Премини към съдържание

Избор на летни гуми


Препоръчано мнение

Според мен си е до размери.

Миналата година 195/65R15 имаше произведен в Германия, същата ситуация беше и при GoodYear.

Дали наистина са произведени там, не мога да кажа.

Според мен къде са произведени няма значение, макар че не ми е приятно като видя върху Кумхо - произведено в Китай.

Не допускам, че може да е маркирана една гума като произведена в Германия, а тя да е румънска :icon_thumbup: Иначе също споделям виждането, че няма разлика измежду фабриките на големите брандове на Запад или по периферията.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 110
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Няма да забравя навремето един немски инженер-специалист беше дошъл в България да ни обучава, бая възрастен беше, рече да му донесем едно реле сименс, като го взе, огледа го, на него пишеше Echo en Mexico(Made in Mexico), хвърли го настрани и извади същото само че с надпис Made in Germany, ухили се и каза, това е РЕЛЕТО!!!

 

п.п. ама той ще да се е правил на интересен за пред нас - диваците :yes3:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Няма да забравя навремето един немски инженер-специалист беше дошъл в България да ни обучава, бая възрастен беше, рече да му донесем едно реле сименс, като го взе, огледа го, на него пишеше Echo en Mexico(Made in Mexico), хвърли го настрани и извади същото само че с надпис Made in Germany, ухили се и каза, това е РЕЛЕТО!!!

 

п.п. ама той ще да се е правил на интересен за пред нас - диваците :yes3:

И аз последния път като ходих за гуми, питах дали имат български, ма нямаха... :good:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И аз последния път като ходих за гуми, питах дали имат български, ма нямаха... :good:

Туй е съвсем друга тема :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Точно това ми беше мисълта, при положение че даваш една торба пари предпочитам на гумите да пише Made in Germany. Аз ако исках пак корейска/китайска гума щях да си взема отново Kumho, да не говорим, че Dunlop имат даже завод в Зимбабве (Африка). Е как ли пък ще купя гума на която е изписано Made in Zimbabwe :icon_doh:

Редактирано от GalantDream
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Точно това ми беше мисълта, при положение че даваш една торба пари предпочитам на гумите да пише Made in Germany. Аз ако исках пак корейска/китайска гума щях да си взема отново Kumho, да не говорим, че Dunlop имат даже завод в Зимбабве (Африка). Е как ли пък ще купя гума на която е изписано Made in Zimbabwe :icon_doh:

 

На галанта съм с Fulda Carat Exelero (Made in China, Engineered in EU) DOT 07 :) отпред и Dunlop Sport MAXX TT (Made in Germany) DOT 11 отзад. И двата чифта с index ZR. Въпреки, че гумите са стари, особено Фулдите, мога да изкажа само добрите си впечатления от тях. И на сухо и на мокро. Дори през последните няколко дена. А през есента се прибирах към Смолян при -3/4 градуса с тях и се държаха великолепно (пътя беше сух). А аз си карам бързичко по завоите...

Редактирано от manol
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И така колеги, днес взех 4бр. чисто нови гуми DUNLOP Sport Maxx RT (215/45/17, DOT 0314, Made in Germany). Следва да ги инсталирам на Галанта и ще споделя първи отзиви.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да раздвижа малко темата с първи впечатления. Както се очакваше комфорта, тишината в купето и возията с новите гуми се подобри драстично, да не кажа направо все едно съм подменил цялата ходова част :mitsu-smiley: Предполагам това е така, защото каучука и борда на гумите е значително по-мек. За сметка на това вече реакцията на колата при завиване с волана не е толкова директна, даже много значително намаля и воденето на колата по релефа на пътя. Гумите обират много добре дребните неравности, а спирането на сухо и най-вече на мокро няма какво да го коментираме: с една дума жестоко :icon_rock: Вече разбирам, защо Мерцедес са избрали да поставят гуми DUNLOP от завода. Сега остава да видя, колко ще съм доволен след няколко хиляди километра през лятото, но на първо време мога да кажа изумителна гума! :first: Това, което ми остана е да мина през един реглаж, че леко почна да ми дърпа в дясно след смяната. Четох от предишна тема, че препоръчвате сервиз в Дружба 1 и мисля да ги посетя. Ако има и други предложения съм готов да ги чуя. Относно ротацията с цел запазване живота и равномерно износване на гумите прочетох, че ако няма други предписания на 10 000км. е добре да се разменя позицията им. Това е добре, защото горе долу толкова минавам лятото ако нямам разни дълги пътувания. Според мен това ми се струва съвсем резонна практика.

