Admin Светльо Ангелов Публикувано 23 април 2013 Автор Admin Сподели Публикувано 23 април 2013 Сервизните тестери за алтернатора (включително и новия, който от миналата година пуснаха от Mitsubishi като сервизен тестер за ел.системата) при напрежение под 13V независимо в какъв режим (празен ход, с всички консуматори и т.н) директно ти дава, че ел.системата не работи коректно и трябва да се провери къде е проблема.Напрежение 12-12,3V означава, че консуматорите се захранват от акумулатора.Пак казвам тази ситуация не е нормална и трябва да се търси къде е проблема, може и нещо да претоварва алтернатора.Независимо, че има много автомобили, на които алтернатора се държи по този начин, това не означава, че е нормално да работи по така.Отворете ръководството за ремонт на Галант (има го в сайта) и прочетете раздел "Engine electrical - Charging System", там всичко си е описано. Значи днес мерихме на 3 коли. Един Галант, като моя и една Каризма GDI. Излиза че и трите коли са развалени, защото минават под 13V със сигурност привключени всички консуматори.Тогава сагата продължава. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stevensgr Публикувано 23 април 2013 Сподели Публикувано 23 април 2013 Такааааа,след проведения от моя милост тест,върху личния ми Галант EA2A,се установи същата диагноза,с включени всички сериозни консуматори:климатик,вентилатор на максимум,къси и дълги светлини,нагревател на задно стъкло,халогени и заден фар за мъгла и нормална музика,зареждането на празен ход (800-900 об.) е незадоволително-12,3-12,5 V.При повишаване на оборотите на ръка зареждането стига до 12,65 V,което определено не ми харесва. След изключването на климатика,само ситуацията се пооправя до около 13,2 V,но определено ще има замяна на диодите,така като гледам. И аз чакам темата да се развие с интерес.Утре надявам се и още един екземпляр да мине през тестовата система,за да отбележа и неговите резултати. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo Dimitrov Публикувано 23 април 2013 Сподели Публикувано 23 април 2013 И кво - ще излезе масов дефект това май май .. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 23 април 2013 Сподели Публикувано 23 април 2013 След като прочетох темата, отидох до гаража и замерих колта. При загрял мотор, на тихи обороти на клемите на акумулатора замерих 14.20-14.30 волта. При пуснати фарове, халогени, заден фар за мъгла, реотани на огледалата, реотан на задното стъкло, аудио плеър, аварийни мигачи и парно на максимум (не се сетих какво друго мога да пусна) напрежението на клемите падна до 12.90 рекордно но не постоянно играеше около 13 волта като цяло. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ivo Lenkov Публикувано 23 април 2013 Сподели Публикувано 23 април 2013 Така като чета постовете и почвам да си връщам лентата назад,и какво се получава-на жена ми Спейс Стар-а има същия проблем.Ката тръгне при топло време с вкл. климатик,пуснати фарове и музиката на макс,след няколко км. ми се обажда,че колата и светят няколко червени лампи по таблото,а мотора се мъчи да загасне.Тъпа работа! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 23 април 2013 Сподели Публикувано 23 април 2013 Зависи колко мощна музика пускате. Ако няма допълнително поставен усилвател консумацията не би трябвало да е много сериозна, а и кой слуша с волуме на макс и особено пък спрял на светофар. Няма с какво да премеря колко зарежда моята. Последно 13,9V без консуматори при 650 об/мин. Отоплението на огледала и задното стъкло го изключвам като спирам заради задължителните фарове; едновременно на къси и дълги да спра на място да бръмча няма как да ми се случи, понеже дълги в нас. място аз НЕ включвам; парното не го засилвам над ІІ степен защото си върши работата чудесно; при чакане повече от 5 сек дърпам ръчна и пускам спирачката, а мигача го давам като стана втора кола на колоната. Все съм си патил от това зареждане и гледам да не натоварвам системата. А и акумулаторът ми вече е много стар 11.2004-та :icon_hmm: . На мотоциклета имам проблем със зареждането вече за трети пореден път. CDI-то и въобще 1/3 от релетата и като цяло електрониката е с емблемата :mitsu-smiley: . Два акумулатора са ми прекъсвали отвътре, бушон 30А изгоря, стопи се една букса с трите фази от генератора (200V, 320W), но мицубиши елементите си работят. Викам аз че е хубаво да има уреди за налягане на маслото, волтметър (или ампер метър)... било знак че колата е ликвидирана от каране щом има такъв "тунинг". Е, хубаво. Имали сме две "руски техники" и определено на тихи не зареждаха - амперметърът отиваше на минус, понякога и на -10. Подадеш ли малко газ - отива към + . Обаче отдавна не ги правят така. Има диодни блокове, електронни платки и елементи и механичните релета с намотка и пружина са останали в миналото (и са си за там де). Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
