Премини към съдържание

Вярна ли е тезата:Макс.200 к.с. за Fwd


Препоръчано мнение

Много сме спорили по този въпрос.Масово е мнението,че повече от 200к.с. не могат да се приведад ефективно на предните гуми.Отговор можете да намерите в следващите линкове.

http://www.dragtimes.com/Eagle-Talon-Timeslip-9318.html

http://www.dragtimes.com/Eagle-Talon-Timeslip-2681.html

http://www.sgangafamily.com/images/media0007b.bmp

 

Ако някой все пак не е открил отговора,ще кажа,че са малко колите в света/RWD и AWD/,които могат да дадат време 9.8сек за четвърт миля.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 75
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Сам мисля се сещаш, че 400 метра не са всичко... Освен на драг пистата, един бърз автомобил трябва да се представя

добре и на други терени, да предоставя сигурност и дава удоволствие на водача :)

За съжеление ако погледнем реално на нещата, предното предаване е направено за намаляване на теглото/разхода на автомобила,

както и значително поевтиняване и опростяване при производството...неща които не са съвместими със спорта :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Нали стигнахме до извода,че не е възможно всички плюсове на различните задвижвания да се използват в един автомобил.В различните ситуации различните задвижвания показват плюсове и минуси.Но пуснах темата,понеже ми омръзна да чета изказвания от сорта:"Защо ти са повече коне с това предно..."А такива изказвания са обикновено по повод на тръгването от място-на драг писта или на сфетофар.Естествено,че колите за драг,за офроуд,за стриит,за макадам....нямат много общо.Гледах клип с Еклипс само със задно с явно доста коне.Че той на два пъти не можа да измине повече от 100 м. преди да влезе в нивата.На колите със задно им монтират отзад пето колело,да не направят салто при старта.Явно всяко предаване си има своите негативи.Но по темата:горните линкове доказват,че и коли с предно предаване и с мощност няколко пъти по 200 к.с. могат да правят добри стартове.Едно Ферари/сток/ дава около 12 сек на 400м.-скъпа кола,комфортна,престижна,задно предаване,около 600к.с.. Тази кола не става за офроуд,за макадам,но очевидно не става и за драг.А в горните линкове има Хонди с предно предаване даващи 9 сек на 400 м.Еклипс с 10.9 сек. и пр.Какъв е извода:Няма универсална кола,дори и да струва 500 000 евра-но кола с предно предаване и с 600к.с. може да тръгва доста добре от място.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Когато фактите говорят и боговете мълчат . Те и ладите са със задно , само че не са по-добра база за тунинг от един еклипс или црх , примерно.Всичко зависи от личните предпочитания и уменията на шофьора .Това , че FWD колите са по-практични не значи , че не може да се пригодят и за спортно шофиране . Освен това предното предаване е много по-лесно и предсказуемо при управление , особено на дъжд и мокра настилка .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

..............................................
Колега ! Тази тема е като онази за дизела и бензина - безкрайна........Всеки си има предпочитания, и е трудно някой да му ги промени.........Един харесва едното, друг другото, а някои и двете(и за това си вземат 4Х4) и те така.......
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За мен лично задното единствено става повече за "врътки" (макар че мойте келешлъци с ръчната не играят там). За градско каране обаче FWD си остава по-добрия вариант при всички сезони. Карал съм задно, и наистина може да ти изиграе лоши номера (ако не е някой скъпа кола с куп системи). Естествено 4WD-то слага край на спора, но не може всеки да си го позволи :) Най-много ме е яд, че няма колт след 96-та модела 4WD :(

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега ! Тази тема е като онази за дизела и бензина - безкрайна........Всеки си има предпочитания, и е трудно някой да му ги промени.........Един харесва едното, друг другото, а някои и двете(и за това си вземат 4Х4) и те така.......

Марио,спора не е, кое предаване е по-добро,а дали са безмислени повече от 200 коня на кола с предно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Иване, незнам твоя еклипс колко конски сили е в момента, покарай същите коне AWD и сам ще разбереш къде е истината :)

Над 300 коня в повечето случаи колата незнае кой път да хване дори и на 4 скорост , ако е само с предно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Иване, незнам твоя еклипс колко конски сили е в момента, покарай същите коне AWD и сам ще разбереш къде е истината :)

Над 300 коня в повечето случаи колата незнае кой път да хване дори и на 4 скорост , ако е само с предно.