Редактирано от GalantDream
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да раздвижа малко темата с първи впечатления. Както се очакваше комфорта, тишината в купето и возията с новите гуми се подобри драстично, да не кажа направо все едно съм подменил цялата ходова част :mitsu-smiley: Предполагам това е така, защото каучука и борда на гумите е значително по-мек. За сметка на това вече реакцията на колата при завиване с волана не е толкова директна, даже много значително намаля и воденето на колата по релефа на пътя. Гумите обират много добре дребните неравности, а спирането на сухо и най-вече на мокро няма какво да го коментираме: с една дума жестоко :icon_rock: Вече разбирам, защо Мерцедес са избрали да поставят гуми DUNLOP от завода. Сега остава да видя, колко ще съм доволен след няколко хиляди километра през лятото, но на първо време мога да кажа изумителна гума! :first: Това, което ми остана е да мина през един реглаж, че леко почна да ми дърпа в дясно след смяната. Четох от предишна тема, че препоръчвате сервиз в Дружба 1 и мисля да ги посетя. Ако има и други предложения съм готов да ги чуя. Относно ротацията с цел запазване живота и равномерно износване на гумите прочетох, че ако няма други предписания на 10 000км. е добре да се разменя позицията им. Това е добре, защото горе долу толкова минавам лятото ако нямам разни дълги пътувания. Според мен това ми се струва съвсем резонна практика.

 

Аз мога да препоръчам и Диана на околовръстното за реглаж.

 

Преди реглажа правят проверка на окачването за 15лв, ако всичко ти е в норми това е.

 

Ако имаш нещо за правене ходиш правиш(мисля, че в рамките на 2-3 седмици) и след това доплащаш още 20лв за самия реглаж.

 

В началотона месеца взех 4 Fulda EcoControl HP 195/65/R15. Като цяло съм доста доволен гумата е доста тиха, спира хубаво и на мокро и на сухо. Не ми харесва е че махнах от 205/60/R15, и сега колата ми се се струва, че се накланя повече в завой, заради по-високата гума.

Редактирано от meltin
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И така колеги, днес взех 4бр. чисто нови гуми DUNLOP Sport Maxx RT (215/45/17, DOT 0314, Made in Germany). Следва да ги инсталирам на Галанта и ще споделя първи отзиви.

 

Много добри гуми, но да знаеш, че доста бързо се износват! Аз също мислех да взимам от тях, но това лято ще карам със старите. Иначе щях да се спра може би на Uniroyal Rainsport 3. По шумни са, но иначе имам доста добри отзиви за тях.

Редактирано от Aardwolf
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ще следя изкъсо износването им и ще дам отзиви след първото им лято. Нямам идея какво означава според теб бързо износване, но за мен ще е достатъчно да изкарат около 35 000км., което за моя пробег с летни гуми си е към четири сезона.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Незнам защо обаче, DUNLOP, навсякъде само го хвалят, по списания тестове и т.н. Обаче като хванах повечето мнения на реални ползватели от tyrereview.co.uk, са като за гума среден клас.

 

В момента най-обичаната гума е vredstеin sportrac 5, пак според същия сайт.

 

 

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Кажете за Galant-а, 225/45/R17 трябва ли да са XL или не? В момента съм и отпред и отзад с 215/45/R17 91Y.

 

В момента се колебая между Goodyear Eagle F1 Assym 2 225/45 R17 91Y (не са XL, едната гума тежи 9 кг) и Vredestein Ultrac Vorti 225/45 ZR17 94XL (11.2 кг). Разликата в тежестта си е над 2 кг...

