Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Разход на гориво


rusli

Препоръчано мнение

Сравнявате разход на обикновен инжекцион, GDI а сега и дизел... несериозно е. Нека някой направи една табличка по видове, запише кой колко смята че му е нормално/смесено, минимално, градско... така би имало някаква полза иначе са просто някакви цифри

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 526
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Сравнявате разход на обикновен инжекцион, GDI а сега и дизел... несериозно е. Нека някой направи една табличка по видове, запише кой колко смята че му е нормално/смесено, минимално, градско... така би имало някаква полза иначе са просто някакви цифри

 

 

Прав си че се размиват нещата, но темата беше за разход изобщо. Вярно че само собственици с GDI си сравняват разхода, но така се е случило.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Прав си че се размиват нещата, но темата беше за разход изобщо. Вярно че само собственици с GDI си сравняват разхода, но така се е случило.

 

Няма такова понятие като "разход изобщо". На Big Boss не беше GDI но и тя беше намесена... Разхода на GDI и не само много зависи от конкретното състояние на колата...

Ако се систематизират нещата може да има полза или ако всеки си води дневник, както аз /и други/ в подписа ми. Там е описано точно каква е колата и има информация от доста зареждания, тоест може да се намали субективния фактор и да се получи някаква по-смислена информация...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

То и във Варна в последно време здръстванията никак не са малки.

Има и допълнителни фактори като качество на горивото,широчина и диаметър на гумите, модел на автомобила(заради въздушното съпротивление),дали е чиста или не, за състоянието на автомобила колегата вече е писал, оборотите при които се превключват предавките и т.н. Всъщност нещата са много относителни. Понякога от някой шофьори автомобила се кара в много ниски обороти, заради намаляване разхода, но от своя страна това води до натоварване на двигателя и повишено триене, като от своя страна това не води до икономия ,а до намаляване ресурса на двигателя.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Няма такова понятие като "разход изобщо". На Big Boss не беше GDI но и тя беше намесена... Разхода на GDI и не само много зависи от конкретното състояние на колата...

Ако се систематизират нещата може да има полза или ако всеки си води дневник, както аз /и други/ в подписа ми. Там е описано точно каква е колата и има информация от доста зареждания, тоест може да се намали субективния фактор и да се получи някаква по-смислена информация...

 

Понятието за разход изобщо е толкова общо и относително. В една друга тема също се разискваше. Но за да не е общо и за да се претендира за някаква точност сигурно трябва да се имат на предвид доста и много неща който влияят.

Аз например винаги като зареждам /най-често по 30 литра/ и си нулирам километража за да засека колко изминавам. Винаги има някаква усреднена стойност за който и автомобил да става дума, както и с какво гориво е.

 

Но ако трябва да се вземе някакъв идеален вариант то той би изглеждал така. Избираме си маршрут за тестването, като дължината му колкото е по голяма и точността която ще получим ще е по-вярна. Също така идеалния вариант за профила на маршрута е да е равен през цялото време - т.е. да няма големи спускания и изкачвания. По време на цялото пътуване се стремим натоварването на двигателя да е едно и също - примерно около 120км/час, и без да се правят резки настъпвания. Също така през цялото време се кара непрекъснато без почивки и паузи. Ами при такова положение като се изминат примерно към 300 км. пробег картинката за разхода би трябвало да е максимално ясна.

 

Също така колко е натоварена колата - само шофьора ли е или още трима човека и пълен багажник, но за опита примерно може да има освен шофьора още един човек. Другото е външната температура да е средна примерно около 20-25 градуса, също и пътя да е сух. Както и по време на засичането да не се пуска климатик.

Техническото състояние се приема че е максимално добро.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Но ако трябва да се вземе някакъв идеален вариант то той би изглеждал така...

 

Да, но така получения разход за нищо няма да ни послужи... Ако засичаме много пъти при разнообразни реални условия ще се усредни някакъв среден реален разход за дадения автомобил и шофьор...

