Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Защо ми се клати задницата?


Препоръчано мнение

Имах проблема дълго време и миналата година смених всички амортисьори с нови такива (KYB). Проблема почти изчезна, определено имаше подобрение, като се съмнявах дали не си внушавам че пак го има въпросното лашкане, докато майка не възкликна "защо се клати така колата" . Прави го в завой, когато едната гума закачи неравност, еднократно ми "залашква" задницата, и то доста осезаемо - все едно съм се пуснал с 318-ка на downhill drift. Пружини не съм сменял с нови - оставих си старите Eibach. Бях се разчел по темата преди време, по спомен бяха тампончета разни по задния мост. От тях ли е, колко са на брой, къде се намират и т.н. всякаква помощ ми е от полза преди да вкарвам в бокса!!! http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/mitsu-smiley.gif

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 89
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Публикувани изображения

Имах проблема дълго време и миналата година смених всички амортисьори с нови такива (KYB). Проблема почти изчезна, определено имаше подобрение, като се съмнявах дали не си внушавам че пак го има въпросното лашкане, докато майка не възкликна "защо се клати така колата" . Прави го в завой, когато едната гума закачи неравност, еднократно ми "залашква" задницата, и то доста осезаемо - все едно съм се пуснал с 318-ка на downhill drift. Пружини не съм сменял с нови - оставих си старите Eibach. Бях се разчел по темата преди време, по спомен бяха тампончета разни по задния мост. От тях ли е, колко са на брой, къде се намират и т.н. всякаква помощ ми е от полза преди да вкарвам в бокса!!! http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/mitsu-smiley.gif

Имаш проблем с геометрията на задния мост,но първо отиди на стенд за реглаж и я вижте дали не е в нормите, ако е, значи проблема е отново в задните ам-ри и/или в пружините, ако е да, значи работата е дебела и ще трябва ремонт на заден мост .......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Задния мост е в норма, скоро ходих на реглаж след смяна на вътрешен накрайник. Ако сложа нови нормални (не спортни) пружини ще се промени ли нещо? В какво се изразява ремонта на моста?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Задния мост е в норма, скоро ходих на реглаж след смяна на вътрешен накрайник. Ако сложа нови нормални (не спортни) пружини ще се промени ли нещо? В какво се изразява ремонта на моста?

Значи,задния мост няма накрайници и заради това не може да си ходил на реглаж.......виж, за преден мост реглаж след смяна на накрайници ако си ходил, и м/у временно са ти видяли и задния мост - ок, но........за всеки случай сега пак отиди и ги накарай специално да видят задния мост .......

Ремонта се състои от смяна на втуките на някои носачи , през които минават регл. болтове......както и на шенкелите горе втулките......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Доколкото знам регл. болтове на задния мост се късат лесно заради "навъртените" години. Пък и моята като е австрийка...става една красива картинка. На кои носачи да сменя втулки, предполагам ще ги видят момчетата като я качат на подемник, но все пак...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Може и скъсана пружина да е. Преди време имах абсолютно същите симптоми. Спрях на светофара на бул. "Цар Борис III" и Околовръстното, тръгнах и се чу пукане. Не му обърнах внимание в началото, но по паветата задната част на колата стана адски нестабилна. Качих я на подемник и се оказа, че задна лява пружина се беше счупила след втората витка. Две нови пружини и нещата заспаха. Мисля, че Пламен ги смени...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да се надяваме да е това, ама надали. Така или иначе ще сменям пружините, че сега не мога да натоваря 4 човека в колата - гумите влизат яко в калниците. http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/icon_doh.gif

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Доколкото знам регл. болтове на задния мост се късат лесно заради "навъртените" години. Пък и моята като е австрийка...става една красива картинка. На кои носачи да сменя втулки, предполагам ще ги видят момчетата като я качат на подемник, но все пак...

втулките на всички реглажни щанги......+ тези на шенкела, в това число и регл. болтове......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Задния мост е в норма, скоро ходих на реглаж след смяна на вътрешен накрайник. Ако сложа нови нормални (не спортни) пружини ще се промени ли нещо? В какво се изразява ремонта на моста?

 

Точно от ниските пружини се получава това явление. Най-вероятно караш и с нископрофилни гуми. Ако сложиш стандартни пружини люлеенето ще изчезне.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Точно от ниските пружини се получава това явление. Най-вероятно караш и с нископрофилни гуми. Ако сложиш стандартни пружини люлеенето ще изчезне.

 

Само това ли е решението? Моята също е с ниски пружини, ама не искам да става висока. Тампоните и геометрията са ми ОК.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Пружините трябва да смениш щом се събират толкова с 4 човека. Когато гумите на задния мост се приберат във веждите се променя ъгловия баланс на задния мост - гумите не контактуват с цялата си площ, а се явява повече натиск във вътрешната им част (на всяка от двете задни гуми). Това дестабилизира колата в завой с неравности. След новите пружини може да отидеш на стенд. На мен за колите с регулируеми ъгли на задния мост са ми казали, че реглажът започва от задния мост и след това се правят предните ъгли.

