Премини към съдържание

Заяждане на педала на газта и вибрация във волана


Estilian

Препоръчано мнение

: колата се изфорсира до червеният сектор за нула време, но чукването на спирачката веднага свали оборотите.

 

Добре, този круз няма ли връзка с компютъра, от където да взима данни и като влезне в прекъсвач да се изклюва?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 87
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Карате на някаква предавка по-висока от 3-та (предполага се, че тогава сте на круиз) натискате съединителя и изключвате от скорост, разбира се при упражняване на натиск върху съединителя круиза автоматично се изключва, както сте изключили от скорост, просто бутнете лостчето на круиза нагоре (това е команда да върне колата в последната запаметена скорост) оттук нататък, оборотомера скача в червената зона в стремежа си да ускори автомобила, но поради включена предавка това е невъзможно, чуквате леко спирачка или съединител и съответно оборотомера заспива на 1000 оборота след 2-3 секунди. :)

 

Всичко това е много интересно, но си мисля, че не трябва да е така, защото ЕКУ-то на круиза следи дори и предавките на скоростната кутия. Затова си мисля, че когато не си на скорост, не е нормално да се активира круиза. Дали това не е бъг в системата :icon_hmm: ?

Редактирано от bluffer
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Свързано е с компютъра на автоматика май. За ръчната кутия вероятно няма нищо. На който му е толкова интересно може да види в ел. схемата точно как е направено.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Добре, този круз няма ли връзка с компютъра, от където да взима данни и като влезне в прекъсвач да се изклюва?

 

Трябва да има връзка с бобината или друго място от където да взима оборотите на мотора и 2 реда код.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Свързано е с компютъра на автоматика май. За ръчната кутия вероятно няма нищо. На който му е толкова интересно може да види в ел. схемата точно как е направено.

Тази ел.схема съм я гледал, разучавал и запомнил наизуст! Самото програмиране на ЕКУ-то на круиза не го познавам и затова допускам, че може да има бъг, но съм убеден, че както при автоматика така и при ръчките, този круиз е свързан с ЕКУ-то на мотора и оттам черпи инфо за състоянието (обороти, скорост, предавка и др.)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При ръчката ECU-то май няма информация на коя предавка е. Само при автоматика. Може проблема да се избегне доста лесно - монтира се бутон под скоростния лост който да го изключва когато не е на скорост, но не виждам особен смисъл, като се изключва при натиснат съединител.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При ръчката ECU-то май няма информация на коя предавка е. Само при автоматика. Може проблема да се избегне доста лесно - монтира се бутон под скоростния лост който да го изключва когато не е на скорост, но не виждам особен смисъл, като се изключва при натиснат съединител.

Е как да няма смисъл? Нали при активиран круиз, ако натиснеш съединителя оборотомера ще влезне в червения сектор. За да не става така, има бутон на съединителя, който при натиснат съединител прекъсва круиза.

 

ЕКУ-то на ръчката е свързано с ск.кутия, чрез няколко букси.

Редактирано от bluffer
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е как да няма смисъл? Нали при активиран круиз, ако натиснеш съединителя оборотомера ще влезне в червения сектор. За да не става така, има бутон на съединителя, който при натиснат съединител прекъсва круиза.

 

ЕКУ-то на ръчката е свързано с ск.кутия, чрез няколко букси.

Вчера ме возиха на новата ес класа, която има адаптивен круиз. Мега яко- спира на светофа, когато спре колата пред теб и я следва с нейната скорост. Не се налага да натискаш педалите. Егати космическия кораб. Пък нашите круизи- биват. Кому е нужно някой да ръга лоста на автопилота точно в момента на превключване и то при ненатиснат съединител???Това сигурно става в един на милион случаи.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И за мен това е бъг на системата. Дори като се случи малко ме смути ръмженето на мотора като крака не ми е на газта, но веднага се сетих, че съм на круиз, не съм на скорост и за това е така шумно пък тя не върви! :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При автоматика не важи това :) Тоест - ако си на N, P или L не можеш да активираш круиза, каквото и да правиш. Проверено по експериментален път ;)

 

P.S> Понеже сме тръгнали на off-topic, но някой пробвал ли е на Мицубиши на автоматик в движение да вкара P?!?! Питам, защото съм го тествал на Мерцедес и там реагира много адекватно - първо активира спирачките, докато скоростта стигне 0км/ч и след като задържи поне 3сек в спряло положение, тогава вкарва щифтовете в скоростната кутия, които заключват автоматика :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Странно по схемите го дават да има датчик които да следи дали автомобила е на свободна (това не го знам къде се намира), има и ключ на съединителя. Ако всичко е в изправност това което Дани описва няма как да се случи. Явно някой от двата ключа не е в ред.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На стария ни Галант ( Американско изпълнение ) , пробвах от D , минах през N и включих R . Движех се със около 40 км/ч и докато не спрях съвсем , задната не се включи . На кутията не се случи нищо .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ей, не са го доизмислили японците....

