ibakov Публикувано 21 април 2014 Сподели Публикувано 21 април 2014 Здравейте колеги!Преди 2 седмици ходих на стенд, оправиха ми предницата, но задния мост артиса. Казаха ми, че болтовете били клиясали и имало вероятност да се скъсат. Та тези дни си поиграх и мисля, че ги раздвижих. За съжаление не успях да ги извадя. Докарах ги да правят от четвърт до половин оборот . Сега нз колко съм точен но там някъде. На стенда където бях не ми вдъхнаха мн мн доверие, понеже нямаха и точния софтуер за Глант след 1997 г. 2.5 163 к.с. и се чудех някой може ли да ми препоръча стенд където ще ми свършат работа в ПЛОВДИВ. Естествено и Ратола е вариант, но там не ми се ходи, понеже преди съм ходил. Колата я вдигнаха, казаха, че нищо не могат да направят и ми взеха парите. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 21 април 2014 Сподели Публикувано 21 април 2014 Здравейте колеги!Преди 2 седмици ходих на стенд, оправиха ми предницата, но задния мост артиса. Казаха ми, че болтовете били клиясали и имало вероятност да се скъсат. Та тези дни си поиграх и мисля, че ги раздвижих. За съжаление не успях да ги извадя. Докарах ги да правят от четвърт до половин оборот . Сега нз колко съм точен но там някъде. На стенда където бях не ми вдъхнаха мн мн доверие, понеже нямаха и точния софтуер за Глант след 1997 г. 2.5 163 к.с. и се чудех някой може ли да ми препоръча стенд където ще ми свършат работа в ПЛОВДИВ. Естествено и Ратола е вариант, но там не ми се ходи, понеже преди съм ходил. Колата я вдигнаха, казаха, че нищо не могат да направят и ми взеха парите..........това че си ги размърдал, не означава че си ги раздвижил,а по скоро си усуквал гумата м/у двете метални втулки/части на съответната втулка........по този начин ,само ще ускориш скъсването им,и после става лошо........ефекта е първо скърцане като на гума, а на по късен етап -лопане тропане, и нестабилна задница.......за това най добре да си вземеш най малко 4-ите реглажни втулки и болтове( те са спациални ) и хващаш някой ,който НАИСТИНА разбира и ги правиш........за тази цел ,най добре е да се свали моста, но пък рискуваш и други болтове/втулки да се наложи да смениш........проблемните детайли се демонтират с оксижен или ел. трион/ножовка........ Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ibakov Публикувано 21 април 2014 Автор Сподели Публикувано 21 април 2014 .........това че си ги размърдал, не означава че си ги раздвижил,а по скоро си усуквал гумата м/у двете метални втулки/части на съответната втулка........по този начин ,само ще ускориш скъсването им,и после става лошо........ефекта е първо скърцане като на гума, а на по късен етап -лопане тропане, и нестабилна задница.......за това най добре да си вземеш най малко 4-ите реглажни втулки и болтове( те са спациални ) и хващаш някой ,който НАИСТИНА разбира и ги правиш........за тази цел ,най добре е да се свали моста, но пък рискуваш и други болтове/втулки да се наложи да смениш........проблемните детайли се демонтират с оксижен или ел. трион/ножовка........Благодаря, DJ Tymbi!Явно няма да ходя на стенд, а по нататака я закарам на някой майстор в Пловдив. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
de4i Публикувано 22 април 2014 Сподели Публикувано 22 април 2014 Да използвам темата, за да попитам знаещите, откъде се купува комплект такива болтове ?Има ли го по магазините или е специализирана доставка ? И как точно се наричат ? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 22 април 2014 Сподели Публикувано 22 април 2014 (редакция) Аз съм ги търсил като "реглажни болтове за заден мост на галант" и ги намерих. Само болтовете в Ратола са 18-ина лева за 1 брой някъде. Иначе се продават комплект с втулки. В магазина на алекс2511 преди доста време бяха 50 лева за едното задно колело. Значи 100 лева само частите за задницата. Работата по това е ... неприятна за двете страни. Моят десен болт трябва да се врътне, ама нъц. Ще се откъсне, но няма да мръдне където трябва. От много време колата ми тича надясно по малко и карам с леко натискане с лявата ръка надолу да върви направо. С 90 км/ч измества вдясно с ~10 см в секунда. Нещата бяха по зле със 17-цоловите джанти заради по-ниските гуми и различната позиция на шенкела. Там даже видимо колелото седи прибрано към купето в предния си край. Но трябва да се вгледаш да го видиш. Сега изглежда право, ама не е. Когато това търкало бута задницата наляво, на предницата не й остава друго освен да тръгне надясно, но не защото тя е завила, а защото задницата се избутва и така насочва предницата накриво. ibakov, ъгълът на сходимост (прибиране и разкрачване на колелата отзад) е 0 - нула. Плюс-минус 9 минути може да е отклонението, но трябва да е перфектно право. По-горе съм обяснил защо.А наклонът на колелата по вертикалата (кембър май му викаха на това) - 1 градус плюс-минус 30 минути. Значи и тук трябва да са максимално прави. Тук вече зависи и от пружините доколко са омекнали и провиснали. При мен бяха 1.43` дясно и 1.27` ляво. Откакто съм с новите пружини не съм ходил на стенд щото няма и смисъл докато не сменя болтовете.На дясното колело като се върти болта (реглажния) надясно - колелото се отваря в посока навън. На лявото като въртиш надясно го насочваш също надясно. Респ. за дясното наляво се прибира към купето, а лявото наляво го отваря вън от идеалната права. То май има деления на самия болт, но без стенд няма да е перфектно. Редактирано 22 април 2014 от Andy Van Der Drift Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mmotors Публикувано 22 април 2014 Сподели Публикувано 22 април 2014 И моите болтове не мръдват, добре поне, че всичко по геометрията ми е в зелените сектори на стенда :good: Че инак бая заигравка ще трябва да се оправи :icon_crying: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 22 април 2014 Сподели Публикувано 22 април 2014 И моите болтове не мръдват, добре поне, че всичко по геометрията ми е в зелените сектори на стенда :good: Че инак бая заигравка ще трябва да се оправи :icon_crying:С флекса се оправят:icon_thumbup:, в 80% от случаите. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
4iko Публикувано 22 април 2014 Сподели Публикувано 22 април 2014 И аз минах през този филм,преди 2г. единия от реглажните болтове се скъса,избиха го заедно със втулката и сложихме обикновен болт, и не съвсем точната втулка.Есента забелязах,че задните гуми се износват неравномерно и си поръчах, двата реглажни болта+щайбите+втулките,както и почти всички втулки за задното окачване,всичко оригинално.След два дни работа здраво блъсканне,избиване,набиване и т.н. всичко е ок и задницата заспа.Някой ако има нужда от два реглажни болта чисто нови,по 15лв.бр.понеже съм ги поръчал повторно,нека да пище за Галант седан 98г.2.0.136к.с.Поздрави. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
djpolo Публикувано 22 април 2014 Сподели Публикувано 22 април 2014 (редакция) Здравейте колеги!Преди 2 седмици ходих на стенд, оправиха ми предницата, но задния мост артиса. Казаха ми, че болтовете били клиясали и имало вероятност да се скъсат. Та тези дни си поиграх и мисля, че ги раздвижих. За съжаление не успях да ги извадя. Докарах ги да правят от четвърт до половин оборот . Сега нз колко съм точен но там някъде. На стенда където бях не ми вдъхнаха мн мн доверие, понеже нямаха и точния софтуер за Глант след 1997 г. 2.5 163 к.с. и се чудех някой може ли да ми препоръча стенд където ще ми свършат работа в ПЛОВДИВ. Естествено и Ратола е вариант, но там не ми се ходи, понеже преди съм ходил. Колата я вдигнаха, казаха, че нищо не могат да направят и ми взеха парите.;В ;КЮЧУКА ;има стенд от който съм много доволен! Казва се ;Гастрол;.Намира се много близо до ;НАП; Там имат и работилница в която сменят дефектирали части по окачването. Поздрави! Редактирано 22 април 2014 от djpolo Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
