Ivan Zdravkov Публикувано 30 декември 2008 Сподели Публикувано 30 декември 2008 Много сме спорили по този въпрос.Масово е мнението,че повече от 200к.с. не могат да се приведад ефективно на предните гуми.Отговор можете да намерите в следващите линкове.http://www.dragtimes.com/Eagle-Talon-Timeslip-9318.htmlhttp://www.dragtimes.com/Eagle-Talon-Timeslip-2681.htmlhttp://www.sgangafamily.com/images/media0007b.bmp Ако някой все пак не е открил отговора,ще кажа,че са малко колите в света/RWD и AWD/,които могат да дадат време 9.8сек за четвърт миля. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Teodor_Aynadzhiev Публикувано 2 януари 2009 Сподели Публикувано 2 януари 2009 Сам мисля се сещаш, че 400 метра не са всичко... Освен на драг пистата, един бърз автомобил трябва да се представядобре и на други терени, да предоставя сигурност и дава удоволствие на водача За съжеление ако погледнем реално на нещата, предното предаване е направено за намаляване на теглото/разхода на автомобила,както и значително поевтиняване и опростяване при производството...неща които не са съвместими със спорта :icon_thumbup: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ivan Zdravkov Публикувано 3 януари 2009 Автор Сподели Публикувано 3 януари 2009 Нали стигнахме до извода,че не е възможно всички плюсове на различните задвижвания да се използват в един автомобил.В различните ситуации различните задвижвания показват плюсове и минуси.Но пуснах темата,понеже ми омръзна да чета изказвания от сорта:"Защо ти са повече коне с това предно..."А такива изказвания са обикновено по повод на тръгването от място-на драг писта или на сфетофар.Естествено,че колите за драг,за офроуд,за стриит,за макадам....нямат много общо.Гледах клип с Еклипс само със задно с явно доста коне.Че той на два пъти не можа да измине повече от 100 м. преди да влезе в нивата.На колите със задно им монтират отзад пето колело,да не направят салто при старта.Явно всяко предаване си има своите негативи.Но по темата:горните линкове доказват,че и коли с предно предаване и с мощност няколко пъти по 200 к.с. могат да правят добри стартове.Едно Ферари/сток/ дава около 12 сек на 400м.-скъпа кола,комфортна,престижна,задно предаване,около 600к.с.. Тази кола не става за офроуд,за макадам,но очевидно не става и за драг.А в горните линкове има Хонди с предно предаване даващи 9 сек на 400 м.Еклипс с 10.9 сек. и пр.Какъв е извода:Няма универсална кола,дори и да струва 500 000 евра-но кола с предно предаване и с 600к.с. може да тръгва доста добре от място. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
s_mitko Публикувано 3 януари 2009 Сподели Публикувано 3 януари 2009 Когато фактите говорят и боговете мълчат . Те и ладите са със задно , само че не са по-добра база за тунинг от един еклипс или црх , примерно.Всичко зависи от личните предпочитания и уменията на шофьора .Това , че FWD колите са по-практични не значи , че не може да се пригодят и за спортно шофиране . Освен това предното предаване е много по-лесно и предсказуемо при управление , особено на дъжд и мокра настилка . Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 3 януари 2009 Сподели Публикувано 3 януари 2009 ..............................................Колега ! Тази тема е като онази за дизела и бензина - безкрайна........Всеки си има предпочитания, и е трудно някой да му ги промени.........Един харесва едното, друг другото, а някои и двете(и за това си вземат 4Х4) и те така....... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 3 януари 2009 Сподели Публикувано 3 януари 2009 За мен лично задното единствено става повече за "врътки" (макар че мойте келешлъци с ръчната не играят там). За градско каране обаче FWD си остава по-добрия вариант при всички сезони. Карал съм задно, и наистина може да ти изиграе лоши номера (ако не е някой скъпа кола с куп системи). Естествено 4WD-то слага край на спора, но не може всеки да си го позволи Най-много ме е яд, че няма колт след 96-та модела 4WD :( Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ivan Zdravkov Публикувано 3 януари 2009 Автор Сподели Публикувано 3 януари 2009 Колега ! Тази тема е като онази за дизела и бензина - безкрайна........