rafaelo Публикувано 16 април 2015 Сподели Публикувано 16 април 2015 Здравейте колеги, Мисля че знам от къде идва проблема, но искам да потвърдя мнението чрез вас. При спиране с по-малка скорост се усеща сякаш спирам с крива джанта на колело - ту захапва ту отпуска. При спиране при по-голяма скорост си тресе волана и самата кола. Предните ми дискове са на вълни (не са идеално равни). Предвид гореспоменатото + факта, че не искам да наливам 300лв+ за дискове/накладки/труд, добра идея ли е да занеса дисковете на стругар и само да ги пилнат + нови накладки? Има варианта и с втора ръка дискове (запазени), + старите накладки? Мерси Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Admin Светльо Ангелов Публикувано 16 април 2015 Admin Сподели Публикувано 16 април 2015 И колко ще спестиш? Струговане на стари дискове + нови накладки + труд на майстора + време? А колко е минималната дебелина на диска в момента? Не знаеш нали? Трябва да мерите...Дисковете и накладките са консуматив. Винаги се купуват нови! Щом веднъж дисковете са заметнали, пак ще се изкривят и нищо не правиш. :icon_bye: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
al_bandi Публикувано 16 април 2015 Сподели Публикувано 16 април 2015 Нaпълно съглaсен със г-н Aнгелов нa стaрaтa двойкa ги стъргaх след месец пaк същото.A плaтих около 60лв.нa пaрче(стъргaхa ги с мaшинa без дa свaлят дискa) зa нови дискове плaтих 198лв. с отстъпкa и две години до сегa нямa проблем. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sandimen Публикувано 16 април 2015 Сподели Публикувано 16 април 2015 Криви дискове говори за проблем в спирачната система! Виж си водачите на спирачните апарати, супортите, буталата! Разпределителя на спирачното усилие също е много важен - като не "праща" към задния мост, колата спира само с предните спирачки. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 16 април 2015 Сподели Публикувано 16 април 2015 1. От сума време карам с разбити водачи в леглата на супортите - не може да задържат та да става каквото ще. Плюс това проверявам дисковете (първо джантите де) за греене без да съм пипал спирачката. След 1263 проверка резултат е - студени са.2. Нова спирачна течност на две години. Не че има значение, ама да си кажа. 3. Нови накладки с оригинални дискове 276 мм - карам леко, спирам плавно, отдалече, отпускам да се "проветрят", пак натискам и какво? При едно спиране по баир надолу от 120 и то в продължение на 200 метра, всичко се насветя, почнА едно пукане на прегрят чугун и айде честито - криви дискове.4. Задните ми спирачки сработват дори при най-малкото натискане на спирачката. Всеки може да ги пробва като полее с вода задните дискове, остави ги за 1 час да хванат ръжда и след това като потегли да задейства съвсем леко спирачката и да слезе да види ръждата там ли е още. 5. Сп. бутала освобождават винаги. На съвсем лек наклон пусна ли спирачката колата започва да се движи. Много си прав. Проблемът е точно в спирачната система - калпава е. Ако бях купил нови дискове, нямаше да съсипя водачите с леглата. Щото сега на всяко намаляване, а за натискане със сила да не говорим, рипа, скача, тресе. Това им разказва играта, а и не само на тях. С по-истински сп. апарати и 294 дискове този проблем ще отпадне, освен при издевателства. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 16 април 2015 Сподели Публикувано 16 април 2015 A плaтих около 60лв.нa пaрче(стъргaхa ги с мaшинa без дa свaлят дискa) При това положение наистина няма смисъл, то нов диск е на същата цена .Но пък от друга страна, ако дисковете са сравнително нови, си струва да ги свалиш и да ги занесеш на специална машина (не на стругар) и да опиташ, 10 лв. на брой е там .Аз така направих с едни Японски дискове на 1 година оня ден и ще видим какво ще покаже времето . Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rafaelo Публикувано 16 април 2015 Автор Сподели Публикувано 16 април 2015 Благодаря за отговорите до сега. Дисковете са вентилирани не знам марката и слагани преди около 40+ хил. км. имало е ситуации в които се е налагало да скачам на тях. На колата никога не и е работил ABS-а и не се е задействал така че директно е забивала когато съм влизал в такива ситуации. Клатенето почна да го прави преди няколко месеца. Малко преди това смених ABS блока именно с цел да оправя ABS-а, което не помогна, но за сметка на това задните спирачки почнаха да работят много по-добре, защото блока е от комби. Поръчах нови дискове + накладки... със спирачките не трябва да се пести... на човек рано или късно му идва акъла, трябва просто малко побутване от компетентни органи от форума :icon_blush: :icon_thumbup: :rulez: :first: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
