Премини към съдържание

Борд компютър проект


aga

Препоръчано мнение

:worthy: :wub: :huh:

 

Тази кола се продава!

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewIt...bayphotohosting

 

Е то и темата във форума е именно за продажбата... Много е яка, ама доста акцизна :( Иначе парите са и супер... Среден двигател и задно предаване... Карал съм такава атмосферна и е бясна!

 

Ама много отклонихме темата и от Мицубиши и от конкретния проект... По моя вина, sorry!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 215
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Публикувани изображения

Графичният интерфейс е най-лесната част... Но е решаваща за използваемостта в реални условия. Хубавото е че като си правиш нещата сам, имаш пълен контрол.

 

Технически няма проблем да се направи всякакъв.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 4 седмици ...
Графичният интерфейс е най-лесната част... Но е решаваща за използваемостта в реални условия. Хубавото е че като си правиш нещата сам, имаш пълен контрол.

 

Технически няма проблем да се направи всякакъв.

 

Само да вметна, хакнахме Ево Скана :icon_thumbup:

Аз за момента съм на друга тематика и нямам време да се занимавам...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ееее колега. Може ли такива работи. Като да купиш играчка на дете и да не му я дадеш. Дай повече подробности.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ееее колега. Може ли такива работи. Като да купиш играчка на дете и да не му я дадеш. Дай повече подробности.

 

Ами един мой колега, онзи с Галанта ("зеления смок") ги разбира хакванията. .ехе файла се изпълнява в емулирана среда, инструкция по инструкция се следи, слагат се брейкпойнтс на разни места и се стига до логическо сравнение на паролата, тя е записана вътре. Не е голяма работа, трябва да се знае малко х86 архитектурата и доста свободно време. Човека е ерген, има време... Ще го видим този евоскан. И хардуера е на път да се появи.

 

Но варианта с инжекторите си остава за мен, просто защото ме кефи :D и освен това ще си го направя както искам :icon_bye:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ха браво на него. А иначе от хардуера съм много заинтересован. Много искам да си направя нещо подобно, а и доста процесори вече имат вграден CAN.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...
Само да вметна, хакнахме Ево Скана :icon_thumbup:

Аз за момента съм на друга тематика и нямам време да се занимавам...

 

Aga, какво се случва с теб? Дали скоро пак ще задвижиш нещата по проекта?

 

Просто видях, че темата потъва постепенно, пък знаеш, че аз съм един от най-ентусиазираните хора по отношение на тази твоя идея... жалко само, че не мога да ти помогна. Всъщност дори преди време те питах, но така и не каза - може ли поне с графичния интерфейс да помогнем по някакъв начин?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 месеца ...
Aga, какво се случва с теб? Дали скоро пак ще задвижиш нещата по проекта?

 

Просто видях, че темата потъва постепенно, пък знаеш, че аз съм един от най-ентусиазираните хора по отношение на тази твоя идея... жалко само, че не мога да ти помогна. Всъщност дори преди време те питах, но така и не каза - може ли поне с графичния интерфейс да помогнем по някакъв начин?

 

 

Колеги, аз пак се появих в тази тема! Нали не мислите че съм се отказал - не, напротив! :icon_thumbup:

Покрай празниците ще имам малко повече време и смятам да си поиграя.

 

За да се избутат нещата напред по-бързо, една от идеите (не моя) е да се използва малко лаптопче, от онези за 200 лева. Дето са като пощенска картичка. Това в общи линии напълно стига за аматьорски проект.

 

На втори етап, към него се включва втори дисплей с тъч.

Лаптопчето може да се сложи в жабката, зад нея, под седалката - то е много малко.

 

Това е в противоречие с доста от разсъжденията от преди, които целяха нещата да станат перфектни. Но.. така няма да стане нищо... Аз съм много зает, просто нямам време. Работа, семейство...

