Премини към съдържание

Накладки за VR4?


Препоръчано мнение

Няма ли да се наложи и смяна на сп. маркучи с т.нар. флекс тип? Като тези на яките бегачки, които си изпаряват спирачната течност. Те издържат на по-голямо налягане и не се разтягат - направени са от поли-тетра-флуороетилен и имат стоманена оплетка.

Трябва да се вземат накладки за отпред с по-висок коефициент на триене в сравнение със задните. Това се препоръчва за коли с предно предаване (при задно - всички накладки да са с еднакъв такъв коеф.).

Както вече знаем новите накладки трябва да се "разработят". При употребата им от чисто нови протичат физикохимични процеси по контактните повърхности (на диска и накладките). От една страна много фини частици метал от диска се наслагват върху материала на накладките. От друга страна също фини частици от материала на накладките се забиват в диска. Когато този процес приключи накладките са разработени. Или улегнали както им казваме.

Накладките не трябва да са прекалено твърди за диска. На една от снимките се виждат изкопани каналчета по диск - това намалява спирачния ефект, получават се микродеформации във феродото и се намалява контактната площ, т.е. има намален сп. ефект. В същото време там се нагрява до 600-700 градуса и става нещо като "подмазване" - има триене, вдига се Т, но спирачките не са това, което трябва да бъдат (и са били).

Невинаги сп. система от супер спортна кола е по-добра от тази на серийна. При големите бегачки накладките свършват бързо и спират (в комбинация с пресни гуми) та чак имаш чувството, че ще ти се отлепи ретината. По правило тези коли са разчетени да спират, а накладките да се сменят често-често. Също така според вида на материала, от който са изработени накладките, сп. ефект се проявява най-силно при оптимална температура. Карал съм мотор с японски състезателни накладки и като загреят (след 3-4 спирания) започва буквално да кове и сп. усилие от ръчката го дозирах с показалеца само. Дори така предната гума "пищеше" за милост.

С нормални накладки след поредица интензивни спирания като на Рангел на магистралата - от 180 до 90 и така 3-4 пъти поред) се получава т.нар. фадинг. На петото спиране накладките вече ще са се "запалили" и спирането може да е свързано с драматизъм.

Нарязаните дискове имат 4,6,8 някъде канала, чиято цел е да чистят накладките, да отвеждат температурата и да намалят фадинга. В резултат на това те имат по-дълъг живот от надупчените дискове.

 

Относно спора за спирачния път при нормални и надупчени дискове, би трябвало с надупчените да спира по-добре. Специално при пистовите мотори са такива и отзад включително и при активиране на спирачката захапват много здраво. Би трябвало да държат по-ниска температура от нормалните. Та, според мен, на този тест в началото дори нормалния диск да има предимство, то ще изчезне след поредица мощни спирания. Поне така е на теория. На моторите са по 5 мм дебели и се изхвърлят на 4 мм. На моя са два по 298 мм. Досега напукан като на моя галант с нормални дискове (оригинални) не съм виждал, при все че твърдят че тези отвори в диска могат да причинят напукване от отвор до отвор. Не искам да знам какво ще стане ако това се случи при 250 км/ч и се счупи диск... На галанта и двата предни диска с ръб отвън ~2 десети се бяха нацепили като любеница от вътрешната си страна - имаше по 7-8 видими пукнатини през целия диск.

Много е важно дали дупките са направени после в гаража или още при изработката на диска. Разликата е, че при производствения процес ги каляват, а като се дупчат после, се отслабва материала. Е, при мотоциклетните са от плаващ тип, с алуминиева тава, дисковете са подвижни (аксиално и радиално с опр. допуск), което работи точно против спукването между дупчиците.

Най-добрата рецепта е големи дискове и 3-4 бутала на апарат. Големият диаметър върви и с голяма дебелина, така че температурата се отдава по-добре.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 111
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Туй пък как можа да ти го роди главата :icon_doh:

 

Ранга, докладвай докъде си с проекта :icon_thumbup:

 

Ами тоя тип дейности се плащат, ей габровецо :icon_thumbup: Монтажи, демонтажи, фрезистка работа...

Ама емпиричното доказване е важно. На теория топлоотдаването е едно, ама на практика как ли ще е?

Анди, спирачките при моторите имат съществени различия и предлагам да ги оставим за отделен коментар. Дори само заради факта, че са едноколейни и реално спираме с предната спирачка при действието на много по-различни инерционни сили.

Дисковете, доколкото знам се изработват от чугун. Предполагам се изливат от чугун, което поставя някои въпроси как технологично се правят заготовки за отвори или самите отвори.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ама Роска и нови дискове ли ще ми купиш после :)?

 

Не, ще си караш с надупчените:icon_thumbup: Но предполагам, че след тестовете ще изкараш минимум 2 месеца с тях.:icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Хах то това голяма далавера :), ти ще имаш отговор, Пламен пари, а аз пак ще трябва да давам :))), другия път ще си взема 15% от гумите :))))...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

С нетърпение очаквам да споделиш как са новите спирачки, ама да покараш полека първите 100-200км ей :icon_box:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз много се надявах днес да стане, но няма да е днес. Така че, след празниците, като покарам внимателно един резервоар и после ще разберем. Както казах, това нещо не съм го измислил аз: http://gallery.lancerix.com/main.php?g2_itemId=25 това може да ви е интересно, момчето ми е приятел, а Лансъра вече е турбо, а от него копирах трансформацията: http://gallery.lancerix.com/main.php?g2_itemId=6547

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Хах то това голяма далавера :), ти ще имаш отговор, Пламен пари, а аз пак ще трябва да давам :))), другия път ще си взема 15% от гумите :))))...

