BAlexandrov Публикувано 4 ноември 2007 Сподели Публикувано 4 ноември 2007 Сравнявате разход на обикновен инжекцион, GDI а сега и дизел... несериозно е. Нека някой направи една табличка по видове, запише кой колко смята че му е нормално/смесено, минимално, градско... така би имало някаква полза иначе са просто някакви цифри Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mali Публикувано 4 ноември 2007 Сподели Публикувано 4 ноември 2007 Сравнявате разход на обикновен инжекцион, GDI а сега и дизел... несериозно е. Нека някой направи една табличка по видове, запише кой колко смята че му е нормално/смесено, минимално, градско... така би имало някаква полза иначе са просто някакви цифри Прав си че се размиват нещата, но темата беше за разход изобщо. Вярно че само собственици с GDI си сравняват разхода, но така се е случило. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 4 ноември 2007 Сподели Публикувано 4 ноември 2007 Прав си че се размиват нещата, но темата беше за разход изобщо. Вярно че само собственици с GDI си сравняват разхода, но така се е случило. Няма такова понятие като "разход изобщо". На Big Boss не беше GDI но и тя беше намесена... Разхода на GDI и не само много зависи от конкретното състояние на колата...Ако се систематизират нещата може да има полза или ако всеки си води дневник, както аз /и други/ в подписа ми. Там е описано точно каква е колата и има информация от доста зареждания, тоест може да се намали субективния фактор и да се получи някаква по-смислена информация... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
todor Публикувано 4 ноември 2007 Сподели Публикувано 4 ноември 2007 То и във Варна в последно време здръстванията никак не са малки.Има и допълнителни фактори като качество на горивото,широчина и диаметър на гумите, модел на автомобила(заради въздушното съпротивление),дали е чиста или не, за състоянието на автомобила колегата вече е писал, оборотите при които се превключват предавките и т.н. Всъщност нещата са много относителни. Понякога от някой шофьори автомобила се кара в много ниски обороти, заради намаляване разхода, но от своя страна това води до натоварване на двигателя и повишено триене, като от своя страна това не води до икономия ,а до намаляване ресурса на двигателя. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mali Публикувано 4 ноември 2007 Сподели Публикувано 4 ноември 2007 Няма такова понятие като "разход изобщо". На Big Boss не беше GDI но и тя беше намесена... Разхода на GDI и не само много зависи от конкретното състояние на колата...Ако се систематизират нещата може да има полза или ако всеки си води дневник, както аз /и други/ в подписа ми. Там е описано точно каква е колата и има информация от доста зареждания, тоест може да се намали субективния фактор и да се получи някаква по-смислена информация... Понятието за разход изобщо е толкова общо и относително. В една друга тема също се разискваше. Но за да не е общо и за да се претендира за някаква точност сигурно трябва да се имат на предвид доста и много неща който влияят. Аз например винаги като зареждам /най-често по 30 литра/ и си нулирам километража за да засека колко изминавам. Винаги има някаква усреднена стойност за който и автомобил да става дума, както и с какво гориво е. Но ако трябва да се вземе някакъв идеален вариант то той би изглеждал така. Избираме си маршрут за тестването, като дължината му колкото е по голяма и точността която ще получим ще е по-вярна. Също така идеалния вариант за профила на маршрута е да е равен през цялото време - т.е. да няма големи спускания и изкачвания. По време на цялото пътуване се стремим натоварването на двигателя да е едно и също - примерно около 120км/час, и без да се правят резки настъпвания. Също така през цялото време се кара непрекъснато без почивки и паузи. Ами при такова положение като се изминат примерно към 300 км. пробег картинката за разхода би трябвало да е максимално ясна. Също така колко е натоварена колата - само шофьора ли е или още трима човека и пълен багажник, но за опита примерно може да има освен шофьора още един човек. Другото е външната температура да е средна примерно около 20-25 градуса, също и пътя да е сух. Както и по време на засичането да не се пуска климатик.Техническото състояние се приема че е максимално добро. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
