Премини към съдържание

За предните дискове


mmotors

Изкривявали ли са ви са предни спирачни дискове?  

88 гласа

  1. 1. ??????? ?? ??? ???????? ???????

    • ??, 256?? ??????? ? 1 ??????? ???????? ??????
    • ??, 276?? ??????? ? 2 ??????? ???????? ??????
    • ??, 276?? ??????? ? 1 ??????? ???????? ??????
    • ??, ?????
    • ??, ?????? ? ?????
    • ?? ?? ?? ? ????????


Препоръчано мнение

Ревизирах задните спирачни апарати и смених спирачна течност. Не го направих аз и незнам в какво състояние са били. Един месец спирах малко по-добре, без колата да забива муцуната и от няколко седмици пак същото. Предницата се издига няколко сантиметра след пълно спиране, а спирачният педал потъна и трябва да е натиснат до половината за да започне колата да намаля (има 2 сантиметра ход, в които нищо не се случва). Мисля да сменя задни дискове и накладки, да обезвъздуша пак и ако тогава пак е същото - ще призная Галанта за колата с най-скапани спирачки!

 

Предните са ми EBC GD 276mm + EBC Ultimax.

 

Не мисля да купувам скъпи дискове при положение, че задните явно са направени само заради ръчната спирачка...

 

За тези какво мислите?

Задни дискове Brembo

Редактирано от A9A
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 204
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Всяка кола забива муцуна и после се издига точно след окончателното спиране. Ако ще да е Порше, които винаги притежават много мощни спирачки и спирачният им път е 32-33 метра от 100.

2 сантиметра определено не е половината от хода на спирачния педал. Нормално е да има някакъв свободен ход, а не да е на камък и да кове без възможност да дозираш сп. усилие. Не 2 см луфт и нищо, а няколко милиметра (5-7 мм примерно) и после вече спира.

В една тема си мерихме ускорението. Време е да премерим и обратното - закъснението от 100 до покой. Изкриви ли дискове и подмине ли 40 метра, значи сп. с-ма е скапана.

На мен ми върши работа, има прекрасна възможност да определяш силата, с която дисковете печелят битката срещу ускорението. Карал съм 2 коли с много ковящи спирачки. Просто не позволяват да намалиш както с галант, а натискаш - почва да намалява и като натиснеш още съвсем малко, то кове. Това нещо на утъпкан сняг и лед постоянно ще клеца на ABS. С мицубишито ми със старите летни гуми имам усещане за сцепление и всеки момент при всяко усилие знам какво закъснение се генерира от сп. с-ма. Мога да спра без абс да се задейства на чист лед. Друг е въпросът колко време ще отнеме това ... но имам усет и системата действа предвидимо.

Та аз не разбрах от кое не си доволен. Педалът може да пропадне вследствие разхерметизиране - въздух или теч на спирачна течност.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Задните са ми брембо, няма проблеми с тях, с нови накладки на задните дискове светят повърхностите им. Загряват по - малко от предните в града, но при по - интензивно използване на спирачка стоплят, та нямат пипване! При монтажа ги измерих за биене - нямаше такова!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Илийка, понеже преди твърдеше, че задните дискове спират при по-силно натискане на спирачката, да ти кажа че при мен като е валял дъжд и дисковете са поръждясали (първият път много сериозно спира в това положение), като задействам възможно най-леко спирачката се чува стърженето и от задните. Може да има някаква разлика в задействането и на задните спирачки от порядъка на десети от секундата, но това не може да се усети.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Докато падне ръждата,ще се чуват,след това като се увеличи разстоянието между феродото и диска-пак ще е същата работа.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Големия спирачен момент, винаги се поема от предните дискове, за това при по-леки коли, предните са дискове, а задните барабани.

При по-тежки, и по мощни хАвтомобили, и задните спирачки са дискови.

Ако добре си правите сметката с използване на моторна спирачка, и леко натискане на педала на спирачките, ще се ползват предимно предните дискове.

Задните ще задействат едвам, едвам.

Спирачното усилие, е различно разпределено при различните коли: 60 отпред 40 отзад, 70 отпред 30 отзад, 65 отпред 35 отзад............ и т. н.

Колко да бъде то, е изчислено и направено, от всеки автомобилен завод.

