Премини към съдържание

Малко въпроси За ЛЮБИМАТА КОЛА


Bear

Препоръчано мнение

Колега извинявай!!! но и аз не съм много съгласен.......За ремъците, разликата сигурно се явява, щото живеем в различни щати.....Или може би заради това че на дизела, единият ремък е мн.по-малък.......За дисковете спора е излищен.....Най много ги натоварва скоростта.........Пример: болидите от F-1 са 2 пъти по-леки от галанта, и развиват 2-пъти по-голяма скорост.......За това ги правят от карбон(дисковете)........Ск.кутии също са със различни предавателни числа, и колкото и да включва турбото, с тези 90 коня не може да я натовари колкото , един мотор със 163к.с.........Дизела превъра гуми само 1-ва с болшой газ......Пак се извинявам , ако съм обидил някой колега но това са факти......Между другото ,момчето дето пусна темата, гледам че е активен..... Дано се присъедини към отбора на :mitsu-smiley: ............. :icon_thumbup:

Никой не си обидил, просто споделяме информацията в по суров вид..............

Значи натоварването на валовете идва от въртящия момент спрямо теглото , конете идват малко след това ,когато вече имаш кинетична маса (т.е. когато купето със своите кг-ми вече се движи) най голямото натоварване в/у мотора и ск. кутия идва при ускорение от място , следва доускорение и накрая подържане на скоростта...............тогава е най малко натоварването ...............върт. момент на дизела е по голям от този на бензина ( с изкл. на 2.5 моторите ).............Но този извод си е мой , базиран на личния ми опит с ремонта на ск. кутии, от 6-7 ск. кутии на :mitsu-smiley: досега нито един не е идвал с бензинова версия , всичките са за дизел..............най често срещания проблем са синхронизаторите на 1 и 2 предавка .............естествено проблемите са различни но това е най често срещания проблем...................Това също е лично мое мнение и никой не ангажирам с него..............

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това също е лично мое мнение и никой не ангажирам с него..............

 

 

Oт гледна точка на нАуката това е абсолютно вярно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Никой не си обидил, просто споделяме информацията в по суров вид..............

Значи натоварването на валовете идва от въртящия момент спрямо теглото , конете идват малко след това ,когато вече имаш кинетична маса (т.е. когато купето със своите кг-ми вече се движи) най голямото натоварване в/у мотора и ск. кутия идва при ускорение от място , следва доускорение и накрая подържане на скоростта...............тогава е най малко натоварването ...............върт. момент на дизела е по голям от този на бензина ( с изкл. на 2.5 моторите ).............Но този извод си е мой , базиран на личния ми опит с ремонта на ск. кутии, от 6-7 ск. кутии на :mitsu-smiley: досега нито един не е идвал с бензинова версия , всичките са за дизел..............най често срещания проблем са синхронизаторите на 1 и 2 предавка .............естествено проблемите са различни но това е най често срещания проблем...................Това също е лично мое мнение и никой не ангажирам с него..............

Точно така е от научна гледна точка........Най големият товар, идва при ускорение от място........При дизела, високият въртящ момент, идва при 2500 об/мин........Т.е. когато е включило турбото.........Бензиновите на ниските обороти, имат по-висок въртящ момент.......(Единственият дизел, с висок въртящ момент при всички обороти е КОМРЕКСА, но това е друга тема.)......... А за кутиите, голямото натоварване износва , лагерите и зъбните колела.......Синхронизаторите се износват от дългата употреба.........Не забравяйте че , до преди 2год. нафтата беше много по евтина..........А хората в Европа , карат здраво.......И като знаем че тези Галанти идват от там, можем да преценим, колко са верни показанията на километражите..........Също така за синхронизаторите, е от значение и своевременното обслужване, на помпите на съединитела.........И те така......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Как така на бензина ще му идва по-рано въртящия момент?!?! И не съм съгласен, че на дизела момента идва при вкл. на турбото...

