.......... :P

Да , ти може и да си успял, то щях да се учудя ако не си, но и затова си си създал име и реноме на човек запознат в детайли с марката и двигателите и. Но в масовия случай е обратното, особено с обикновена газова. Колата става една идея по-мудна и ускорява по-зле, нали ?

Хахахах, верно ти с тези 11лв скоро ще се превърнеш в легенда :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Виж сега приятелю ! Спирам да споря с теб (респективно и с Васил), защото гледам че сте по умни от 60 % от Европейците, които карат дизели, понеже са тъпи...... :icon_blush: .....

Освен това, усещам че след малко ще почнеш да ми обясняваш как газта запазва мотора, и той минава повече километри и от дизела........

Обаче аз тези мотори съм ги виждал в насипно състояние-многократно, така че тези работи си ги разправяй на себе си, и даже ако си искаш , може и да си вярваш......

Марио,освен европейци, в света има още азиатци, африканци и американци и кви ли още не............Европа не означава света.............пак повтарям , че в световен мащаб дизелите са 10000 пъти по малко от бензиновите мотори......

Това че в Европа си развиват дизела като основно гориво ги остави, европейците никога не са правили читав бензинов мотор ,па камо ли икономичен,още повече че те никога не са правили успешно читав малък бензинов мотор( малък, икономичен,здрав и пъргав с голяма мощност ) докато японците ги мачкат по този показател..........един пример, когато нашите Галанти от 1.8 литров едновалов мотор вадят по 126 коня и се движат без проблем по пътищата ни и до сега ,немците ни вадеха по 90,макс. 100 коня от същия мотор...........

европееца се насочва към големите мотори ,защото имат по голям ресурс ( защото от по малки мотори те не могат да изкарат същия ресурс като японеца..........) обаче големите мотори бензинови ще лапат много яко, и затова вероятно са се хвърлили да опукват маса пари за разработки на нови дизелови технологии и донякъде успешно са постигнали целите си...........

Така че в Европа ще се кара дизел..............

И още нещо - не гледайте какво пише Аутобилд, Шпигел, Топ гиър и т.н. защото те са европейски издания и всичко е маниполирано...........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Толкова много глупости и абсурдни неща за дизеловия двигател в една тема не могат да се съберат. Не е истина. Половината от вас не са помирисвали дизел, но си пишат ей така, по инерция.

 

Ей т'ва за помирисването на дизела от устата ми го взе. Наистина хората които могат обосновано да изкажат плюсове и минуси и да вземат отношение са доста резервирани в мненията си, докатодруги, които и хал хабер си нямат от дизели са най-настървени. Ама чак смешни стават. Ся чули отнякъде, някой им казал, че пустите му печки само бълват дим и ти разместват кокалите от вибрациите в купето, а пък как се разваляли...мани,мани. Да, привърженик съм на дизела, но няма да гласувам, защото ми се вижда безмислено и ограничаващо (по-скоро ако можех бих гласувал и за двете). Каквото ми харесва аз си го карам. Днес е дизел, утре може и на бензин да се яхна. Аз избирам, но ако е така, то е защото съм видял доста и от двата двигателя и съм преценил.

 

Изразиха се и няколко нелепи и почти детински довода, че като били хубави двигатели, що нямало дизелов агрегат във Ф1? Ми то по-същата логика, можем да запитаме защо като е толкова хубав, няма и бензинов 20 тонен прицеп или бензинова подводница? Смешно е нали? А пък твърдението че замърсявали повече се оборва от ръководството за експлоатация на галанта (предполагам че всеки има такава), където на стр. 10-12 всно се вижда, че съдържанието на въглероден диоксит при дизеловия двигател е грубо казано с 10 - 40 гр. на 100 км по малко отколкото на бензиновите си събратя. Странно а?