В случая се регулира вертикалния наклон и ъгълът на събиране/отваряне на колелата. При повечето коли няма възможност за реглаж на вертикалния наклон и ъгълът на събиране/отваряне на колелата. Важи за автомобили с греда отзад. Галанта е с независимо окачване и му се прави такъв реглаж. Този реглаж не е за вертикалния наклон, а за сходимостта, т.е. дали ще е | или ще има някакъв минимален ъгъл спрямо дължината на колата. При спортни (по-къси) пружини има нужда от допълнителна намеса по окачването за да се избегне такъв /\ ъгъл на гумите. Няма реглажни болтове за целта. Прави се по друг начин, който не знам какъв е.

Ако вътрешния ръб на задните гуми е тръгнал да се износва повече, то спешно трябва да смениш пружините и да вървиш на стенд. Имах такъв проблем със 17-ките и по-ниските пружини. Колата дори в покой показваше такава стойка /\ на задните гуми. Е не толкова, но показвам принципа. Резултатът бе огромна стабилност в завой, но при неравности ставаше много нестабилна. Тогава бях и за смяна на амортисьорите, а пружините също бяха доста омекнали и гумите се прибираха във веждите с 4 човека.

Накарай да ти прегледат и тампоните на стабилизиращата щанга отзад.

 

п.п. голямата стабилност беше когато бях сам в колата или с пасажер до мен. При сядане на човек отзад, особено ако е по-едър, колата променяше много поведението си.

Стабилизиращата щанга участва в разпределянето на тежестта от окачването. На ляв завой например олекването на задна лява гума рефлектира в натиск на задна дясна. Така става и отпред. На истински завиващите коли (които не могат да се карат спокойно по улиците щото друсат неистово) в завой вътрешната гума с повдига от асфалта. Това говори за зверско захапване на пътя от предните гуми.

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Пружините трябва да смениш щом се събират толкова с 4 човека. Когато гумите на задния мост се приберат във веждите се променя ъгловия баланс на задния мост - гумите не контактуват с цялата си площ, а се явява повече натиск във вътрешната им част (на всяка от двете задни гуми). Това дестабилизира колата в завой с неравности. След новите пружини може да отидеш на стенд. На мен за колите с регулируеми ъгли на задния мост са ми казали, че реглажът започва от задния мост и след това се правят предните ъгли.

В случая се регулира вертикалния наклон и ъгълът на събиране/отваряне на колелата. При повечето коли няма възможност за реглаж на вертикалния наклон и ъгълът на събиране/отваряне на колелата. Важи за автомобили с греда отзад. Галанта е с независимо окачване и му се прави такъв реглаж. Този реглаж не е за вертикалния наклон, а за сходимостта, т.е. дали ще е | или ще има някакъв минимален ъгъл спрямо дължината на колата. При спортни (по-къси) пружини има нужда от допълнителна намеса по окачването за да се избегне такъв /\ ъгъл на гумите. Няма реглажни болтове за целта. Прави се по друг начин, който не знам какъв е.

Ако вътрешния ръб на задните гуми е тръгнал да се износва повече, то спешно трябва да смениш пружините и да вървиш на стенд. Имах такъв проблем със 17-ките и по-ниските пружини. Колата дори в покой показваше такава стойка /\ на задните гуми. Е не толкова, но показвам принципа. Резултатът бе огромна стабилност в завой, но при неравности ставаше много нестабилна. Тогава бях и за смяна на амортисьорите, а пружините също бяха доста омекнали и гумите се прибираха във веждите с 4 човека.

Накарай да ти прегледат и тампоните на стабилизиращата щанга отзад.

 

п.п. голямата стабилност беше когато бях сам в колата или с пасажер до мен. При сядане на човек отзад, особено ако е по-едър, колата променяше много поведението си.

Стабилизиращата щанга участва в разпределянето на тежестта от окачването. На ляв завой например олекването на задна лява гума рефлектира в натиск на задна дясна. Така става и отпред. На истински завиващите коли (които не могат да се карат спокойно по улиците щото друсат неистово) в завой вътрешната гума с повдига от асфалта. Това говори за зверско захапване на пътя от предните гуми.