Прост пример с новия лансер! 2 литра дизел 310 Нм при ниските 1 750 об/мин и 1.8 литра бензин 178 Нм при високите 4250 об/мин...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Така е, прав си, аз се пробвах с един нов Лансер и 100-200 метра беше плътно зад мен, но после изостана . Колкото и да ни е мъчно дизелите вървят вече колкото бензиновите коли, че даже и повече.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами то за вървенето спор няма, проблемът за мен е, че не носят на юркане и каране в лютеницата като бензините....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да, общо взето така се случват нещата, но при новите дизели. Този е по-стара концепция.

Въобще при двг с турбо пълнене има висок въртящ момент. Ако е направен да върви от ниските за сметка на високата пикова мощност (ауди а3 1.8Т), то имаме в. м. още при 1750 оборота, а къде са 2500 при галанта...

По принцип ск. кутии на всички коли се смятат по-здрави от необходимото. Проблемът явно са само синхонизаторите. Друго е да сложиш ск. кутия от Колт на турбиниран галант 2,4 или 2,5. Според мен ако се насади някак, ще се сцепи като диня.

 

Автора на темата е на моето дередже, но ще побързам да го приветсвам с добре дошъл и да го успокоя, че не е сгрешил в този избор.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами то за вървенето спор няма, проблемът за мен е, че не носят на юркане и каране в лютеницата като бензините....

 

Дати кажа под секрет носят и то много.

А относно "лютеницата" моите впечатления, са че колкото и да юркам максимум на 3500 - 3800 сменяш предвката.

 

За да не поствам нов пост ще пиша тук: За дизеловия Галант само едно не ми харесва, че на това голямо купе са му сложили двигател с 90кс. ако беше 110 - 120 кс. щеше да е муцка.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Изборът е най правилният. Аз лично гледах и проучвах доста модели, но тъй като съм карал само японски нямаше как да не е Галант, въпроса е да не се бърза, защото тогава рискът да попаднеш на недобре гледан автомобил е по голям. Колкото до бензин или дизел, спора е стар и безсмислен, кой каквото го влече това да кара, сигурен съм че и дизеловият галант е точно толкова здрав и надежден колкото и бензиновият.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Хайде пак малко теория и не чак толкова ..............

Въртящия момент е основното натоварване и при двете ,но и оборотите си казват думата като при по високи обороти , в ск. кутия се получават повече микро удари от зацепванията на зъбните колела..........по този начин се получава и умората на материала......... освен това имаме и изчисление на редукторните числа/колела ,те се изчисляват на базата на въртящ момент но и за оборотите има коефициент , който също е важен.........

До тук добре, сега на практика обаче какво се получава:

полуава се следното - при тръгване от място , дизела товари повече ск. кутия от бензина ,но това е донякъде така ,зависи от мощностите на двата мотора ...........след това обаче нещата се изравняват и идва момент в който бензина товари ск. кутия повече, но тъй като говорим за потегляне от място ,този момент е незначителен ( но все пак го има ) тъй като вече масата на автомобила е преодоляна и се ползва кинетичната енергия на купето............при по високи обороти на кол. вал ,ще имаме и по високи обороти на ск. кутия като цяло ,това води до загряване на маслото и влошаване на неговите вискозитетни качества..............съответно имаме по голямо износване на ск. кутия при бензиновия мотор.............но при дизелла има друг проблем ,който е по голям от оборотите и съответно износването причинено от оборотите й..........това е заради неравномерността при която работи мотора на дизела..........това е по голям проблем отколкото другата причина ..........заради това при дизела слагат много често двумасови маховици ,които "изглаждат" оборотите на входящия вал на ск. кутия.Те представляват два отделни, съосни маховика с демфер м/у тях..........по тзи начин се обират паразитните трептения и неравномерености които се съпровожда мотора ........затова и тези маховици създават големи ядове на хората ( особено на мен :D ........как да кажа на клиента че съединителя му струва 2800 лв. :argue: ,последния случай - Тойота Авенсис D4D ) Та така .............

На практика обаче или поне моя опит показва че ремонтирам само ск. кутии на дизели................възможно е самите кутии да не са разчетени добре , и това го има.........при Галанта се чупят и двете ,но повечето са при 4D68T моторите..............

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Дати кажа под секрет носят и то много.

А относно "лютеницата" моите впечатления, са че колкото и да юркам максимум на 3500 - 3800 сменяш предвката.