miro253 Публикувано 16 април 2015 Сподели Публикувано 16 април 2015 (редакция) Проблема постоянно ли е или от време на време с проявява? Преди да се захванеш с дисковете провери дали добре са ти балансирани гумите и джантите. Аз моите дискове ги стъргах преди 40000 км. /като си купих колата/ в един сервиз при Семинарията на някаква машина, която работи директно върху колата и още ги карам, но проблема ми изчезна тотално през есента, когато си купих 4 чисто нови Континентала, но явно и добре ми ги балансираха. От тогава не ми е мръднала, тръснала или трепнала нито веднъж. Редактирано 16 април 2015 от miro253 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rafaelo Публикувано 16 април 2015 Автор Сподели Публикувано 16 април 2015 (редакция) Проблема постоянно ли е или от време на време с проявява? Преди да се захванеш с дисковете провери дали добре са ти балансирани гумите и джантите. Аз моите дискове ги стъргах преди 40000 км. /като си купих колата/ в един сервиз при Семинарията на някаква машина, която работи директно върху колата и още ги карам, но проблема ми изчезна тотално през есента, когато си купих 4 чисто нови Континентала, но явно и добре ми ги балансираха. От тогава не ми е мръднала, тръснала или трепнала нито веднъж. Не е от гумите, появява се само когато спирам. Иначе колата и с 200 върви гладко, но в момента в който започна да натискам дори и леко спирачките почва едно "друсни каручка" Редактирано 16 април 2015 от rafaelo Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rafaelo Публикувано 18 април 2015 Автор Сподели Публикувано 18 април 2015 (редакция) В крайна сметка днес гледах дисковете пак, тествах си, абе в много странни моменти го прави това друсане. Примерно карам със 120, леко натискам педала и друсането е непоносимо. Ако започна да натискам по силно, друсането олеква или го няма въобще. При скорост от 50-60 не се усеща както и да натискам педала, стигна ли 20 и държа ли педала в едно положение за спиране преди светофар и леко придърпва колата при спирането. Днес също странно по стечение на обстоятелствата бях оставил една дрешка на съседната седалка и по едно време я гледам докато карам и тя се тресе, демек има някакво тресене и от гумите??? Въпреки всичкото казано, дисковете ми са на вълни, сега да не се окаже че и дискове и гуми са ми за смяна :icon_doh: иначе уж са балансирани... почвам да се чудя от къде да започна вече :icon_hmm: :help: П.П. Забравих да добавя нещо важно може би, при спирането от 120 с леко натискане на педала и силното тресене, ако пусна волата колата леко отива на ляво. Редактирано 18 април 2015 от rafaelo Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Aardwolf Публикувано 18 април 2015 Сподели Публикувано 18 април 2015 И при мен е същата исторя, при ниска скорост вичко е нормално, но от 80,90+ километра нагоре като натисна спирачката дори и леко започва да тресе... Дисковете са ми криви, това и аз си го знам. Криви дискове говори за проблем в спирачната система! Виж си водачите на спирачните апарати, супортите, буталата! Разпределителя на спирачното усилие също е много важен - като не "праща" към задния мост, колата спира само с предните спирачки. Би ли за нас непросветените постнал линк или нещо... Как да ги проверим тези апарати, съпорти и т.н. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sandimen Публикувано 18 април 2015 Сподели Публикувано 18 април 2015 Само с основно разглабяне на спирачния апарат може да установиш къде точно е проблема. Този brake proportioning valve обаче не подлежи на ремонт, тъй като е капсулован (клапана, който отваря спирачните тръбички към задния мост). Дълга занимавка е като цяло, но си заслужава труда. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 19 април 2015 Сподели Публикувано 19 април 2015 Вчера минах ГТП. Досега не бях минавал толкова бързо на валяците. Спирачките са огън.Трепкането на облегалката на предна дясна седалка го има и при мен. С ниска скорост издава тупкащи звуци докато все още шумът от движението не е надделял. При мен е същото както го описвате при спиране - от голяма скорост вибрира всичко, от ниска ще кажеш всичко е наред.