 

Защо мислиш, че с задното е по-различно? Имам клип с яко надуто БМВ, където се вижда как при всяко сменяне на предавка, хвърля задницата и шофьора като вентилатор в ръцете го изправя.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Марио,спора не е, кое предаване е по-добро,а дали са безмислени повече от 200 коня на кола с предно.
Знам че е така, но както сам виждаш, пак се дават примери за задно.......Иначе аз лично мисля, че изобщо не е излишна повече мощност(колкото повече-толкова повече), и не е задължително да я ползваш непременно, след като я имаш.......Мощните коли могат и бавно да вървят......А като си я караш нормално, без много ръчка, го няма и проблема с "вкарването в пътя"..........
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

"Днес, предното предаване при моделите леки коли до средната класа е най-често прилаганият принцип на задвижване. Задвижването става върху предните колела. Двигателят, скоростната кутия, задвижването на оста и диференциалът са обхванати в една компактна единица. При предното предаване автомобилът се „тегли”, така че се получава едно стабилно състояние между задвижващите сили и инерционната сила на автомобила. Предните колела поемат задвижващите, спирачните и страничните сили. Срещу влиянията върху кормилната система действат съответните конструктивни решения на предната ос. "

 

P.S. Някъде бях чел, че суперкарите се правят с задно, поради големия двигател, стремежа за центриране на тежестта и невъзможността за 4х4 (поради огромния въртящ момент). Истината всички знаем е 4х4, затова аз предпочитам суперкар килъра Mitsubishi Evolution ;)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Искам да вметна няколко забележки. Първо съдейки по вида на гумите смятам, че Еклипса от третия линк е 4х4. Второ за невъзможността за 4х4 поради огромния въртящ момент на супер колите-Ами Ламборгини, Мерцедес G АМГ и всички по-нови трактори имат огромен въртящ момент.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Емиле огромния въртящ момент се предава по-добре с 4 задвижващи колела отколкото

само с 2 , просто някой хора ги мързи да правят нови разработки (бмв) :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Емиле огромния въртящ момент се предава по-добре с 4 задвижващи колела отколкото

само с 2 , просто някой хора ги мързи да правят нови разработки (бмв) :)

 

Викай ми Емо, това Емиле ми звучи се едно ми се караш :)

Ами за В.М. писах, че така съм чувал... Аз също смятам че all wheel drive е най-добрия вариант ;)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ок Емо. Dj няма смисъл да говорим за Ф1 и нормалните коли, еднаквите неща са че и двете имат 4 колела и волан :)

В заключение на тази тема, ще кажа че различните предавания си имат предимства и недостатъци, за мен лично

задното предаване е по-интересно за каране, като предното съответно е скучно и предвидимо, а 4х4 е съчетава и двете :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Еееее, чак пък скучно :) Имаш една ръчка между седалките, която прави нещата много интересни :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не случайно всички истински спортни коли (еклипса не е таква) са със задно. Предимствата, мисля, няма нужда да се изреждат, би трябвало да са ясни на всеки любител автомобилист.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колите с предно клонят към недозавивене по завоите докато тези със задно към презавиване. Второто е по-добре. Бързите коли неслучайно са със задно. Друг е въпросът, че за България и българския асфалт е супер гладък и съответно над 200 коня и един двигателен мост (преден или заден) става по-трудно на колата да влиза в пътя.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При все, че в момента и двете ми коли са със предно и аз съм на мнение, че задното е много по-добре за спортен автомобил. Преди време карах кола със задно и макар да беше само 110 кончета, все още не съм се качвал на друга, която да ми достави същото удоволствие на планински път. Предното си има предимство в ежедневните битки с градския пейзаж, както и при лоши метеорологични условия, но дотолкова. Просто е гадно да чакаш да подминеш апекса на завоя преди да настъпиш ...

Иначе за 4х4 и особенно за Evo няма да коментирам, невероятно животно, с невероятно сцепление. Преди време имах удоволствието да ме повозят с една "стара 8-ца" и определено мога да кажа, че ми трябваше много време да си поема дъх ...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не знам в действителност кое е по-евтино, здраво и т.н. да се произведе - с предно или задно, но знам че много съществена причина 90% от колите да са с предно е точно по-лесното им управление на хлъзгав път. Не всеки може да взима завоите с вратите напред (със задно). Много хора не разбират от коли и си мислят, че като седнат вътре и са сложили новите зимни и край на проблемите. На първия по-остър завой подават газ и колата със задно задвижване тръгва с багажника напред... Докато на предно ще недозавие и най-предсказуемата реакция на водача, колкото и да е на Вие с колите, е да върне газта, при което сцеплението се подобрява значително и с това инфартктната ситуация е преминала. Според мен това е причината.