 

Виж карал съм много дизели и знам какво става при мойто каране! Карай я в червения сектор и я спъвай постоянно на скорост и ти гарантирам, че няма да искара дълго! Карам доста агресивно и имам достатъчен личен опит и наблюдения! Дизелът не е за спортно каране! Иначе за вървенето върви, пак казвам никой не го успорва! Фен съм и на дизелови и бензинови агрегати и не съм пристрастен! Изразих личното си мнение и надявам се, че уважавате правото ми на такова! Повече няма да коментирам за да не оспамвам темата и да не будя излишни спорове! Милене като се видим на събора, ще ударим по една бира и ще си почешем езиците ;) :mitsu-smiley: forever!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Как така на бензина ще му идва по-рано въртящия момент?!?! И не съм съгласен, че на дизела момента идва при вкл. на турбото...

Прост пример с новия лансер! 2 литра дизел 310 Нм при ниските 1 750 об/мин и 1.8 литра бензин 178 Нм при високите 4250 об/мин...

Единствената прилика на тоя Лансер, и Галанта за който говорим, е емблемата :mitsu-smiley: .......Лансера е с VW двигател.........И това1750 , е момента в който турбото започва да нагнетява........ Преди тези обороти, имаме т.нар. турбо-лаг(дупка).......Та от там нагоре, започва истинското дърпане.........А макс. в.момент-310Nm ,се постигат на 4000об/мин.........Ако не вярваш, ми обясни как след тези 1750об/мин, колата продължава да ускорява.......А при Галанта стойностите са други.......започват от2000, и завършват на 4000об/мин........за това в ниските обороти, когато дизела е в турбо-лага, бензинката има по висок въртящ момент.......Казах вече кой дизел, разполага със същото ускорение(от старта) като бензина.......И те така.....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Първо практиката доказва, че има доста дизели който дърпат на старта...Ей тук във Варна ходят долу под моста да си мерят.....колите...Отиди и ще видиш как дизел бие бензин! После, като говорим за В.М. правилното съравнование ще е следното: два аналогови мотора дизел/бензин карат на една и съща предавка и примерно ускоряват от 80 до 120 км/ч...И пак казвам дизелът има по-голям въртящ момент в по-ниски обороти! Обещавам повече нито един коментар да няма от моя страна по тази тема...Ако модераторите преценят да го изтрият (коментара ми)! Извинявам се също и на колегата пуснал темата, че я оспамих! Към теб колега: бензин или дизел, сам си прецени! И в двата случая ще караш един прекрасен автомобил!

 

P.S. Към последвалия пост - ДА правя разлика!

Ето и малко инфо за ускорение от 0 до 140:

 

Peugeot 206 1.6 90 cv......................…………........26.6 5 1025 кг

Peugeot 206 hdi 90 cv…………………….....…… 24.95 1065 кг

 

Peugeot 307 1.6 110 cv. (04)............................. 24.61 1255 кг

Peugeot 307 1.6 Hdi 110 cv. (04)…………… 20.96 1251 кг

 

Vw Passat 2.0 Fsi 150 cv. (05)……………………………….19.67 1389 кг

Vw Passat 2.0 Tdi 140 cv. (05)……………………………… 19.04 1454 кг

 

Wv Golf IV 1.6 100 cv...................................... .. 24.39 1090 кг

Wv Golf IV TDI 100 cv...................................... . 20.53 1205 кг

 

BMW 320 150 cv. (00)…………………………………………….20.35 1365 кг

BMW 320d. 150 cv...................................... ...... 17.30 1415 кг

 

 

Aуди А4 2.0 TFSI. 200 к.с. - Время разгона (0-100 км/ч) 7.3 1425 kг

Ауди А4 3.0 ТDI 204 к.с. - Время разгона (0-100 км/ч) 7.2 1655 кг

Редактирано от Emil Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Първо практиката доказва, че има доста дизели който дърпат на старта...Ей тук във Варна ходят долу под моста да си мерят.....колите...Отиди и ще видиш как дизел бие бензин! После, като говорим за В.М. правилното съравнование ще е следното: два аналогови мотора дизел/бензин карат на една и съща предавка и примерно ускоряват от 80 до 120 км/ч...И пак казвам дизелът има по-голям въртящ момент в по-ниски обороти! Обещавам повече нито един коментар да няма от моя страна по тази тема...Ако модераторите преценят да го изтрият (коментара ми)! Извинявам се също и на колегата пуснал темата, че я оспамих! Към теб колега: бензин или дизел, сам си прецени! И в двата случая ще караш един прекрасен автомобил!