 

По принцип се бях навил на Fulda SportControl, но са изчерпани (в магазина, в който търся де).

 

Edit:

 

Всъщоност, моите в момента са с Load index: 91 --> 615 kg (1,356 lb), но си пише Extra Load на тях. Със същия Load index са и Goodyear-ките (не обърнах внимание дали има надпис Extra Load, продавача каза, че не са XL), a Vredestein-ките са 94 XL --“> 670 kg (1,480 lb) :icon_hmm: Ta, ako 91 Load е добре, и гумата не трябва да е XL, взимам Goodyear-а...

Редактирано от manol
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Незнам защо обаче, DUNLOP, навсякъде само го хвалят, по списания тестове и т.н. Обаче като хванах повечето мнения на реални ползватели от tyrereview.co.uk, са като за гума среден клас...

 

Аз от Dunlop съм доволен. Не мога да изкажа отрицателно мнение. Но са си скъпи.

 

...В момента най-обичаната гума е vredstеin sportrac 5, пак според същия сайт.

 

Тук не мога да се съглася. За всеки модел има разл. брой гласове, някои без писмена аргументация, а при тези с - понякога много хвалят, а пък дават 80-90 процента, или пък критикуват, а пък слагат 70-80 и т.н. Конкретно за Sportrac 5 има само 21 мнения... А има други с по над 200 ;)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

XL е за гума с повишена товароносимост. Ние не караме пикапи, сеш`се ;-)

Едни гуменетки с индекс до 210 си е перфе за нашите бидони. Буква "Н".

"V" е до 240 и пак е окей. Най-най-... най-много ZR да сложиш. След 200 не им стига въздуха, а след 140 тласък няма...

А тия с Y са за най-сериозните бегачки, дет дигат над 300. Излишно скъпа, шумна и некомфортна гума, която трудно загрява.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

XL е за гума с повишена товароносимост. Ние не караме пикапи, сеш`се ;-)

Едни гуменетки с индекс до 210 си е перфе за нашите бидони. Буква "Н".

"V" е до 240 и пак е окей. Най-най-... най-много ZR да сложиш. След 200 не им стига въздуха, а след 140 тласък няма...

А тия с Y са за най-сериозните бегачки, дет дигат над 300. Излишно скъпа, шумна и некомфортна гума, която трудно загрява.

 

Знам, че е за повишена товароносимост, Анди. Въпросът ми е по-скоро към изискванията за Galant с тежест около 1350 кг (нали по толкова тежат: Kerb weight: 1310, Max. gross vehicle weight: 1,800, Max. axle weight rating-front: 955, Max. axle weight rating-rear: 850) и при размер 225/45/R17, дали е опасно да се кара с LI 91 без XL. На Galant в workshop manuals му дават 205/60R15 91V.

 

Както казах, моите са с LI 91 и надпис Extra Load. Въпреки това, имат по една "пъпка" и са за смяна, не заради износване!

 

Иначе и аз искам с по-нисък ск. индекс, ама няма. По принцип Goodyear EfficientGrip Performance FP ги има и с по-малък ск. индекс, обаче в Diana ги нямат, а Eagle F1 Assym 2 го предлагат само със ск. индекс Y. Освен да търся другаде с по-малък ск. индекс...

Редактирано от manol
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Кажете за Galant-а, 225/45/R17 трябва ли да са XL или не? В момента съм и отпред и отзад с 215/45/R17 91Y.

 

В момента се колебая между Goodyear Eagle F1 Assym 2 225/45 R17 91Y (не са XL, едната гума тежи 9 кг) и Vredestein Ultrac Vorti 225/45 ZR17 94XL (11.2 кг). Разликата в тежестта си е над 2 кг...

 

По принцип се бях навил на Fulda SportControl, но са изчерпани (в магазина, в който търся де).

