Премини към съдържание

Катализаторни Кражби? Обединяване? (Обедняване...)


GoFarAta

Препоръчано мнение

       Здравейте, колеги!

Преди няколко дни ни oткраднаха катализатора от Паджеро Пинин до ж.к. Лагера, отрязали са над 80см.  Разбрах, че още няколко души със същия модел автомобил са пострадали, а последният е с отрязан катализатор на Mitsubishi Lancer.

Първата цел на тази тема е да ви предупредя да се пазите, защото без катализатор в близко бъдеще автомобилите ни няма да получават евро стикери и ще станат неизползваеми.

Втората цел е да помоля потърпевшите колеги да се включат или да се свържат с мен, за да обменим информация(имам оскъдна, но може би достатъчна), доказателства и като цяло да следим случаите си заедно. Основната цел е да се заловят паразитите, стават крайно нагли и не трябва да ги оставяме безнаказани от закона повече!

Колеги, които сте го преживели или даже сте заловили виновника - включвайте се, защото както бях прочел от юрист държавата е наистина виновна в този случай, защото не е задължила пунктовете за изкупуване да изискват документи за собственост на съответния автомобил и лична карта. Също така изкупуващите по сайтовете за обяви(OLX, bazar, alo, facebook marketplace), които нямат лиценз трябва да бъдат глобявани солено и да се проверяват периодично, за да се спре тази практика.

Благодаря на всички предварително за отделеното време!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...
  • преди 3 седмици ...

При мен кражбата се случи на 5.10.2021 в ж.к. Красно село от Outlander II безнин 2.4. Заедно с катализатора отрязаха и предната ламбда сонда.

Уведомих полицията, платих си за едно удостоверение с няколко правописни грешки, което дадох на застрахователя. Парите от Каско-то стигнаха за сонда и тръба на мястото на катализатора.

Оригинален катализатор с прилежащите части за този автомобил е 3-5к лв при Ratola, Балкан стар. Търся подходящ заместител, по възможност Евро 5, че с по-нисък евро клас не е ясно дали няма да продължи да свети чека (P0420 Code: Catalyst System Efficiency Below Threshold).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

По отношение на "работата" на разследващите органи:

Няколко дена преди последните избори получих обаждане от 6-то РПУ да дойда да ме разпитат. Посрещна ме една млада дама, на която обяснявах какво е катализатор, колко е скъп, какъв е звукът на двигателя, когато липсва част от изпускателната система и т.н.

На същата тази дата (няколко дена преди изборите) получих и писмо от софийска районна прокуратура. За разлика от полицейското удостоверение, писмото е грамотно написано и съдържа номер на прокурорска преприска. Спомням си че преди 5 години, когато ми крадоха предишната кола, можеше да се провери по номер на преписка в сайта на прокуратурата (prb.bg) дали е излязло постановление. В днешно време не намирам начин да направя таква справка без електронен подпис. Идеи?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

....ще има сега да се влачиш по прокуратури и РПУ-та,и според мен нищо няма да направят/свършат......личен опит.

Забравих да добавя ,че по някое време ще ти задават въпроси , клонящи към това, че едва ли не ти си си го откраднал ,.......

Редактирано от DJ Tymbi
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 месеца ...
  • преди 2 месеца ...
  • Admin

За съжаление има доста фирми, които изкупуват катализатори.

Няма как да се докаже, че катализатора не е краден, както и обратното.

На него има един номер, който не е свързан с VIN на автомобила.

Всичките тези фирми, които изкупуват катализатори, директно стимулират кражбите им според мен.

Защото крадците ги продават именно на тях.

 

 

CAT.png

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Здравейте,колеги преди два дни и на мен ми откраднаха катализатора. Колата е  Mitshubishi Outlander II 2.4 бензин.Два дни съм по мъките,застрахователи,полицаи,криминалисти и всеки вдига ръце. И аз като колегата по горе попитах за оригинални части от предатавителство на Митсубиши и оп цифра 2400 за катализатора и 2500 за двете сонди,а и това е без труд и ддс.Направо съм в кома. Ще съм благодарен на идеи,и някой правил ли е тези гимнастики. Знам за вариант на заместител или на тръба или гърне. Притесняваме тия сонди и как ще лъжат компа. Колкото по ровим по сложно ще става.   