Обработих супортите и апаратите за боядисване. Гледам и се чудя кое кара външната накладка да се притиска в спирачния диск когато буталата започнат да бутат вътрешната накладка. Ще помоля някой да обясни какъв е принципът. Предишните оригинални дискове отвън почти не личеше да са работили, т.е. нямаха ръб. Много им се радвах. При смяна на лагер главина обаче десният диск от вътрешната страна беше се изял заплашително. Сигурно бяха останали 1/3 от нов. Външната част като нова :rolleyes: . По-лошото беше че вътрешната невидима част се беше напукала цялата. Имаше над 10 пукнатини. Тук е мястото да се обясни кое кара външната накладка да се стисне към диска. Ще взема ремонтни комплекти за тези апарати, ще пипна буталцата и чак тогава ще боядисам и монтирам. Също така ме интересува как се нарича тази машина, която обработва диска на място. Смятам да се възползвам от тази услуга. Sent from my хуйуей :D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
krasipet Публикувано 19 април 2015 Сподели Публикувано 19 април 2015 Здравейте колеги, Мисля че знам от къде идва проблема, но искам да потвърдя мнението чрез вас. При спиране с по-малка скорост се усеща сякаш спирам с крива джанта на колело - ту захапва ту отпуска. При спиране при по-голяма скорост си тресе волана и самата кола. Предните ми дискове са на вълни (не са идеално равни). Предвид гореспоменатото + факта, че не искам да наливам 300лв+ за дискове/накладки/труд, добра идея ли е да занеса дисковете на стругар и само да ги пилнат + нови накладки? Има варианта и с втора ръка дискове (запазени), + старите накладки? МерсиА случайно да тропа нещо по окачването? Същите симптоми + разбит заден тампон на преден носач. Смених тампона и всичко си заспа. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
frantic_ Публикувано 19 април 2015 Сподели Публикувано 19 април 2015 Как действа "плаващия" спирачен апарат: https://www.youtube.com/watch?v=ar5j1mUdFA8 Машината за престръгване на спирачните дискове директно върху главината - on brake lathe.В България доколкото съм запознат/търсил ползват ProCut машини предимно.С тях се обира и евентуалното "биене" на лагер главината. За да не отварям нова тема1 - Kакви са размерите на предните лагери за главината т.е. може ли да се купи само лагер, без фланеца (за закрепване към шенкела).2 - Възможно ли е ползването освен на стандартните двуредови съчмени лагери, на ролкови лагери в главините? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rafaelo Публикувано 19 април 2015 Автор Сподели Публикувано 19 април 2015 (редакция) А случайно да тропа нещо по окачването? Същите симптоми + разбит заден тампон на преден носач. Смених тампона и всичко си заспа. Има едно тропане и то е само като минавам през определени неравности но се чува в задната част. Има и едно като удряне метал в метал което също се чува при определени неравности в предната част (2 години не мога да го засека от къде е и не се е променило). Общо взето трудно е да се диагностицира тази кола от към тропания и странични звуци... П.П. Днес взех контакти на човек, който се занимава с пилене на дискове на колата директно без сваляне. Ако някой се интересува може да пише. Не съм ходил още там и не планирам да го правя... Редактирано 19 април 2015 от rafaelo Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
zexer Публикувано 19 април 2015 Сподели Публикувано 19 април 2015 (редакция) Rafaelo добре провери къде е проблема преди да сменяш нещо, защото при проблем с криви дискове при спиране се осеща и в педала на спирачката едно "подритване" повече отколкото това тресене във волана, което описваш. Редактирано 19 април 2015 от zexer Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rafaelo Публикувано 19 април 2015 Автор Сподели Публикувано 19 април 2015 Да! Усещам го това подритване. В това съм сигурен. Значи може да се окажат дисковете наистина... ще я закарам да я проверят.. докато не се разглоби явно няма да се разбере нищо. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rafaelo Публикувано 20 април 2015 Автор Сподели Публикувано 20 април 2015 (редакция) Вчера сменях зимни с летни гуми и имах шанса да щракна самите дискове. Както казах - на вълнички са ;) Редактирано 20 април 2015 от rafaelo Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Николай Николов Публикувано 20 април 2015 Сподели Публикувано 20 април 2015 Предварително се извинявам, ако мнението ми е неточно!