Премини към съдържание

Чип тунинг


Препоръчано мнение

Намерих сега в австрийския ebay че се предлагат чипове за тунинг на Митсубиши за по няколко евро и пише че дават +25 к.с.

 

Ето каталога

http://autos.listings.ebay.at/Chiptuning-M...ListingItemList

 

ето такъв за Каризма и Галант.

http://cgi.ebay.at/ws/eBayISAPI.dll?ViewIt...7980399989&rd=1

 

Въпрос 1 - някой, разбиращ немски да каже какво точно пише като предимства - има долу на страницата.

Въпрос 2 - това замяна на ECU-to ли е? Ако е - проблема на хората с изгорели такива е решен :)

Въпрос 3 - Някой слагал ли е подобно и има ли ефект. Ако не е - теоретично какво мислите - четох мнения за друга марка автомобили от хора които са ги пробвали и подобрявало въртящия момент и ускорението.

Въпрос 4 - дали има полза на газ? ;)

 

 

А сега видях другаде че имало такива резистори които се слагали на IAT сензора да го лъжат... дали за подобно нещо става въпрос и тук...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Чипът e EPROM памет, която заедно с микропроцесора е инсталирана в компютъра на автомобила – ECU (Electronic Control Unit). В тази памет предварително се програмират граничните и еталонни стойности на всички системи в двигателя. Оперативното състояние на мотора и неговите характеристики се следят от сензори, които предават събраните данни под формата на електрически сигнали към компютъра. Микропроцесорът обработва тези сигнали и в зависимост от стойностите, записани в EPROM-a, изчислява, определя и управлява:

количеството гориво, момента на запалване, оптималния интервал и изходната продължителност на електромагнитното впръскване, турбо компресора, както и всички други системи в двигателя. Преди всичко оптимална ефективност на двигателя при всякакви режими на работа, което се изразява в:

- увеличаване на мощността, еластичността и максималната скорост на автомобила;

- увеличаване на въртящия момент, което се постига при по-ниски обороти в минута;

- намаляване на консумацията на гориво, вследствие на постигнатите по-високи стойности на въртящия момент на двигателя.

Чип тунингът представлява замяна на управляващата програма на двигателя с оптимизирана. Това може да стане по няколко начина. Единият е чрез подмяна на EPROM-а (чипа) в компютъра, а другият чрез препрограмиране на компютъра външно по кабел (SPI - Serial Programming Interface).

Чип тунингът не изисква допълнителни настройки и модификации на двигателя. Надеждността и животът му не се променят. Промяната в мощността на газ не е осезателна.

За съжаление има и много ментета :icon_box: ВИЖ ТУК

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Аз лично се интересувах за чип тунинг за моя Галант, но се оказа, че никой не е успял да хакне процесора и да постигне нещата за които пише Биг Боса. Другия вариант който има е да се използва "Power Box" май му викаха. Което до колкото схванах май се слага преди/след процесора за да поддава необходимите инструкции. Цената на това нещо обаче е около 500-600 Евро. За 25 коня не бих ги дал парите (поне сега :) ).

Всичко това се отнася за моя модел галант който е с дизел двигател - 2000 ТД.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Оргиналния чип в Германия струва около 1000 евра.Има и много други фирми които предлагат варианти за Митцубиши и моделите им.Има и универсални.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Оргиналния чип в Германия струва около 1000 евра.Има и много други фирми които предлагат варианти за Митцубиши и моделите им.Има и универсални.

6670[/snapback]

 

ОРИГИНАЛЕН ЧИП СЕ ПРЕДЛАГА ПРИ НАС ВИЖ ГРАФА СЕРВИЗИ И МАГАЗИНИ

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Какво представлява чипът?

Чипът е EPROM памет, която заедно с микропроцесора е инсталирана в компютъра на автомобила – ECU (Electronic Control Unit). В тази памет предварително се програмират граничните и еталонни стойности на всички системи в двигателя. Оперативното състояние на мотора и неговите характеристики се следят от сензори, които предават събраните данни под формата на електрически сигнали към компютъра. Микропроцесорът обработва тези сигнали и в зависимост от стойностите, записани в EPROM-a, изчислява, определя и управлява:

количеството гориво, момента на запалване, оптималния интервал и изходната продължителност на електромагнитното впръскване, турбо компресора, както и всички други системи в двигателя.

 

Какво се постига с чип тунинга?