XEN Публикувано 23 април 2013 Сподели Публикувано 23 април 2013 Не е лошо да се проследи консумирания ток с едни токови клещи, защото може да се окаже че на празен ход не може да се осигури тази мощност която изисквате.Ето една примерна графика на един алтернатор:http://www.flashoffroad.com/electrical/alternator/image/alternatorOutputgraph.jpgПри обороти на двигателя 650, двете шайби са с предавателно число около 1:3, това означава 2000 оборота на алтернатора. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
de4i Публикувано 23 април 2013 Сподели Публикувано 23 април 2013 Навремето на Лансера имах проблем с диодния блок, който при студен двигател зареждаше идеално, а при загрял - с понижено напрежение.И го хванах не по лампата, която показва, че не зарежда, а защото си бях монтирал едно соц.приспособление, което остана от вехтата Жигула, с размерите на кибрит и с три-четири светодиода. След смяната на диодите, симптомите изчезнаха. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 23 април 2013 Сподели Публикувано 23 април 2013 Алтернатора не е атомна електроцентрала, да черпи практически неограничено количество електроенергия,то си има ресурс и няма как да поддържа 100А при положение ,че е проектиран за 90 А примерно......алтернатора ако е смятан за 90А , то практически дава 70А или там 80А,все пак има и загуби.....това едно, и друго.......най много консумация дава пускането на климатика,мисля да не би там да е проблема,тъй като я съединителя задържа,я лагера му и т.н........но определено когато работи само климатика, няма проблем,държи си 14В напрежение.......както и когато работят само реотаните за подгрев на задното стъкло или пък само отоплението на седалките........обаче пуснеш ли и трите едновременно,тогава алтернатора почва да се "дъне" и съответно пада напрежението.......а когато включиме и къси-дълги + перките наа радиатора за охлаждане, тогава напрежението е около 12В........ Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Admin Светльо Ангелов Публикувано 23 април 2013 Автор Admin Сподели Публикувано 23 април 2013 Тогава клуба се събираме пред Ратола или Балканстар с плакати: http://gs106.rimg.info/5d96be824d047b5c97f85a0e30173ea8.png Само трябва да определим дата на протеста. :D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stevensgr Публикувано 23 април 2013 Сподели Публикувано 23 април 2013 Сметнати не сметнати,12,5 V на около 2000-2300 оборота са си малко и това с нов акумулатор на няколко месеца и колата се кара всеки ден. Идва лято,климатика няма да се спира,кара се на фарове,ето половината консуматори вече ги изредих. Ще се сменят диоди май :icon_hmm:. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Кристиян Публикувано 24 април 2013 Сподели Публикувано 24 април 2013 Прочетох темата и реших да проверя на моя галант.Купих мултицет,пуснах фарове,нагреватели и климатик.Само това,а можеше да пусна и фарове,стопове за мъгла,дълги,музика,чистачки.Само тези три неща го пратиха от 14.30 на 12.80 и с всяка секунда падаше с по 0.01.Не ми издържаха нервите и махнах мултицета.Въпроса е-сега какво правим??? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Admin Светльо Ангелов Публикувано 24 април 2013 Автор Admin Сподели Публикувано 24 април 2013 Прочетох темата и реших да проверя на моя галант.Купих мултицет,пуснах фарове,нагреватели и климатик.Само това,а можеше да пусна и фарове,стопове за мъгла,дълги,музика,чистачки.Само тези три неща го пратиха от 14.30 на 12.80 и с всяка секунда падаше с по 0.01.Не ми издържаха нервите и махнах мултицета.Въпроса е-сега какво правим??? Ето това:Събираме пред Ратола или Балканстар с плакати: http://gs106.rimg.info/5d96be824d047b5c97f85a0e30173ea8.png Сега сериозно.Оставил съм колата в Ратола днес и ще пиша по-късно какво е станало. Там поне имат всички необходими уреди и ще кажат какво се случва. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Кристиян Публикувано 24 април 2013 Сподели Публикувано 24 април 2013 Ето това:Събираме пред Ратола или Балканстар с плакати: http://gs106.rimg.info/5d96be824d047b5c97f85a0e30173ea8.png Сега сериозно.Оставил съм колата в Ратола днес и ще пиша по-късно какво е станало. Там поне имат всички необходими уреди и ще кажат какво се случва.Пробвaх и нa бaщa ми Гaлaнтa-същaтa рaботa което ме нaклaня нa мисълтa,че може би фaбрично е тaкa,зaщото aкумулaторите сa ни добре никогa не сме ги сменявaли. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