Имах в предвид че трябва да се систематизират данните до някъде и биха носили повече полза...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Big Boss според мен е писал за тест точно с GDI. Поне така се разбира от поста.

Да... не знам, може да става въпрос за друга. Той да каже...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да, но така получения разход за нищо няма да ни послужи... Ако засичаме много пъти при разнообразни реални условия ще се усредни някакъв среден реален разход за дадения автомобил и шофьор...

Имах в предвид че трябва да се систематизират данните до някъде и биха носили повече полза...

 

 

Полза ще има дори и при такъв начин на засичане. Защото две стари коли с еднакво техническо състояние няма. Тук все пак става дума за автомобили не току що излезли от магазина , а на по 100-200 000 км. пробег. И примерно колкото по-вече разхода на дадена кола от направения опит се доближава до този по каталог от завода производител - съответно и техн. състояние на колата означава че е добро или не чак толкова.

А иначе е ясно че при други условия и при друг стил на шофиране разхода ще е доста различаващ се. Щото в живота идеален вариант не се среща.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Сравняваме разхода на GDI-тата понеже темата беше повдигната от колегата rusli. Убеден съм че него нещо го гризе отвътре, за да повдигне такава тема. Видите ли купил си е Волво а то се оказало с двигател на Mitsubishi, но това абсолютно не е повод за притеснение. А относно разхода на GDI, все си мисля че спор неможе да има, това според мен е един от най-икономичните бензинови двигатели, по разход може да отстъпи само на някоя френска или немска малолитражка, но да не забравяме че това е двигател 1.8 16v 125hp и ама хич не спада в класа на малолитражките. А относно това с колко ще се кара и какъв разход ще дава може да каже само човек които кара такава кола. Ако се поддържа постоянна скорост, независимо каква , то този двигател е определено по икономичен от които и да е друг негов събрат. В крайна сметка е важен средния разход, от началната до крайната точка. Аз да си кажа купих тази кола понеже като я съпоставям с предишната ми .... примерно на 400км преход, предишната на газ и тази на бензин имам около 5-7лв. разлика. Ама тази разлика при този пробег , съм съгласен да преглътна. А от газови уредби и повече проблеми ми е писнало.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin
Да... не знам, може да става въпрос за друга. Той да каже...

 

За друга става въпрос. Ето за тази.

 

http://images08.snimka.bg/000894532.jpg

 

http://images08.snimka.bg/000894531.jpg

 

 

Разхода съм го засекал по магистралата от Истнабул до Анкара. Идеален път без вятър, изкачвания и спускания, само двамата с жената. Гориво от Texaco, което е в пъти по-добро от нашето. На места до 160 км/ч иначе скорост около 130-140 км/ч :rulez:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Сравняваме разхода на GDI-тата понеже темата беше повдигната от колегата rusli. Убеден съм че него нещо го гризе отвътре, за да повдигне такава тема. Видите ли купил си е Волво а то се оказало с двигател на Mitsubishi, но това абсолютно не е повод за притеснение....

Найстина като си купих Волвото не знаех че колата е с такъв двигател. Затова много се интересувам от този двигател и искам да знам всичко за него. Като кажа на всеки който му кажа какъв ми е разхода и всеки се очудва, как може кола с 125 к.с. да харчи толкова малко. Разхода всеки път може да различен, много зависи как си шофирап и при какви условия. При мен някой път се получава разлика от около 0,5 литра. Иначе от колата съм много доволен и се надявам да имам щастието да и се радвам още доста време. Между впрочем в този форум има няколко колеги които са доста запознати с материята и научавам доста неща за този вид двигател :icon_clap: .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

Найстина като си купих Волвото не знаех че колата е с такъв двигател. Затова много се интересувам от този двигател и искам да знам всичко за него. Като кажа на всеки който му кажа какъв ми е разхода и всеки се очудва, как може кола с 125 к.с. да харчи толкова малко. Разхода всеки път може да различен, много зависи как си шофирап и при какви условия. При мен някой път се получава разлика от около 0,5 литра. Иначе от колата съм много доволен и се надявам да имам щастието да и се радвам още доста време. Между впрочем в този форум има няколко колеги които са доста запознати с материята и научавам доста неща за този вид двигател :icon_clap: .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Условията при които се прави теста (засичаме разхода) са много важни!

