Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Волана тресе при спиране


rafaelo

Препоръчано мнение

Здравейте колеги,

 

Мисля че знам от къде идва проблема, но искам да потвърдя мнението чрез вас. При спиране с по-малка скорост се усеща сякаш спирам с крива джанта на колело - ту захапва ту отпуска. При спиране при по-голяма скорост си тресе волана и самата кола. Предните ми дискове са на вълни (не са идеално равни). Предвид гореспоменатото + факта, че не искам да наливам 300лв+ за дискове/накладки/труд, добра идея ли е да занеса дисковете на стругар и само да ги пилнат + нови накладки? Има варианта и с втора ръка дискове (запазени), + старите накладки?

 

Мерси

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

И колко ще спестиш? Струговане на стари дискове + нови накладки + труд на майстора + време?

А колко е минималната дебелина на диска в момента? Не знаеш нали? Трябва да мерите...

Дисковете и накладките са консуматив. Винаги се купуват нови!

Щом веднъж дисковете са заметнали, пак ще се изкривят и нищо не правиш. :icon_bye:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Нaпълно съглaсен със г-н Aнгелов нa стaрaтa двойкa ги стъргaх след месец пaк същото.

A плaтих около 60лв.нa пaрче(стъргaхa ги с мaшинa без дa свaлят дискa) зa нови дискове плaтих 198лв. с отстъпкa и две години до сегa нямa проблем.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Криви дискове говори за проблем в спирачната система! Виж си водачите на спирачните апарати, супортите, буталата! Разпределителя на спирачното усилие също е много важен - като не "праща" към задния мост, колата спира само с предните спирачки.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

1. От сума време карам с разбити водачи в леглата на супортите - не може да задържат та да става каквото ще. Плюс това проверявам дисковете (първо джантите де) за греене без да съм пипал спирачката. След 1263 проверка резултат е - студени са.

2. Нова спирачна течност на две години. Не че има значение, ама да си кажа.

3. Нови накладки с оригинални дискове 276 мм - карам леко, спирам плавно, отдалече, отпускам да се "проветрят", пак натискам и какво? При едно спиране по баир надолу от 120 и то в продължение на 200 метра, всичко се насветя, почнА едно пукане на прегрят чугун и айде честито - криви дискове.

4. Задните ми спирачки сработват дори при най-малкото натискане на спирачката. Всеки може да ги пробва като полее с вода задните дискове, остави ги за 1 час да хванат ръжда и след това като потегли да задейства съвсем леко спирачката и да слезе да види ръждата там ли е още.

5. Сп. бутала освобождават винаги. На съвсем лек наклон пусна ли спирачката колата започва да се движи.

 

Много си прав. Проблемът е точно в спирачната система - калпава е.

Ако бях купил нови дискове, нямаше да съсипя водачите с леглата. Щото сега на всяко намаляване, а за натискане със сила да не говорим, рипа, скача, тресе. Това им разказва играта, а и не само на тях. С по-истински сп. апарати и 294 дискове този проблем ще отпадне, освен при издевателства.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

A плaтих около 60лв.нa пaрче(стъргaхa ги с мaшинa без дa свaлят дискa)

При това положение наистина няма смисъл, то нов диск е на същата цена .

Но пък от друга страна, ако дисковете са сравнително нови, си струва да ги свалиш и да ги занесеш на специална машина (не на стругар) и да опиташ, 10 лв. на брой е там .

Аз така направих с едни Японски дискове на 1 година оня ден и ще видим какво ще покаже времето .:)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговорите до сега. Дисковете са вентилирани не знам марката и слагани преди около 40+ хил. км. имало е ситуации в които се е налагало да скачам на тях. На колата никога не и е работил ABS-а и не се е задействал така че директно е забивала когато съм влизал в такива ситуации. Клатенето почна да го прави преди няколко месеца. Малко преди това смених ABS блока именно с цел да оправя ABS-а, което не помогна, но за сметка на това задните спирачки почнаха да работят много по-добре, защото блока е от комби. Поръчах нови дискове + накладки... със спирачките не трябва да се пести... на човек рано или късно му идва акъла, трябва просто малко побутване от компетентни органи от форума :icon_blush: :icon_thumbup: :rulez: :first:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Проблема постоянно ли е или от време на време с проявява? Преди да се захванеш с дисковете провери дали добре са ти балансирани гумите и джантите. Аз моите дискове ги стъргах преди 40000 км. /като си купих колата/ в един сервиз при Семинарията на някаква машина, която работи директно върху колата и още ги карам, но проблема ми изчезна тотално през есента, когато си купих 4 чисто нови Континентала, но явно и добре ми ги балансираха. От тогава не ми е мръднала, тръснала или трепнала нито веднъж.

Редактирано от miro253
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Проблема постоянно ли е или от време на време с проявява? Преди да се захванеш с дисковете провери дали добре са ти балансирани гумите и джантите. Аз моите дискове ги стъргах преди 40000 км. /като си купих колата/ в един сервиз при Семинарията на някаква машина, която работи директно върху колата и още ги карам, но проблема ми изчезна тотално през есента, когато си купих 4 чисто нови Континентала, но явно и добре ми ги балансираха. От тогава не ми е мръднала, тръснала или трепнала нито веднъж.