Почвай да го мислиш тогава............. :D Кво чакаш, имаш си и дросел от ГДИ.............просто супер ще стане........... :icon_thumbup: :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При автоматика не важи това :) Тоест - ако си на N, P или L не можеш да активираш круиза, каквото и да правиш. Проверено по експериментален път ;)

 

P.S> Понеже сме тръгнали на off-topic, но някой пробвал ли е на Мицубиши на автоматик в движение да вкара P?!?! Питам, защото съм го тествал на Мерцедес и там реагира много адекватно - първо активира спирачките, докато скоростта стигне 0км/ч и след като задържи поне 3сек в спряло положение, тогава вкарва щифтовете в скоростната кутия, които заключват автоматика :)

Естествено че така трябва да бъде, щото иначе ще събираш диференцал на чаркаляци една седмица после .............

Ти сега да не вземеш да го пробваш??? :D :icon_doh:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Странно по схемите го дават да има датчик които да следи дали автомобила е на свободна (това не го знам къде се намира), има и ключ на съединителя. Ако всичко е в изправност това което Дани описва няма как да се случи. Явно някой от двата ключа не е в ред.

Естествено че е така, само че на Е33А Галантите това си е бъг в буквалния смисъл на думата, без майтап............

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Странно по схемите го дават да има датчик които да следи дали автомобила е на свободна

 

Това къде го видя? :blink:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Нали при активиран круиз, ако натиснеш съединителя оборотомера ще влезне в червения сектор. За да не става така, има бутон на съединителя, който при натиснат съединител прекъсва круиза.

Да, също така без натиснат съединител ще изключиш доста трудно от скорост.

 

ЕКУ-то на ръчката е свързано с ск.кутия, чрез няколко букси.

 

Ръчната кутия (F5M42) има ли ECU и с каква цел?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това къде го видя? :blink:

 

 

Ами някъде по схемите на Божо за Галант ЕАх.......Ще го потърся пак.

Редактирано от Milen_z
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да, също така без натиснат съединител ще изключиш доста трудно от скорост.

 

 

Без натиснат съединител при движение на скорост, много лесно може да се изключи от скорост, дори и на круиз контрол при параметър път, който си променя нивелацията. Т.е при спускане и качване на баир колата при изкачване ускорява, а при спускане задържа автомобила да се движи със зададената скорост и при точно това задържане, колата не ускорява и лесно може да се изключи от скорост. :)

Разбира се всичко това което коментираме тук, са ненужно-доказуеми, негативни интервенции върху автомобила и ги казваме, за да не се правят, а не да пробва всеки това което говорим тука вярно ли е или не и да създавате работа на Пламен после. :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Той говори за круиза. И действително, круиза бачка само над 50 км/ч, пише го даже в документацията.

При мен работи на 40.

 

 

При мен бачка и на 40 само не трябва да слизам под 3-та предавка...

А при моята кола не може да се задейства на предавки І, ІІ и ІІІ. Само на ІV и V-та.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А при моята кола не може да се задейства на предавки І, ІІ и ІІІ. Само на ІV и V-та.

 

Нормално... аз съм с Автомат и е с 4 степени ;)

в общи линии 1-ва и 2-ра при мен са ок и липсва истинската 3-та но като набере достатъчно автомата е доста приятен. Т.е. моята 3-та и 4-та са като комбинация от 3-та 4-та и 5-та на ръчката... И пак не е същото мамка му! Но за в града не искам да да чуя ръчки вече! :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Доста често боравя със скоростния лост и педала на съединителя, така че напълно те разбирам. Признавам че понякога и аз си мечтая за типтроник :icon_blush: . Нооо, само понякога.

Одеве пробвах това с връщането на вече зададената скорост. Направих го на 70 на 4-та, натиснах спирачките до 40 и цъкнах лостчето нагоре, при което Мици тръгна като прасе напред :icon_clap: Не го знаех. Това SET и COAST за какво е? :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Доста често боравя със скоростния лост и педала на съединителя, така че напълно те разбирам. Признавам че понякога и аз си мечтая за типтроник :icon_blush: . Нооо, само понякога.

Одеве пробвах това с връщането на вече зададената скорост. Направих го на 70 на 4-та, натиснах спирачките до 40 и цъкнах лостчето нагоре, при което Мици тръгна като прасе напред :icon_clap: Не го знаех. Това SET и COAST за какво е? :icon_blush:

И на мен ми е правило впечатление че доста бързо ускорява при resume. Някой знае ли дали е на пълна газ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Едва ли е на пълна гас, ако беше щеше да лепи за седалката при всяко ускорение, а то си ускорява съвсем плавно и нежно. :)

Пробвай да ускориш с круиза и след това с педал до дупка, разликата е много голяма.

Редактирано от sirko
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...