Всеки си има предпочитания, и е трудно някой да му ги промени.........Един харесва едното, друг другото, а някои и двете(и за това си вземат 4Х4) и те така.......Марио,спора не е, кое предаване е по-добро,а дали са безмислени повече от 200 коня на кола с предно. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Teodor_Aynadzhiev Публикувано 3 януари 2009 Сподели Публикувано 3 януари 2009 Иване, незнам твоя еклипс колко конски сили е в момента, покарай същите коне AWD и сам ще разбереш къде е истината Над 300 коня в повечето случаи колата незнае кой път да хване дори и на 4 скорост , ако е само с предно. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 3 януари 2009 Сподели Публикувано 3 януари 2009 Иване, незнам твоя еклипс колко конски сили е в момента, покарай същите коне AWD и сам ще разбереш къде е истината Над 300 коня в повечето случаи колата незнае кой път да хване дори и на 4 скорост , ако е само с предно. Защо мислиш, че с задното е по-различно? Имам клип с яко надуто БМВ, където се вижда как при всяко сменяне на предавка, хвърля задницата и шофьора като вентилатор в ръцете го изправя. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 3 януари 2009 Сподели Публикувано 3 януари 2009 Марио,спора не е, кое предаване е по-добро,а дали са безмислени повече от 200 коня на кола с предно.Знам че е така, но както сам виждаш, пак се дават примери за задно.......Иначе аз лично мисля, че изобщо не е излишна повече мощност(колкото повече-толкова повече), и не е задължително да я ползваш непременно, след като я имаш.......Мощните коли могат и бавно да вървят......А като си я караш нормално, без много ръчка, го няма и проблема с "вкарването в пътя".......... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ivan Zdravkov Публикувано 3 януари 2009 Автор Сподели Публикувано 3 януари 2009 Една умна приказка.... :good: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 3 януари 2009 Сподели Публикувано 3 януари 2009 "Днес, предното предаване при моделите леки коли до средната класа е най-често прилаганият принцип на задвижване. Задвижването става върху предните колела. Двигателят, скоростната кутия, задвижването на оста и диференциалът са обхванати в една компактна единица. При предното предаване автомобилът се „тегли”, така че се получава едно стабилно състояние между задвижващите сили и инерционната сила на автомобила. Предните колела поемат задвижващите, спирачните и страничните сили. Срещу влиянията върху кормилната система действат съответните конструктивни решения на предната ос. " P.S. Някъде бях чел, че суперкарите се правят с задно, поради големия двигател, стремежа за центриране на тежестта и невъзможността за 4х4 (поради огромния въртящ момент). Истината всички знаем е 4х4, затова аз предпочитам суперкар килъра Mitsubishi Evolution ;) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Sasho85 Публикувано 3 януари 2009 Сподели Публикувано 3 януари 2009 Искам да вметна няколко забележки. Първо съдейки по вида на гумите смятам, че Еклипса от третия линк е 4х4. Второ за невъзможността за 4х4 поради огромния въртящ момент на супер колите-Ами Ламборгини, Мерцедес G АМГ и всички по-нови трактори имат огромен въртящ момент. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Teodor_Aynadzhiev Публикувано 3 януари 2009 Сподели Публикувано 3 януари 2009 Емиле огромния въртящ момент се предава по-добре с 4 задвижващи колела отколкото само с 2 , просто някой хора ги мързи да правят нови разработки (бмв) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 3 януари 2009 Сподели Публикувано 3 януари 2009 Емиле огромния въртящ момент се предава по-добре с 4 задвижващи колела отколкото само с 2 , просто някой хора ги мързи да правят нови разработки (бмв) Викай ми Емо, това Емиле ми звучи се едно ми се караш Ами за В.