 

Трябва компромис, целящ да се добута идеята до работещо състояние, и да я направи реализуема от други хора. Идеята е, че ще пусна програмката за теглене и всеки може да си я сложи на такова лаптопче и да си играе. Преди това трябва да свърже 2 жици за инжектора.

И да си добави дисплейче в конзолата, ако иска....................

 

Очаквайте новини. :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 седмици ...
Очаквайте новини. :icon_thumbup:

 

...новини? Защото аз съм готов с монтирането на лаптоп в купето и извеждането на дисплей. Всичко работи в много добър температурен диапазон, носи на вибрации и само чака да се обедини с:

- Музика

- GPS

- Творението на моя приятел Ага :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

...новини? Защото аз съм готов с монтирането на лаптоп в купето и извеждането на дисплей. Всичко работи в много добър температурен диапазон, носи на вибрации и само чака да се обедини с:

- Музика

- GPS

- Творението на моя приятел Ага :)

 

А ние очакваме от теб снимки и разни такива.... ;)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А ние очакваме от теб снимки и разни такива.... ;)

 

Подариха ми един стар Dell с Р4 на 1100, 256 Рам и 10 Гига хард, който е настъпан от жена с токче... което е минало през цялата матрица. Разглобихме го вкъщи с брата, махнахме ненужното... заменихме харда с bootable флашка, за да няма грижа от вибрации и температура... интегрирахме го в малка метална кутия с 3 алуминиеви радиатора, дунапренена вата и те така то. Работи като пушка. От него излизат само две неща - 4 USB-та и универсален кабел за видео сигнал + стерео звук. Всичкото това се събира под всяка една навигаторска или шофьорска седалка. Ако искаш синьо зъбче - просто връзваш един трансмитер на USB. Голяма лепота е...

 

Дисплей сме харесали в ebay, ама не мога да си го купя... май всичко брат ми ще го отнесе засега, защото нямам пари :(

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Подариха ми един стар Dell с Р4 на 1100, 256 Рам и 10 Гига хард, който е настъпан от жена с токче... което е минало през цялата матрица. Разглобихме го вкъщи с брата, махнахме ненужното... заменихме харда с bootable флашка, за да няма грижа от вибрации и температура... интегрирахме го в малка метална кутия с 3 алуминиеви радиатора, дунапренена вата и те така то. Работи като пушка. От него излизат само две неща - 4 USB-та и универсален кабел за видео сигнал + стерео звук. Всичкото това се събира под всяка една навигаторска или шофьорска седалка. Ако искаш синьо зъбче - просто връзваш един трансмитер на USB. Голяма лепота е...

 

Дисплей сме харесали в ebay, ама не мога да си го купя... май всичко брат ми ще го отнесе засега, защото нямам пари :(

 

Супер!

 

Ако искате да помагате, намерете подходящо място за свързване към проводника на някой инжектор. Може да е където и да е по пътя на кабелите, от ЕКУ до самия инжектор. Условието е, да не се развалят кабелните снопове, оригиналните, ако е възможно, или само малки интервенции. Според мен свързването при ЕКУ е доста трудно, защото то е поставено на много ши**но място... И за мен лично е трудно да свържа проводник там... Без да разглобявам... Затова мисля да го направя в мотора, не до самия инжектор (макар че и това става), а малко по-назад. Оттам се пуска един проводник (след резисторния делител) до купето, вкарва се в лаптопа, зареждаш програмата на ага, и си готов. Ако програмираш на бейсик, дописваш каквото ти хареса. Проблемът е, че е страшен студ тука! Чакам с нетърпение пролетта за да си играя по колата :sun: Иначе голата програма - мери обороти, относителна доза гориво и лог, мога да я кача веднага...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Иначе голата програма - мери обороти, относителна доза гориво и лог, мога да я кача веднага...

 

Ако можеш, надраскай и някаква бегла схема за това как точно се връзват и кой сигнал къде и как влиза от инжекторите към лаптопа или там каквото ще го обработва.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако можеш, надраскай и някаква бегла схема за това как точно се връзват и кой сигнал къде и как влиза от инжекторите към лаптопа или там каквото ще го обработва.

