GoFarAta Публикувано 11 ноември 2021 Публикувано 11 ноември 2021 Здравейте, колеги! Преди няколко дни ни oткраднаха катализатора от Паджеро Пинин до ж.к. Лагера, отрязали са над 80см. Разбрах, че още няколко души със същия модел автомобил са пострадали, а последният е с отрязан катализатор на Mitsubishi Lancer. Първата цел на тази тема е да ви предупредя да се пазите, защото без катализатор в близко бъдеще автомобилите ни няма да получават евро стикери и ще станат неизползваеми. Втората цел е да помоля потърпевшите колеги да се включат или да се свържат с мен, за да обменим информация(имам оскъдна, но може би достатъчна), доказателства и като цяло да следим случаите си заедно. Основната цел е да се заловят паразитите, стават крайно нагли и не трябва да ги оставяме безнаказани от закона повече! Колеги, които сте го преживели или даже сте заловили виновника - включвайте се, защото както бях прочел от юрист държавата е наистина виновна в този случай, защото не е задължила пунктовете за изкупуване да изискват документи за собственост на съответния автомобил и лична карта. Също така изкупуващите по сайтовете за обяви(OLX, bazar, alo, facebook marketplace), които нямат лиценз трябва да бъдат глобявани солено и да се проверяват периодично, за да се спре тази практика. Благодаря на всички предварително за отделеното време! 1 Цитат
leo6666 Публикувано 21 ноември 2021 Публикувано 21 ноември 2021 Единствено един от законите на хан Крум на практика би бил полезен.За тези невестулки. Цитат
Йован Публикувано 6 декември 2021 Публикувано 6 декември 2021 При мен кражбата се случи на 5.10.2021 в ж.к. Красно село от Outlander II безнин 2.4. Заедно с катализатора отрязаха и предната ламбда сонда. Уведомих полицията, платих си за едно удостоверение с няколко правописни грешки, което дадох на застрахователя. Парите от Каско-то стигнаха за сонда и тръба на мястото на катализатора. Оригинален катализатор с прилежащите части за този автомобил е 3-5к лв при Ratola, Балкан стар. Търся подходящ заместител, по възможност Евро 5, че с по-нисък евро клас не е ясно дали няма да продължи да свети чека (P0420 Code: Catalyst System Efficiency Below Threshold). Цитат
Йован Публикувано 6 декември 2021 Публикувано 6 декември 2021 По отношение на "работата" на разследващите органи: Няколко дена преди последните избори получих обаждане от 6-то РПУ да дойда да ме разпитат. Посрещна ме една млада дама, на която обяснявах какво е катализатор, колко е скъп, какъв е звукът на двигателя, когато липсва част от изпускателната система и т.н. На същата тази дата (няколко дена преди изборите) получих и писмо от софийска районна прокуратура. За разлика от полицейското удостоверение, писмото е грамотно написано и съдържа номер на прокурорска преприска. Спомням си че преди 5 години, когато ми крадоха предишната кола, можеше да се провери по номер на преписка в сайта на прокуратурата (prb.bg) дали е излязло постановление. В днешно време не намирам начин да направя таква справка без електронен подпис. Идеи? Цитат
DJ Tymbi Публикувано 6 декември 2021 Публикувано 6 декември 2021 (редакция) ....ще има сега да се влачиш по прокуратури и РПУ-та,и според мен нищо няма да направят/свършат......личен опит. Забравих да добавя ,че по някое време ще ти задават въпроси , клонящи към това, че едва ли не ти си си го откраднал ,....... Редактирано 6 декември 2021 от DJ Tymbi Цитат
f18 Публикувано 16 февруари 2022 Публикувано 16 февруари 2022 Уау - и аз съм в Лагера - значи на "очаквам включване"... Цитат