 

Точно !!! Колкото е по-натоварена колата, толкова по-осезаемо се усеща въпросното разклащане. Ама и аз като колегата искам да съм нисък, с фабрични пружини Галанта ще прилича на Москвич с вирната задница :( Наумил съм си да пробвам сток пружини отзад, да видя как ще е стойката, пък ще видим.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Внимавай откъде ще вземеш пружините и какви, защото аз смених моите с едни иначе добри с оглед товароносимостта (клякането), обаче преди дни реших да покарам малко със 17-цоловите колела, монтирах ги и получих стойка на москвич със шпреховани ресори. Разстоянието от гумата до веждата беше ~105 мм. На практика с моите пружини трябва да карам с по-големи като диаметър колела и си върнах 15-цоловите. Те са доста по-големи като диаметър и пасват перфектно в арките на калниците. Не знам как става, но отпред и отзад изглежда еднакво, с лек превес на задницата, което веднага се коригира като седне един човек отзад над 70 кг. Аз като седна в колата, купето не подава въобще :rolleyes:

Според мен трябва да свалиш една задна пружина и да премериш височината й. След това най-хубаво в магазина да измериш новата, да сравниш и да не взимаш над определена височина. Моите нови бяха с около 44-45 мм по-високи от старите. Респективно с толкова се повиши височината.

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Явно е от пружините.

Абе не е много явно, защото съм сигурен, че каквито и пружини да сложи отзад колегата, докато е с тези амортисьори клатенето ще си продължава ..
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Пише че ги е сменил.

Марине, онези предни KYB нещо приключват. Пак почна да се клати нагоре-надолу предницата. Нещо като старите ми се получи, а не съм ги претоварил/прекарал. За сметка на това монрото дори със нацепени предпазители държи. Качвам хора отзад да слягат пружините, а то предницата подскача :-) Аз повече каяба немааа си зема.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И аз исках висока задница след смяната на пружини и амортисьори,да ама не,даже стана още по-ниска-вече гумата е на цели 2 пръста от ръба на калника. Така че колега,не се притеснявай,няма да стане като бъги или Москвич,стига да сложиш правилните пружини.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Амортисьорите са на по-малко от година, купувани са нови и са още в гаранция. Пружините ще меря стари/нови във височина и ще видим.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Амортисьорите са на по-малко от година, купувани са нови и са още в гаранция. Пружините ще меря стари/нови във височина и ще видим.

Със спортни (ниски) пружини няма как да се вкара в норми геометрията (страничния наклон) на колелата.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

при мен имаше абсолютно същия проблем, изчезна след смяна на амортесьори с монро ориджинъл, ако са менте каябите, може да не държат вече ! аз ако имах повече средства бих заложил на билщайн б4 но е към 800лв за 4тях

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

KYB e купена от Косер, уж официален вносител за България. Сменил съм всичките 4-ри амортисьора, като предницата е "бетон" дет' се вика, в задницата ми е проблема.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

KYB e купена от Косер, уж официален вносител за България. Сменил съм всичките 4-ри амортисьора, като предницата е "бетон" дет' се вика, в задницата ми е проблема.

Ходи им рекламирай задните докато не е изтекла гаранцията и другия път заложи на Белгийското пред Чешкото ..;)

 

 

Марине, онези предни KYB нещо приключват. Пак почна да се клати нагоре-надолу предницата.

Анди, моите съболезнования, :( но много добре знаеш, че те само по стечение на обстоятелствата бяха при мен, аз само ти ги изпратих, :) иначе са истинска Японска Каяба, ОЕМ от Ратола май са купувани и са карани около година .. Редактирано от mario64
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е, нали не мислиш че обвинявам някой :icon_angel: Такъв ми е късмета :icon_dance:

 

Сандимен, и аз, и Mitsubishi, а и mario64 би го потретил - сгънат ли се пружините в калниците и геометрията на окачването застане в положение /\ (което става с по-къси пружини в статично положение - ненатоварен автомобил), нищо не може да задържи купето стабилно в завой с неравности. Това е трудно за много автомобили. Казвам ти го да не очакваш чудеса. Почни от пружини, прегледайте другите споменати в темата неща (плюс тампоните на стаб. щанга), закарай я на стенд и подавай газ. Амовете ги остави засега. Ако пак се държи така, ама едва ли, тогава ще ги сменяш.

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Сложи си дистанционни шайби (най добре при стругар) на U носачите да се поизправи страничния наклон и тогава отиди на реглаж, гаранция, че ще забравиш за залюляване в завоя с ниските (спортни) пружини, а и няма да износва гумите от вътрешната страна. Ама колко мм да са тея шайби незнам, аз го карах на око и го умерих.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И аз го имам този проблем от близо година.Смених пружини и армортисйори и пак люшка яко отзад.Преди Две седмици я дигнах на крик и бях потресен...Моста от лявата страна изгнил гредите и те.Поръчах си мост от България,че в Германия са си цифра.И мисля цялостна ревизия на задното окачване да направя.Но тук не мога намеря тези втулки и регулиращите болтове..Някои ще може ли да ми покаже на снимка понагледно кое точно трябва да търся.Тук в немските магазини за части с българския талон не става.Имат си някакви цифри в немските талони и по тях търсят части.Извинявам се ако не е тук мястото на въпроси ми,но ми се стори умесно в тема за задното окачване.на галант.

Поздрави.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...