scarlum Публикувано 23 април 2014 Сподели Публикувано 23 април 2014 И аз да попитам нещо!Единият ми заден лагер взе да вие:- мога ли да сменя само лагера? :mitsu-smiley: :icon_thumbup: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stevensgr Публикувано 23 април 2014 Сподели Публикувано 23 април 2014 И аз да попитам нещо!Единият ми заден лагер взе да вие:- мога ли да сменя само лагера? :mitsu-smiley: :icon_thumbup: Може,може,всички така ги сменяме . Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ibakov Публикувано 24 април 2014 Автор Сподели Публикувано 24 април 2014 ;В ;КЮЧУКА ;има стенд от който съм много доволен! Казва се ;Гастрол;.Намира се много близо до ;НАП; Там имат и работилница в която сменят дефектирали части по окачването. Поздрави!Колега, това СЕРВИЗ CASTROL в Кичука ли е? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ibakov Публикувано 24 април 2014 Автор Сподели Публикувано 24 април 2014 И аз минах през този филм,преди 2г. единия от реглажните болтове се скъса,избиха го заедно със втулката и сложихме обикновен болт, и не съвсем точната втулка.Есента забелязах,че задните гуми се износват неравномерно и си поръчах, двата реглажни болта+щайбите+втулките,както и почти всички втулки за задното окачване,всичко оригинално.След два дни работа здраво блъсканне,избиване,набиване и т.н. всичко е ок и задницата заспа.Някой ако има нужда от два реглажни болта чисто нови,по 15лв.бр.понеже съм ги поръчал повторно,нека да пище за Галант седан 98г.2.0.136к.с.Поздрави.Колега, ако болтовете са същите като моите(2.5 мотора) може да направим сделка. Да те питам само нещо ти тампони сменя ли на задните носачи? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
4iko Публикувано 24 април 2014 Сподели Публикувано 24 април 2014 Болтовете ги взема колега,каквито втулки можах да намеря ги смених,поне по 4 на страна. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 24 април 2014 Сподели Публикувано 24 април 2014 Може ли някой да обясни от конструктивна гл. т. защо се налага задният мост да може да се регулира? Тези болтове ако се намажат обилно с грес дали пак ще се спечат след 3-4 години? За себе си съм стигнал до извода, че цяла греда отзад (зависимо окачване) далеч не е толкова зле колкото го изкарват. Нито като комфорт, нито като стабилност. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
djpolo Публикувано 24 април 2014 Сподели Публикувано 24 април 2014 Колега, това СЕРВИЗ CASTROL в Кичука ли е? Да,GASTROL се казва сервиза. :good: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
djpolo Публикувано 24 април 2014 Сподели Публикувано 24 април 2014 (редакция) Може,може,всички така ги сменяме . Бихте ли казали какъв е размера(номера )на лагера,че аз имам за смяна 2бр? Поздрави! Редактирано 24 април 2014 от djpolo Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stevensgr Публикувано 24 април 2014 Сподели Публикувано 24 април 2014 Като отидеш да сменяш по номер на рама трябва да ти излязат. номера не помня,имаше ги някъде написани из форума. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ibakov Публикувано 24 април 2014 Автор Сподели Публикувано 24 април 2014 Може ли някой да обясни от конструктивна гл. т. защо се налага задният мост да може да се регулира? Тези болтове ако се намажат обилно с грес дали пак ще се спечат след 3-4 години? За себе си съм стигнал до извода, че цяла греда отзад (зависимо окачване) далеч не е толкова зле колкото го изкарват. Нито като комфорт, нито като стабилност. Според мен, ако са намазани с грес за 3-4 г. няма как да се спекат. Мисля, че си има и специлана грес точно за това. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ibakov Публикувано 24 април 2014 Автор Сподели Публикувано 24 април 2014 И аз минах през този филм,преди 2г. единия от реглажните болтове се скъса,избиха го заедно със втулката и сложихме обикновен болт, и не съвсем точната втулка.Есента забелязах,че задните гуми се износват неравномерно и си поръчах, двата реглажни болта+щайбите+втулките,както и почти всички втулки за задното окачване,всичко оригинално.След два дни работа здраво блъсканне,избиване,набиване и т.н. всичко е ок и задницата заспа.Някой ако има нужда от два реглажни болта чисто нови,по 15лв.бр.понеже съм ги поръчал повторно,нека да пище за Галант седан 98г.2.0.136к.с.Поздрави.Колега, сменял ли си тампони или носачи, освен болтовете? От къде си набави частите, виждат ми се на мн разумни цени. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
meltin Публикувано 29 април 2014 Сподели Публикувано 29 април 2014 (редакция) Тези ли са болтовете : http://namaleniavtoc...itsubishi-.html или тези : http://namaleniavtochasti.com/dodge-avenger/1675-mb911314-mitsubishi-.html Редактирано 29 април 2014 от meltin Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ibakov Публикувано 5 Май 2014 Автор Сподели Публикувано 5 Май 2014 (редакция) Тези ли са болтовете : http://namaleniavtoc...itsubishi-.html или тези : http://namaleniavtochasti.com/dodge-avenger/1675-mb911314-mitsubishi-.html Прилича на този MB911314, за да се достигне до него има специални отвори в задния мост(когато се регулира окачването). Левият е много близо до задното гърне. Има ексцентрична и разграфена шайба, кято си има "легло" в задния мост, затегната е с гайка. Всъщност не съм виждал какво представялва болта. Редактирано 5 Май 2014 от ibakov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dreadx Публикувано 21 юли 2019 Сподели Публикувано 21 юли 2019 Някой може ли да ми каже реглажните болтове, които са заместител на MB911314 (Febest 0429-002 за по 12 лв.) добри ли са, или да си търся OEM?- питам, защото официалният вносител на Febest (ОувърмайНдАуто) са ми почти на път. Ако кажете, че са ок, предпочитам да си взема от тях, вместо да се разкарвам за оригиналните. /Вчера реших да се мъча и аз да сменя задния реглажен "носач" на E52A. Копах ръждясалия болт 4 часа с дремел, докато махнах всичко, което стърчи от втулката - и излезе без никакви щети по задния мост. Гледам го после (моста) и мисля: - Брейй, то япончетата вярно, че са силно по пЕстенето: ама ламарината, на която се захващат втулките ми се видя тънка като от кутийки за бира!-- 1.5-макс-2 мм. мисля че е -> Ама като сложим, че втулката контактува с нея на две четвърт-дъги (обща площ 30mm^2) не е ли малко афиф работата?То наистина няма по-просто решение, което да подлежи на реглаж с едно завъртане на болта + че натоварването е странично, в онези планки, с които е удебелена ламаринката на моста около реглажния болт. И все пак не е ли много тънка ламаринката, на която се захваща болта с втулката? (или тя е от закалена многослойна самурайска стомана и дебелина от 1.5 мм е ок?)--- За последното питам, защото ми е интересно дали и вие сте си задавали същия въпрос. И дали сте срещали проблеми свързани с тънката ламарина. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mmotors Публикувано 22 юли 2019 Сподели Публикувано 22 юли 2019 Не съм чувал някой колега за толкова години да се оплаче от проблем, създаден от конструктивна недомислица по задния мост... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Milen_z Публикувано 22 юли 2019 Сподели Публикувано 22 юли 2019 В никакъв случай Фебест.....Шайбите са им набити и превъртат, ако пък не превърти ще се огъне и ще излезе от улея. Голями ядове брах с тях преди да ги спра от употреба.... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.