 

Не е от гумите, появява се само когато спирам. Иначе колата и с 200 върви гладко, но в момента в който започна да натискам дори и леко спирачките почва едно "друсни каручка" :)

Редактирано от rafaelo
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

В крайна сметка днес гледах дисковете пак, тествах си, абе в много странни моменти го прави това друсане. Примерно карам със 120, леко натискам педала и друсането е непоносимо. Ако започна да натискам по силно, друсането олеква или го няма въобще. При скорост от 50-60 не се усеща както и да натискам педала, стигна ли 20 и държа ли педала в едно положение за спиране преди светофар и леко придърпва колата при спирането. Днес също странно по стечение на обстоятелствата бях оставил една дрешка на съседната седалка и по едно време я гледам докато карам и тя се тресе, демек има някакво тресене и от гумите??? Въпреки всичкото казано, дисковете ми са на вълни, сега да не се окаже че и дискове и гуми са ми за смяна :icon_doh: иначе уж са балансирани... почвам да се чудя от къде да започна вече :icon_hmm: :help:

 

П.П. Забравих да добавя нещо важно може би, при спирането от 120 с леко натискане на педала и силното тресене, ако пусна волата колата леко отива на ляво.

Редактирано от rafaelo
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И при мен е същата исторя, при ниска скорост вичко е нормално, но от 80,90+ километра нагоре като натисна спирачката дори и леко започва да тресе... Дисковете са ми криви, това и аз си го знам.

 

Криви дискове говори за проблем в спирачната система! Виж си водачите на спирачните апарати, супортите, буталата! Разпределителя на спирачното усилие също е много важен - като не "праща" към задния мост, колата спира само с предните спирачки.

 

Би ли за нас непросветените постнал линк или нещо... Как да ги проверим тези апарати, съпорти и т.н.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Само с основно разглабяне на спирачния апарат може да установиш къде точно е проблема. Този brake proportioning valve обаче не подлежи на ремонт, тъй като е капсулован (клапана, който отваря спирачните тръбички към задния мост). Дълга занимавка е като цяло, но си заслужава труда.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Вчера минах ГТП. Досега не бях минавал толкова бързо на валяците. Спирачките са огън.

Трепкането на облегалката на предна дясна седалка го има и при мен. С ниска скорост издава тупкащи звуци докато все още шумът от движението не е надделял. При мен е същото както го описвате при спиране - от голяма скорост вибрира всичко, от ниска ще кажеш всичко е наред.

Обработих супортите и апаратите за боядисване. Гледам и се чудя кое кара външната накладка да се притиска в спирачния диск когато буталата започнат да бутат вътрешната накладка. Ще помоля някой да обясни какъв е принципът. Предишните оригинални дискове отвън почти не личеше да са работили, т.е. нямаха ръб. Много им се радвах. При смяна на лагер главина обаче десният диск от вътрешната страна беше се изял заплашително. Сигурно бяха останали 1/3 от нов. Външната част като нова :rolleyes: . По-лошото беше че вътрешната невидима част се беше напукала цялата. Имаше над 10 пукнатини. Тук е мястото да се обясни кое кара външната накладка да се стисне към диска.

 

Ще взема ремонтни комплекти за тези апарати, ще пипна буталцата и чак тогава ще боядисам и монтирам. Също така ме интересува как се нарича тази машина, която обработва диска на място. Смятам да се възползвам от тази услуга.

 

Sent from my хуйуей :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

 

Мисля че знам от къде идва проблема, но искам да потвърдя мнението чрез вас. При спиране с по-малка скорост се усеща сякаш спирам с крива джанта на колело - ту захапва ту отпуска. При спиране при по-голяма скорост си тресе волана и самата кола. Предните ми дискове са на вълни (не са идеално равни). Предвид гореспоменатото + факта, че не искам да наливам 300лв+ за дискове/накладки/труд, добра идея ли е да занеса дисковете на стругар и само да ги пилнат + нови накладки? Има варианта и с втора ръка дискове (запазени), + старите накладки?

 

Мерси

А случайно да тропа нещо по окачването? Същите симптоми + разбит заден тампон на преден носач. Смених тампона и всичко си заспа.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Как действа "плаващия" спирачен апарат:

 

https://www.youtube.com/watch?v=ar5j1mUdFA8

 

 

Машината за престръгване на спирачните дискове директно върху главината - on brake lathe.

В България доколкото съм запознат/търсил ползват ProCut машини предимно.

С тях се обира и евентуалното "биене" на лагер главината.

 

За да не отварям нова тема

1 - Kакви са размерите на предните лагери за главината т.е. може ли да се купи само лагер, без фланеца (за закрепване към шенкела).

2 - Възможно ли е ползването освен на стандартните двуредови съчмени лагери, на ролкови лагери в главините?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А случайно да тропа нещо по окачването? Същите симптоми + разбит заден тампон на преден носач. Смених тампона и всичко си заспа.

