Kalin Traichev Публикувано 29 декември 2014 Сподели Публикувано 29 декември 2014 Здравейте колеги! Честита Коледа на всички първо!И всичко най най Ви желая! Въпроса ми е за задното окачване - Задницата е много не стабилна и занася. Проверени са щангите към купето и към задния мост горен долен носач на колелата и биалетите. Въпреки това , задницата все едно не стъпва на пътя.При най малката неравност се накланя и занася.Ходих на стенд казаха, че задницата е отворена.(Кембър) мисля , че се казва. Изчетох описаното преди да пусна темата - но не открих решение в случай като моя. т.е. здрави тези части. Моля , да дадете насоки къде може да е проблема. Сервиза в който ходих за реглаж - каза , че така споменатите болтове реглажни се движат . Ако това е вярно и приемем , че в момента са в крайно положение - защо , не обира този Кембър ?! Благодаря Ви предварително. Автомобила е Галант 98г 2.5 Седан Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 29 декември 2014 Сподели Публикувано 29 декември 2014 Здравейте колеги! Честита Коледа на всички първо!И всичко най най Ви желая! Въпроса ми е за задното окачване - Задницата е много не стабилна и занася. Проверени са щангите към купето и към задния мост горен долен носач на колелата и биалетите. Въпреки това , задницата все едно не стъпва на пътя.При най малката неравност се накланя и занася.Ходих на стенд казаха, че задницата е отворена.(Кембър) мисля , че се казва. Изчетох описаното преди да пусна темата - но не открих решение в случай като моя. т.е. здрави тези части. Моля , да дадете насоки къде може да е проблема. Сервиза в който ходих за реглаж - каза , че така споменатите болтове реглажни се движат . Ако това е вярно и приемем , че в момента са в крайно положение - защо , не обира този Кембър ?! Благодаря Ви предварително. Автомобила е Галант 98г 2.5 Седан Заради изпуснали амортисьори и омекнали пружини. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
silveria Публикувано 29 декември 2014 Сподели Публикувано 29 декември 2014 +1 за амортисьори и пружини, проверено вече, при смяна всичко заспа. Симптоми за проверка: ако на място се облегнеш отзад на багажника и я залюлееш, трябва да спира почти веднага. Ако лесно я люлееш и люшкането продължава, значи е това. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Kalin Traichev Публикувано 29 декември 2014 Автор Сподели Публикувано 29 декември 2014 Ами , като я бутам да се люлее настрани задницата - се люлее 2-3 пъти . И след това пак толкова .... Не трябва ли да се "напомпа" и да не се люлее повече странично ? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
silveria Публикувано 29 декември 2014 Сподели Публикувано 29 декември 2014 Ами , като я бутам да се люлее настрани задницата - се люлее 2-3 пъти . И след това пак толкова .... Не трябва ли да се "напомпа" и да не се люлее повече странично ? Не трябва да се люлее въобще, като я натиснеш надолу трябва да се върне в горно положение и това да е. Ако продължава да се лашка, значи са фира амортисьори и пружини. Ако от 98-ма не са сменяни, няма кво да се чудиш, това са консумативи, не вечни неща. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 29 декември 2014 Сподели Публикувано 29 декември 2014 С нови пружини кембъра ще си дойде на мястото, а с новите амортисьори лашкането ще изчезне . Ще повярваш чак като смениш пружините и амовете :icon_dance: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 29 декември 2014 Сподели Публикувано 29 декември 2014 . Ще повярваш чак като смениш пружините и амовете :icon_dance:Това от личен опит го казваш, нали ? .. Защото преди време и ти не вЕрваше . Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Kalin Traichev Публикувано 29 декември 2014 Автор Сподели Публикувано 29 декември 2014 Така да уточня нещо - иначе и аз мисля , че пружини и амортесьори е работата. Когато я натисна рязко във вертикала от ляво или дясно - потъва и се връща т.е. не се клатушка нагоре надолу. Когато е по хоризонтала т.