Премини към съдържание

Избор на летни гуми


Препоръчано мнение

Кумхото освен че е Екста размер 205/55/16 друго не мога да кажа. Може като нова да е била добра, но на 3-я сезон е абсолютен шрот, направи ми страхотен аквапланинг, гумата е на места с отчупен протектор, без да съм ги тормозил, еле с автоматика. На пипане не се отличава от ПДЧ плоскост :) Също така и вози. Има си още грайфер докато стигне ограничението за износване, но е в боклука :rulez:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 110
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

  • Admin

Може ли малко повече подробности за конкретната гума (модел, размер) и от какво точно не си бил доволен на мокър път? Трудно спиране, не добро сцепление при влизане и/или излизане от завой, превъртане при ускорение и т.н.?

 

Гледайки данните за Kumho ECSTA LE SPORT поне това, което дава производителя за сухо и мокро оценката е 9 от 10.

 

Много важно е не само да се разбере, но и да се осъзнае, че изобщо не трябва да се вярва на тези данни. :yes3:

Кумхо е поредната не лоша евтина гума, но само това.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

След като днес темп паднаха до 4 градуса сутринта и мокра настилка, продължавам да се изненадвам от re002. Изключително сцепление, което при тези темп вече ме изненада. Очаквах на много топло, да са много добри, но в момента също са на повече от прилично ниво.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

След като днес темп паднаха до 4 градуса сутринта и мокра настилка, продължавам да се изненадвам от re002. Изключително сцепление, което при тези темп вече ме изненада. Очаквах на много топло, да са много добри, но в момента също са на повече от прилично ниво.

 

Ранга, къде са произведени тези гуми?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

След като днес темп паднаха до 4 градуса сутринта и мокра настилка, продължавам да се изненадвам от re002. Изключително сцепление, което при тези темп вече ме изненада. Очаквах на много топло, да са много добри, но в момента също са на повече от прилично ниво.

Eй така ми е и тойото :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз ли съм единственият, който не може да си отговори на въпроси като:

Как изпробвате гуми и по какво разбирате дали са добри или не са? Не говоря за сняг.

Как разбирате че тестовете в интернет са шит?

На какви тестове ги подлагате вие?

Двигателите са ви много мощни и гумите търсят сцепление ли? Или спирачките са прекалено силни? Карате с по над 1g в завои може би? Субективни или обективни са преценките - имате ли измервателна апаратура?

Питам като човек, който не е пробвал различни гуми. Слагам някакви, които преценя и това е. Да не помислите че се заяждам :-)

Усещал съм разлика при смяна на гуми, но тя се е свеждала до как се върти волана, шум от движението и донякъде потеглянето. Аз просто си пътувам. Не съм измервал спирачен път, не съм правил лосов тест, не съм участвал в тайм атак и т.н. Моите 8-годишни дънлопчета не могат да превъртят от първа на втора извън града. Пробвал съм на 6000 оборота на І-ва като включа ІІ-ра да ги накарам барем малко да превъртят - е не става. В града на втора си ги разплита. На сняг въртят на V-та от 50 км/ч - нищо не държат, ама те не са направени за това. Може и аз да не карам колата да прави невъзможни неща и да съм свикнал да карам с летни гуми на сняг. Голяма работа че се пързаля - съобразяваш се, преценяваш и ... действаш, не се завирам по проходите и баирите, преспите. Не съм искал нищо от тях върху сняг и лед.

 

Нещо такова: http://www.graifer.bg/media/wysiwyg/Tests/2014/2014_195_65_03_600x400_202961.jpg

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз ли съм единственият, който не може да си отговори на въпроси като:

Как изпробвате гуми и по какво разбирате дали са добри или не са? Не говоря за сняг.

Как разбирате че тестовете в интернет са шит?

На какви тестове ги подлагате вие?

Двигателите са ви много мощни и гумите търсят сцепление ли? Или спирачките са прекалено силни? Карате с по над 1g в завои може би? Субективни или обективни са преценките - имате ли измервателна апаратура?