Забравих да кажа че съм от Велико Търново .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги, снощи на /17.05.22/  в ж. к. Борово София ми откраднаха катализатора. Колата е Mitsubishi outlander 2.4 бензин. Ако някой е решил проблема по евтино моля да сподели! Благодаря и лека вечер. 

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

преди 21 часа, Валентинн написа:

Здравейте колеги, снощи на /17.05.22/  в ж. к. Борово София ми откраднаха катализатора. Колата е Mitsubishi outlander 2.4 бензин. Ако някой е решил проблема по евтино моля да сподели! Благодаря и лека вечер. 

 

Колега,аз съм сложил за момента най евтиния катализатор евро1, пробвах я днес. Няма грешки за момента. Чакам отговор от каското какво ще решат. И при отказ ще се съдим. Ако имаш питанки и мога да бъда полезен звънкай 0888650690.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 седмици ...
  • Admin

Ако на някой колеги им потрябва.

https://nag.bg/catalog/universalni-katalizatori

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 4 седмици ...

Карам повече от половин година с тръба на мястото на откраданатия катализатор. Сложиха я в "Исам 77", до италианеца, както и работеща сонда за под 100лв. Отвреме-навреме вдига грешка (P0420 - Catalyst System Efficiency Below Threshold). Чистя я с OBDII адаптер (https://www.carscanner.info/choosing-obdii-adapter/). Колата върви добре, разходът е спаднал с 0.4л/100 за последните 5000км според отчетите ми в https://www.spritmonitor.de/. 

Основното ми притеснение е как ще мина технически преглед след месец.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На 5/2/2022 at 8:18 AM , Светльо Ангелов написа:

CAT.png

Ако евентуално сложа нов катализатор, къде могат да ми направят такава защита?

Редактирано от Йован
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

   Моята защита е готова от седмица и не ми остава време (може би в Събота) да я вдигна на подемник и да я сложа.Представлява най обикновена ламарина-мисля 3 или 3.5 мм.с няколко отвора по средата ,топлината да не се задържа към купето. И аз гледах всякакви модели плюс този от снимката горе и стигнах до извода, че цялата идея на защитата е да  забави крадците и респективно -да не си губят времето с усложнения и се откажат.  Та вдигнахме я в  един сервиз и решихме, че може да е цяла защита ,която да се хване за отворите на предната широка греда или магаре-не зная как точно се нарича и  почти до другото  гърне (това след катализатора). Там също има готови отвори. По проект представляваше нещо като правоъгълник с заоблени ъгли.Захващането към купето с четири болта ,като мисля главата да изпиля леко и да вкарам в отвора на купето (да стане като шпилка) и с гайки ,които да се капнат с няколко точки. Мисля ще върщи същата работа като това от снимката  горе,тъй като ,ако срежат няколко от проволките в долната  част-спокойно ще измъкнат катализатора . Като го монтирам ще снимам и ще пробвам да кача снимки-сега не ми се получава.  Забравих да спомена, че иде реч  за ASX 1.6 /2012 г.

 

 

Редактирано от Petarivanov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin
На 7/5/2022 at 9:35 AM , Йован написа:

Ако евентуално сложа нов катализатор, къде могат да ми направят такава защита?

Имам информация, че хората се спасяват поединично.

Чувам, че някой фирми за ремонт на гърнета се съгласявали да направят някоя и друга самоделна защита.

Други колеги, които имат инструменти и умения си ги правят сами.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 година ...
На 7/5/2022 at 9:35 AM , Йован написа:

Ако евентуално сложа нов катализатор, къде могат да ми направят такава защита?

Ами отиваш при някой читав майстор на гърнета и го попитай да ти сложи тръба Ф-12 или пружини на катализатора.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 7 месеца ...

Здравейте,

 

Как минавате ГТП без катализатор за Аутлендър 2009 г.? Тъй като на мен в един пункт в София вече ми отказаха, тъй като газоанализатора показва твърде завишени резултати. Колата е бензин 2.4 с газова уредба.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Повечето минават на преглед с връзки и познати, съдейки по стотиците пушещи коли, които виждам на пътя.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На 7/26/2024 at 3:21 PM , Светльо Ангелов написа:

Повечето минават на преглед с връзки и познати, съдейки по стотиците пушещи коли, които виждам на пътя.