А ти правиш ли разлика, между ускоряване и доускоряване? :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Единствената прилика на тоя Лансер, и Галанта за който говорим, е емблемата :mitsu-smiley: .......Лансера е с VW двигател.........И това1750 , е момента в който турбото започва да нагнетява........ Преди тези обороти, имаме т.нар. турбо-лаг(дупка).......Та от там нагоре, започва истинското дърпане.........А макс. в.момент-310Nm ,се постигат на 4000об/мин.........Ако не вярваш, ми обясни как след тези 1750об/мин, колата продължава да ускорява.......А при Галанта стойностите са други.......започват от2000, и завършват на 4000об/мин........за това в ниските обороти, когато дизела е в турбо-лага, бензинката има по висок въртящ момент.......Казах вече кой дизел, разполага със същото ускорение(от старта) като бензина.......И те така.....

И на мен така ми се струва, като седна в моята кола (2.4 бензин), а преди това съм карал на баща ми дизела Галант 1.8ТД,

може нещо да не е наред с тази кола, но преди 2000 оборота няма никой, ама абсолютно никой....след това надува турбото и нещата се

пооправят, но при новите дизели не е така...там турбините са с променлива геометрия на лопатките, турбо дупката е минимална :)

Плюс това когато искаш да стартираш бързо, не тръгваш от idle 800-1000 оборота, а от доста повече, нали :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега Е.Димитров!!! След тая таблица, дето си вмъкнал следва ?-са : каква е разликата м/у мощност и въртящ момент ??? Щото примерите които си дал, са за коли с еднаква мощност но с различен в.м......... А в темата се сравняват коли с различна мощност (90-с/у -136 и 163к.с) .........Другото нещо е : мислиш ли че има прилика м/у Галант 2000 ТДИ-90к.с.....Пежо1.6-ХДИ (помпа-дюза) 110к.с. ....И БМВ 2000см/куб- (комън райл) -150к.с.......А и другите коли дето си изброил, са със електронно управление на ГНП, докато Галана е с механично управление на помпата........Ние всъщност сравнявахме кон и магаре, а не 2-коня, или 2 магарета........И те така...... :icon_thumbup: :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Уфф, говори си....

 

"Бензиновите на ниските обороти, имат по-висок въртящ момент....."

"Казах вече кой дизел, разполага със същото ускорение(от старта) като бензина.......И те така....."

 

След подобни изказвания, наистина няма да коментирам нищо повече, в нета има достатъчно информация...Цифрите говорят достатъчно...

Знам мн. добре какво си казал, и какво успорвам!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги предлагам ви да спрете, че ще заключат темата на колегата!

 

Ако искате може да се направим една тема, в която всеки да изкаже своите предпочитания и доводи за бензин/дизел и да спрем да спамим темите на колегите :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Напълно съм съгласен с теб Милене...И не само кой какви предпочитания и пристрастия има, а и малко факти ;) Още веднъж се извинявам на всички за голямото оспамване! И дано колегата си купи скоро нов Галант (дизел/бензин)! :icon_rock: :mitsu-smiley: :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Уфф, говори си....

 

"Бензиновите на ниските обороти, имат по-висок въртящ момент....."

"Казах вече кой дизел, разполага със същото ускорение(от старта) като бензина.......И те така....."

 

След подобни изказвания, наистина няма да коментирам нищо повече, в нета има достатъчно информация...Цифрите говорят достатъчно...

Знам мн. добре какво си казал, и какво успорвам!

Във Варна и децата знаят,че дизела има по-висок въртящ момент в ниските/не само турбо дизелите/.А върт.момент на турбо колите зависи от параметрите на турбо компресора.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...