е. разклащам се получава това. Също така когато няма нищо в нея т.е. пътници отзад и багаж почти не се усеща това ( като добавим и сухо време ) Когато обаче детето е отзад (около 40кг) и багаж - 50-60кг. Нещата добиват съвсем друг вид.Ще подходя към пружини и амортесьори в най скоро време и ще Уведомя какво е положението.Препоръки към тях има ли ? Смисъл такъв - да избягвам някакви марки като не приемлив резултат ? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 29 декември 2014 Сподели Публикувано 29 декември 2014 Това от личен опит го казваш, нали ? .. Защото преди време и ти не вЕрваше .Така е. Цитирам те индиректно. Калине, както го описваш са амортисьорите + пружините. Аз карам с пружини усилени за комби. Май по 65 лева ги взех, не помня вече, а и марка не знам. Три години ги татразя и не са мръднали. Друг вариант за пружини са ти Лесьофорс. А амовете - каяба. Аз това бих сложил. Наистина минах през това и наистина не вярвах, че колата ще се оправи с амортисьори и пружини. Пак така натисках колата, дърпах я нагоре и не винях амортисьорите. Дълго отказвах да повярвам докато един ден не ги смених и това лашкане с хора отзад и багаж изчезнА завинаги. Амовете са ми Монро рефлекс (т. нар. газови), но не ти ги препоръчвам, че са твърдички. 2010-та цената им бе 90 лева/бр. Ти заложи на Kayaba. И при теб лашкането ще изчезне като ти сменят тези 2 основни неща :good: . В сайта, който ти дадох по-нагоре, има и пружини. Разгледай го, събери оферти и ги вземи откъдето си решиш. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
djpolo Публикувано 29 декември 2014 Сподели Публикувано 29 декември 2014 (редакция) Аз карам с пружини усилени за комби. A тия пружини нови ли бяха или може и втора ръка? Редактирано 29 декември 2014 от djpolo Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mmotors Публикувано 29 декември 2014 Сподели Публикувано 29 декември 2014 Пружини земаш нови. Амортисьори също. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
staki Публикувано 29 декември 2014 Сподели Публикувано 29 декември 2014 Така е. Цитирам те индиректно. Калине, както го описваш са амортисьорите + пружините. Аз карам с пружини усилени за комби. Май по 65 лева ги взех, не помня вече, а и марка не знам. Три години ги татразя и не са мръднали. Друг вариант за пружини са ти Лесьофорс. А амовете - каяба. Аз това бих сложил. Наистина минах през това и наистина не вярвах, че колата ще се оправи с амортисьори и пружини. Пак така натисках колата, дърпах я нагоре и не винях амортисьорите. Дълго отказвах да повярвам докато един ден не ги смених и това лашкане с хора отзад и багаж изчезнА завинаги. Амовете са ми Монро рефлекс (т. нар. газови), но не ти ги препоръчвам, че са твърдички. 2010-та цената им бе 90 лева/бр. Ти заложи на Kayaba. И при теб лашкането ще изчезне като ти сменят тези 2 основни неща :good: . В сайта, който ти дадох по-нагоре, има и пружини. Разгледай го, събери оферти и ги вземи откъдето си решиш. :mitsu-smiley: Абсолютно те подкрепям,моята беше по същия начин и след смяната на пружини амортисьора се оправи. :mitsu-smiley: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 29 декември 2014 Сподели Публикувано 29 декември 2014 (редакция) A тия пружини нови ли бяха или може и втора ръка? Нови . 65 лева за бройка.В случая да си купиш втора ръка задни пружини е като да си купиш втора употреба задни вежди или втора употреба накладки. Пак става, ама е гадно и за кратко. Само си даваш парите за нещо, което ще ползваш доста кратко време ... с неясен ефект. Редактирано 29 декември 2014 от Andy Van Der Drift Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
djpolo Публикувано 29 декември 2014 Сподели Публикувано 29 декември 2014 Идеята ми беше,че след като пружините са от комби(може би по-дълги)и след като са усилени като се монтират на седан ще работят ,дори и като са 2-ра ръка.Явно бъркам ! Поздрави! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