Работата ми е на 3 км от дома. Миналата седмица съм ходил с колата само на работа и в къщи. Сами се сещате, че карам колата на смазващ режим. Тя "завалата" едвам загрява докато пристигна. Имам само 2 сфетофара на които се забавям и ............... разхода ми е 10,2 по комютър, а и като заредих - ........и реално............... :huh:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Въпреки че този двигател е икономичен, този разход не ми се вярва (казвам го без да искам да засягам някого), просто разход под 5.5-6 не ми се вижда реален и по-точно постижим при реална експлоатация на автомобила.

 

Е теб не можем да те убедим то е ясно. Но толкова хора си пишат разхода, маршрута, че даже и таблото си е снимал човека. Не ти ли се струва че има поне малко истина в това. :icon_dance: . По едно време в една друга тема ме накара чак да се замисля, аджеба колко ми гори колата. При положение че я имам и я карам от 2000год. и че съм и навъртял 120 000км. :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е теб не можем да те убедим то е ясно. Но толкова хора си пишат разхода, маршрута, че даже и таблото си е снимал човека. Не ти ли се струва че има поне малко истина в това. :icon_dance: . По едно време в една друга тема ме накара чак да се замисля, аджеба колко ми гори колата. При положение че я имам и я карам от 2000год. и че съм и навъртял 120 000км. :icon_hmm:

 

Взимаш го на разходка и засичате :callgsm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Става. Към 20-ти имам едно ходене до Варна, ако е мераклия ще го повозя. А и там ще има :drinks: . То само път не е работа. :icon_dance:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Опс Мирославе изпревари ме. Прав си така е, няма пълно щастие. Има и недоволни, но съм 99% убеден че е от техническа неизправност, а има и такива хора на които просто им е тежък кракът, при стабилно каране и стигане до червената зона на оборотомера GDI-то НЕ Е ИКОНОМИЧНО, но за сметка на това върви доста задоволително. А относно защо е спрян двигателя, мисля че е спрян само за Европа, в Япония доколкото знам се предлага (но може и да бъркам). Според мен основния проблем при тези автомобили е нуждата от своевременна профилактика, която убеден съм никои не прави докато колата се движи нормално, но в повечето случаи после е късно. Може би от там тръгва лошо имe на тези двигатели, ама кои знае каква е причината за спирането на продажбите им. А относно общите разходи правени примерно по моя автомобил (за него мога да кажа) За 7год. в България и 120 000км пробег по родните ни "пътища", освен редовните профилактики (почистване), смяна на ремъци и свещи, нищо друго не е правено. И като сметнем добрия разход които ми дава. Аз мисля че съм на абсолютна далавера, за мен това е най-важното. Та това общо взето са ми разходите и мнението ми за GDI. :rulez:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За Галант 2.4 не мога да кажа, тествал съм, ремонтирал съм, но не съм карал. А виж за Каризмата 1.8 според мен си е съвсем достатъчен, ако бяха качили 2,4 MPI на Каризма тои пак щеше да е много икономичен. И тогава може би нямаше да има смисъл от GDI, ма знам ли и аз какво им е в главата на тези дето са мислили. Мен ако питаш най-добре щеше да е на Каризмата ми да има 2.5 V6. Те тогава щеше да е лудница. :icon_rock:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мен ако питаш най-добре щеше да е на Каризмата ми да има 2.5 V6. Те тогава щеше да е лудница. :icon_rock:

Срещнете се тогава преди тръгване и като пристигнеш да засече той разхода...

А сигурно по-големия двигател е 100 кг. повече...