Стиляне, аз пък бях изкушен от стандартната функционалност на Евоскана, виждал ли си я в действие... Е, не може да се къстъмизира, но е достатъчно богата... Ще ми пратиш ли линкове към тия тъчскрийн дисплеи, дето сте ги гледали в ибей, че и аз съм понапреднал...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Стиляне, аз пък бях изкушен от стандартната функционалност на Евоскана, виждал ли си я в действие... Е, не може да се къстъмизира, но е достатъчно богата... Ще ми пратиш ли линкове към тия тъчскрийн дисплеи, дето сте ги гледали в ибей, че и аз съм понапреднал...

 

Ама си няма осцилоскоп, на който си виждаш импулса на инжектора как се разтяга като даваш газ :icon_thumbup:

 

Сега сериозно - без да може да се калибрира на конкретната кола, показанието за разход ще е грешно. Освен ако не са предвидили калибрационни константи.

 

Какви му бяха функциите на евоскана точно? Гледах го преди време, за малко. Всъщност ние го хакнахме.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ама си няма осцилоскоп, на който си виждаш импулса на инжектора как се разтяга като даваш газ :icon_thumbup:

 

Сега сериозно - без да може да се калибрира на конкретната кола, показанието за разход ще е грешно. Освен ако не са предвидили калибрационни константи.

 

Какви му бяха функциите на евоскана точно? Гледах го преди време, за малко. Всъщност ние го хакнахме.

Ами всички датчици, които лично мен ме интересуват. Отделно има разни красоти, които не ме впечатляват - обороти, налягане на турбо, както и възможност да ти визуализира данните в един такъв вид... часовников, който на някого може и да харесва... Това че сте го хакнали е супер. Тогава ще удариш едно рамо да променим напълно интерфейса му и да го гледаме на тъчскрийна във вид, който ни харесва.. :icon_thumbup: Аз исках евоскана по една единствена причина - за да флашна ЕКУ-то, което, както коментирахме вече, далеч не е толкова лесна задача, колкото първоначално си мислех...

post-1199-1231400244_thumb.png

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами всички датчици, които лично мен ме интересуват. Отделно има разни красоти, които не ме впечатляват - обороти, налягане на турбо, както и възможност да ти визуализира данните в един такъв вид... часовников, който на някого може и да харесва... Това че сте го хакнали е супер. Тогава ще удариш едно рамо да променим напълно интерфейса му и да го гледаме на тъчскрийна във вид, който ни харесва.. :icon_thumbup: Аз исках евоскана по една единствена причина - за да флашна ЕКУ-то, което, както коментирахме вече, далеч не е толкова лесна задача, колкото първоначално си мислех...

 

Тези графики и аз ги имам, без мощност и въртящ момент... В евоскана те и без това не са на база измерване и май са фалшиви (апроксимирани, с голяма грешка), защото в Галантите няма сензори за въртящ момент, нали? (?)

 

Значи на теб ти трябва това за съвсем друга цел - диагностичен "сетъп"...

 

Защото идеята беше именно в другите неща... На мен ми трябват само данни за време на инжекция, честота на коляновия вал и скорост на колата. И всичко да е много точно - на практика правя пълен байпас на сензорите на колата, и меря непосредствено изходния сигнал на ЕКУ. Мисля, че в която и да е универсална програма като евоскан данните ще имат съществена грешка, без да се извърши калибрация, коригираща толерансите на "железния хардуер".

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Tи в Евоскана знаеш ли колко от параметрите са така...... Закачи Галанта на МУТ, виж колко параметри показва, и после виж колко вади Евоскана.......Повечето са някак си сметнати......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Tи в Евоскана знаеш ли колко от параметрите са така...... Закачи Галанта на МУТ, виж колко параметри показва, и после виж колко вади Евоскана.......Повечето са някак си сметнати......