 

Що се отнася до предното и многото коне, то шведите от СААБ отдавна са сметнали че повече от 200 к.с. са много за предно. Е, има и изключения разбира се. Например Крайслер 300М с двигател 3.2 V6 и 252 к.с. Колата е близо 10 квадратни метра площ (5 метра е дълга близо). Возил съм се в такава и не тегли повече от моя галант. Може би малко повече и то след 100 км. на последнтата предавка. Максималната скорост също не е кой знае какво ако сравним с галант 2.5.

Возил съм се в турбо опел на предно. Мощността беше около 320-330 к.с. и наистина както някой беше написал по-нагоре, до 4-та (от общо 6 скорости) не може да захапе ако си стъпил докрай на педала и си минал 3500 оборота. Това просто се сбърква и си неще гумите, а те бяха 17 цола Пирели, почти нови, на горещ и грапав асфалт с ширина 225...

На ускорение до 100 дали е 300 или 400 коня голямо значение няма. Зависи от шофьора и то да не пуска всички коне, защото ще се окопае. Но на доускорение да речем от 3-та, 4-та и нагоре предавки, усещането е по-яко отколкото на галанта ускорението от 60 до 90 на втора. Само че там така набира след 140...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не случайно всички истински спортни коли (еклипса не е таква) са със задно. Предимствата, мисля, няма нужда да се изреждат, би трябвало да са ясни на всеки любител автомобилист.

 

 

Еклипса не е състезателен автомобил,но е спортен автомобил,особено ако пък е над 200 к.с. Представете си един казус: Кара си някакъв баровец с Порше или Ферари по магистралата и се кефи,че е царят на пътя.Изведнъж за него се залепва някяква отживелица на 18 год./или по-нов модел/.Баровецът леко подава газ,после още газ.Изведнъж оня отзад минава в ляво и отпрашва напред.Според вас какво би си помислил оня с Поршето-МАНИ ГО ТОЯ,КОЛАТА МУ НЕ Е СПОРТНА,ЩОТО Е С ПРЕДНО.Според мен това ще е последната мисъл в главата му. А щом колите от горните линкове могат да тръгват добре, сигурно и на по-големите предавки са бързи.Щом от място дават времена с няколко сек. по-добри от "истинските спортни коли"-представете си вече набрали скорост. И съм повече от сигурен,че 90% от колегите не са карали кола по-мощна от 150 к.с. а,99.9% от хората не са карали кола с предно предаване над 200к.с. Откъде тогава знаят колегите какво е поведението на такава кола на пътя.Др.Фауст е казал:"Теорията е сива,драги мой.Зелено е дървото на живота!"

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Почти само в това условие може да покажеш че имаш много коне под капака, във всички други случаи просто правиш много пушек :)

И това в топло сухо време с хубави гуми, а какво остава в реалния свят където често има вода, пясък да не говорим за сняг/лед...

Няма смисъл да си чешем повече езиците, на повечето хора им е ясно за какво иде реч :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Еклипса не е състезателен автомобил,но е спортен автомобил,особено ако пък е над 200 к.с. Представете си един казус: Кара си някакъв баровец с Порше или Ферари по магистралата и се кефи,че е царят на пътя.Изведнъж за него се залепва някяква отживелица на 18 год./или по-нов модел/.Баровецът леко подава газ,после още газ.Изведнъж оня отзад минава в ляво и отпрашва напред.Според вас какво би си помислил оня с Поршето-МАНИ ГО ТОЯ,КОЛАТА МУ НЕ Е СПОРТНА,ЩОТО Е С ПРЕДНО.Според мен това ще е последната мисъл в главата му. А щом колите от горните линкове могат да тръгват добре, сигурно и на по-големите предавки са бързи.Щом от място дават времена с няколко сек. по-добри от "истинските спортни коли"-представете си вече набрали скорост. И съм повече от сигурен,че 90% от колегите не са карали кола по-мощна от 150 к.с. а,99.9% от хората не са карали кола с предно предаване над 200к.с. Откъде тогава знаят колегите какво е поведението на такава кола на пътя.Др.Фауст е казал:"Теорията е сива,драги мой.Зелено е дървото на живота!"

 

Ако за теб спортните коли служат за мерене на пишки по магистралите (с последващо преминаване към един по-добър свят), то за мен не. Мястото на спортните коли е на пистата и на усамотени планински пътища с много завои.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...