А ти почти го беше постигнал като характеристики :))

Четох майтапи из руските форуми какво би било GDI с турбо :) Турбо двигател с разход 7-8... Звучи като онзи виц какво се получава от кръстоска на стоножка с прасе :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Срещнете се тогава преди тръгване и като пристигнеш да засече той разхода...

 

Може да го метна с показанията по време на движение..... глупости говоря. А относно GDI с турбо има GDI-GPT на Сигма.

 

http://www.mitsubishi-motors.bg/technologi...aspx?pn=engines

http://media.mitsubishi-motors.com/pressre.../detail446.html

 

P.S. Божо ам и ти какви сравнения праскаш, направо се разцепвам да се хиля някои път. :icon_clap:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

Много интересна е последната графика и със реални според мен резултати...

Извода е - слагай турбо :icon_rock:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

.........защо този двигател не се развива вече и липсва при новите автомобили, и още по общо защо този тип технология не се използва от други производители

 

1. В Япония за вътрешния пазар се произвеждат голям процент GDI поради ниското ниво на вредни емисии в

сравнение с другите. Новия Лансер 1.8 DOHC MIVEC модел 2007г. е с CO2- 183 г/км срещу 155 г/км за GDI модел

1995г.

2. Качествата на горивата по отношение на съдържание на сяра в EU не отговарят на японските стандарти, което може да е една от причините за по-ограниченото му разпространение в Европа. В Русия даже не се внасяше заради качествата на бензина. Как биха се почуствали големите концерни BMW, Mercedes, VW когато след вложени милиарди в дизела през 1995 год се явява двигател 1.8 с разход градско 8,4, когато техните по това време с тази кубатура горят 12-13 и са от 90-115 к.с, а този дава разход на дизелов мотор? Ясно- да му се сложи квота!

3. Фолксваген и сега произвежда FSI, но като параметри не може да се сравнява с GDI на :mitsu-smiley:

4. Мерцедес в момента разработва двигател- Diesotto, който в основата си е директно впръскване на гориво и се

смята, че ще бъде хит на пазара през 2008-2009 г.

5. Фирмата :mitsu-smiley: дава разход на Каризма GDI при 90 км - 5.0/100 за модела до 2000 г. Практиката показва, че този автомобил харчи около 5,3/100 при скорост 110-120 км/ч. Руснаците имат няколко статии, които показват че при тестовете на 90 км/ч разхода е 4.8/100. Защо при скорост 80 км/ч празен, сам, и спускане на Витиня и т.н. да не даде 4,2?

6. Съгласен съм, че бъдещето не е нито на бензина, нито на дизела, а се търси най-подходящото алтернативно гориво. Хонда се готви в скоро време да пусне водороден двигател.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аиде пак в тази тема ще надраскам това онова. Днес ходих в един сервиз при мои познати. Те правят и годишни технически прегледи и с тях разглеждахме наредбата за прегледите. Куриоза в случая е че двигател GDI, според нашите умни управници не може да мине преглед в България. Понеже в наредбата е написано ясно, че параметър Ламбда по показанието на газанализатора трябва да е "1".... обаче GDI-то на празен ход работи в режим на бедна смес тогава ламбдата е 3,5 а съотношението на гориво въздух достига до 40:1, т.е. двигателя е много по икономичен и екологичен, а не може да мине преглед. Ако проверката се извършва на по високи обороти, то тогва GDI-то сменя режимите съотношението е около 20:1. Иначе казано ламбдата отново не е "1". Човека които извършва контрола на прегледите съвсем ясно си ми каза "с тази кола според наредбата немога да те пусна на преглед". Отделен е въпроса че аз не минавах преглед просто си чешехме езиците. :icon_blush:

Айде сега ако може някои да ми я обясни тази ситуация. :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами те са чули някъде че Ламбда=1 отговаря на идеалното съотношение гориво/въздух и са го лепнали веднага в наредбата. Поне да го бяха написали минимална стойност "1". Нямам думи. :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...