М. писах, че така съм чувал... Аз също смятам че all wheel drive е най-добрия вариант ;) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 4 януари 2009 Сподели Публикувано 4 януари 2009 Когато направят болид от Формула 1 4х4 .......................... :icon_dance: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Teodor_Aynadzhiev Публикувано 4 януари 2009 Сподели Публикувано 4 януари 2009 Ок Емо. Dj няма смисъл да говорим за Ф1 и нормалните коли, еднаквите неща са че и двете имат 4 колела и волан В заключение на тази тема, ще кажа че различните предавания си имат предимства и недостатъци, за мен личнозадното предаване е по-интересно за каране, като предното съответно е скучно и предвидимо, а 4х4 е съчетава и двете Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 4 януари 2009 Сподели Публикувано 4 януари 2009 Еееее, чак пък скучно Имаш една ръчка между седалките, която прави нещата много интересни :D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Реконструктор Публикувано 5 януари 2009 Сподели Публикувано 5 януари 2009 Не случайно всички истински спортни коли (еклипса не е таква) са със задно. Предимствата, мисля, няма нужда да се изреждат, би трябвало да са ясни на всеки любител автомобилист. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
CynepMEH Публикувано 7 януари 2009 Сподели Публикувано 7 януари 2009 Колите с предно клонят към недозавивене по завоите докато тези със задно към презавиване. Второто е по-добре. Бързите коли неслучайно са със задно. Друг е въпросът, че за България и българския асфалт е супер гладък и съответно над 200 коня и един двигателен мост (преден или заден) става по-трудно на колата да влиза в пътя. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
shades Публикувано 7 януари 2009 Сподели Публикувано 7 януари 2009 При все, че в момента и двете ми коли са със предно и аз съм на мнение, че задното е много по-добре за спортен автомобил. Преди време карах кола със задно и макар да беше само 110 кончета, все още не съм се качвал на друга, която да ми достави същото удоволствие на планински път. Предното си има предимство в ежедневните битки с градския пейзаж, както и при лоши метеорологични условия, но дотолкова. Просто е гадно да чакаш да подминеш апекса на завоя преди да настъпиш ...Иначе за 4х4 и особенно за Evo няма да коментирам, невероятно животно, с невероятно сцепление. Преди време имах удоволствието да ме повозят с една "стара 8-ца" и определено мога да кажа, че ми трябваше много време да си поема дъх ... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 15 януари 2009 Сподели Публикувано 15 януари 2009 Не знам в действителност кое е по-евтино, здраво и т.н. да се произведе - с предно или задно, но знам че много съществена причина 90% от колите да са с предно е точно по-лесното им управление на хлъзгав път. Не всеки може да взима завоите с вратите напред (със задно). Много хора не разбират от коли и си мислят, че като седнат вътре и са сложили новите зимни и край на проблемите. На първия по-остър завой подават газ и колата със задно задвижване тръгва с багажника напред... Докато на предно ще недозавие и най-предсказуемата реакция на водача, колкото и да е на Вие с колите, е да върне газта, при което сцеплението се подобрява значително и с това инфартктната ситуация е преминала. Според мен това е причината. Що се отнася до предното и многото коне, то шведите от СААБ отдавна са сметнали че повече от 200 к.с. са много за предно. Е, има и изключения разбира се. Например Крайслер 300М с двигател 3.2 V6 и 252 к.с. Колата е близо 10 квадратни метра площ (5 метра е дълга близо). Возил съм се в такава и не тегли повече от моя галант. Може би малко повече и то след 100 км. на последнтата предавка. Максималната скорост също не е кой знае какво ако сравним с галант 2.5.