de4i Публикувано 16 февруари 2022 Публикувано 16 февруари 2022 https://e-services.prb.bg/epob-ui/#/home В прозореца - провери преписка. Попълва се номер на преписка и година. 1 Цитат
Admin Светльо Ангелов Публикувано 2 Май 2022 Admin Публикувано 2 Май 2022 За съжаление има доста фирми, които изкупуват катализатори. Няма как да се докаже, че катализатора не е краден, както и обратното. На него има един номер, който не е свързан с VIN на автомобила. Всичките тези фирми, които изкупуват катализатори, директно стимулират кражбите им според мен. Защото крадците ги продават именно на тях. Цитат
tod.boss Публикувано 13 Май 2022 Публикувано 13 Май 2022 Здравейте,колеги преди два дни и на мен ми откраднаха катализатора. Колата е Mitshubishi Outlander II 2.4 бензин.Два дни съм по мъките,застрахователи,полицаи,криминалисти и всеки вдига ръце. И аз като колегата по горе попитах за оригинални части от предатавителство на Митсубиши и оп цифра 2400 за катализатора и 2500 за двете сонди,а и това е без труд и ддс.Направо съм в кома. Ще съм благодарен на идеи,и някой правил ли е тези гимнастики. Знам за вариант на заместител или на тръба или гърне. Притесняваме тия сонди и как ще лъжат компа. Колкото по ровим по сложно ще става. Забравих да кажа че съм от Велико Търново . Цитат
Валентинн Публикувано 18 Май 2022 Публикувано 18 Май 2022 Здравейте колеги, снощи на /17.05.22/ в ж. к. Борово София ми откраднаха катализатора. Колата е Mitsubishi outlander 2.4 бензин. Ако някой е решил проблема по евтино моля да сподели! Благодаря и лека вечер. Цитат
tod.boss Публикувано 19 Май 2022 Публикувано 19 Май 2022 преди 21 часа, Валентинн написа: Здравейте колеги, снощи на /17.05.22/ в ж. к. Борово София ми откраднаха катализатора. Колата е Mitsubishi outlander 2.4 бензин. Ако някой е решил проблема по евтино моля да сподели! Благодаря и лека вечер. Колега,аз съм сложил за момента най евтиния катализатор евро1, пробвах я днес. Няма грешки за момента. Чакам отговор от каското какво ще решат. И при отказ ще се съдим. Ако имаш питанки и мога да бъда полезен звънкай 0888650690. 1 Цитат
Admin Светльо Ангелов Публикувано 9 юни 2022 Admin Публикувано 9 юни 2022 Ако на някой колеги им потрябва. https://nag.bg/catalog/universalni-katalizatori 3 Цитат
Йован Публикувано 4 юли 2022 Публикувано 4 юли 2022 Карам повече от половин година с тръба на мястото на откраданатия катализатор. Сложиха я в "Исам 77", до италианеца, както и работеща сонда за под 100лв. Отвреме-навреме вдига грешка (P0420 - Catalyst System Efficiency Below Threshold). Чистя я с OBDII адаптер (https://www.carscanner.info/choosing-obdii-adapter/). Колата върви добре, разходът е спаднал с 0.4л/100 за последните 5000км според отчетите ми в https://www.spritmonitor.de/. Основното ми притеснение е как ще мина технически преглед след месец. Цитат
Йован Публикувано 5 юли 2022 Публикувано 5 юли 2022 (редакция) На 5/2/2022 at 8:18 AM , Светльо Ангелов написа: Ако евентуално сложа нов катализатор, къде могат да ми направят такава защита? Редактирано 5 юли 2022 от Йован 1 Цитат