Не съм разглобявал спирачен апарат на Галант.На Пасата на шурека имаше проблем със спирачните апарати. Като го свалихме се оказа, че направляващите щифтове са ръждясали и оказват осезаемо съпротивление при движение на буталото.В следствие на това диска се търкаше само от едната страна, а като се отпусне педала, колелото не се върти свободно. Минахме щифтовете с финна шкурка, за да свалим ръждата и смазахме с грес. Всичко се оправи, но дисковете бяха чувствително по-износени от вътрешната страна. Преди 10-гина години правих ремонт на спирачни апарати на Скорпио и тогава забелязах, че на направляващите щифтовете има маншони, които ги предпазват от навлизане на вода и образуване на корозия. В този ред на мисли, ми се иска да препоръчам основен преглед на апаратите, профилактика или ремонт с ремонтен комплект, преди да се пристъпва към смяна на дисковете.В противен случай всичко ще се повтори. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 20 април 2015 Сподели Публикувано 20 април 2015 Вчера сменях зимни с летни гуми и имах шанса да щракна самите дискове. Както казах - на вълнички са ;) Те вълничките не са ти проблем, всички перфорирани дискове така се износват, ама като гледам имаш по 1 мм. ръбчета вече, което ще рече, че дисковете са си изпели песента .Замери ти в работната част, сигурно са слезли под допустимите норми . Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Gruev Публикувано 7 Май 2015 Сподели Публикувано 7 Май 2015 Имах същия проблем преди два месеца. Тъй като и моите дискове бяха на вълнички, реших че е очевидно. Купих нови дискове, но преди да ги сменя, смених разхлабените кормилни накрайници. Проблемът изчезна. Сега си разхождам комплект нови дискове в багажника и чакам накладките да станат за смяна, за да ги сменя заедно. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rafaelo Публикувано 15 юни 2015 Автор Сподели Публикувано 15 юни 2015 (редакция) Аз малко забравих да пиша как се оправи проблема. В крайна сметка взех вентилирани дискове (големи) като тези от снимката, само че с 4 болта ;) както и кормилните накрайници бяха заминали, така че и те бяха сменени и сега спирането е изключително гладко и приятно. http://b.cdnbrm.com/images/products/schem/baer/large/baer_decela_rotors_sample_image.jpg :icon_thumbup: :mitsu-smiley: :icon_rock: П.П. Малък съвет за незнаещи колеги като мен - не мийте колите след дълго каране или при загрели дискове да започвате от гумите. Това е една от основните причини за кривене на дискове + загряти дискове и влизане в локва. Редактирано 15 юни 2015 от rafaelo Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 15 юни 2015 Сподели Публикувано 15 юни 2015 Аз малко забравих да пиша как се оправи проблема. В крайна сметка взех вентилирани дискове (големи) като тези от снимката, само че с 4 болта ;) както и кормилните накрайници бяха заминали, така че и те бяха сменени и сега спирането е изключително гладко и приятно. http://b.cdnbrm.com/images/products/schem/baer/large/baer_decela_rotors_sample_image.jpg :icon_thumbup: :mitsu-smiley: :icon_rock: П.П. Малък съвет за незнаещи колеги като мен - не мийте колите след дълго каране или при загрели дискове да започвате от гумите. Това е една от основните причини за кривене на дискове + загряти дискове и влизане в локва.При галант не е. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
manol Публикувано 15 юни 2015 Сподели Публикувано 15 юни 2015 (редакция) Аз малко забравих да пиша как се оправи проблема. В крайна сметка взех вентилирани дискове (големи) като тези от снимката, само че с 4 болта ;) както и кормилните накрайници бяха заминали, така че и те бяха сменени и сега спирането е изключително гладко и приятно. http://b.cdnbrm.com/images/products/schem/baer/large/baer_decela_rotors_sample_image.jpg :icon_thumbup: :mitsu-smiley: :icon_rock: П.П. Малък съвет за незнаещи колеги като мен - не мийте колите след дълго каране или при загрели дискове да започвате от гумите. Това е една от основните причини за кривене на дискове + загряти дискове и влизане в локва. Честито, със здраве дълго да ги триеш и без кривене В полза на форума - сподели детайли като марка, модел, размери, цени. След няколко К км и впечатления... Редактирано 15 юни 2015 от manol Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.