aga Публикувано 16 Май 2008 Сподели Публикувано 16 Май 2008 Колеги, изпаднал съм в депресия :mad: защото не мога да се свържа с OBD II порта на колата ми.На друг Галант производство 2003 (160 кс) няма проблем. Моят е 163 кс. и не става, чете само напрежение на акумулатора но това е защото OBD картата си има АЦП... Ако някой знае нещо, ще съм благодарен ако каже...Дали има разлики в ЕКУ-тата на двата галанта... Може би Мирослав знае. JMBSREA5AXZ001140JMBSREA5A3Z000213 Това което знам е че OBD е задължителен от 2002г., моя е преди това, но куплунгът си е там. :mad: :mad: Направихме сравнение между Галант 2.5 и Мазда 6 2.0, при ниски скорости и спряло положение Галанта харчи по-малко бензин! Маздата като загря беше 1.2 литра на час, Галанта 0.7 литра на час. При пълен тротъл Галанта е около 25 литра на час, маздата е 18. На магистралата няма разлика! Единствената голяма разлика е при пълна газ, но това е въпрос на личен избор как да се кара. Винаги съм знаел че Галанта има потенциал да е икономичен. Обаче не мога да чета порта на моя, ПОМОЩ! :D :D :D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
aga Публикувано 16 Май 2008 Автор Сподели Публикувано 16 Май 2008 Имат разлика в ЕКУ-тата, но дали проблема е там не мога да кажа. За момента е важно да знам дали я има тази функция изобщо, ако я има и не работи, ще го мисля... В краен случай сменям колата :D Шегичка.Мерси за отговора! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Реконструктор Публикувано 16 Май 2008 Сподели Публикувано 16 Май 2008 http://www.mitsubishibg.com/forum/index.php?showtopic=6076 в края Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
aga Публикувано 16 Май 2008 Автор Сподели Публикувано 16 Май 2008 http://www.mitsubishibg.com/forum/index.php?showtopic=6076 в края OK, бях забравил за тази тема, мерси че ме подсети!Въпросът е дали при мен има изолиран проблем, или изцяло липсва ISO 9141-2 (или друг OBD II стандарт който се подържа от картата ни) в Галант с VIN като моя. Защото на другия Галант от 2003 няма проблеми, макар че е японски като производство, това като малко пояснение към онази тема. И доколкото разбирам, отделно във всички се подържа японския стандарт, физическия слой и протокол... На практика ако са достъпни стандартите - японския и ISO, не е проблем да се направи адаптер. Може би има и готови. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Milen_z Публикувано 16 Май 2008 Сподели Публикувано 16 Май 2008 Я си направи следната проверка. Първи крак на диагностичната букса го дай на маса. По този начин се активира диагностичен режим с извеждане на мигащи кодове, т.е. даваш първо краче на маса и после на контакт, трябва да почне да мига лампата CHECK при наличието на грешки. Направи това и с двата Галанта и виж дали се даржът еднакво. Мисля че тези който са по OBDII не поддържат мигащи кодове, а ако е по JOBD поддържа. Иначе сканмастера ако е този с ЕЛМ (320, 323 или 327) чипа, го дават да работи с JOBD, но освен един Нисан нищо друго не можах да прочета с него. Малко редакция: Сега погледнах Mitsubishi го дават ISO 9141-1. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
aga Публикувано 16 Май 2008 Автор Сподели Публикувано 16 Май 2008 Я си направи следната проверка. Първи крак на диагностичната букса го дай на маса. По този начин се активира диагностичен режим с извеждане на мигащи кодове, т.е. даваш първо краче на маса и после на контакт, трябва да почне да мига лампата CHECK при наличието на грешки. Направи това и с двата Галанта и виж дали се даржът еднакво. Мисля че тези който са по OBDII не поддържат мигащи кодове, а ако е по JOBD поддържа. Иначе сканмастера ако е този с ЕЛМ (320, 323 или 327) чипа, го дават да работи с JOBD, но освен един Нисан нищо друго не можах да прочета с него. Малко редакция: Сега погледнах Mitsubishi го дават ISO 9141-1. OK, ще проверя с първи крак. Ще го дам на маса с резистор да не изпаткам нещо. Картата е точно ЕЛМ 327. Къде си погледнал за ISO 9141-1 и Галант? Моята теория за момента е, че с променените спецификации и модификациите на 2.5 моторите от 120 на 118 киловата са въвели ISO 9141-1 в новите ЕКУ. Интересно, къде може да се намери информация за конкретните версии на ЕКУ? Има ли някъде техническо описание на модулите? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
