Премини към съдържание

Загрява


Препоръчано мнение

Здравейте колеги. Имам много много лош проблем. Тия дни ходих до Гърция и минах през Златоград.. Пътят е доста лош с нагорнища и много завой. По средата на пътя вдигнах капака да видя какво става и казанчето на антифриза вреше. Беше пълно до горе и антифриза беше заврял, а на таблото ми показва нормална работна температура.. Стрелката не мръдна. Стоеше си малко под средата. Къде може да е проблема ? или той е ясен .. пукната глава?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И антифриза е (марка, разреден в съотношение, последно сменян/проверяван на) .. ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Извинявам се. Дизел 97 година.

 

За това сме направили в профила да си впишеш какво караш.

Така улесняваш и себе си и колегите.

 

Провери ли капачката на радиатора?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да напълно здрава.. А въпроса за антифриза пък за какво беше.. ? Няма значение какъв антифриз съм налял. Така или иначе на пътешествието си фърли антифриза и съм доливал.. Марка не знам...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами като толкова много си сигурен, какво ни занимаваш да питаш... Нямало значение антифриза.. евентуално менте тип Мотокс 4лв за 5л, разредено едно към гьотере с вода от чешмата и не сменяно 5 години може да си кипне и на 102 градуса (примерно). Ма щом знаеш няма се обаждам, ок. Успех.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Виж си капачката за маслото, дали от вътрешната страна има пяна, също е хубаво да обърнеш внимание дали ти работи перката за охлаждане.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Lyubo Dimitrov - не искам да се карам с никой... питам защото има много по компетентни хора тук от мен...Съжелявам че не съм дал пълната информация която ви е нужна. Питайте ще казвам.. За перката работеше... ще я проверя

 

 

ЕДИТ: Пак вметвам... Антифриза завря, а на таблото ми показва нормална работна темепратура..

Редактирано от Blafiora
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Да напълно здрава..

 

Как разбра, че е напълно здрава? Тя е един вид термостат.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Перките работят. За капачката ще видя как да я проверя с точност дали няма проблем. Ако е глава може ли една ориентировачна цена на самата главата(нова и на старо). Толкова си обичам колата че просто ми се реве.... :icon_crying:

Редактирано от Blafiora
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Перките работят. За капачката ще видя как да я проверя с точност дали няма проблем. Ако е глава може ли една ориентировачна цена на самата главата(нова и на старо). Толкова си обичам колата че просто ми се реве.... :icon_crying:

Според мен си спукал главата ,от там е вкарала въздух в охл. система и е направила възд. джоб,който пък е лъгал датчика че температурата е наред.......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз мисля, че си издухал гарнитурата.

Виж на празен ход, като подаваш газ, бълбука ли разширителното казанче, пробвай поне 1 минута.

Антифриза наистина няма значение какъв е. С вода да караш, не трябва да прегрява! Може да ти се разтече помпа след време, да се затлачи радиатора, но прегряване не трябва да има.

Виж между радиатора на климатика и на водната риза дали няма боклуци.

Още не съм научил къде е и как работи термостата на тия коли, но каква е вероятността да прави проблем и да лъже датчика?

Ако е комбинация от задържал термостат и въздух, няма да движи малкия кръг и датчика ще отчита дори по-ниска температура, както казва тумби.

Редактирано от Subsa
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И моя , като го спра и чувам как бълбука водата в казанчето и загрявам над половината по някога на 1 см от лютеницата , но мноооого рядко , ще сменям термостат и капачката , ако пак загрява незнам , миналата година беше загрял до край и май на време спрях след (200-300м) ако се оправи оправи, ако не... друг :icon_rock:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз мисля, че си издухал гарнитурата.

Виж на празен ход, като подаваш газ, бълбука ли разширителното казанче, пробвай поне 1 минута.

Антифриза наистина няма значение какъв е. С вода да караш, не трябва да прегрява! Може да ти се разтече помпа след време, да се затлачи радиатора, но прегряване не трябва да има.

Виж между радиатора на климатика и на водната риза дали няма боклуци.