Питам като човек, който не е пробвал различни гуми. Слагам някакви, които преценя и това е. Да не помислите че се заяждам :-)

Усещал съм разлика при смяна на гуми, но тя се е свеждала до как се върти волана, шум от движението и донякъде потеглянето. Аз просто си пътувам. Не съм измервал спирачен път, не съм правил лосов тест, не съм участвал в тайм атак и т.н. Моите 8-годишни дънлопчета не могат да превъртят от първа на втора извън града. Пробвал съм на 6000 оборота на І-ва като включа ІІ-ра да ги накарам барем малко да превъртят - е не става. В града на втора си ги разплита. На сняг въртят на V-та от 50 км/ч - нищо не държат, ама те не са направени за това. Може и аз да не карам колата да прави невъзможни неща и да съм свикнал да карам с летни гуми на сняг. Голяма работа че се пързаля - съобразяваш се, преценяваш и ... действаш, не се завирам по проходите и баирите, преспите. Не съм искал нищо от тях върху сняг и лед.

 

Нещо такова: http://www.graifer.bg/media/wysiwyg/Tests/2014/2014_195_65_03_600x400_202961.jpg

Хах, уместен коментар.Хвърляме корумпираните тестове на Адак и слушаме форумни ерудити, тествали 4 комплекта гуми. В последния аутобилд има корейски и японски гуми, но тойо няма. Обидни думи!

Редактирано от Светльо Ангелов
Само без обиди!
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

1 час се рових в Мрежата каква е процедурата за тестване на летни гуми и нищо конкретно не намерих. Видях само, че размерът има значение :icon_blush: и по-точно за един и същ модел гума характеристиките за фюъл ефишънси, шум в децибели и какви бяха още ... се различават при размер 195/65 и 205/60 примерно. Конкретно за моя модел галоши (205/65) дават да консумира повече гориво и да шуми повече с 1 Db в сравнение с 205/60.

При самите тестове има голяма доза субективен фактор - тестващият прави оценка на базата на своите усещания. Шумът, който виждаме в Db край картинката на гумата е всъщност генерираният от гумите шум, измерен с измервателна техника при скорост от 80 до 20 км/ч при изгасен двигател (по инерция от 80 до 20).

 

Не знам, ако

- няма да се натискат спирачките в остри завои и/или от голяма скорост със сериозно натоварване на спирачките (тогава гумите се натоварват много)

- няма да се засича спирачният път на сухо и мокро

- не се проведат тестове на мокро за аквапланинг

- някакви други :) , като заобикаляне върху мокър паваж на прескочила оградата футболна топка (с други гуми не се знае как щеше да реагира автомобила в абсолютно същата ситуация)

то въпросът какви гуми да се вземат е малко като какъв LED TV да си купим при еднаква матрица и характеристики. Дефакто докато не го включиш до друг ще мислиш че образът е перфектен.

Нищо не съм казал за аутобилд, адак и частните тестове. Стана ми любопитно. Това е. Важна е износоустойчивостта и запазването на качествата за време напред. Някои китайци се доближават до доказаните продукти, но след 1 г. стават, както Емо казва, на бакелит.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Хах, уместен коментар.Хвърляме корумпираните тестове на Адак и слушаме форумни ерудити, тествали 4 комплекта гуми. В последния аутобилд има корейски и японски гуми, но тойо няма. Обидни думи!

Ако приемем, че обидата освен гражданско, има и наказателноправно значение, респ. дефиниция, не мисля, че Аутобилд са усетили определението ми към тях като "маскари", най-малкото защото не са го възприели пряко и непосредствено. :-)

Дали корейците и някои японски брандове си плащат на списанието за разлика от други?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Предлагам, видимо най-ерудирания в този форум - SLX, да напише една статия за гумите и да се приключва с темата...дето ще четете разни "бошлаф литетарури" и ще си губите времето с мнението на колеги.

 

Анди, относно питането ти, как тестваме гумите си...ми много просто - като ги караме. И като сменяш гумите, можеш лесно да направиш съпоставка на поведението между едните и другите. Веднага ти давам пример: между два типа гуми...с едните тръгвам и спирам осезаемо по-добре (не е нужно да меря спирачния път с рулетка), с другия тип сцеплението е много по-лошо до момента в който обаче загреят, тогава сцеплението е изцяло в тяхна полза! Също така втория тип е чуваемо по-шумен (без да меря с уред децибелите). На мокро няма осезаема разлика, там вече може да се мери с рулетка. Също така вярно е това което е казал колегата по-горе, по-лек автомобил по-трудно загрява гумите защото упражнява по-малък натиск в/у тях. По-широки гуми, независимо от шарката водят по-лесно до аква-планинг и т.н.

 

П.С. И хубавото в крайна сметка е, че има голям избор на марки и модели гуми, а не като едно време. Всеки сам си преценява с какво да кара.

