Премини към съдържание

Избор на летни гуми


Препоръчано мнение

Колеги, дойде и моят ред за нови летни гуми. Галанта го докарах от Германия с летни гуми Kumho Ecsta 215/45/17 DOT 2007. В момента на докарване бях решил да ги сменям веднага, но за моя изненада гумите се държаха много прилично лятото...та даже не едно а две лета изкарах с тях. Сега обаче мисля вече каучука е твърде стар и при рязко спиране гумата се предава, в завой на сухо и мокро обаче още си държи доста добре. Направо съм силно впечатлен от качествата на толкова стара и изтъркана гума Kumho. Сега съм се замислил над няколко варианта, като разбира се от опита ми със сегашните ми гуми логичният избор отново би бил марка Kumho. Все пак проучих пазара и се спрях на следните гуми 215/45/17:

1. Kumho Ecsta Le Sport KU39 215/45 ZR17 91Y XL

2. Toyo PROXES C1S 215/45 R17 91W XL

3. Yokohama c. drive 2 215/45 R17 91W XL

4. Dunlop Sport Maxx RT 215/45 R17 91Y XL (MFS)

5. Fulda SportControl XL

 

Моля за коментари и препоръки, а също така бих се радвал и за други предложения в този ценови диапазон от колеги с добри впечатления. Общо взето, не съм много спортно настроен по пътя, но все пак държа на добро сцепление, както на сухо така и на мокро. Шума от гумата и разхода на гориво бих ги преглътнал. Другото важно е да не се износва прекалено бързо протектора та да може да изкарам поне 3 лета с тях :mitsu-smiley:

Редактирано от GalantDream
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 110
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Предполагам си прегледал тези две теми :icon_hmm: :

 

И аз се оглеждам за марка/модел гуми. Ето част от списъка с варианти, за които чета добри отзиви в Интернет:

  • Fulda SportControl - има спекулации, че зад името стои Goodyear Eagle F1 Asymmetric 1, доста позитивни мнения за шум, поведение на сухо и мокро, както и за износване. Само 1 мнение срещнах за меки бордове и поява на балони след преминаване през неравност.
  • Vredestein Sportrac 5 - с по-малък скоростен индекс, добри на сухо и мокро, сравнително тихи
  • Vredesten Ultrac Cento - с висок скоростен индекс, тихи, добри на сухо и мокро, по изписани х-ки би трябвало да една идея не толкова добри на мокро сравнено със Sportrac 5.
  • Goodyear EfficientGrip Performance - колега си взе такива (205/55/16) тези дни и засега е доволен. Без защитен борд са и са меки. Иначе по х-ки разцепват: разход B, мокро A, шум 67.
  • Goodyear Excellence - отзивите от приятел, който преди време закупи 3 комплекта от този модел за 3 различни автомобила, са, че гумата е стабилна, както и на сухо, така и на мокро. Като цяло е много доволен.
  • Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 - мненията са, че са по-добри от предното поколение.

Редактирано от manol
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Дънлопа е страхотна гума!

 

Sent from my HTC One using Tapatalk

 

Би ли споделил впечатленията си от Bridgestone Potenza adrenalin R002? Навъртя ли им някой друг км?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Доста тихи са. За сега дори тракшъна не се е включвал, само един път. Доста добре се държат, но трябва да загреят.

 

Sent from my HTC One using Tapatalk

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

%7Bstyle_images_url%7D/offtop.gif

За сега дори тракшъна не се е включвал, само един път.

Sent from my HTC One using Tapatalk

Ей туй червеното е обяснението защо сменяш спирачни дискове на интервали равни или по - малки от тези на маслото на мотора :icon_thumbup:
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, какво мислите за скоростния индекс на дадена гума и дали той определя колко бързо загравя тя. Някъде четох, че колкото по-нисък е скоростния индекс толкова по-бързо гумата стига оптималната си работна температура и съответно сцепление с настилката.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това не знам, но по принцип има една зависимост при гумите - колкото по-висок скоростен индекс има една гума, толкова повече шуми при движение. Мисля че това е по-важното от загряването. Тя в града няма да загрее. Или ако я загрееш и намалиш, ще изстине. За себе си бих гледал модели между 210 и 240 км/ч, асиметрична, за да има свойства не само на сухо примерно.