Още не съм научил къде е и как работи термостата на тия коли, но каква е вероятността да прави проблем и да лъже датчика?

Ако е комбинация от задържал термостат и въздух, няма да движи малкия кръг и датчика ще отчита дори по-ниска температура, както казва тумби.

 

Вероятността, термостата да лъже датчика е нулева ( 0 ), датчика е на малкия кръг и единствено въздух в системата може да го излъже.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Перките работят. За капачката ще видя как да я проверя с точност дали няма проблем. Ако е глава може ли една ориентировачна цена на самата главата(нова и на старо). Толкова си обичам колата че просто ми се реве.... :icon_crying:

Реването не помага много в случая, ;) за това започни с проверката на охладителната система и на първо място с капачката ..

Двайсетина лв. е нова капачка и може да ти спести реването ..:) Ако ти се виждат много, намери някой познат с такава кола но без проблем със загряването и го помоли да ти услужи с капачката за ден- два, покарай и ще разбереш дали проблема е във въздушни джобове, или просто капачката ти е дефектирала и течността си бяга през нея в казанчето .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не ти трябва да знаеш колко струва нова глава, а и ме съмнява някъде да има.

Прегряването може да стане и поради износване на водната помпа, замърсяване повърхността на радиатора, вътрешно запушване на отворите за циркулация на охл. течност (като котлен камък). Самите отворчета в радиатора са направени със стеснения за да задържат течността и тя да отнеме от температурата. Ако са се разширили по някаква причина, течността минава и си заминава по-бързо от необходимото (както бърз влак подмина малка гара, има нови ментеливи радиатори с неподходящи отвори) и така се намалява ефективността на топломообмен. Ако пък са стеснени от затлачвания, тогава пък циркулацията е бавна, течността е отнела температура, но не може да се изтегли бързо от жегата.

Доколкото знам термостатите имат байпасен клапан с цел да се елиминира проникване на въздух в охл. система. Мисля че при студен двигател е отворен и по някое време се затваря, но не знам със сигурност как работи. Ако термостатът е бая възрастен, смени го. Неизправността на тоя клапан може да доведе до образуване на въздушни джобове, да се вдигне локално температурата, оттам да се повиши налягането и ето - двигателят ври и кипи без реално да е минал и 90 градуса. Ама първо почни от капачката.

 

Ако не стане с нея, най-хубаво източи цялата течност и промий системата с маркуча от чешмата в обратна посока на движение на течността. Затвори всички пробки и наливай концентрат от хубав антифриз (несинтетичен, т.е. не червен) и дестилирана вода 1:1, напълни догоре радиатора и казанЯ до белега MAX бавничко и запали двигателя. Остави го да дизелира на празен ход. След спадането на течността в радиатора и доливай навреме и внимателно. Не трябва да я оставяш да пада много да не се нагълта с въздух. Бръмчи го 10-12 мин да отвори и термостата и като закрепи нивото догоре, завий капачката. Караш така и го оставяш да изстине хубаво, вдигаш капака и доливаш в казанчето, ако има нужда. Виждаш и нивото в радиатора. На студен двигател е добре там да е белега MAX. Моето е наполовината, като повече от година съм карал с един пръст течност в него (хоризонтално, 1-2 см. ниво). Вентилатори са тръгвали,ама при 35-40 градуса и градско.

Маркучите към радиатора не трябва да се на камък и трябва да има парно. Това го знаехме като купувахме ситроенче ах 1.4д от Австрия, но въпреки това го купиха и познат се качи да го докарва до тук. Парното така и не тръгна, после надърви маркучите, заледиха се стъклата (-14 градуса и сняг) и това както си работИ, просто приключи и го зарязахе на пътя. След 3 дни някой го беше прибрал. Може и българин да е бил :rolleyes:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Анди,

моите уважения ама я ми обясни как като се износи водната помпа ще грее колата, че и на мен ми ги развиваха тези теории но нещо не ми се връзва?! Тя помпата е на ангренажа доколкото си спомням т.е. ако "запече" се къса ремък примерно, ако са износени лопатките... хм сложна работа доста са дебели и трябва да си карал с киселина за да се получи...

