vladimirov Публикувано 28 юли 2009 Сподели Публикувано 28 юли 2009 : колата се изфорсира до червеният сектор за нула време, но чукването на спирачката веднага свали оборотите. Добре, този круз няма ли връзка с компютъра, от където да взима данни и като влезне в прекъсвач да се изклюва? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bluffer Публикувано 28 юли 2009 Сподели Публикувано 28 юли 2009 (редакция) Карате на някаква предавка по-висока от 3-та (предполага се, че тогава сте на круиз) натискате съединителя и изключвате от скорост, разбира се при упражняване на натиск върху съединителя круиза автоматично се изключва, както сте изключили от скорост, просто бутнете лостчето на круиза нагоре (това е команда да върне колата в последната запаметена скорост) оттук нататък, оборотомера скача в червената зона в стремежа си да ускори автомобила, но поради включена предавка това е невъзможно, чуквате леко спирачка или съединител и съответно оборотомера заспива на 1000 оборота след 2-3 секунди. Всичко това е много интересно, но си мисля, че не трябва да е така, защото ЕКУ-то на круиза следи дори и предавките на скоростната кутия. Затова си мисля, че когато не си на скорост, не е нормално да се активира круиза. Дали това не е бъг в системата :icon_hmm: ? Редактирано 28 юли 2009 от bluffer Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 28 юли 2009 Сподели Публикувано 28 юли 2009 Свързано е с компютъра на автоматика май. За ръчната кутия вероятно няма нищо. На който му е толкова интересно може да види в ел. схемата точно как е направено. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Реконструктор Публикувано 28 юли 2009 Сподели Публикувано 28 юли 2009 Добре, този круз няма ли връзка с компютъра, от където да взима данни и като влезне в прекъсвач да се изклюва? Трябва да има връзка с бобината или друго място от където да взима оборотите на мотора и 2 реда код. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bluffer Публикувано 28 юли 2009 Сподели Публикувано 28 юли 2009 Свързано е с компютъра на автоматика май. За ръчната кутия вероятно няма нищо. На който му е толкова интересно може да види в ел. схемата точно как е направено.Тази ел.схема съм я гледал, разучавал и запомнил наизуст! Самото програмиране на ЕКУ-то на круиза не го познавам и затова допускам, че може да има бъг, но съм убеден, че както при автоматика така и при ръчките, този круиз е свързан с ЕКУ-то на мотора и оттам черпи инфо за състоянието (обороти, скорост, предавка и др.) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 28 юли 2009 Сподели Публикувано 28 юли 2009 При ръчката ECU-то май няма информация на коя предавка е. Само при автоматика. Може проблема да се избегне доста лесно - монтира се бутон под скоростния лост който да го изключва когато не е на скорост, но не виждам особен смисъл, като се изключва при натиснат съединител. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bluffer Публикувано 28 юли 2009 Сподели Публикувано 28 юли 2009 (редакция) При ръчката ECU-то май няма информация на коя предавка е. Само при автоматика. Може проблема да се избегне доста лесно - монтира се бутон под скоростния лост който да го изключва когато не е на скорост, но не виждам особен смисъл, като се изключва при натиснат съединител.Е как да няма смисъл? Нали при активиран круиз, ако натиснеш съединителя оборотомера ще влезне в червения сектор. За да не става така, има бутон на съединителя, който при натиснат съединител прекъсва круиза. ЕКУ-то на ръчката е свързано с ск.кутия, чрез няколко букси. Редактирано 28 юли 2009 от bluffer Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 28 юли 2009 Сподели Публикувано 28 юли 2009 Е как да няма смисъл? Нали при активиран круиз, ако натиснеш съединителя оборотомера ще влезне в червения сектор. За да не става така, има бутон на съединителя, който при натиснат съединител прекъсва круиза. ЕКУ-то на ръчката е свързано с ск.кутия, чрез няколко букси.