Редактирано от Емил Димитров
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, имаме ли в някой магазин за гуми форумни отстъпки и ако да моля за информация как мога да се възползвам от такава (може и на лични).

Все пак качествени 4 нови гуми 215/45/17 са си пара дори бюджетните варианти, а гледам има разни сайтове за гуми с до 20% намаления, но някак си предпочитам да отида на място и направо да монтирам гумите. Не ми се чака доставка и прочие :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Пиши ми едно лично утре.

 

Sent from my HTC One using Tapata

Ранга, човекът пита за официална форумна отстъпка. Ако стане член, ще може да ползва такава и за гуми, къде и каква не знам.

Емо, не е въпросът кой е по -велик, опитай да вникнеш по дълбочко в нещата. Емпиричният опит на един човек е ноторно недостатъчен, но напъните да се посочи абсолютната истина с твърдата убеденост, че няколко проби са ок са несериозни.

Колко километра годишно е добър тест за гума, 20к, 30 к? Защо три корейски и 2японски бранда гуми са ранкнати в Аутобилд, а тойо не са?

Редактирано от SLX
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Явно има доста голяма доза субективизъм при тестовете и най-вече избора кои марки ще лансират и кои не. Затова и пуснах темата във форума, всеки да сподели личен опит с конкретната марка, защото това за мен е по-важно от тест на гумата в рамките на няколко километра изминати на някакво трасе. Най-важното е как се е държала дадената гума в реални ежедневни условия и изминат пробег поне 20 000 - 30 000 км. по най-различни пътища и терени. Според вас до колко е важно гумата да има подсилен борд, който уж предпазва джантата и съответно би бил теоретично по-издръжлив към проява на балони при влизане в сериозна дупка?

Редактирано от GalantDream
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Подсиления борд, определено има своите плюсове. Единствено като недостатък, може би е влошаването до известна степен на комфорта, тъй като твърдия подсилен борд не може да абсорбира неравностите като мекия. За сметка на това, аз съм влизал във дупка (направо яма) със 140 км/ч., около 10 см от борда на джантата се обърна на 180 градуса, но гумата не изпусна точно заради подсиления борд. Дори успях да стигна на ход до вулканизатора който гледаше чудно и смаяно как гумата не се е откопчала. Също така един завой леко го бях изтървал, колата се плъзна странично повече от очакваното и едната гума се удари в бордюра. Нито джантата пострада, нито гумата. Ако беше нормална гума без подсилен борд съм убеден, че щеше да се скъса. За това аз лично, летните гуми държа да са ми с подсилен борд. Поздрави.

Редактирано от Емил Димитров
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Винаги съм поглеждал към adac, когато съм си избирал гуми и знаете ли, какво съм виждал винаги... КОНТИНЕНТАЛ, винаги те са на върха. Как пък никой друг не направи по-добра гума, вече сигурно поне 5г. Ясно е, че във всички тестове, които се правят от професионалисти има доза истина, НО нека не забравяме - който плаща - той поръчва :). Според вас, тези хора дето тестват, дали изобщо са виждали улица - толкова прашна, колкото нашите, искам да дойдат да си направят теста в София, в първите капки на дъжда, когато се смесва с прахта, определено по някога имам чувството, че на лед колата има по-голяма сцепление. Дали там дето тестват, знаят какво е "мокро, жълто паве" или още по-зле "зимно време, киша и жълто паве", я да дойда да ги видя какъв зимен тест ще проведат. Определено винаги поглеждам към тези тестове, след това си премислям аз какви гуми съм си купувал, после разпитвам приятели, които имат моя стил на каране, после поглеждам и тук какво си говорим и си взимам гуми. Примерно никога не се бях замислял за скоростния индекс и точно тук във форума го разнищихме това и само заради това си взех Bridgestone, защото само те бяха W, а всичко друго Y. Някъде в ADAC да сте видели да отдават значение на това или поне аз не съм. Нормално е и да не обръщат внимание, клиентите рядко се замислят за това, тоест когато правиш "реклама" на една гума се водиш от маркетинговите правила за това, или с други думи казано - рядко обикновения човек се замисля, колко бързо му загрява гумата => за какво да го слагат в adac като инфо :).