Какво са за твоята фирма 250 лв. за нови дискове и накладки, :D като се има в предвид, че си давал и доста повече за разни измислени марки ..:)

Дупчи смело на моя отговорност, над 23 г. нямам кола на която да не съм го правил и винаги резултата е положителен, а аз освен твоето градско каране много често правя и маршрута на Васил и проблем със загряващи спирачки нямам ..:)

Пък и тези дискове не са кви да е, със специално покритие са и са доста по корави от прехвалените ЕВС-та по които залита голяма част от форума .. Много повече от 2 месеца ще изкараш с тях мисля аз, за разлика от Роската ..:)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Какво са за твоята фирма 250 лв. за нови дискове и накладки, :D като се има в предвид, че си давал и доста повече за разни измислени марки ..:)

Дупчи смело на моя отговорност, над 23 г. нямам кола на която да не съм го правил и винаги резултата е положителен, а аз освен твоето градско каране много често правя и маршрута на Васил и проблем със загряващи спирачки нямам ..:)

Пък и тези дискове не са кви да е, със специално покритие са и са доста по корави от прехвалените ЕВС-та по които залита голяма част от форума .. Много повече от 2 месеца ще изкараш с тях мисля аз, за разлика от Роската ..:)

Ма аз за двата месеца се шегувах. Естествено, че ще карат повече.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

http://imageshack.us/a/img94/9821/photo3lk.jpg

 

http://imageshack.us/a/img812/2240/photo2cp.jpg

 

http://imageshack.us/a/img545/5343/photo1axe.jpg

 

След като тези дискове се монтират серийно на тези коли от каталога....там с какви спирачни апарати са,и не може ли тея спирачни апарати да ги сложим на Галантите,ами трябва всеки пьт да тьрсим спирачни апарати от ВР4?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Въпроса е, дали директно става заместването, Lix-а е открил и е сложил директно на неговия Лансър апаратите от VR4 без да трябва нищо друго, за това съм търсил тези. Просто трябва да се види някой от другите апарати дали става.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Този тест с разпробиването, за който Росен говори, Пламен ми е казвал,че го е правил вече преди години и ефекта е бил положителен. Иначе моя галант сега е при него,и скоро аз също ще тествам вр4 конверсията отпред и отзад с разпробити и нарязани дискове. Пламен ги носи някъде да ги разпробият. Дисковете изглеждат зверски. :icon_bye:

Редактирано от wonderwalker
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

A бе ти и мен ме видя, но в четвъртък много бързаше за някъде и изхвърча веднага след като дойде в сервиза, пък и не се познаваме, следващия път ще се запознаем. Пламен ми каза, че и твойте апарати ще са червени :icon_rock: Ама дисковете са nice a? :icon_n_king: Нямам търпение да ги видя на колата. Единственото, което не ъпгрейднах са маркучетата ама по нататък ще помисля и за това.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък мисля да оставя дисковете в оригинал. Бързах, защото приятелката ми беше в колата и имахме работа :). Маркучетата - лесна работа :) (предполагам де :)).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

След проведени консултации с който трябва се оказа, че от маркучетата няма никва файда, инвестирайте си парите в хубава спирачна течност, напр.

http://maxcdn.nexternal.com/bimmerworl/images/Castrol_brake_fluid_600.jpg

ако искате оптимален спирачен ефект :icon_thumbup:

 

п.п. Лошото е, че не е ич йофтинка :yes3:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Рангеле, с колко е по-голяма площта на накладките за апаратите, които ще слагате?

Така ли искаш да спира:

Ускорението е деморализиращо дори за пистов мотор до 750 сс и не го коментираме, ама мисълта ми е за спирачките. От 58-мата секунда е интересното в случая.

От супортите на такова ме побиват тръпки, а накладката му е по-голяма от дланта ми с едни 6-7 см. Дисковете са като джанти на малолитражка - 340 мм. Дали са вентилирани и надупчени не знам.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Audi-то е смразяващо :). http://www.kanex.bg/shop/avtochasti/p/spirachna-technost/BENDIX+DOT+5++SUPER+5%24/1L&ln=bg ето това мисля да закупя? Имам и отстъпка и ще ми е към 10тина лева? Това на Кастрол, просто не ми трябва, това е за GT сериите.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

... и са доста по корави от прехвалените ЕВС-та по които залита голяма част от форума ..

Ами Марио не мисля че ЕБЦ са чак толкова прехвалени все пак ГД серията е около 250лв... аз до колкото си спомням оригиналните дискове на галанта струваха толкова. Просто са някакъв сравнително евтин вариант за такъв вид дискове... и един от малките алтернативи за стандартните апаратчета на галант (особено за малките 256мм). Аз не знам защо продължаваме темата с дискове като според мен ясно се каза до сега че 99% проблема с кривенето не е в слабост на дисковете ;)

 

Аз заложих на Импрезата на тази спирачна течност

http://bishka.ru/components/com_virtuemart/shop_image/product/_________________4dd129185854c.jpg

По спомен 1 литър не беше повече от 18 - макс 20лв клиентска цена. Още не съм им прилагал кой знае колко екстремни спирания, за да давам коментар, но мисля че е ОК :)

Редактирано от zexer
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

DOT5 не е съвместима с DOT3 и DOT4 (автомобила ти в момента е с DOT4), така че си търси течност DOT5.1.

Не съм убеден тази на Bendix точно каква е, но ми се струва, че е DOT5 а не DOT5,1, поне така пише в линка.

 

Значи трябва да търся течност 5.1 така ли? Тя тази която ми е в момента няма ли да я източат и каквото сипят такава?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Едва ли може да се източи изцяло, варианта е с промивка на системата да се процедира но както каза Миро по интелигентния вариант е течност 5.1

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...