Спирачното усилие отзад е по-малко, заради факта, че при спиране, предницата на автомобила забива надолу, сцеплението на предните гуми е по-голямо поради този факт, а задницата се надига, и сцеплението намалява, от което следва, че ако усилието в/у спирачките отзад е голямо, ще се получи блокиране на задните колела... и прочие... сещате се за какво иде реч, елементарна физика..........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Големия спирачен момент, винаги се поема от предните дискове, за това при по-леки коли, предните са дискове, а задните барабани.

При по-тежки, и по мощни хАвтомобили, и задните спирачки са дискови.

Ако добре си правите сметката с използване на моторна спирачка, и леко натискане на педала на спирачките, ще се ползват предимно предните дискове.

Задните ще задействат едвам, едвам.

Спирачното усилие, е различно разпределено при различните коли: 60 отпред 40 отзад, 70 отпред 30 отзад, 65 отпред 35 отзад............ и т. н.

Колко да бъде то, е изчислено и направено, от всеки автомобилен завод.

Спирачното усилие отзад е по-малко, заради факта, че при спиране, предницата на автомобила забива надолу, сцеплението на предните гуми е по-голямо поради този факт, а задницата се надига, и сцеплението намалява, от което следва, че ако усилието в/у спирачките отзад е голямо, ще се получи блокиране на задните колела... и прочие... сещате се за какво иде реч, елементарна физика..........

Абсолютно е така.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При по интензивно спиране е нормално да забива предницата, но не и при спиране от 40км/ч за 50м. Приличам на начинаещ шофьор, който неможе да борави със спирачният педал. По Драган Цанков, в посока от ТВ кулата към канала, имам чувството, че ще се завъртя през предният капак. Повдигаш се от седалката... Даже приятелката ме пита защо спира така колата...

 

Дано причината да е в задните дискове и накладки, а не в спирачната система.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Като изтъкнат атевист mmotors-чето е наясно с тези неща. Питайте го дали при спускане на много стръмен наклон натиска първо предната спирачка :) . Ако я натискаше, щеше да стане земя-небе, земя, небе... той - атв-то, той - атв-то ... тенджера-манджа, тенджера-манджа ... боб.

 

Пак не разбирам какъв е проблемът. Не може да се дозира спирачното усилие ли? Натискаш я леко, а тя кове и спира много, така ли?

При моята може да вдигна предницата на подемник примерно, да вдигна 80 км/ч и да намаля до 0 в продължение на секунди. Колкото по-леко натискаш, толкова по-нежно притиска дисковете и обратно.

Имам успешно здраво спиране зад мерцедес спортен модел. Изпревари ме, настигна трафик и пак го настигнах. Вървяхме с около 100 км/ч. Внезапно всички стопове напред светнаха един след друг, а на мерцедеса почнаха да примигват. Това означава че е натиснал педала докрай. Респективно понеже знам защо мигат, скочих на спирачката и не го доближих с много. Значи стават си спирачките, макар че не са особено силни в този модел. Вършат хубава работа.

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При колата е друго, няма сравнение с офроуд положението, макар, че и там копанките на предната гума държат по надолнището, ама се работи нежно принципно :icon_thumbup: ...

Абе биват спирачките, ко ся?!

 

п.п.гледал си на мото гп на забавен каданс спиране от права преди завоя как задната гума почти не опира в асфлата, нъл?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги. Я кажете на дизеловия галант, може ли да се сложат по-големите дискове от 2.5, без да се сменят апаратите (на моят са еднобутални) или и тях? Че това е по-евтиния лек ъпгрейд, пък и ме устройва засега. Поздрави :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Може. НО! Без да смениш апаратите няма как да сглобиш. Идея нямам какъв модел са шенкелите на дизелите за да ти кажа какви апарати да вземеш.

Трябват ти джанти поне 15 цола. с 14-ки няма да стане.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Може. НО! Без да смениш апаратите няма как да сглобиш. Идея нямам какъв модел са шенкелите на дизелите за да ти кажа какви апарати да вземеш.

Трябват ти джанти поне 15 цола. с 14-ки няма да стане.

Ами при дизала ги има двата модела явно,моя е 2000 г след фейслифта и е с по големият и по лепенките на врата го дават да се кара с 15"

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За джантите няма проблем. Зимните и летните са ми 15 ки. Моят е 97ма и съм с малките дискове, които са криви. Времето се затопли и трябва да оправя проблема. Милсих да престържа сегашните, ама май няма снимсъл. И затова питах, ама и тука няма да се мине леко май. :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тодор от Варна прави тази интервенция, той ще каже!