pendoc Публикувано 4 ноември 2007 Сподели Публикувано 4 ноември 2007 На Big Boss не беше GDI но и тя беше намесена... Big Boss според мен е писал за тест точно с GDI. Поне така се разбира от поста. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 4 ноември 2007 Сподели Публикувано 4 ноември 2007 Но ако трябва да се вземе някакъв идеален вариант то той би изглеждал така... Да, но така получения разход за нищо няма да ни послужи... Ако засичаме много пъти при разнообразни реални условия ще се усредни някакъв среден реален разход за дадения автомобил и шофьор...Имах в предвид че трябва да се систематизират данните до някъде и биха носили повече полза... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 4 ноември 2007 Сподели Публикувано 4 ноември 2007 Big Boss според мен е писал за тест точно с GDI. Поне така се разбира от поста.Да... не знам, може да става въпрос за друга. Той да каже... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mali Публикувано 4 ноември 2007 Сподели Публикувано 4 ноември 2007 Да, но така получения разход за нищо няма да ни послужи... Ако засичаме много пъти при разнообразни реални условия ще се усредни някакъв среден реален разход за дадения автомобил и шофьор...Имах в предвид че трябва да се систематизират данните до някъде и биха носили повече полза... Полза ще има дори и при такъв начин на засичане. Защото две стари коли с еднакво техническо състояние няма. Тук все пак става дума за автомобили не току що излезли от магазина , а на по 100-200 000 км. пробег. И примерно колкото по-вече разхода на дадена кола от направения опит се доближава до този по каталог от завода производител - съответно и техн. състояние на колата означава че е добро или не чак толкова. А иначе е ясно че при други условия и при друг стил на шофиране разхода ще е доста различаващ се. Щото в живота идеален вариант не се среща. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Milen_z Публикувано 4 ноември 2007 Сподели Публикувано 4 ноември 2007 Сравняваме разхода на GDI-тата понеже темата беше повдигната от колегата rusli. Убеден съм че него нещо го гризе отвътре, за да повдигне такава тема. Видите ли купил си е Волво а то се оказало с двигател на Mitsubishi, но това абсолютно не е повод за притеснение. А относно разхода на GDI, все си мисля че спор неможе да има, това според мен е един от най-икономичните бензинови двигатели, по разход може да отстъпи само на някоя френска или немска малолитражка, но да не забравяме че това е двигател 1.8 16v 125hp и ама хич не спада в класа на малолитражките. А относно това с колко ще се кара и какъв разход ще дава може да каже само човек които кара такава кола. Ако се поддържа постоянна скорост, независимо каква , то този двигател е определено по икономичен от които и да е друг негов събрат. В крайна сметка е важен средния разход, от началната до крайната точка. Аз да си кажа купих тази кола понеже като я съпоставям с предишната ми .... примерно на 400км преход, предишната на газ и тази на бензин имам около 5-7лв. разлика. Ама тази разлика при този пробег , съм съгласен да преглътна. А от газови уредби и повече проблеми ми е писнало. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Admin Светльо Ангелов Публикувано 4 ноември 2007 Admin Сподели Публикувано 4 ноември 2007 Да... не знам, може да става въпрос за друга. Той да каже... За друга става въпрос. Ето за тази. http://images08.snimka.bg/000894532.jpg http://images08.snimka.bg/000894531.jpg Разхода съм го засекал по магистралата от Истнабул до Анкара. Идеален път без вятър, изкачвания и спускания, само двамата с жената. Гориво от Texaco, което е в пъти по-добро от нашето. На места до 160 км/ч иначе скорост около 130-140 км/ч :rulez: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rusli Публикувано 4 ноември 2007 Автор Сподели Публикувано 4 ноември 2007 Сравняваме разхода на GDI-тата понеже темата беше повдигната от колегата rusli. Убеден съм че него нещо го гризе отвътре, за да повдигне такава тема. Видите ли купил си е Волво а то се оказало с двигател на Mitsubishi, но това абсолютно не е повод за притеснение....Найстина като си купих Волвото не знаех че колата е с такъв двигател. Затова много се интересувам от този двигател и искам да знам всичко за него. Като кажа на всеки който му кажа какъв ми е разхода и всеки се очудва, как може кола с 125 к.с. да харчи толкова малко. Разхода всеки път може да различен, много зависи как си шофирап и при какви условия. При мен някой път се получава разлика от около 0,5 литра. Иначе от колата съм много доволен и се надявам да имам щастието да и се радвам още доста време. Между впрочем в този форум има няколко колеги които са доста запознати с материята и научавам доста неща за този вид двигател :icon_clap: . Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rusli Публикувано 4 ноември 2007 Автор Сподели Публикувано 4 ноември 2007 Найстина като си купих Волвото не знаех че колата е с такъв двигател. Затова много се интересувам от този двигател и искам да знам всичко за него. Като кажа на всеки който му кажа какъв ми е разхода и всеки се очудва, как може кола с 125 к.с. да харчи толкова малко. Разхода всеки път може да различен, много зависи как си шофирап и при какви условия. При мен някой път се получава разлика от около 0,5 литра. Иначе от колата съм много доволен и се надявам да имам щастието да и се радвам още доста време. Между впрочем в този форум има няколко колеги които са доста запознати с материята и научавам доста неща за този вид двигател :icon_clap: . Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
todormitew Публикувано 5 ноември 2007 Сподели Публикувано 5 ноември 2007 Условията при които се прави теста (засичаме разхода) са много важни!Работата ми е на 3 км от дома. Миналата седмица съм ходил с колата само на работа и в къщи. Сами се сещате, че карам колата на смазващ режим. Тя "завалата" едвам загрява докато пристигна. Имам само 2 сфетофара на които се забавям и ............... разхода ми е 10,2 по комютър, а и като заредих - ........и реално............... :huh: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Milen_z Публикувано 5 ноември 2007 Сподели Публикувано 5 ноември 2007 Въпреки че този двигател е икономичен, този разход не ми се вярва (казвам го без да искам да засягам някого), просто разход под 5.5-6 не ми се вижда реален и по-точно постижим при реална експлоатация на автомобила. Е теб не можем да те убедим то е ясно. Но толкова хора си пишат разхода, маршрута, че даже и таблото си е снимал човека. Не ти ли се струва че има поне малко истина в това. :icon_dance: . По едно време в една друга тема ме накара чак да се замисля, аджеба колко ми гори колата. При положение че я имам и я карам от 2000год. и че съм и навъртял 120 000км. :icon_hmm: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 5 ноември 2007 Сподели Публикувано 5 ноември 2007 Е теб не можем да те убедим то е ясно. Но толкова хора си пишат разхода, маршрута, че даже и таблото си е снимал човека. Не ти ли се струва че има поне малко истина в това. :icon_dance: . По едно време в една друга тема ме накара чак да се замисля, аджеба колко ми гори колата. При положение че я имам и я карам от 2000год. и че съм и навъртял 120 000км. :icon_hmm: Взимаш го на разходка и засичате Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Milen_z Публикувано 5 ноември 2007 Сподели Публикувано 5 ноември 2007 Става. Към 20-ти имам едно ходене до Варна, ако е мераклия ще го повозя. А и там ще има :drinks: . То само път не е работа. :icon_dance: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Milen_z Публикувано 5 ноември 2007 Сподели Публикувано 5 ноември 2007 Опс Мирославе изпревари ме. Прав си така е, няма пълно щастие. Има и недоволни, но съм 99% убеден че е от техническа неизправност, а има и такива хора на които просто им е тежък кракът, при стабилно каране и стигане до червената зона на оборотомера GDI-то НЕ Е ИКОНОМИЧНО, но за сметка на това върви доста задоволително. А относно защо е спрян двигателя, мисля че е спрян само за Европа, в Япония доколкото знам се предлага (но може и да бъркам). Според мен основния проблем при тези автомобили е нуждата от своевременна профилактика, която убеден съм никои не прави докато колата се движи нормално, но в повечето случаи после е късно. Може би от там тръгва лошо имe на тези двигатели, ама кои знае каква е причината за спирането на продажбите им. А относно общите разходи правени примерно по моя автомобил (за него мога да кажа) За 7год. в България и 120 000км пробег по родните ни "пътища", освен редовните профилактики (почистване), смяна на ремъци и свещи, нищо друго не е правено. И като сметнем добрия разход които ми дава. Аз мисля че съм на абсолютна далавера, за мен това е най-важното. Та това общо взето са ми разходите и мнението ми за GDI. :rulez: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Milen_z Публикувано 5 ноември 2007 Сподели Публикувано 5 ноември 2007 За Галант 2.4 не мога да кажа, тествал съм, ремонтирал съм, но не съм карал. А виж за Каризмата 1.8 според мен си е съвсем достатъчен, ако бяха качили 2,4 MPI на Каризма тои пак щеше да е много икономичен. И тогава може би нямаше да има смисъл от GDI, ма знам ли и аз какво им е в главата на тези дето са мислили. Мен ако питаш най-добре щеше да е на Каризмата ми да има 2.5 V6. Те тогава щеше да е лудница. :icon_rock: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 5 ноември 2007 Сподели Публикувано 5 ноември 2007 Мен ако питаш най-добре щеше да е на Каризмата ми да има 2.5 V6. Те тогава щеше да е лудница. :icon_rock:Срещнете се тогава преди тръгване и като пристигнеш да засече той разхода...