 

И накрая само искам да попитам нещо за собствена информация. Понеже разбрах че дизелите едва ли не се трошат всеки ден, та исках да попитам някой по-вещ, кога точно да очаквам да ми се прецакат дизелите, които карам? Не за друго, ами сметката да си правя? На някакви километри ли, на години ли, що ли?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И коя от атмосферките 90к.с. е по-пъргава и върви повече от 4Д68 ми обясни, че не мога да се сетя. А тези винтиловите не ги намесвай, понеже вентилиране на атмосферка е като опит за изкуствено дишане на удавник. :drinks:

Ами шефе, готов съм да се озаложим че 1.3 мотора на :mitsu-smiley: 82 коня ,сложен на спейс стар,ще ти е конкуренция голяма на Галанта ти.............слагам го на Спейс стара, защото колта ще ти бега и при ниските и при високите обороти ......... :P

Ако пък сравняваш немска бангия Пасат 90 коня от 1.8 с твоя Галант е нема да стане ,просто защото тия години японците яко наказват немците ...............

Ако искаш обективна оценка - вземама моя стария Галант Е33А от сегашния собственик и правим един тест с твоя Галант ......... :lol: Едиствения показател ,по който ти ще водиш е в разхода на гориво .............

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Изразиха се и няколко нелепи и почти детински довода, че като били хубави двигатели, що нямало дизелов агрегат във Ф1? Ми то по-същата логика, можем да запитаме защо като е толкова хубав, няма и бензинов 20 тонен прицеп или бензинова подводница? Смешно е нали?

 

И накрая само искам да попитам нещо за собствена информация. Понеже разбрах че дизелите едва ли не се трошат всеки ден, та исках да попитам някой по-вещ, кога точно да очаквам да ми се прецакат дизелите, които карам? Не за друго, ами сметката да си правя? На някакви километри ли, на години ли, що ли?

Ами няма да има ,защото гонят друг показател - КПД............за това леките автомобили да са си бензин ,а камионите да са си дизел.............

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами няма да има ,защото гонят друг показател - КПД............за това леките автомобили да са си бензин ,а камионите да са си дизел.............

 

А на това КПД какво му е, че да не е приложимо и за леките автомобили?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това че в Европа си развиват дизела като основно гориво ги остави, европейците никога не са правили читав бензинов мотор ,па камо ли икономичен,още повече че те никога не са правили успешно читав малък бензинов мотор( малък, икономичен,здрав и пъргав с голяма мощност ) докато японците ги мачкат по този показател..........един пример, когато нашите Галанти от 1.8 литров едновалов мотор вадят по 126 коня и се движат без проблем по пътищата ни и до сега ,немците ни вадеха по 90,макс. 100 коня от същия мотор...........

европееца се насочва към големите мотори ,защото имат по голям ресурс ( защото от по малки мотори те не могат да изкарат същия ресурс като японеца..........

:icon_bye: .....http://catalog.auto.ru/catalog/cars/card/31395.html......Ако не бяха направили това, направо щях да ти повярвам, и за малките мотори, и за многото коне, и за разхода...... :D
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами шефе, готов съм да се озаложим че 1.3 мотора на :mitsu-smiley: 82 коня ,сложен на спейс стар,ще ти е конкуренция голяма на Галанта ти.............слагам го на Спейс стара, защото колта ще ти бега и при ниските и при високите обороти ......... :P

Ако пък сравняваш немска бангия Пасат 90 коня от 1.8 с твоя Галант е нема да стане ,просто защото тия години японците яко наказват немците ...............

Ако искаш обективна оценка - вземама моя стария Галант Е33А от сегашния собственик и правим един тест с твоя Галант ......... :lol: Едиствения показател ,по който ти ще водиш е в разхода на гориво .............