Petarivanov Публикувано 5 юли 2022 Публикувано 5 юли 2022 (редакция) Моята защита е готова от седмица и не ми остава време (може би в Събота) да я вдигна на подемник и да я сложа.Представлява най обикновена ламарина-мисля 3 или 3.5 мм.с няколко отвора по средата ,топлината да не се задържа към купето. И аз гледах всякакви модели плюс този от снимката горе и стигнах до извода, че цялата идея на защитата е да забави крадците и респективно -да не си губят времето с усложнения и се откажат. Та вдигнахме я в един сервиз и решихме, че може да е цяла защита ,която да се хване за отворите на предната широка греда или магаре-не зная как точно се нарича и почти до другото гърне (това след катализатора). Там също има готови отвори. По проект представляваше нещо като правоъгълник с заоблени ъгли.Захващането към купето с четири болта ,като мисля главата да изпиля леко и да вкарам в отвора на купето (да стане като шпилка) и с гайки ,които да се капнат с няколко точки. Мисля ще върщи същата работа като това от снимката горе,тъй като ,ако срежат няколко от проволките в долната част-спокойно ще измъкнат катализатора . Като го монтирам ще снимам и ще пробвам да кача снимки-сега не ми се получава. Забравих да спомена, че иде реч за ASX 1.6 /2012 г. Редактирано 5 юли 2022 от Petarivanov 1 Цитат
Admin Светльо Ангелов Публикувано 5 юли 2022 Admin Публикувано 5 юли 2022 На 7/5/2022 at 9:35 AM , Йован написа: Ако евентуално сложа нов катализатор, къде могат да ми направят такава защита? Имам информация, че хората се спасяват поединично. Чувам, че някой фирми за ремонт на гърнета се съгласявали да направят някоя и друга самоделна защита. Други колеги, които имат инструменти и умения си ги правят сами. 1 Цитат
tomekki Публикувано 28 ноември 2023 Публикувано 28 ноември 2023 На 7/5/2022 at 9:35 AM , Йован написа: Ако евентуално сложа нов катализатор, къде могат да ми направят такава защита? Ами отиваш при някой читав майстор на гърнета и го попитай да ти сложи тръба Ф-12 или пружини на катализатора. 1 Цитат
tomekki Публикувано 21 юли 2024 Публикувано 21 юли 2024 Здравейте, Как минавате ГТП без катализатор за Аутлендър 2009 г.? Тъй като на мен в един пункт в София вече ми отказаха, тъй като газоанализатора показва твърде завишени резултати. Колата е бензин 2.4 с газова уредба. Цитат
Admin Светльо Ангелов Публикувано 26 юли 2024 Admin Публикувано 26 юли 2024 Повечето минават на преглед с връзки и познати, съдейки по стотиците пушещи коли, които виждам на пътя. Цитат
tomekki Публикувано 30 юли 2024 Публикувано 30 юли 2024 На 7/26/2024 at 3:21 PM , Светльо Ангелов написа: Повечето минават на преглед с връзки и познати, съдейки по стотиците пушещи коли, които виждам на пътя. Именно, аз това се чудя как се прави хватката сега, тъй като нали са свързани вече системите на Пункта с тези на Кат Цитат
Miroslav Публикувано 6 август 2024 Публикувано 6 август 2024 Все пак дори и да не минават по втория начин, за да намалеят неизправните и пушещи автомобили трябва да мине по-дълъг период, все пак има автомобили минали преглед от Януари до Юли 2024-та, те ще се наложи да минат преглед след една година, няма всички наведнъж да бъдат спрени от движение до отстраняване на проблемите. Не знам как ще се случат нещата, като се вземе в предвид големия брой автомобили с премахнати катализатори, DPF филтри, EGR-и и особенно бензиновите автомобили с висок разход на масло, а те въобще не са малко, особенно по-новите (които фабрично трябва да отговарят на по-високи изисквания), те конструктивно са по-проблемни и по-често имат завишен разход на масло - нещата се усложняват. Ще видим как ще се развият нещата, но предполагам, че пак ще опрем до поговорките от типа: "Всяко чудо за три дни" и т.н - имаме достатъчно такива примери за какво ли не. Цитат