Именно, аз това се чудя как се прави хватката сега, тъй като нали са свързани вече системите на Пункта с тези на Кат

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Все пак дори и да не минават по втория начин, за да намалеят неизправните и пушещи автомобили трябва да мине по-дълъг период, все пак има автомобили минали преглед от Януари до Юли 2024-та, те ще се наложи да минат преглед след една година, няма всички наведнъж да бъдат спрени от движение до отстраняване на проблемите. Не знам как ще се случат нещата, като се вземе в предвид големия брой автомобили с премахнати катализатори, DPF филтри, EGR-и и особенно бензиновите автомобили с висок разход на масло, а те въобще не са малко, особенно по-новите (които фабрично трябва да отговарят на по-високи изисквания), те конструктивно са по-проблемни и по-често имат завишен разход на масло - нещата се усложняват. Ще видим как ще се развият нещата, но предполагам, че пак ще опрем до поговорките от типа: "Всяко чудо за три дни" и т.н - имаме достатъчно такива примери за какво ли не.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

    Добре де, аз само да питам. Сутринта ставаш и потегляш за работа. Палиш двигателя на колата, и чуваш силен тътен...Поглеждаш от долу под колата - тръбите висят, катализатора го няма. Сега, да си купиш нов - за да минеш ГТП и утре пак да ти го откраднат, или да не си купиш нов и да не минеш ГТП. Ако ти свалят втори от колата, ще си купиш ли трети?!

   Миро, новите дизели да не би да не харчат масло фабрично? На старата ми работа, бяха закупили фиат (нов) който лапаше към 2 литра на 10 000 км. и дилъра твърдеше, че това е нормално...

   Моята кола гони 30-те години. ДВГ не е отварян все още. Няма пушеляци след мен, за разлика от нови коли които оставят димни завеси.  Ако всички почнем да си връщаме колите за скраб и да си накупим новите чупейки, по ЕКО фриендли ли ще сме ?...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Явно не си ме разбрал съвсем точно какво имам в предвид.

Всеки двигател може да има повишен разход на масло независимо от типа гориво. Не казвам, че при дизелов двигател разход на масло няма, а че ако има причините обикновенно са различни от тези при бензиновите, особенно по-новите. По-новите бензинови двигатели са с по-голяма литрова мощност, а това за да се постигне са по-високо оборотни (говоря конкретно за атмосферните двигатели), това пък налага определени промени в конструкцията на бутало-цилиндровата група, които водят до по-бързо износване и по-висок разход на масло. При дизелите такава промяна в конструкцията не се налага и не се прави, защото те не могат да работят ефективно при високи обороти (над 5000об/мин дори масово са ограничени до около 4500 об/мин). Проблема при този тип конструкция на бензиновите двигатели са свързани с бързо износване на бутала, сегменти и повърхността на цилиндъра, а самата конструкция на цилиндровия блок не позволява ремонт (затова изключително рядко се предлагат ремонтни размери бутала), от тук и невъзможноста да се направи ремонт, който да е икономически обоснован - това имам в предвид. Екологичните норми за по-новите автомобили Евро 5,6 са по-високи и при такива неизправности са реално непостижими, което означава скъсяване на ресурса на тези автомобили, защото няма кой да инвестира в ремонт, а тези автомобили вече са на 10-12 години (и рядко под 350 000км) и тук е проблема, сравнително нов автомобил на 5 години не може да покрие нормите, защото изискванията за Евро 6 са високи, но 20 годишен автомобил ги покрива, защото е Евро 3.  Проблема ще се получи (ако разбира се техническите прегледи не се манипулират) след 2-3 години и ще засегне най-вече автомобилите след Евро 4, защото за да покрият нормите, ще трябва да се правят ремонти надвишаващи стойността на тези автомобили, а новите автомобили станаха с високи цени и малък ресурс - това е проблема.

Иначе "ЕКО френдли" идеите са нещо хубаво, но не в този вид, в който ги налагат, защото в тях няма нищо ЕКО, те са просто начин да се насочат финансови ресурси в правилната за някого посока - чист вид корупция на много високо ниво опаковани в "ЕКО френдли" опаковка. Спора не мисля, че е дали автомобила ще е дизелов или бензинов, от такъв спор няма абсолютно никакъв смисъл, въпроса е как да се накара потребителя по-често да сменя автомобила си и да плаща все по-висока цена с всевъзможни изисквания за какви ли не системи, които в голяма част от случаите дори не са и необходи и никой не ги ползва.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...