Общо взето варианта с водната помпа го забрави.

А към колегата Blafiora не каза губи ли му антифриз, надува ли му охладителната система, дано се окаже датчика за перката или въздух в системата.

Редактирано от Todor V.
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Анди,

моите уважения ама я ми обясни как като се износи водната помпа ще грее колата, че и на мен ми ги развиваха тези теории но нещо не ми се връзва?! Тя помпата е на ангренажа доколкото си спомням т.е. ако "запече" се къса ремък примерно, ако са износени лопатките... хм сложна работа доста са дебели и трябва да си карал с киселина за да се получи...

Общо взето варианта с водната помпа го забрави.

А към колегата Blafiora не каза губи ли му антифриз, надува ли му охладителната система, дано се окаже датчика за перката или въздух в системата.

Никак брат, точно си описал как изглежда водната помпа...или лагера блокирва или протича и нищо повече. :rulez:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На автомобил с метални лопатки или както там се наричат, не съм виждал :-) Износено лагерче, протекъл фибър - да. Обаче има с пластмасови лопатки и може би от мизерия в охладителната течност, те се накопават и чупят. Виждал съм с превъртяла в оста си лопатка, само че на скутер.

Радвам се че водната помпа на галантите е като на колите.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Общо взето варианта с водната помпа го забрави.

 

Е, как да го забрави, на мен 2008 или 2009, не помня вече, още бях с Лансъра, на излизане от Бургас, без да къса ремъци или да чупи лопатки, водната помпа престана да работи. Прибрах се до София с 4-5 доливания в радиатора, като спирах когато стрелката на температурния датчик отиваше до около 1 мм от червеното.

След прибирането си нямах възможност веднага да запретна ръкави и една седмица ходих на работа с колата, без да загрява /но и разстоянието до бачкането беше няколко километра/. След смяна на водната помпа температурата "заспа".

Спомените са ми малко неясни, но мисля, че оста на помпата и лопатките се бяха "разконтрили" /егати думите ми идват/. При Галанта водната помпа не знам как изглежда отвътре.

 

п.п. Докато си напиша поста, Анди ме превари. За пластмасови лопатки съм чувал за някои модели на БМВ, което им създавало доста главоболия.

Редактирано от de4i
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е, как да го забрави, на мен 2008 или 2009, не помня вече, още бях с Лансъра, на излизане от Бургас, без да къса ремъци или да чупи лопатки, водната помпа престана да работи. Прибрах се до София с 4-5 доливания в радиатора, като спирах когато стрелката на температурния датчик отиваше до около 1 мм от червеното.

След прибирането си нямах възможност веднага да запретна ръкави и една седмица ходих на работа с колата, без да загрява /но и разстоянието до бачкането беше няколко километра/. След смяна на водната помпа температурата "заспа".

Спомените са ми малко неясни, но мисля, че оста на помпата и лопатките се бяха "разконтрили" /егати думите ми идват/. При Галанта водната помпа не знам как изглежда отвътре.

 

п.п. Докато си напиша поста, Анди ме превари. За пластмасови лопатки съм чувал за някои модели на БМВ, което им създавало доста главоболия.

 

Та както вече казах на колегата да забрави проблема да излезе от водната помпа точно защото при на този Галант помпата това не се случва. Не знам при Лансъра как е но тук темата е за проблем със загряване на дизелов Галант а неговият мотор няма нищо общо с този на Лансъра така че е безмислено излишно да се спами по темата нито с примери за скутери нито за други модификации на мицубиши защото това едва ли ще помогне на колегата да се справи с проблема си.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Искам само да попитам.. Ако случайно е главата както повечето казахте... Какъв е шанса да карам 10 часа по баири и завой без колата да умре? Да спомена само че разширителното казанче беше празно а в радиатора съм долял към 500 мл антифриз.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Оглеждал ли си за течове при загряла кола?

Има го като вариант проблема да е в гарнитурата на главата.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...