staki Публикувано 29 декември 2014 Сподели Публикувано 29 декември 2014 (редакция) Идеята ми беше,че след като пружините са от комби(може би по-дълги)и след като са усилени като се монтират на седан ще работят ,дори и като са 2-ра ръка.Явно бъркам ! Поздрави! :mitsu-smiley: Дължините са им еднакви ,но леко са по дебели за комбито без нивомат,и леко вози с тези по дебелите малко по твърдо. :mitsu-smiley: Редактирано 29 декември 2014 от staki Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
manol Публикувано 29 декември 2014 Сподели Публикувано 29 декември 2014 (редакция) Идеята ми беше,че след като пружините са от комби(може би по-дълги)и след като са усилени като се монтират на седан ще работят ,дори и като са 2-ра ръка.Явно бъркам ! Поздрави! Това е много относително - може да са ОК, но може и да не са ;) Разгледай темата за амортисьори за 2.5 (малко по-назад в историята), там пише всичко, даже има и жокери (линкове, кат. номера,...). За кайабите, ако тук (Косер, България) няма Японски, разгледай в UK - camskill, viamoto. Кайаба предлагат всичко, от което имаш нужда за смяна на пружини и амортисьори спортни и нормални (седан/комби). Изпробвано е вече. Весели празници! Редактирано 29 декември 2014 от manol Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
silveria Публикувано 1 януари 2015 Сподели Публикувано 1 януари 2015 Още след първите 3-ма души които категорично ти казахме от какво е, нямаше нужда от повече обяснения, особено за нещо толкова тривиално. Весели празници и по малко лашкане тая година ;) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sandimen Публикувано 31 януари 2015 Сподели Публикувано 31 януари 2015 Не е категорично и радикално решението, което предлагате на колегата. http://www.mitsubishibg.com/forum/index.php?showtopic=29881&st=0&p=289697&fromsearch=1entry289697 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Kalin Traichev Публикувано 27 февруари 2015 Автор Сподели Публикувано 27 февруари 2015 Благодаря на всички колеги за информацията. Смених и сега колата се държи доста доста по добре.Стои доста тежка на пътя и единствените забележки са защо гумите са толкова "меки" при дупки . Сега ще продължа със забележките по предницата. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
StDOBREV Публикувано 27 февруари 2015 Сподели Публикувано 27 февруари 2015 Нови . 65 лева за бройка.В случая да си купиш втора ръка задни пружини е като да си купиш втора употреба задни вежди или втора употреба накладки. Пак става, ама е гадно и за кратко. Само си даваш парите за нещо, което ще ползваш доста кратко време ... с неясен ефект.Не съм чел всичко за "амове + пружини" в раздел Галант, но конкретно за пружините - не стават ли от други марки и модели коли, макар и втора употреба? Не подмятам въпроса с идеята, че ще ви давам акъл, навярно сте се сещали за този вариант. По-скоро информацията би била полезна на колегите. Специфични ли са пружините на Галант - цилиндрични, конусни, бурета.. предполагам са цилиндрични със стеснен край отгоре, където влизат в тампона. Нови пружини за модела всеки може да си купи, идеята е да се разшири полето на избор чрез съвпадения с другите марки.Защо да не бива да се купува втора употреба пружина (освен ако не е твърде стара и ръждива)? 1 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
manol Публикувано 27 февруари 2015 Сподели Публикувано 27 февруари 2015 Не съм чел всичко за "амове + пружини" в раздел Галант, но конкретно за пружините - не стават ли от други марки и модели коли, макар и втора употреба? Не подмятам въпроса с идеята, че ще ви давам акъл, навярно сте се сещали за този вариант. По-скоро информацията би била полезна на колегите. Специфични ли са пружините на Галант - цилиндрични, конусни, бурета.. предполагам са цилиндрични със стеснен край отгоре, където влизат в тампона. Нови пружини за модела всеки може да си купи, идеята е да се разшири полето на избор чрез съвпадения с другите марки.