Вчера ме возиха на новата ес класа, която има адаптивен круиз. Мега яко- спира на светофа, когато спре колата пред теб и я следва с нейната скорост. Не се налага да натискаш педалите. Егати космическия кораб. Пък нашите круизи- биват. Кому е нужно някой да ръга лоста на автопилота точно в момента на превключване и то при ненатиснат съединител???Това сигурно става в един на милион случаи. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DANI MG Публикувано 28 юли 2009 Сподели Публикувано 28 юли 2009 И за мен това е бъг на системата. Дори като се случи малко ме смути ръмженето на мотора като крака не ми е на газта, но веднага се сетих, че съм на круиз, не съм на скорост и за това е така шумно пък тя не върви! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Estilian Публикувано 28 юли 2009 Автор Сподели Публикувано 28 юли 2009 При автоматика не важи това Тоест - ако си на N, P или L не можеш да активираш круиза, каквото и да правиш. Проверено по експериментален път ;) P.S> Понеже сме тръгнали на off-topic, но някой пробвал ли е на Мицубиши на автоматик в движение да вкара P?!?! Питам, защото съм го тествал на Мерцедес и там реагира много адекватно - първо активира спирачките, докато скоростта стигне 0км/ч и след като задържи поне 3сек в спряло положение, тогава вкарва щифтовете в скоростната кутия, които заключват автоматика Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Milen_z Публикувано 28 юли 2009 Сподели Публикувано 28 юли 2009 Странно по схемите го дават да има датчик които да следи дали автомобила е на свободна (това не го знам къде се намира), има и ключ на съединителя. Ако всичко е в изправност това което Дани описва няма как да се случи. Явно някой от двата ключа не е в ред. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
veskobsl Публикувано 28 юли 2009 Сподели Публикувано 28 юли 2009 На стария ни Галант ( Американско изпълнение ) , пробвах от D , минах през N и включих R . Движех се със около 40 км/ч и докато не спрях съвсем , задната не се включи . На кутията не се случи нищо . Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 28 юли 2009 Сподели Публикувано 28 юли 2009 Ей, не са го доизмислили японците....Почвай да го мислиш тогава............. :D Кво чакаш, имаш си и дросел от ГДИ.............просто супер ще стане........... :icon_thumbup: :icon_thumbup: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 28 юли 2009 Сподели Публикувано 28 юли 2009 При автоматика не важи това Тоест - ако си на N, P или L не можеш да активираш круиза, каквото и да правиш. Проверено по експериментален път ;) P.S> Понеже сме тръгнали на off-topic, но някой пробвал ли е на Мицубиши на автоматик в движение да вкара P?!?! Питам, защото съм го тествал на Мерцедес и там реагира много адекватно - първо активира спирачките, докато скоростта стигне 0км/ч и след като задържи поне 3сек в спряло положение, тогава вкарва щифтовете в скоростната кутия, които заключват автоматика Естествено че така трябва да бъде, щото иначе ще събираш диференцал на чаркаляци една седмица после .............Ти сега да не вземеш да го пробваш??? :D :icon_doh: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 28 юли 2009 Сподели Публикувано 28 юли 2009 Странно по схемите го дават да има датчик които да следи дали автомобила е на свободна (това не го знам къде се намира), има и ключ на съединителя. Ако всичко е в изправност това което Дани описва няма как да се случи. Явно някой от двата ключа не е в ред.Естествено че е така, само че на Е33А Галантите това си е бъг в буквалния смисъл на думата, без майтап............ Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Реконструктор Публикувано 28 юли 2009 Сподели Публикувано 28 юли 2009 Странно по схемите го дават да има датчик които да следи дали автомобила е на свободна Това къде го видя? :blink: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 28 юли 2009 Сподели Публикувано 28 юли 2009 Нали при активиран круиз, ако натиснеш съединителя оборотомера ще влезне в червения сектор. За да не става така, има бутон на съединителя, който при натиснат съединител прекъсва круиза.