Преди всичко оптимална ефективност на двигателя при всякакви режими на работа, което се изразява в:

- увеличаване на мощността, еластичността и максималната скорост на автомобила;

- увеличаване на въртящия момент, което се постига при по-ниски обороти в минута;

- намаляване на консумацията на гориво, вследствие на постигнатите по-високи стойности на въртящия момент на двигателя.

 

Какъв е принципът на чип тунинга?

Чип тунингът предтавлява замяна на управляващата програма на двигателя с оптимизирана. Това може да стане по няколко начина. Единият е чрез подмяна на EPROM-а (чипа) в компютъра, а другият чрез препрограмиране на компютъра външно по кабел (SPI - Serial Programming Interface). В случайте, когато това е невъзможно, фирмата DigitalTuning SA предлага външен модул, който се свързва с компютъра.

 

Изискват ли се допълнителни промени по двигателят?

Чип тунингът не изисква допълнителни настройки и модификации на двигателя. Надеждността и животът му не се променят.

 

Защо оригинално не се предлага от производителя?

В процеса на разработка производителите взимат под внимание много фактори относно управляващата програма на двигателя:

 

-класифициране на определен автомобил в по-нисък клас, т.е. влизане под акцизната граница ( например за България тази граница е 163 к.с.);

 

-значително по-ниски стойности на вредните емисии в изгорелите газове, отколкото действащите в момента норми на ЕС, с цел дългосрочно производство;

 

-съкращаване на разходите за разработка на нови двигатели;

 

Почти всички производители предлагат механично идентични или почти идентични двигатели с различна мощност, което се постига чрез модификация на чипа (EPROM-а). По-мощната и по-скъпа версия на определен автомобил обикновенно излиза на пазара 1-2 години след първоначалната премиера на същия модел. Това често пъти привлича вниманието на клиентите, които вече са закупили предишния модел и биха желали да го заменят и доплатят за новата версия.

 

 

Източник е http://www.digitaltuning.bg

 

Има и за Митсубиши, но не и за Галант :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 години ...

Малко стара темичка възраждам, но повода е че попаднах на една Швейцарска фирма която се занимава с чип тунинг и има подразделение в България. Сайта на фирмата е : http://www.digitaltuning.bg/products.php . Това, което ме заинтересува в случая е, че предлагат чип тунинг и за широка гама от моделите на Мицубиши. Примерно като за моя Колт (4G13) имат чип, който вдига мощността с 11hp, а въртящият момент с 13%. Цената на тунинга е около 600 лв. Въпросът ми е дали някой от форума си е правил такъв тунинг и имали някакъв ефект. На мене ми е ясно, че чудеса надали ще се случат, но все пак, твърдят че се понижавал и разхода на гориво.

Искам да попитам и дали има разлика между двигателите 4G13, произведени 1998 и 2001 година? :)

П.С. Наистина за Галант още нямат чип... :huh:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това,което го водят за чип за няколко евро не е чип,а някакво резисторче/или нещо подобно/ което се слага след дебитомера и залъгва ЕКУто за входящия въздух и ЕКУто пуска повече бензин-ама чак 25коня.Сериозен чип тунинг струва 800-1000лева и на 100 коня вдига 5-6коня.В този линк не го открих,ама в щатския Ибей е пълно с такива с уговорката,че стават само за атм.двигател.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

По принцип истинските чипове,ако този който ги монтира си разбира от работата в наи добрия случай,с най агресивната настройка може да даде 10% отгоре на мощността която има двигателя.Казвам който си разбира от работата защото се навъдиха много хора дето много разбират на думи и освен да лъжат хората,да ти развалят еку-то и да вземат парите друго нищо не могат да направят.Има модели на митсубиши на които не може да се чипоса.При тях помага само мегаскуирт,ама там филма е голям-трябва моторкрафтска бубина,магнитен датчик/моторкрафтски/,температурен датчик за водата/моторкрафтски/,други дюзи/с по голям дебит/,хубав спортен филтър и най важното-човек който да направи хубава настройка.В този случай само за частите отиват грубо към 800лв.За бензин и насройка вече зависи от майстора.Иван Здравков е много прав-много ментета,малко хубава електроника,много мошенници/дето ти вадят по един тир с конски сили само на думи/,малко добри майстори които могат да ти настроят колата да върви. :mitsurally:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се за спам-а, но само да попитам на обикновен мотор, без да е пипано абсолютно нищо по него ако се сложи спортен филтър ще има ли някаква файда и опасно ли е за мотора? (причувал съм някъде нещо за изгорели клапани)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се за спам-а, но само да попитам на обикновен мотор, без да е пипано абсолютно нищо по него ако се сложи спортен филтър ще има ли някаква файда и опасно ли е за мотора? (причувал съм някъде нещо за изгорели клапани)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Има поне 10 теми по въпроса...