Е стария ти Галант и аз бих го взел...Тоя мотор е от малкото атмосферки, които ми харесват. Но и чара му е в това, че е 6 цилиндров и бързо пълни и се развърта. А колта е доста по-лек и е нормално. Но все пак не съм особено сигурен в доускорението. Все пак турбината си помага доста във високите обороти. Трябва да го проверим някой ден, за да прекратяваме такива спорове от раз друг път. :icon_n_giljotiini:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:icon_bye: .....http://catalog.auto.ru/catalog/cars/card/31395.html......Ако не бяха направили това, направо щях да ти повярвам, и за малките мотори, и за многото коне, и за разхода...... :D

Ами шефе, хайде да не изкарваме и японските резачки, има хонди които със същете литрова мощност я изкарват от атмосферка мотор .............кво ще кажеш за 1.6 160 коня Хонда VTEC.... или за MIVEC 1.8 176 коня............за 1.4 турбо японеца може да стигне далеч далеч от европееца...............няма да забравя преди години четох в едно списание шефа на спортния отдел на Хонда казваше че не е проблем от 1.3 мотор да изкарат 1000 конски сили ,проблема е колко ще издържи той .........на това Лупо ли е Голф ли е, то ще бега, но до следващия светофар, където се опъва триъгълника и се чака пътната помощ............. :D

Ето и още нещо, 170 коня , яка резачка ,бяга много ,а в същото време харчи колкото дизел............ :icon_dance:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е стария ти Галант и аз бих го взел...Тоя мотор е от малкото атмосферки, които ми харесват. Но и чара му е в това, че е 6 цилиндров и бързо пълни и се развърта. А колта е доста по-лек и е нормално. Но все пак не съм особено сигурен в доускорението. Все пак турбината си помага доста във високите обороти. Трябва да го проверим някой ден, за да прекратяваме такива спорове от раз друг път. :icon_n_giljotiini:

Не този, по стария............още по стария..............то този белия си е яка резачка и малко харчи за 6 цилиндров.............

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Марио не мисля точно на теб да ти обяснявам за двигателите, чувал съм само добри неща за теб и те уважавам като колега,

но не давай личностни оценки без да познаваме :) И аз съм се нагледал на всякакви бангии, със сигурност не колкото теб,

но ми стига за да имам обективна гледа точка на нещата. Може да си пишем до безкрай всякакви неща и никоя от страните

в спора няма да си промени мнението за каквото и да е било...преценката си остава индивидуална.

Тодор - двулитровия бензин на твоето купе е по-пъргав :) Ако той е удавник смучещ през 16 сламки,

то тогава дизела е като на изкуствено дишане, ама след 4000 вдишвания за минута нещо на апарата не му стига дебита и пациента умира :icon_thumbup:

Извинявам се на всички за спама, ама тя цялата тема май е такава... :icon_blush:

 

А за старта с Тодор - с коята искаш бензинова кола на митсубиши от поколението на твоя галант :) Дори и с Лансър 1.3 75 коня :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А на това КПД какво му е, че да не е приложимо и за леките автомобили?

Няма да обяснявам какво е КПД но при дизеловите камиони разхода е 16л./100 км. при положение че мотора е 12 цилиндров 12-16 литра .................тук КПД-то е много по високо от ако примерно сложим на Ауди Q7 с 4.2литров 8 цилиндров и смесен разход от 11л./100км.Едното тежи 20 тона , а другото - около 2.5 тона.............има разлика нали?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами шефе, хайде да не изкарваме и японските резачки, има хонди които със същете литрова мощност я изкарват от атмосферка мотор .............кво ще кажеш за 1.6 160 коня Хонда VTEC.... или за MIVEC 1.8 176 коня............за 1.4 турбо японеца може да стигне далеч далеч от европееца...............няма да забравя преди години четох в едно списание шефа на спортния отдел на Хонда казваше че не е проблем от 1.3 мотор да изкарат 1000 конски сили ,проблема е колко ще издържи той .........на това Лупо ли е Голф ли е, то ще бега, но до следващия светофар, където се опъва триъгълника и се чака пътната помощ............. :D

Ето и още нещо, 170 коня , яка резачка ,бяга много ,а в същото време харчи колкото дизел............ :icon_dance:

Ами шефе, кво да ти кажа ?.... То такава Хонда нЕма...... :P ....Има 1.6 VTI 160 коня, но тя не е малолитражка, а среден клас......