Да, също така без натиснат съединител ще изключиш доста трудно от скорост. ЕКУ-то на ръчката е свързано с ск.кутия, чрез няколко букси. Ръчната кутия (F5M42) има ли ECU и с каква цел? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 28 юли 2009 Сподели Публикувано 28 юли 2009 Ръчната кутия (F5M42) има ли ECU и с каква цел?Няма ЕКУ и не му е нужно................. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Milen_z Публикувано 29 юли 2009 Сподели Публикувано 29 юли 2009 (редакция) Това къде го видя? :blink: Ами някъде по схемите на Божо за Галант ЕАх.......Ще го потърся пак. Редактирано 29 юли 2009 от Milen_z Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DANI MG Публикувано 29 юли 2009 Сподели Публикувано 29 юли 2009 Да, също така без натиснат съединител ще изключиш доста трудно от скорост. Без натиснат съединител при движение на скорост, много лесно може да се изключи от скорост, дори и на круиз контрол при параметър път, който си променя нивелацията. Т.е при спускане и качване на баир колата при изкачване ускорява, а при спускане задържа автомобила да се движи със зададената скорост и при точно това задържане, колата не ускорява и лесно може да се изключи от скорост. Разбира се всичко това което коментираме тук, са ненужно-доказуеми, негативни интервенции върху автомобила и ги казваме, за да не се правят, а не да пробва всеки това което говорим тука вярно ли е или не и да създавате работа на Пламен после. :D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 29 юли 2009 Сподели Публикувано 29 юли 2009 Той говори за круиза. И действително, круиза бачка само над 50 км/ч, пише го даже в документацията.При мен работи на 40. При мен бачка и на 40 само не трябва да слизам под 3-та предавка...А при моята кола не може да се задейства на предавки І, ІІ и ІІІ. Само на ІV и V-та. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
RogerDoger Публикувано 29 юли 2009 Сподели Публикувано 29 юли 2009 А при моята кола не може да се задейства на предавки І, ІІ и ІІІ. Само на ІV и V-та. Нормално... аз съм с Автомат и е с 4 степени ;)в общи линии 1-ва и 2-ра при мен са ок и липсва истинската 3-та но като набере достатъчно автомата е доста приятен. Т.е. моята 3-та и 4-та са като комбинация от 3-та 4-та и 5-та на ръчката... И пак не е същото мамка му! Но за в града не искам да да чуя ръчки вече! :icon_blush: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 29 юли 2009 Сподели Публикувано 29 юли 2009 Доста често боравя със скоростния лост и педала на съединителя, така че напълно те разбирам. Признавам че понякога и аз си мечтая за типтроник :icon_blush: . Нооо, само понякога.Одеве пробвах това с връщането на вече зададената скорост. Направих го на 70 на 4-та, натиснах спирачките до 40 и цъкнах лостчето нагоре, при което Мици тръгна като прасе напред :icon_clap: Не го знаех. Това SET и COAST за какво е? :icon_blush: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
XEN Публикувано 29 юли 2009 Сподели Публикувано 29 юли 2009 Доста често боравя със скоростния лост и педала на съединителя, така че напълно те разбирам. Признавам че понякога и аз си мечтая за типтроник :icon_blush: . Нооо, само понякога.Одеве пробвах това с връщането на вече зададената скорост. Направих го на 70 на 4-та, натиснах спирачките до 40 и цъкнах лостчето нагоре, при което Мици тръгна като прасе напред :icon_clap: Не го знаех. Това SET и COAST за какво е? :icon_blush:И на мен ми е правило впечатление че доста бързо ускорява при resume. Някой знае ли дали е на пълна газ? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sirko Публикувано 29 юли 2009 Сподели Публикувано 29 юли 2009 (редакция) Едва ли е на пълна гас, ако беше щеше да лепи за седалката при всяко ускорение, а то си ускорява съвсем плавно и нежно. Пробвай да ускориш с круиза и след това с педал до дупка, разликата е много голяма. Редактирано 29 юли 2009 от sirko Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.