Возил съм се в турбо опел на предно. Мощността беше около 320-330 к.с. и наистина както някой беше написал по-нагоре, до 4-та (от общо 6 скорости) не може да захапе ако си стъпил докрай на педала и си минал 3500 оборота. Това просто се сбърква и си неще гумите, а те бяха 17 цола Пирели, почти нови, на горещ и грапав асфалт с ширина 225... На ускорение до 100 дали е 300 или 400 коня голямо значение няма. Зависи от шофьора и то да не пуска всички коне, защото ще се окопае. Но на доускорение да речем от 3-та, 4-та и нагоре предавки, усещането е по-яко отколкото на галанта ускорението от 60 до 90 на втора. Само че там така набира след 140... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ivan Zdravkov Публикувано 15 януари 2009 Автор Сподели Публикувано 15 януари 2009 Не случайно всички истински спортни коли (еклипса не е таква) са със задно. Предимствата, мисля, няма нужда да се изреждат, би трябвало да са ясни на всеки любител автомобилист. Еклипса не е състезателен автомобил,но е спортен автомобил,особено ако пък е над 200 к.с. Представете си един казус: Кара си някакъв баровец с Порше или Ферари по магистралата и се кефи,че е царят на пътя.Изведнъж за него се залепва някяква отживелица на 18 год./или по-нов модел/.Баровецът леко подава газ,после още газ.Изведнъж оня отзад минава в ляво и отпрашва напред.Според вас какво би си помислил оня с Поршето-МАНИ ГО ТОЯ,КОЛАТА МУ НЕ Е СПОРТНА,ЩОТО Е С ПРЕДНО.Според мен това ще е последната мисъл в главата му. А щом колите от горните линкове могат да тръгват добре, сигурно и на по-големите предавки са бързи.Щом от място дават времена с няколко сек. по-добри от "истинските спортни коли"-представете си вече набрали скорост. И съм повече от сигурен,че 90% от колегите не са карали кола по-мощна от 150 к.с. а,99.9% от хората не са карали кола с предно предаване над 200к.с. Откъде тогава знаят колегите какво е поведението на такава кола на пътя.Др.Фауст е казал:"Теорията е сива,драги мой.Зелено е дървото на живота!" Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Teodor_Aynadzhiev Публикувано 15 януари 2009 Сподели Публикувано 15 януари 2009 Почти само в това условие може да покажеш че имаш много коне под капака, във всички други случаи просто правиш много пушек И това в топло сухо време с хубави гуми, а какво остава в реалния свят където често има вода, пясък да не говорим за сняг/лед...Няма смисъл да си чешем повече езиците, на повечето хора им е ясно за какво иде реч Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Реконструктор Публикувано 15 януари 2009 Сподели Публикувано 15 януари 2009 Еклипса не е състезателен автомобил,но е спортен автомобил,особено ако пък е над 200 к.с. Представете си един казус: Кара си някакъв баровец с Порше или Ферари по магистралата и се кефи,че е царят на пътя.Изведнъж за него се залепва някяква отживелица на 18 год./или по-нов модел/.Баровецът леко подава газ,после още газ.Изведнъж оня отзад минава в ляво и отпрашва напред.Според вас какво би си помислил оня с Поршето-МАНИ ГО ТОЯ,КОЛАТА МУ НЕ Е СПОРТНА,ЩОТО Е С ПРЕДНО.Според мен това ще е последната мисъл в главата му. А щом колите от горните линкове могат да тръгват добре, сигурно и на по-големите предавки са бързи.Щом от място дават времена с няколко сек. по-добри от "истинските спортни коли"-представете си вече набрали скорост. И съм повече от сигурен,че 90% от колегите не са карали кола по-мощна от 150 к.с. а,99.9% от хората не са карали кола с предно предаване над 200к.с. Откъде тогава знаят колегите какво е поведението на такава кола на пътя.Др.Фауст е казал:"Теорията е сива,драги мой.Зелено е дървото на живота!" Ако за теб спортните коли служат за мерене на пишки по магистралите (с последващо преминаване към един по-добър свят), то за мен не. Мястото на спортните коли е на пистата и на усамотени планински пътища с много завои. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.