Освен това е по спъната на старт, гори много повече, и максималната и скорост е с цели 13 км. по малко....

А MIVEС-а е още по далеч от малолитражните, така че вземи удари ключа на темата, че стана "Кой е по по най"........ :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А MIVEС-а е още по далеч от малолитражните, така че вземи удари ключа на темата, че стана "Кой е по по най"........

 

Аааааа , що бе отдавна не е имало такава тема да се забавлявам......, как така ще я заключват :icon_thumbup: :icon_thumbup:

Интересно ми е да видим дали ще се разбере кое е първото ( от яйцето..........), иначе аз лично карам бензинови коли, карал съм и поне 20 -на дизелови, но така и несе впечатлих, та ........яко в червеното и това е :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

1.6 среден клас ? :) И не мисли че гори страшно много - около 10-12 в софия ;-)

До 4000 няма никой, но след това става злобна кола, ама на кого му пука за под 4000, да няма да тегли ремаркета :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

1.6 среден клас ? :) И не мисли че гори страшно много - около 10-12 в софия ;-)

До 4000 няма никой, но след това става злобна кола, ама на кого му пука за под 4000, да няма да тегли ремаркета :)

 

Мдааа ...... 1.4 е нисък нали , нека се пробва някой с дизел ......... :icon_dance: :icon_dance: :icon_dance: :icon_dance:, аз съм насреща винаги .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

1.6 среден клас ? :) И не мисли че гори страшно много - около 10-12 в софия ;-)

До 4000 няма никой, но след това става злобна кола, ама на кого му пука за под 4000, да няма да тегли ремаркета :)

Ами нещо куца му инфото ............

Колко повече горяла? с 0.4 литра /100км.

Колко по малко вървяла? - с 9 км. по малко ..........

Но едното е атмосверка ,другото - турбина............еее, нема що, голямо постижение...... :P

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами нещо куца му инфото ............

Колко повече горяла? с 0.4 литра /100км.

Колко по малко вървяла? - с 9 км. по малко ..........

Но едното е атмосверка ,другото - турбина............еее, нема що, голямо постижение...... :P

Абе нищо ми не куца..... :P ...

От 6-2 среден разход, до 7-8 среден разход, изобщо не е 0.4 л.

От 207 макс. скорост до 220 също не е 9 км.....

Абе ти да не си учил математика, в онова изгорялото училище бре...... :lol: :D :lol:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Хора, говорим за големи и мощни мотори от 3 литра на горе. 1.9 е добър и икономичен и незнам си още къв, ама е по-малко от 200 коня. Тука се търси отговор на въпроса: какъв да бъде големия, мощен, лаком и скъп двигател на новата ми кола, за да се кефя максимално? Дизел или Бензин?

Ей на тва търсим отговор. А не колко ми е хубав и колко малко гори и ще го карам до като спре.

 

Ааа не не не не не не не не преиначаваш Васе преиначаваш, изобщо темата не беше такава!

Айде сега да сравняваш големите мотори хихихихи смешна работа, говорим точно за сегмента 1,8 - 2,2.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ааа не не не не не не не не преиначаваш Васе преиначаваш, изобщо темата не беше такава!

Айде сега да сравняваш големите мотори хихихихи смешна работа, говорим точно за сегмента 1,8 - 2,2.

Там е същото. Бензина е по-изгоден от дизела. За едно ускорение и то до 4000об. и 3л/5.40лв за 100км по-малко ще си карам бензинката. По-малко проблеми ще ми създаде, за по-малко пари ще я купя и ще ми е по-тихичко в нея.

50 на 15 за бензина? Айде моля ти се Милене отвори си очите. :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Гост
Тази тема е затворена за допълнителни отговори.

×
×
  • Създаване...