 

Edit:

 

Всъщоност, моите в момента са с Load index: 91 --> 615 kg (1,356 lb), но си пише Extra Load на тях. Със същия Load index са и Goodyear-ките (не обърнах внимание дали има надпис Extra Load, продавача каза, че не са XL), a Vredestein-ките са 94 XL --“> 670 kg (1,480 lb) :icon_hmm: Ta, ako 91 Load е добре, и гумата не трябва да е XL, взимам Goodyear-а...

Не.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Маноле, товарен 91 е точно за галантите. Гледа се товара на осите поотделно. Тези 1300 кг се разпределят между предния и задния мост.

Нали Рангел си взе едни и е доволен, при все че дава много газ. Взимай и ти, ползвай отстъпки като може и това е. Не знам цените на харесаните от теб гуми, но аз за моя бидон не бих дал повече от 500 лева за 4 гуми.

9 килограма на гума? При мен гумата барабар с каплата тегне по-малко.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

9кг. си е нормално тегло на гумата даже може да се каже, че спада в леката категория. В посоченият за Галант размер 215/45/17 много от производителите предлагат гуми дори по-тежки от 10кг.

 

Що се касае за износването смятам, че Пламен трябва да се довери на UTG рейтинга за конкретната гума и да вземе нещо с показател над 300 за да си гарантира желания от него пробег.

 

Засега продължавам да съм много доволен от DUNLOP, никакви ядове и въпреки скоростния индекс Y не мога да кажа, че бавно загряват. Може би на състезателна писта може да се хване някаква разлика, но в градска среда аз лично не намирам гумата за бавно загряваща. Даже няколко пъти сутрин рано след има няма 1км пробег към работа ми се е налагало рязко спиране и гумата просто залепва за асфалта все едно пускаш котва.

 

Спестяване на пари от порядъка на 200-300лв. за 4бр. гуми не искам да коментирам изобщо при положение, че аз лично давам всеки месец 200лв. за гориво на шестака. Все пак да не забравяме, че гумата е единственото нещо чрез което колата стъпва на пътя.

 

Ще дам и един прост пример: Разликата между гуми за 800лв. и гуми за 500лв. е 300лв., което разпределено в рамките на 4г. (очакваният живот на чисто нови гумите) означава инвестиция от 6,25лв. в повече на месец, което може да се приравни на 2,5 литра гориво :icon_rock: Всеки може да си направи сам сметките, аз за мен съм си калкулирал инвестицията :icon_rock:

Редактирано от GalantDream
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Маноле, товарен 91 е точно за галантите. Гледа се товара на осите поотделно. Тези 1300 кг се разпределят между предния и задния мост.

Нали Рангел си взе едни и е доволен, при все че дава много газ. Взимай и ти, ползвай отстъпки като може и това е. Не знам цените на харесаните от теб гуми, но аз за моя бидон не бих дал повече от 500 лева за 4 гуми.

9 килограма на гума? При мен гумата барабар с каплата тегне по-малко.

Ко каза?

Няма шанс за такова общо тегло:-)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

Що се касае за износването смятам, че Пламен трябва да се довери на UTG рейтинга за конкретната гума и да вземе нещо с показател над 300 за да си гарантира желания от него пробег.

.........а къде се гледа този рейтинг?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За масата се майтапя. Действително 15-цоловите ги монтирам с лекота, докато 17-ките си натоварват ръчинките. По-рано съм писал че жена много трудно би се справила с повдигане на 17-цола колело при поставяне в шпилките на главината.

Спирачният път с дънлопите ми се ограничава от силата на спирачките, нищо че гумите са 2006-та. Над 100 спирачката в пода и абс-ът не хълца изобщо.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

.........а къде се гледа този рейтинг?

На самата гума, ;) прегледай ето тази статия, има схеми къде какво да гледаш ..Моят сайтhttp://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=0CCYQFjAA&url=http%3A%2F%2Fkoleso-sovetsk.ru%2F152-tradewear-koefficient-iznosostoykosti-shin.html&ei=ck1wU-24FcaWyAOS6YHoBA&usg=AFQjCNFZK9WsWyn5_-c8VE2S1PGs53xylQ&bvm=bv.66330100,d.bGQ&cad=rja
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...