 

Има едно тропане и то е само като минавам през определени неравности но се чува в задната част. Има и едно като удряне метал в метал което също се чува при определени неравности в предната част (2 години не мога да го засека от къде е и не се е променило). Общо взето трудно е да се диагностицира тази кола от към тропания и странични звуци...

 

П.П. Днес взех контакти на човек, който се занимава с пилене на дискове на колата директно без сваляне. Ако някой се интересува може да пише. Не съм ходил още там и не планирам да го правя...

Редактирано от rafaelo
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Rafaelo добре провери къде е проблема преди да сменяш нещо, защото при проблем с криви дискове при спиране се осеща и в педала на спирачката едно "подритване" повече отколкото това тресене във волана, което описваш.

Редактирано от zexer
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да! Усещам го това подритване. В това съм сигурен. Значи може да се окажат дисковете наистина... ще я закарам да я проверят.. докато не се разглоби явно няма да се разбере нищо.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Вчера сменях зимни с летни гуми и имах шанса да щракна самите дискове. Както казах - на вълнички са ;)

 

wta8aq14shef1qz6g.jpg

o77p8ydi9zv9q456g.jpg

Редактирано от rafaelo
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Предварително се извинявам, ако мнението ми е неточно!

Не съм разглобявал спирачен апарат на Галант.

На Пасата на шурека имаше проблем със спирачните апарати. Като го свалихме се оказа, че направляващите щифтове са ръждясали и оказват осезаемо съпротивление при движение на буталото.

В следствие на това диска се търкаше само от едната страна, а като се отпусне педала, колелото не се върти свободно. Минахме щифтовете с финна шкурка, за да свалим ръждата и смазахме с грес. Всичко се оправи, но дисковете бяха чувствително по-износени от вътрешната страна.

Преди 10-гина години правих ремонт на спирачни апарати на Скорпио и тогава забелязах, че на направляващите щифтовете има маншони, които ги предпазват от навлизане на вода и образуване на корозия.

В този ред на мисли, ми се иска да препоръчам основен преглед на апаратите, профилактика или ремонт с ремонтен комплект, преди да се пристъпва към смяна на дисковете.

В противен случай всичко ще се повтори.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Вчера сменях зимни с летни гуми и имах шанса да щракна самите дискове. Както казах - на вълнички са ;)

 

 

 

Те вълничките не са ти проблем, всички перфорирани дискове така се износват, ама като гледам имаш по 1 мм. ръбчета вече, което ще рече, че дисковете са си изпели песента .

Замери ти в работната част, сигурно са слезли под допустимите норми .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 седмици ...

Имах същия проблем преди два месеца. Тъй като и моите дискове бяха на вълнички, реших че е очевидно. Купих нови дискове, но преди да ги сменя, смених разхлабените кормилни накрайници. Проблемът изчезна. Сега си разхождам комплект нови дискове в багажника и чакам накладките да станат за смяна, за да ги сменя заедно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

Аз малко забравих да пиша как се оправи проблема. В крайна сметка взех вентилирани дискове (големи) като тези от снимката, само че с 4 болта ;) както и кормилните накрайници бяха заминали, така че и те бяха сменени и сега спирането е изключително гладко и приятно.

 

http://b.cdnbrm.com/images/products/schem/baer/large/baer_decela_rotors_sample_image.jpg

 

:icon_thumbup: :mitsu-smiley: :icon_rock:

 

П.П. Малък съвет за незнаещи колеги като мен - не мийте колите след дълго каране или при загрели дискове да започвате от гумите. Това е една от основните причини за кривене на дискове + загряти дискове и влизане в локва.

Редактирано от rafaelo
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз малко забравих да пиша как се оправи проблема. В крайна сметка взех вентилирани дискове (големи) като тези от снимката, само че с 4 болта ;) както и кормилните накрайници бяха заминали, така че и те бяха сменени и сега спирането е изключително гладко и приятно.

 

http://b.cdnbrm.com/images/products/schem/baer/large/baer_decela_rotors_sample_image.jpg

 

:icon_thumbup: :mitsu-smiley: :icon_rock:

 

П.П. Малък съвет за незнаещи колеги като мен - не мийте колите след дълго каране или при загрели дискове да започвате от гумите. Това е една от основните причини за кривене на дискове + загряти дискове и влизане в локва.

При галант не е.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз малко забравих да пиша как се оправи проблема. В крайна сметка взех вентилирани дискове (големи) като тези от снимката, само че с 4 болта ;) както и кормилните накрайници бяха заминали, така че и те бяха сменени и сега спирането е изключително гладко и приятно.

 

http://b.cdnbrm.com/images/products/schem/baer/large/baer_decela_rotors_sample_image.jpg

 

:icon_thumbup: :mitsu-smiley: :icon_rock:

 

П.П. Малък съвет за незнаещи колеги като мен - не мийте колите след дълго каране или при загрели дискове да започвате от гумите. Това е една от основните причини за кривене на дискове + загряти дискове и влизане в локва.

 

Честито, със здраве дълго да ги триеш и без кривене :)

 

В полза на форума - сподели детайли като марка, модел, размери, цени. След няколко К км и впечатления...

Редактирано от manol
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...