aga Публикувано 16 Май 2008 Автор Сподели Публикувано 16 Май 2008 OK, ще проверя с първи крак. Ще го дам на маса с резистор да не изпаткам нещо. Картата е точно ЕЛМ 327. Къде си погледнал за ISO 9141-1 и Галант? Моята теория за момента е, че с променените спецификации и модификациите на 2.5 моторите от 120 на 118 киловата са въвели ISO 9141-1 в новите ЕКУ. Интересно, къде може да се намери информация за конкретните версии на ЕКУ? Има ли някъде техническо описание на модулите? OK, и аз намерих в списък с ISO 9141-1 съвместими модели, там Галант е от 2003 нататък.Най-сигурен начин е да се види дали има проводници съединени с пиновете на ISO 9141-1 интерфейса. Това е описано. Куплунгът се монтира още от 1994. ELM327 е чип за транслиране на OBD протоколите в RS232 и подържа всичко без JOBD. Супер, но не ми върши работа. Намерих в един сайт в Нова Зеландия да се продава нещо като UART транслатор от MUT към RS232, т.е. се комуникира с COM порта директно или с USB емулация и е възможно ползването на софтуери като Scanmaster. Всъщност ако проработи комуникацията, писането на софтуера не е особено трудно. Това е моята крайна амбиция по този въпрос. Засега им писах писмо, дали това нещо е каквото си мисля че е, транслатор от MUT към RS232 или USB. Останалото е моя грижа! :icon_thumbup: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Реконструктор Публикувано 16 Май 2008 Сподели Публикувано 16 Май 2008 OK, бях забравил за тази тема, мерси че ме подсети!Въпросът е дали при мен има изолиран проблем, или изцяло липсва ISO 9141-2 (или друг OBD II стандарт който се подържа от картата ни) в Галант с VIN като моя. Защото на другия Галант от 2003 няма проблеми, макар че е японски като производство, това като малко пояснение към онази тема. И доколкото разбирам, отделно във всички се подържа японския стандарт, физическия слой и протокол... На практика ако са достъпни стандартите - японския и ISO, не е проблем да се направи адаптер. Може би има и готови. Проблемът има няколко аспекта, ще се опитам да синтезирам фактите в няколко реда.От една страна физическият протокол (т.е. електрическите сигнали) не е проблем и на пазара се предлагат доста мултипротоколни трансивъри кола <-> USB/rs232, от сорта на споменатия по-долу ELM. Истинският проблем е софтуерен. Самото ISO9141, освен хардуерен е и софтуерен стандарт, НО, софтуерният стандарт дефинира единствено комуникационния слой, без да задължава производителя да използва стандартни кодове. От там нататък разчитането на кодовете е дълъг и къртовски труд с логическия анализатор, или data-mining от интернет (доколкото може). Сайтът http://www.obd-codes.com/ може да ти даде представа за какво разнообразие става въпрос. Тоест, ако имаш физическата комуникация, това далеч не е достатъчно. От друга страна, от незнам-си-коя година, колите в ЕС са задължени да имат ISO9141 и няколко (ако не се лъжа 5-6) стандартни кода, които да могат да се прочетат от всеки един OBDII четец. Това е слабо утешение, тъй като тези кодове са нищожна част от общата диагностика, а останалото производителя си решава какво да бъде. Дори често се среща в една кола паралелно да има OBD букса, по която вървят тези задължителни данни и съвсем отделна букса по стандарт на производителя, където върви всичко останало. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
aga Публикувано 16 Май 2008 Автор Сподели Публикувано 16 Май 2008 Проблемът има няколко аспекта, ще се опитам да синтезирам фактите в няколко реда.От една страна физическият протокол (т.е. електрическите сигнали) не е проблем и на пазара се предлагат доста мултипротоколни трансивъри кола <-> USB/rs232, от сорта на споменатия по-долу ELM. Истинският проблем е софтуерен. Самото ISO9141, освен хардуерен е и софтуерен стандарт, НО, софтуерният стандарт дефинира единствено комуникационния слой, без да задължава производителя да използва стандартни кодове. От там нататък разчитането на кодовете е дълъг и къртовски труд с логическия анализатор, или data-mining от интернет (доколкото може). Сайтът http://www.obd-codes.com/ може да ти даде представа за какво разнообразие става въпрос. Тоест, ако имаш физическата комуникация, това далеч не е достатъчно. От друга страна, от незнам-си-коя година, колите в ЕС са задължени да имат ISO9141 и няколко (ако не се лъжа 5-6) стандартни кода, които да могат да се прочетат от всеки един OBDII четец. Това е слабо утешение, тъй като тези кодове са нищожна част от общата диагностика, а останалото производителя си решава какво да бъде. Дори често се среща в една кола паралелно да има OBD букса, по която вървят тези задължителни данни и съвсем отделна букса по стандарт на производителя, където върви всичко останало. OK, изчерпателно!И аз стигнах до извода че физическия слой е решим проблем, дали с готов трансивър или с друг вид имплементация, при наличие на спецификация всичко е възможно. Виж, до прозрението че кодовете не са стандартизирани не бях стигнал. Мен ме интересуват главно 3-4 неща - МАФ, Ламбда, Скорост, РПМ. Искам да изследвам този двигател по отношение на разхода на гориво и да събера статистическа информация. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