Ами ще закачим на Милен Мут-а и веднага след него евоскана и ще сравним.... Стойностите на ключовите датчици са в съответните мерни единици, прочетени през ЕКУ-то... Друго не ми и трябва на мен, а и не разбирам достатъчно, за да ми трябва... Иначе датчика за вътрящия момент и датчика за мощността са взаимодействат чудесно :icon_clap: :icon_clap: Но иначе е много добра занимавка... и със сигурност ти показва изгоряла ламбда, сензор на коляновия вал, грешка в АБС-а или други немаловажни работи...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Tи в Евоскана знаеш ли колко от параметрите са така...... Закачи Галанта на МУТ, виж колко параметри показва, и после виж колко вади Евоскана.......Повечето са някак си сметнати......

Апроксимирани по различни математически модели.......... въобще с тия Евоскани са малко тъпи нещата.............

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Апроксимирани по различни математически модели..........въобще с тия Евроскани са малко тъпи нещата.............

 

Точно така. Например, датчик за въртящ момент в Галантите няма (поправете ме?), следователно няма начин да се даде графиката на този параметър с малка грешка. Може да се изчисли на база доза гориво на такт, обороти, позиция на тротъла... По математически модел (вероятно емпиричен при това, не аналитичен)... Но това важи за даден средно статистически двигател, с типични стойности на толеранси, и т.н. Не ми казвайте, че този модел важи за всички Галанти под слънцето (от същата конфигурация). А красивите графики и часовници са последното, което ще ме грабне в евоскан. Предпочитам моите си 2 параметъра, но точно калибрирани. Иначе меренето на ламбдата и на повечето сензори не е особено сложно, защото са с аналогов линеен изход, от каменната епоха.

 

Добре щеше да бъде, ако евоскан имаше калибрация на всички измервани параметри с полиноми (по 3 коефициента на параметър, ах2+bх+с). Тогава може да се настрои всичко перфектно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

...аз само да добавя нещо на което попаднах случайно!

 

Може да са ви от полза конекторите/буксите и тнт...

 

http://programatoribg.com/index.htm

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Точно така. Например, датчик за въртящ момент в Галантите няма (поправете ме?), следователно няма начин да се даде графиката на този параметър с малка грешка. Може да се изчисли на база доза гориво на такт, обороти, позиция на тротъла... По математически модел (вероятно емпиричен при това, не аналитичен)... Но това важи за даден средно статистически двигател, с типични стойности на толеранси, и т.н. Не ми казвайте, че този модел важи за всички Галанти под слънцето (от същата конфигурация). А красивите графики и часовници са последното, което ще ме грабне в евоскан. Предпочитам моите си 2 параметъра, но точно калибрирани. Иначе меренето на ламбдата и на повечето сензори не е особено сложно, защото са с аналогов линеен изход, от каменната епоха.

 

Добре щеше да бъде, ако евоскан имаше калибрация на всички измервани параметри с полиноми (по 3 коефициента на параметър, ах2+bх+с). Тогава може да се настрои всичко перфектно.

Галант няма нито датчик за въртящ момент ,нито за ъглова скорост ,но ти можеш да си сложиш такъв без особени трудности, тогава не ти трябват нито математически модели , апроксимации на сигнали , полиноми и т.н.

Графичния интерфейс на ЕВО скана е последната грижа и това може да ви го направи и бай Реконструктора .........всъщност той може да направи всичко което си поискате по този ЕВО скан ............Но не разбирам защо е всичко това?Голям праз, че ще ви показва разни графики на някакъв монитор в колата.........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Галант няма нито дадчик за въртящ момент ,нито за ъглова скорост ,но ти можеш да си сложиш такъв без особени трудности, тогава не ти трябват нито математически модели , апроксимации на сигнали , полиноми и т.н.

 

Бате, говориш без да мислиш. :) Ако можеш да слагаш датчици за въртящ момент "без особени трудности", ще забогатееш много бързо. :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...