 

Един чип като себестойност е под 1 евро, това трябва да ви е ясно. Труд за инсталация в колата е примерно 1 час или по-малко.

Програмиране на празен епром е работа за 5 минути. Софтуерът на чипа се генерира от сервизен приложен софтуер. Ако не се прави по този начин, налице а аматьорски подход с хакване.

 

Който ви иска хиляди само за чип е мошеник. И какво значи "слагане на чип" - никакъв чип не се слага, а се сменя софтуера на съществуващия.

 

Хиляди пари може да струва ново ЕКУ.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Цитирал си ме ненужно. Последния въпрос, на който отговарям няма общо с темата, а е за спортен филтър.

Струва ми се че търсиш провокация заради тръпката от спора само.... Аз съм програмист - трудът ми от последните 2 години примерно като код се събира на половин диск вероятно... Това означава ли че струва 1 лв?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Цитирал си ме ненужно. Последния въпрос, на който отговарям няма общо с темата, а е за спортен филтър.

Струва ми се че търсиш провокация заради тръпката от спора само.... Аз съм програмист - трудът ми от последните 2 години примерно като код се събира на половин диск вероятно... Това означава ли че струва 1 лв?

 

А... няма такова нещо. Може би съм те цитирал ненужно наистина, извинения ти поднасям. Но това за чипа не съм го писал заради теб, няма връзка, а за хората които дават хиляди. Софтуерът разбира се има цена като всеки друг продукт, например самият чип, нали знаеш че проектирам чипове? Ако един чип за кола струва повече от 2-3 евро той няма шанс в аутомотив приложение като комерсиална реализация. Едно от задълженията ми е да участвам в квоти на нови проекти и да следя текущите разходи, и знам това отлично. За производство на един чип са нужни огромни инвестиции като инфраструктура - фабрика за полупроводници (това са милиарди), отделно този чип се проектира в R&D дизайн център, това са материални разходи за CAD, тест оборудване, чиста стая, заплати на проектанти, и т.н. В сравнение с това, едно сравнително просто приложение като софтуер за ЕКУ се пише и дебъгва и настройва на едно бюро за сравнително по-кратко време, като разхода идва не от самия процес на писане на софтуера, а от съпътстващите безброй тестове на таргет хардуера, т.е. двигател, параметри, безкрайни квалификации, тестови сампъли, евалюации и т.н. Мисълта ми е че един такъв чип се продава за 3 евро на ОЕМ заедно със софтуера вътре, а на нас струва около 2.50, смятай за какви милиони бройки става дума, за да може от няколко десетки цента разлика да се реализира плюс от порядъка на милиони, така че да има смисъл бизнеса. Всеки който работи в някой аутомотив ОЕМ или в поддоставчик както съм аз, ще ти потвърди това. Така че, нищо лично, само факти. Много полемика без смисъл.

 

А това за тюнинга, ако се прави с хакване и бъзикане на серийния софтуер, ми това не го смятам за труд. Ако се прави с някакво серийно приложение предоставено от ОЕМ в което могат да се настройват отделните параметри на двигателя и сензорите му ръчно, и да се компилира нов HEX файл за епрома, или се предоставя само HEX файла за епрома с оптимизация за мощност направена фабрично от ОЕМ, който само се записва (директно по SPI, дори без махане на паметта от платката), тогава пак не виждам как един "чип тюнинг" ще струва хиляди. Този който притежава този ОЕМ софтуер си го е платил, нали? Е, трябва да избие някак си цената, това е разбираемо. Ясно е че действа закона за търсенето и предлагането. Но това за излишни философски спорове. Нищо лично към теб, напротив, харесвам програмистите, напр. жена ми е програмист и когато се запознахме и аз бях програмист.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами доста безмислена полемика да, защото сам си противоречиш...

Имаш вложени ноу-хау, труд на специалисти, време за да се разработи чипа и после като се продаде в милиони бройки се получава дадена цена. Това не означава че чипа или софтуера нищо не струва.