 

Ами моя е 2000-та беше с еднобутални с малките дискове смених ги с големите дискове но не сменят с апаратите иначе не може. Иначе шенкели-те паснаха.

Редактирано от Todor V.
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм кривил :icon_thumbup: Предни и задни 256 мм едно бутални. Кривил съм ги защото лятото много карам на спирачка . Това е така защото за да стигна до София се спускам няколко километра. И с високо скорост това става .А да не говорим като се мине през вода ко се случва .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

След смяна на задни дискове и накладки нещата малко по малко си идват на мястото. "Лягането" на предницата намаля, накланянето на хората при пълно спиране също. Задните дискове изглеждаха добре отвън, но след като ги свалиха се видя причината за лошото спиране - по 5-10мм от спирачата повърхност от най-външният и най-вътрешният и диаметър бяха ръждясали. Целите дискове бяха с пукнатини, които не се виждаха (липсваха) от външната страна.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

След смяна на задни дискове и накладки нещата малко по малко си идват на мястото. "Лягането" на предницата намаля, накланянето на хората при пълно спиране също. Задните дискове изглеждаха добре отвън, но след като ги свалиха се видя причината за лошото спиране - по 5-10мм от спирачата повърхност от най-външният и най-вътрешният и диаметър бяха ръждясали. Целите дискове бяха с пукнатини, които не се виждаха (липсваха) от външната страна.

 

И аз метнах едни задни накладки + профилактика на задните апарати и сега е доста по-добре.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

След смяна на задни дискове и накладки нещата малко по малко си идват на мястото. "Лягането" на предницата намаля, накланянето на хората при пълно спиране също. Задните дискове изглеждаха добре отвън, но след като ги свалиха се видя причината за лошото спиране - по 5-10мм от спирачата повърхност от най-външният и най-вътрешният и диаметър бяха ръждясали. Целите дискове бяха с пукнатини, които не се виждаха (липсваха) от външната страна.

Доколкото съм запознат, спирачките на Галант (а и на повечето марки коли) са направени така, че при леко натискане на спирачния педал се задействат само предните спирачки, при по-силно натискане се задействат и задните. Ако колата се кара нормално, предните спирачки работят повече, затова се износват по-бързо и се кривят само предните дискове. Задните работят по-рядко, затова пък те клеясват повече. Според мен не си решил проблема генерално, трябва да направиш профилактика на задните спирачни апарати, или да ги смениш, ако са много ръждясали или клеясали.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Доколкото съм запознат, спирачките на Галант (а и на повечето марки коли) са направени така, че при леко натискане на спирачния педал се задействат само предните спирачки, при по-силно натискане се задействат и задните. Ако колата се кара нормално, предните спирачки работят повече, затова се износват по-бързо и се кривят само предните дискове. Задните работят по-рядко, затова пък те клеясват повече. Според мен не си решил проблема генерално, трябва да направиш профилактика на задните спирачни апарати, или да ги смениш, ако са много ръждясали или клеясали.

 

Направих им профилактика през декември. Последва леко подобрение, но след 2 месеца пак същата история. След смяна на дискове и накладки нещата си дойдоха на мястото.

 

п.с. Имаше биене при спиране от скорости над 100 км/ч, което мисля, че изчезна... Може и да е било от задните дискове...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да не би да се задействат първо предните и след една десета и задните. След дъжд и паркиране на автомобила дисковете ръждясват. Пробвал съм с минимално натискане, даже по-скоро докосване, на спирачката какво става и чувам сработване на 4-те апарата ... едновременно. Като бутне ръждата вече нищо не усещам или чувам. Кое кога спира нямам идея, но казвам какво съм забелязал неколкократно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да не би да се задействат първо предните и след една десета и задните. След дъжд и паркиране на автомобила дисковете ръждясват. Пробвал съм с минимално натискане, даже по-скоро докосване, на спирачката какво става и чувам сработване на 4-те апарата ... едновременно. Като бутне ръждата вече нищо не усещам или чувам. Кое кога спира нямам идея, но казвам какво съм забелязал неколкократно.

 

При галант няма кантар, които да спира задните спирачки когато няма натоварване на задната ос. Така, че задните спирачки си работят постоянно. А илюзията за по-бавното действие на задните спирачки идва от това, че все пак са по малко натоварени и по-бързо клеясват.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...