Защо да не бива да се купува втора употреба пружина (освен ако не е твърде стара и ръждива)? Стават, от legnum/vr :D Пример: KYB препоръчва смяна на пружините и амортисьорите на всеки 80К. Много зависи как се амортизират спрямо пътната обстановка, стила на шофиране и най-вече до каква степен автомобилът се използва по предназначение. Според мен би било трудно да се намерят пружини 2-ра ръка, 4 или 2 на брой, които да са износени равномерно и да са в норма, т.е. да е безопасно както за хората около теб, така и за самия теб (белите стават рядко, но за сметка на това оставят трайни следи). Освен ако не се взимат от доверен (и проверен) човек. Просто се замислете, 4 пружини струват около 250-300 лв, които са месец/два гориво за повечето потребители. Същевременно, пружините ги ползваш 5+ години при нормална употреба (аз ги смених на галанта на 12-тата! г.). Просто от прекалено пестене на пари, стават само бели. Нз въобще как си го мислите това с втора ръка пружини, че и от друг модел автомобил... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
m-galant Публикувано 16 март 2015 Сподели Публикувано 16 март 2015 Аз карам с пружини усилени за комби. A тия пружини нови ли бяха или може и втора ръка? Пружините от комби стават ли за седан колега ? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
al_bandi Публикувано 16 март 2015 Сподели Публикувано 16 март 2015 пружините нa гaлaнт сa двa моделa нa конус и прaвa без стеснения.Кaто конуснaтa е зa обикновен aмортисьор ,a прaвaтa зa нивомaт.Е и двaтa моделa пружини стaвaт и зa седaн и зa комби ,но твърдостa нa пружинaтa е другa рaботa.Aз лично нa седaнa сложих нивомaти със пружини от комби без дори дa ги рaзглобявaм вaдя единия ,слaгaм другия.И дa ти кaжa колaтa корено се промени дигнa се с един пръст което не е много ,но все пaк готино.Зaстaнa по стaбилно нa пътя, е возиятa се втвърди леко ,но нямa оплaквaния aбе стaнa гот.A дa и не клякa кaто преди с двaмa яки мъжaги отзaд и гумите се скривaхa в кaлникa ,a сегa дори не се зaбелязвa че имa някой вътре клякaнето е минимaлно. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo Dimitrov Публикувано 17 март 2015 Сподели Публикувано 17 март 2015 Конусните пружини, т.е. тези за обикновено окачване също са два вида - за седан и комби като разликата е в броя витки и дебелина на телта - ако се минава от нивомат към обикновено при комбито, задължително пружините тр. да са за комби (от дебелата тел) иначе кляка като се натовари и се лашка. По другите теми има парт номера и описано какво се сменя. Някой слагат пружини за комби (за обикновеното окачване) на седан и ги наричат "усилени" което за мен е безсмислено и неправилно. Пружините за комби с нивомат са цилиндрични, но освен това са и много меки, тъй като при системата с нивомат амортисьорите играят ролята и на пружина и носят тежестта, пружината само допълва :rolleyes:. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 18 март 2015 Сподели Публикувано 18 март 2015 (редакция) Защо да е неправилно слагането на "усилени" пружини? Питам понеже колата ми е с такива от приблизително две години. Проблем имам по-скоро с предницата. Наистина ако се загледаш в разстоянията около гумата ще се види, че то е по-голямо отзад с около 1 см повече до веждата. Това се променя със сядането на един пасажер без значение дали ще седне отпред или отзад, стига да тежи едни 70-80 кг. Аз като сядам колата не мърда изобщо :D , освен ако не се хвърля на седалката с инерция. п.п. ако бях сложил бутилка за газ или суб, щеше да равни разстоянията и ненатоварена. И да кажа че като взех новите пружини чак след 6 месеца разбрах за "усилената" им характеристика. Не знам кое им е усилено след като моите стари бяха със същия брой навивки (8), а дебелината на витката на новите е по-малка с близо 1 мм. Единствено разлика имаше в дължината ... мисля 37 мм. Редактирано 18 март 2015 от Andy Van Der Drift Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.