Иначе гумата загрява като върви на дълъг път. Изчиства се от мръсотията, придобива характерен черен цвят и тогава спирачният път ще ти най-малък. Предполагам не се интересуваш от това да хвърляш колата по завои и да ти трябва сцепление за тази цел.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Малко не си прав :), разбира се, че е в пъти по-важно колко бързо загрява, а не колко шуми и да, колкото е по-нисък скоростния индекс (дори за града някоя гума до 190 км/ч би била чудесна), толкова по-бързо загрява. Загряването на гумата не те грее само като летиш по завой, представи си, че трябва да спреш рязко в града и гумата ако седи пластмасова през цялото време, защото е направена до 300 км/ч, какво правим? Мен за това ме е яд, че трябваше да избирам между до 270 и до 300, което е абсолютно ненужно, за кола с максимална скорост 200 км/ч.

Редактирано от Rangel Simov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А какво мислите за асиметричната шарка при летните гуми? Например Vredestein Ultrac Cento има directional, докато Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2, както името гласи - асиметрични. Погледнато отпред или отзад, при поставени предни или задни гуми с асиметричен протектор лично на мен ми изглежда едната гума наопаки, заради асиметрията.

Редактирано от manol
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За високоскоростните гуми и аз съм забелязал че има огромна разлика в сцеплението спрямо температурата. Те са по-податливи на пързаляне върху износения асфалт в градовете и праха. Колкото и да не е има прах. Тръгваш от светофар с повече газ и те превъртат. Може би е нормално за тях, защото те трябва да издържат на голямо натоварване - високи скорости, g в завои и мощни спирачни системи. Една зацепваща 15-ка среден клас би изгоряла много по-рано от гума като твоите. Така мисля.

 

Според мен гумите градско не загряват. Дори и да се возиш половин час с 50 температурата й ще е най-много 1-2 градуса над тази на асфалта. Нямам термометър да пробвам. Друго ще е да отидеш на път с остри завои и да търсиш лимита за 5 минути. Тогава градусите биха били с едно 10-ина повече от на асфалта.

 

Понеже от време на време карам шосеен мотор (клас супер спорт) знам какво значение има дали задната гума е топла или не. В града като се возя леко, спра и пипна с ръка гумата и после на пътя, долавям нищожна разлика в полза на гумата. То при мен завои нЕма, но ако подкарам с 80 между осовите линии на пътя примерно, пусна два тегела със 160 за 2 км в едната посока и 160 2 км в другата, след това гумата е готова да си педецваш на едно колело. Преди това не ще - върти, суче, не става.

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Има различни по дизайн асиметрични гуми. Едни имат само изискване за страната на монтаж. Има надпис Outside, което ще рече с този надпис навън, тоест да виждаш надписа.

Други такива гуми освен "отвътре-отвън" имат и изискване за посока. Тогава имаш две леви и две десни гуми и трябва да внимаваш какво ти дават в магазина ;-). Поне аз това знам.

 

%7Bstyle_images_url%7D/offtop.gif
С моите дот 2006-та ще правя грейнинг, файринг и смоукинг. С други думи мислА да им подпала трътките в мига, в който имам готовност да купя 4 нови.
Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Гумите с по-голям скоростен индекс, са съответно направени от по-твърди смеси и достигат оптимално сцепление при по-висока температура. За това в града, няма как да достигнат нужната температура и сцепление на малки разстояния.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Гумите с по-голям скоростен индекс, са съответно направени от по-твърди смеси и достигат оптимално сцепление при по-висока температура. За това в града, няма как да достигнат нужната температура и сцепление на малки разстояния.

А за рънфлат гумите да добавиш нещо?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Добре де,кога ще карате нормална кола с повече от 240 км/ч за повече от 15 минути,че да се притеснявате колко скоростни са ви гумите ??? Да имаме тука няколко пилот-изпитатели,ама с изключение на тях,другите колко са ???

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Точно затова си говорим, да се има в предвид скоростния индекс и по възможност и при липса на мерак за шофиране с над 210/240/270 км/ч да се избират с по-малък индекс (казват, че са били по-меки).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Работата е там, че големите цолажи и ниски профили са с нарастващи скоростни индекси.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А за рънфлат гумите да добавиш нещо?