E52A Публикувано 17 Май 2008 Сподели Публикувано 17 Май 2008 Aga ако имаш в предвид този сайт http://www.limitless.co.nz/ мисля че това е истината. Особено този дисплей за самостоятелно наблюдение на показателите ми изглежда удобна джаджа. Софтуера на хартия също е с доста богати възможности. В крайна сметка за $ 99.00 (79-кабел; 20-софт) + нещо за доставка си решаваш проблема, както с физическия слой така и програмно. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 18 Май 2008 Сподели Публикувано 18 Май 2008 Аз миналата година намерих софтуера на MUT 3, но не съм го човъркал... Предполагам, че работи само със стандартния хардуер, но.... http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Mitsubish...-/--Caps--/MUT/ Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
aga Публикувано 20 Май 2008 Автор Сподели Публикувано 20 Май 2008 Aga ако имаш в предвид този сайт http://www.limitless.co.nz/ мисля че това е истината. Особено този дисплей за самостоятелно наблюдение на показателите ми изглежда удобна джаджа. Софтуера на хартия също е с доста богати възможности. В крайна сметка за $ 99.00 (79-кабел; 20-софт) + нещо за доставка си решаваш проблема, както с физическия слой така и програмно. Да, този е. Мен на този етап ме интересува само трансивъра, т.е. физическия слой от японския интерфейс към UART или USB. Няма значение дали е интегрална схема за такъв трансивър или готова платка, или "кабел" както го наричат в новозеландския сайт. Аз питах там и казаха че няма проблеми за Галанта. След като го има готов, ще го взема. На първо време ще си поиграя с готовия софтуер но накрая искам да си напиша сам приложението, нещо на Делфи, Бейсик или С++ не е проблем.Целта ми е да махна радиото и нишата под нея и да монтирам дисплей. Там ще е Engine Management & Infotainment Center :icon_thumbup: Търся си дисплей с подходящ размер с тъч скрийн. Ще сложа една малка дънна платка с буут от флаш. Като монтирам РС в колата, цял куп други функции ще станат възможни. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Реконструктор Публикувано 20 Май 2008 Сподели Публикувано 20 Май 2008 Да, този е. Мен на този етап ме интересува само трансивъра, т.е. физическия слой от японския интерфейс към UART или USB. Няма значение дали е интегрална схема за такъв трансивър или готова платка, или "кабел" както го наричат в новозеландския сайт. Аз питах там и казаха че няма проблеми за Галанта. След като го има готов, ще го взема. На първо време ще си поиграя с готовия софтуер но накрая искам да си напиша сам приложението, нещо на Делфи, Бейсик или С++ не е проблем.Целта ми е да махна радиото и нишата под нея и да монтирам дисплей. Там ще е Engine Management & Infotainment Center :icon_thumbup: Търся си дисплей с подходящ размер с тъч скрийн. Ще сложа една малка дънна платка с буут от флаш. Като монтирам РС в колата, цял куп други функции ще станат възможни. Е аз това ше го слагам директно на мястото на инструмент клъстера. ;) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
eXistenZ Публикувано 20 Май 2008 Сподели Публикувано 20 Май 2008 Целта ми е да махна радиото и нишата под нея и да монтирам дисплей. Там ще е Engine Management & Infotainment Center :icon_thumbup: Търся си дисплей с подходящ размер с тъч скрийн. Ще сложа една малка дънна платка с буут от флаш. Като монтирам РС в колата, цял куп други функции ще станат възможни.Това ми е безкрайно интересно, защото и на мен ми се иска да си монтирам нещо подобно! Би ли могъл да постнеш малко инфо относно това, как би могло да се реализира? Благодаря ти! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Estilian Публикувано 20 Май 2008 Сподели Публикувано 20 Май 2008 Господи... досега игнорирах тази тема, защото ми се стори прекалено техническа... Правилно ли разбирам, че говорите за нещо подобно като бордови компютър с визуален интерфейс, който да се монтира в Галант? Такъв, какъвто имат, примерно новите Grandis на средната конзола? Винаги съм мислел, че е невъзможно... ако все е постижимо, какви средства ще струва и на какво ще се монтира? На един пин или ще бъде на отделна стойка? Въобще - как се връзва кабел, декодер и екран и какво ще може да показва??! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 20 Май 2008 Сподели Публикувано 20 Май 2008 Е аз това ше го слагам директно на мястото на инструмент клъстера. ;)Ти гледай да не прецакаш ел. инсталацията на колата..............като стигнеш до там - свирни........... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 20 Май 2008 Сподели Публикувано 20 Май 2008 Господи... досега игнорирах тази тема, защото ми се стори прекалено техническа... Правилно ли разбирам, че говорите за нещо подобно като бордови компютър с визуален интерфейс, който да се монтира в Галант? Такъв, какъвто имат, примерно новите Grandis на средната конзола? Винаги съм мислел, че е невъзможно... ако все е постижимо, какви средства ще струва и на какво ще се монтира? На един пин или ще бъде на отделна стойка? Въобще - как се връзва кабел, декодер и екран и какво ще може да показва??!Защо да не е възможно? Всичко е възможно, стига да има две условия - пари и умения................Иначе да , точно за такова нещо се говори......... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Estilian Публикувано 21 Май 2008 Сподели Публикувано 21 Май 2008 Защо да не е възможно? Всичко е възможно, стига да има две условия - пари и умения................Иначе да , точно за такова нещо се говори......... Тогава с нетърпение очаквам колегите aga или Реконструктор да пишат, ако постигнат резултати... да видим как е и колко излиза... Аз лично съм склонен да отделя пари, за да добавя подобен дисплей, какъвто имаше показан за EvoScan. Пък ако aga направи и още по-ефективен софтуер... P.S> Днес по обяд ще се разровя из Ebay, но нещо ми подсказва, че там имаше подобни устройства, с размер 1 пин, но не знам дали има точно за Галанти между 97 и 2000. Ако попадна ще пусна линк. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenjs Публикувано 21 Май 2008 Сподели Публикувано 21 Май 2008 Нещо като на колегите от Honda форума?http://forums.hondabg.com/index.php?showto...amp;mode=linear Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Milen_z Публикувано 21 Май 2008 Сподели Публикувано 21 Май 2008 Има и друг вариант за колегите ако са решили да правят такова нещо. Защо вместо да се борите с протоколи за комуникация, и да четете даните от диагностичната букса. Не го направите с аналогови входове и да четете директно датчиците. Малко ще е по сложно да се напаснат стоиностите на датчиците и показанията. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Реконструктор Публикувано 21 Май 2008 Сподели Публикувано 21 Май 2008 Ти гледай да не прецакаш ел. инсталацията на колата..............като стигнеш до там - свирни........... Еми то едва ли ще стане преди да си си напраил гаража. Работата по монтажа е доста и е пипкава и май няма да стане на улицата. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Реконструктор Публикувано 21 Май 2008 Сподели Публикувано 21 Май 2008 Има и друг вариант за колегите ако са решили да правят такова нещо. Защо вместо да се борите с протоколи за комуникация, и да четете даните от диагностичната букса. Не го направите с аналогови входове и да четете директно датчиците. Малко ще е по сложно да се напаснат стоиностите на датчиците и показанията. Принципно точно това ще направя, все пак ще си сменям инструмент клъстера, а от диагностиката няма как да изкараш нивото на бензина, примерно. Иначе за показанията в документацията на Галнт ги има нещата, малко сверяване с оригиналните индикатори и си готов. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Реконструктор Публикувано 21 Май 2008 Сподели Публикувано 21 Май 2008 Тогава с нетърпение очаквам колегите aga или Реконструктор да пишат, ако постигнат резултати... да видим как е и колко излиза... Аз лично съм склонен да отделя пари, за да добавя подобен дисплей, какъвто имаше показан за EvoScan. Пък ако aga направи и още по-ефективен софтуер... Аз от кога мрънкам за тунинг-секция във форума.... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
novak Публикувано 21 Май 2008 Сподели Публикувано 21 Май 2008 http://www.mini-itx.com/Тук има подходящи за проекта дънни платки на достъпни цени. Успех :good: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 21 Май 2008 Сподели Публикувано 21 Май 2008 Нещо като на колегите от Honda форума?http://forums.hondabg.com/index.php?showto...amp;mode=linearТова е много примитивно................става дума за VGA дисплей с размери 7 инча ( не повече ,тъй като ще излезе от раамките на таблото ) и със софтуер да се управлява, т.е. графичен интерфейс.......... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.