А сигурно по-големия двигател е 100 кг. повече...А ти почти го беше постигнал като характеристики )Четох майтапи из руските форуми какво би било GDI с турбо Турбо двигател с разход 7-8... Звучи като онзи виц какво се получава от кръстоска на стоножка с прасе Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Milen_z Публикувано 5 ноември 2007 Сподели Публикувано 5 ноември 2007 Срещнете се тогава преди тръгване и като пристигнеш да засече той разхода... Може да го метна с показанията по време на движение..... глупости говоря. А относно GDI с турбо има GDI-GPT на Сигма. http://www.mitsubishi-motors.bg/technologi...aspx?pn=engineshttp://media.mitsubishi-motors.com/pressre.../detail446.html P.S. Божо ам и ти какви сравнения праскаш, направо се разцепвам да се хиля някои път. :icon_clap: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 5 ноември 2007 Сподели Публикувано 5 ноември 2007 http://media.mitsubishi-motors.com/pressre.../detail446.html Много интересна е последната графика и със реални според мен резултати...Извода е - слагай турбо :icon_rock: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
pendoc Публикувано 5 ноември 2007 Сподели Публикувано 5 ноември 2007 .........защо този двигател не се развива вече и липсва при новите автомобили, и още по общо защо този тип технология не се използва от други производители 1. В Япония за вътрешния пазар се произвеждат голям процент GDI поради ниското ниво на вредни емисии в сравнение с другите. Новия Лансер 1.8 DOHC MIVEC модел 2007г. е с CO2- 183 г/км срещу 155 г/км за GDI модел 1995г.2. Качествата на горивата по отношение на съдържание на сяра в EU не отговарят на японските стандарти, което може да е една от причините за по-ограниченото му разпространение в Европа. В Русия даже не се внасяше заради качествата на бензина. Как биха се почуствали големите концерни BMW, Mercedes, VW когато след вложени милиарди в дизела през 1995 год се явява двигател 1.8 с разход градско 8,4, когато техните по това време с тази кубатура горят 12-13 и са от 90-115 к.с, а този дава разход на дизелов мотор? Ясно- да му се сложи квота!3. Фолксваген и сега произвежда FSI, но като параметри не може да се сравнява с GDI на :mitsu-smiley: 4. Мерцедес в момента разработва двигател- Diesotto, който в основата си е директно впръскване на гориво и се смята, че ще бъде хит на пазара през 2008-2009 г.5. Фирмата :mitsu-smiley: дава разход на Каризма GDI при 90 км - 5.0/100 за модела до 2000 г. Практиката показва, че този автомобил харчи около 5,3/100 при скорост 110-120 км/ч. Руснаците имат няколко статии, които показват че при тестовете на 90 км/ч разхода е 4.8/100. Защо при скорост 80 км/ч празен, сам, и спускане на Витиня и т.н. да не даде 4,2?6. Съгласен съм, че бъдещето не е нито на бензина, нито на дизела, а се търси най-подходящото алтернативно гориво. Хонда се готви в скоро време да пусне водороден двигател. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Milen_z Публикувано 5 ноември 2007 Сподели Публикувано 5 ноември 2007 Аиде пак в тази тема ще надраскам това онова. Днес ходих в един сервиз при мои познати. Те правят и годишни технически прегледи и с тях разглеждахме наредбата за прегледите. Куриоза в случая е че двигател GDI, според нашите умни управници не може да мине преглед в България. Понеже в наредбата е написано ясно, че параметър Ламбда по показанието на газанализатора трябва да е "1".... обаче GDI-то на празен ход работи в режим на бедна смес тогава ламбдата е 3,5 а съотношението на гориво въздух достига до 40:1, т.е. двигателя е много по икономичен и екологичен, а не може да мине преглед. Ако проверката се извършва на по високи обороти, то тогва GDI-то сменя режимите съотношението е около 20:1. Иначе казано ламбдата отново не е "1". Човека които извършва контрола на прегледите съвсем ясно си ми каза "с тази кола според наредбата немога да те пусна на преглед". Отделен е въпроса че аз не минавах преглед просто си чешехме езиците. :icon_blush: Айде сега ако може някои да ми я обясни тази ситуация. :icon_hmm: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Milen_z Публикувано 5 ноември 2007 Сподели Публикувано 5 ноември 2007 Ами те са чули някъде че Ламбда=1 отговаря на идеалното съотношение гориво/въздух и са го лепнали веднага в наредбата. Поне да го бяха написали минимална стойност "1". Нямам думи. :icon_hmm: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.