 

Нямам наблюдения и не съм карал с такива,а и не мисля да си вземам :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Миро, не че не държат съвсем, но като ги покараш малко извънградско с по-голяма скорост, разликата в сцеплението е голяма...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Радвам се, че моя въпрос събуди интересна дискусия. Аз лично смятам, че за повечето от нас каращи средно голям седан с 160 кончета под капака не трябва да ни прави впечатление скоростния индекс. Виж за тези със над 400 коня перкащи към морето с 260км/h трябва да го съобразяват. Вярно, че и аз на Галантния съм правил 220 (даже дърпаше за още) с пълен резервоар + багаж за морето на двама пътници, но това са частни случаи. Даже спрях радиото да чуя дали нещо няма да изклопа, а момчето до мен вика брех то само въздуха се чува как минава покрай колата все едно боинг излита :mitsu-smiley: Пък и по нашите пътища е меко казано доста рисково да се поддържа дълго време такава висока скорост.

 

Май нещата бавно бавно ще отидат към нов комплект Kumho :icon_rock: Добрите впечатления за 15000км пробег, които ми оставиха силно изтъркани Kumho DOT 2007 ме правят голям оптимист за това какво може да очаквам от чисто нови такива :icon_thumbup:

Редактирано от GalantDream
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Според мен колегите които казват, че гумите за високи скорости са по-твърди и искат загряване за да достигнат максимално сцепление са повече от прави. Дори и гумите които се предлагат за серийни коли и всекидневна употреба пак си имат особенности характерни за високо скоростна гума, понеже същата гума с по-нисък индекс би се държала добре при нормална експлоатация и ще загуби свойства след няколко екстремни спирания и остри завой, тук се крие и логиката и разликата между двете, бавни и бързи- студени-топли гуми. Аз вече съм с Toyo като на колегата Емил, наистина изглеждат добри,ще споделя как се държат на пътя в близко бъдеще, само малко ме притеснява, че са много меки особено бордовете им са много тънки и меки, но все пак и размерът е смешен: 175 65 14.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Кумхо екста с дот 2009 махнах от галанта, поради много лошо поведение на мокър път миналата година. Гумата е твърда като дъска - не, благодаря.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Кумхо екста с дот 2009 махнах от галанта, поради много лошо поведение на мокър път миналата година. Гумата е твърда като дъска - не, благодаря.

 

Може ли малко повече подробности за конкретната гума (модел, размер) и от какво точно не си бил доволен на мокър път? Трудно спиране, не добро сцепление при влизане и/или излизане от завой, превъртане при ускорение и т.н.?

 

Гледайки данните за Kumho ECSTA LE SPORT поне това, което дава производителя за сухо и мокро оценката е 9 от 10.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не съм голям капацитет, но като препатил с доста марки и модели гуми през последните 12 години, ще кажа, че тези ревюта които има в интернет и данни на адак и производители, не важат с пълна сила за България където състава и качеството на настилките значително се различава от този в страните където са правени тестовете.

В САЩ може да караш с 20 годишни изгорелци и ще имаш добро сцепление тъй като асфалта е силно абразивен и всичко държи там. В нашата родина по рехабилитираните участъци е що годе добре, но в София дори на новите участъци е силно запрашено и гуми като Yokohama, Toyo и пр по спортни-твърди гуми нямат особено сцепление на излъскания асфалт :) Kumho Ku31 е добра и тиха и много добра за дъжд. В ценовия диапазон който гледаш погледни и за Bridgeston Turanza. Мога да дам един жокер, погледни в гумите за първоначално вграждане на новите коли от по висок клас и помисли за такава гума, няма да сбъркаш! според мен лично това е по добър ориентир от разни тестове в нета ;)

Редактирано от olele
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И още нещо за гумите, една и съща гума се държи различно с различните марки леки автомобили, например Yokohama с по твърд състав се държи по един начин на автомобил Mitsubishi Galant с тегло 1.5 тона, на A4 quattro с тегло 1.85 тона или на Golf 7 с тегло 1.2 тона

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...