 

В наше време, вече всичко се прави с цел. Няма безплатен обяд, каква по-добра реклама от adac, цял свят го следи този сайт. След което, отворете 10 сайта в които има сравнение на един размер гуми, явно всеки си се ръководи от негови правила :).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Моят избор на гуми за лятото е Bridgestone ,само се двоумя между модела.

Миналата година карах с Turanza и останах много доволен от гумите,ама двете заминаха(не от въртене ,срещнаха се с една мантинела).

Сега се чудя дали да си взема пак Turanza или да пробвам Potenza,знае ли някой от по запознатите каква е разликата между двата модела ?

Гумите ще са с размер 195/65/15 .

 

П.С.: +1 съм за гумите с борд , карал съм с едни BF Goodrich борд и доста спасяваше джантата от дупки и бордюри. :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Моят избор на гуми за лятото е Bridgestone ,само се двоумя между модела.

Миналата година карах с Turanza и останах много доволен от гумите,ама двете заминаха(не от въртене ,срещнаха се с една мантинела).

Сега се чудя дали да си взема пак Turanza или да пробвам Potenza,знае ли някой от по запознатите каква е разликата между двата модела ?

Гумите ще са с размер 195/65/15 .

 

П.С.: +1 съм за гумите с борд , карал съм с едни BF Goodrich борд и доста спасяваше джантата от дупки и бордюри. :)

Редакция :Правописна грешка :) ,размера на гумите е 195/60/15 :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Редакция :Правописна грешка :) ,размера на гумите е 195/60/15 :)

 

Ники, защо не вземеш, като на Рангел?

 

:link:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Защо три корейски и 2японски бранда гуми са ранкнати в Аутобилд, а тойо не са?

Ехоооооооооооооо, икономиката, маркетинга, финансите, данъцитеееее....Роска, знайш ли колко струва една реклама на Фронтлайн Комбо по телевизията, м?

По - убаво да не знайш. Че мое и мазерати да седнаш да караш за тея кинти...

Всички тестове по списания и интернет сайтове са пълен та*ак, плод на финансово независими олигарси или както са го казали старите хора"който плаща оркестъра, той поръчва музиката":)

Редактирано от Светльо Ангелов
Без нецензурни думи!
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ехоооооооооооооо, икономиката, маркетинга, финансите, данъцитеееее....Роска, знайш ли колко струва една реклама на Фронтлайн Комбо по телевизията, м?

По - убаво да не знайш. Че мое и мазерати да седнаш да караш за тея кинти...

Всички тестове по списания и интернет сайтове са пълен та*ак, плод на финансово независими олигарси или както са го казали старите хора"който плаща оркестъра, той поръчва музиката":)

Явно въпросът ми е много труден. Защо 5 японски и корейски бранда са класирани в корумпирания аутобилд, а тойо не. Вероятно пестят милиони от неплатени рушвети, които влагат в R&D, но остават недооценени.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Явно въпросът ми е много труден. Защо 5 японски и корейски бранда са класирани в корумпирания аутобилд, а тойо не. Вероятно пестят милиони от неплатени рушвети, които влагат в R&D, но остават недооценени.

Не знам :)

За 127лв за бр шестнайска и по досегашните изминати километри при, както се вижда, най - различни пътни условия + ежедневен офроуд, трябва да ти кажа, че съм супер доволен :good: Да сме живи и здрави да видим колко ще продължи доволството ми, всичко друго е бошлаф :icon_bye:

 

п.п. определено не спадам към таргета на аутобилд, виж нещо свързано с пистоли и пушкала ми събужда интереса :first:

 

%7Bstyle_images_url%7D/offtop.gif
Този пост е редактиран от Светльо Ангелов: Вчера, 22:02

Причина за редакцията Без нецензурни думи!

виноват :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

След дълго премисляне реших да се спра на летни гуми 215/45/17 Dunlop Sport Maxx RT. Утре ще ходя към Diana да се пазаря :mitsu-smiley: Според вас дали има разлика ако на гумата пише Made in Korea или Made in Germany? Защото много от производителите, както и Dunlop имат пръснати заводи по целия свят.

Редактирано от GalantDream
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

След дълго премисляне реших да се спра на летни гуми 215/45/17 Dunlop Sport Maxx RT. Утре ще ходя към Diana да се пазаря :mitsu-smiley: Според вас дали има разлика ако на гумата пише Made in Korea или Made in Germany? Защото много от производителите, както и Dunlop имат пръснати заводи по целия свят.

Немски дънлоп в България и страните от Източна Европа изобщо не се доставя.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...