Другия сценарий - фирма за тунинг има специалист, който разбира от оптимизиране работата на двигателя. Той си губи няколко месеца с готовия софтуер за правене на горивни таблици примерно и симулации/който също не е безплатен/, счупва 2-3 двигателя и накрая намира параметри, които са безопасни и водят до увеличение на мощността за сметка на друг компромис. Започва да прави по 2-3 коли на месец примерно. Колко струва първоначалния му труд и разходи, който иска да си изплати за 6 месеца примерно + заплатата му всеки месец + печалба за фирмата + разходи по дейността разделено на 2 или 3 ? Не е закона на търсене и предлагане, а принципи на масовото производство.

Заслужава ли да казваш че е мошеник?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

...Ако един чип за кола струва повече от 2-3 евро той няма шанс в аутомотив приложение като комерсиална реализация...
Колега сметката е много проста: вашата фирма прави един чип и цялостната разработка струва 150к лева, предлагате го на Митсубиши да се вгради в техен модел и те ви плащат по 2.5лв. на чип. За да избиете разходите трябва да продадете 60000 чипа, т.е. Митсубиши трябва да продаде минимум 60000 броя от този модел, което е напълно реално за стандартна версия. При същите начални условия, вие предлагате този чип на Ралиарт. Колко автомобила мислиш ще се продадат от дадена специална серия? - 600 може би. Тогава за да не сте на загуба трябва да искате цена от 250лв. на чип, нали.
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Като говорим за бройки, минималната бройка за серийно производство на специализирана интегрална схема е от около 3 милиона нагоре. Обаче въпросният чип в случая е стандартен продукт в мулти-милионен обем, стандартен епром който може да се купи "празен" за центове от дистрибуторска мрежа за компоненети. Разликата между чип за сериен автомобил и такъв за "тюнинг" е само в няколко сменени константи. Друг въпрос е кой прави тази промяна - ОЕМ или някой друг. Независимо кой, ще му трябва нещо като приложен софтуер на ОЕМ с който да оптимизира тези константи с колата или само мотора на стенд... Този процес разбира се струва пари... Ако това се прави професионално, напр. от самият ОЕМ, това наистина е скъп процес защото е свързан с квалификационни тестове на двигателя по отделна спецификация за форсиран режим. И не става дума за интелектуален труд от страна на програмист, а от страна специалист по двигатели. Обаче аз се съмнявам че в случая се подхожда така. Просто се намира (открадва, купува) готов hex файл за даденото ЕКУ и се записва в епрома. Най-вероятно този файл е краден, но това не пречи за "чипосване" да ти искат 2000 лева. Чувал съм че от Балкан Стар "чипосват" новите Аутлендъри, интересно дали могат да представят произход на софтуера? Да не говорим за многобройните гаражни "чипаджии".

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Другия сценарий - фирма за тунинг има специалист, който разбира от оптимизиране работата на двигателя. Той си губи няколко месеца с готовия софтуер за правене на горивни таблици примерно и симулации/който също не е безплатен/, счупва 2-3 двигателя и накрая намира параметри, които са безопасни и водят до увеличение на мощността за сметка на друг компромис. Започва да прави по 2-3 коли на месец примерно. Колко струва първоначалния му труд и разходи, който иска да сиЗаслужава ли да казваш че е мошеник?

 

Подобна фирма за тюнинг като описаната от теб може и да оптимизира, но не тества според действащите аутомотив стандарти и процедури по качество като ISO/TS 16949 и развойни процеси като APQP. За мен ако фирмуера не е достаевен от ОЕМ и не е квалифициран според тези стандарти за използване в серийната ОЕМ кола за която е написан, със съществуващия хардуер на колата, това е аматьорска работа. Ралиарт са професионалисти защото разполагат с ОЕМ развойна среда, процеси, стандарти, процедури, и пр. и дават гаранция на продукта си. Фирма "Онче бонче -89" не разполага с нищо друго освен с хакнат, откраднат фирмуер, програматор направен на масата в кухнята, и РС. Дори да има някакъв умник, гуру, майстор-гении, той може оптимизира мотора но няма да изпълни другите неща. Кой е мошеник и кой не е, сам прецени. И най вече, кой е в ролята на "глупак", макар и неволно.

 

Формално погледнато, кола с "чип тюнинг" не би трябвало да се може да се регистрира по нормална процедура тъй като е с неодобрен тип.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...