D.Krustev Публикувано 24 април 2013 Сподели Публикувано 24 април 2013 Само да попитам нещичко между двете клеми на акумулатора в този диапазон ли са замерените стойности 12.0-12.8V ? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo Dimitrov Публикувано 24 април 2013 Сподели Публикувано 24 април 2013 Само да попитам нещичко между двете клеми на акумулатора в този диапазон ли са замерените стойности 12.0-12.8V ? Да .. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
D.Krustev Публикувано 24 април 2013 Сподели Публикувано 24 април 2013 Проверено ли е за замърсени клеми курозия,ръжда заземителни точки? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo Dimitrov Публикувано 24 април 2013 Сподели Публикувано 24 април 2013 Проверено е, специално на Галанта на Светльо .. то всичко е и разкачано и пак закачано при него без разлика преди след, не е това проблема .. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
D.Krustev Публикувано 24 април 2013 Сподели Публикувано 24 април 2013 (редакция) 1Между акумулатор и алтернатор замерено ли е? И какво са стойностите?2Алтернатора от терминал В към земя замерено ли е ? И стойности?3На алтернатора от буксата жълтия кабел към земя? И стойности?Ако на всички тези дава 13.1+ , според мен е регулатора. Редактирано 24 април 2013 от D.Krustev Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Mitsubishi Публикувано 24 април 2013 Сподели Публикувано 24 април 2013 Не виждам никаква причина за притеснения, още по-малко пък проблем. Описваната ситуация изобщо не е нормална и няма как да се случи - едновременно да са включени климатика (той само охлажда) и нагревателите, както и всички останали уреди, а колата да е на празен ход... Така, както двигателя не може да развие пълната си мощност на ниски обороти, така и алтернатора не може да даде всичките 90 ампера, ако не е в подходящи обороти. Таблицата по-горе, показва каква мощност дава алтернатора при съответните обороти на ДВИГАТЕЛЯ, не на ротора да алтернатора. Това ме кара да мисля, че няма проблем, още повече, че и моя Галант се държи по същия начин. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 24 април 2013 Сподели Публикувано 24 април 2013 Само си задайте въпроса на колко години сменяте акумулаторните батерии и дали "неизправното" зареждане е такова наистина . Гледам и Миро кара с акумулатор за музея. На 8 години и половина е моя. Плюс това през последните месеци маршрута ми е 2-2,5 км. в посока и гася, след няколко часа се повтаря. За деня има минимум 4 студени старта, а оборотите рядко надхвърлят 1700-800. На теория акум. батерия не може да се зареди до пълен капацитет и това намалява живота й. Е, трудно ми е да повярвам, че един `килиматор` може да изкара 9-10 годиН, ако ще през времето докато не работи двигателя да стои с у-во Бош С6 на ф-ция поддръжка.По принцип моята проверка на зареждането е следната: вечер на фарове (къси), парно ІІ степен и стерео на около 1/4 от силата спирам срещу вратата на гаража на тихи обороти, подавам плавно газ до 2000 оборота и щом светлината не жълтее и като цяло не се променя (!) значи проблем не търся. Мисля че имам динамо от трактор 750 вата. Дали е по-мощно и ще стане ли :icon_clap: (не че ми трябва) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo Dimitrov Публикувано 24 април 2013 Сподели Публикувано 24 април 2013 Не виждам никаква причина за притеснения, още по-малко пък проблем. Описваната ситуация изобщо не е нормална и няма как да се случи - едновременно да са включени климатика (той само охлажда) и нагревателите, както и всички останали уреди, а колата да е на празен ход... А зимата? Айде да не приказваме наизуст.... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
CBeTHaX Публикувано 24 април 2013 Сподели Публикувано 24 април 2013 А зимата? Айде да не приказваме наизуст.... Защо ти е климатик зимата? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo Dimitrov Публикувано 24 април 2013 Сподели Публикувано 24 април 2013 (редакция) Като са запотени стъклата и пуснеш обдухването или ако просто цъкнеш 'Ауто', компресора се пуска независимо от околната температура, вярно е че не тръгва перката на втора скорост ако е студено навън... обаче в случая по-големия проблем според мен е, че веднъж паднало под 13 волта, напрежението НЕ СЕ възстановява повече, независимо дали спираме консуматори, докато не се загаси и пак запали мотора. Това никой не може да ме убеди че е нормално. И се чудя, има ли вероятност възбуждането да не се подава правилно - то от ECU-то ли се контролираше, че не ми се рови в схемите сега .. ? Да не мерим правилно също е доста вероятно ... Редактирано 24 април 2013 от Lyubo Dimitrov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mmaanekena Публикувано 24 април 2013 Сподели Публикувано 24 април 2013 Тая тема май е 'заразна'.... :D вече и по другите форуми я обсьждат. http://www.opelclub.bg/index.php?showtopic=111561&pid=1115596&st=0entry1115596 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.