Емил Димитров Публикувано 7 август 2024 Публикувано 7 август 2024 Добре де, аз само да питам. Сутринта ставаш и потегляш за работа. Палиш двигателя на колата, и чуваш силен тътен...Поглеждаш от долу под колата - тръбите висят, катализатора го няма. Сега, да си купиш нов - за да минеш ГТП и утре пак да ти го откраднат, или да не си купиш нов и да не минеш ГТП. Ако ти свалят втори от колата, ще си купиш ли трети?! Миро, новите дизели да не би да не харчат масло фабрично? На старата ми работа, бяха закупили фиат (нов) който лапаше към 2 литра на 10 000 км. и дилъра твърдеше, че това е нормално... Моята кола гони 30-те години. ДВГ не е отварян все още. Няма пушеляци след мен, за разлика от нови коли които оставят димни завеси. Ако всички почнем да си връщаме колите за скраб и да си накупим новите чупейки, по ЕКО фриендли ли ще сме ?... Цитат
Miroslav Публикувано 7 август 2024 Публикувано 7 август 2024 Явно не си ме разбрал съвсем точно какво имам в предвид. Всеки двигател може да има повишен разход на масло независимо от типа гориво. Не казвам, че при дизелов двигател разход на масло няма, а че ако има причините обикновенно са различни от тези при бензиновите, особенно по-новите. По-новите бензинови двигатели са с по-голяма литрова мощност, а това за да се постигне са по-високо оборотни (говоря конкретно за атмосферните двигатели), това пък налага определени промени в конструкцията на бутало-цилиндровата група, които водят до по-бързо износване и по-висок разход на масло. При дизелите такава промяна в конструкцията не се налага и не се прави, защото те не могат да работят ефективно при високи обороти (над 5000об/мин дори масово са ограничени до около 4500 об/мин). Проблема при този тип конструкция на бензиновите двигатели са свързани с бързо износване на бутала, сегменти и повърхността на цилиндъра, а самата конструкция на цилиндровия блок не позволява ремонт (затова изключително рядко се предлагат ремонтни размери бутала), от тук и невъзможноста да се направи ремонт, който да е икономически обоснован - това имам в предвид. Екологичните норми за по-новите автомобили Евро 5,6 са по-високи и при такива неизправности са реално непостижими, което означава скъсяване на ресурса на тези автомобили, защото няма кой да инвестира в ремонт, а тези автомобили вече са на 10-12 години (и рядко под 350 000км) и тук е проблема, сравнително нов автомобил на 5 години не може да покрие нормите, защото изискванията за Евро 6 са високи, но 20 годишен автомобил ги покрива, защото е Евро 3. Проблема ще се получи (ако разбира се техническите прегледи не се манипулират) след 2-3 години и ще засегне най-вече автомобилите след Евро 4, защото за да покрият нормите, ще трябва да се правят ремонти надвишаващи стойността на тези автомобили, а новите автомобили станаха с високи цени и малък ресурс - това е проблема. Иначе "ЕКО френдли" идеите са нещо хубаво, но не в този вид, в който ги налагат, защото в тях няма нищо ЕКО, те са просто начин да се насочат финансови ресурси в правилната за някого посока - чист вид корупция на много високо ниво опаковани в "ЕКО френдли" опаковка. Спора не мисля, че е дали автомобила ще е дизелов или бензинов, от такъв спор няма абсолютно никакъв смисъл, въпроса е как да се накара потребителя по-често да сменя автомобила си и да плаща все по-висока цена с всевъзможни изисквания за какви ли не системи, които в голяма част от случаите дори не са и необходи и никой не ги ползва. Цитат
Admin Светльо Ангелов Публикувано 7 август 2024 Admin Публикувано 7 август 2024 Колеги, казуса има решение. Цитат
LiX Публикувано 7 август 2024 Публикувано 7 август 2024 Решението е много просто, минавате на ток и не мислите повече за емисии Цитат
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.