Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Моля компетентните електричари да споделят


Препоръчано мнение

  • Admin

Сервизните тестери за алтернатора (включително и новия, който от миналата година пуснаха от Mitsubishi като сервизен тестер за ел.системата) при напрежение под 13V независимо в какъв режим (празен ход, с всички консуматори и т.н) директно ти дава, че ел.системата не работи коректно и трябва да се провери къде е проблема.

Напрежение 12-12,3V означава, че консуматорите се захранват от акумулатора.

Пак казвам тази ситуация не е нормална и трябва да се търси къде е проблема, може и нещо да претоварва алтернатора.

Независимо, че има много автомобили, на които алтернатора се държи по този начин, това не означава, че е нормално да работи по така.

Отворете ръководството за ремонт на Галант (има го в сайта) и прочетете раздел "Engine electrical - Charging System", там всичко си е описано.

 

Значи днес мерихме на 3 коли. Един Галант, като моя и една Каризма GDI. Излиза че и трите коли са развалени, защото минават под 13V със сигурност при

включени всички консуматори.

Тогава сагата продължава.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Такааааа,след проведения от моя милост тест,върху личния ми Галант EA2A,се установи същата диагноза,с включени всички сериозни консуматори:климатик,вентилатор на максимум,къси и дълги светлини,нагревател на задно стъкло,халогени и заден фар за мъгла и нормална музика,зареждането на празен ход (800-900 об.) е незадоволително-12,3-12,5 V.При повишаване на оборотите на ръка зареждането стига до 12,65 V,което определено не ми харесва. След изключването на климатика,само ситуацията се пооправя до около 13,2 V,но определено ще има замяна на диодите,така като гледам. И аз чакам темата да се развие с интерес.Утре надявам се и още един екземпляр да мине през тестовата система,за да отбележа и неговите резултати.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

След като прочетох темата, отидох до гаража и замерих колта. При загрял мотор, на тихи обороти на клемите на акумулатора замерих 14.20-14.30 волта. При пуснати фарове, халогени, заден фар за мъгла, реотани на огледалата, реотан на задното стъкло, аудио плеър, аварийни мигачи и парно на максимум (не се сетих какво друго мога да пусна) напрежението на клемите падна до 12.90 рекордно но не постоянно играеше около 13 волта като цяло.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Така като чета постовете и почвам да си връщам лентата назад,и какво се получава-на жена ми Спейс Стар-а има същия проблем.Ката тръгне при топло време с вкл. климатик,пуснати фарове и музиката на макс,след няколко км. ми се обажда,че колата и светят няколко червени лампи по таблото,а мотора се мъчи да загасне.Тъпа работа!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Зависи колко мощна музика пускате. Ако няма допълнително поставен усилвател консумацията не би трябвало да е много сериозна, а и кой слуша с волуме на макс и особено пък спрял на светофар.

Няма с какво да премеря колко зарежда моята. Последно 13,9V без консуматори при 650 об/мин. Отоплението на огледала и задното стъкло го изключвам като спирам заради задължителните фарове; едновременно на къси и дълги да спра на място да бръмча няма как да ми се случи, понеже дълги в нас. място аз НЕ включвам; парното не го засилвам над ІІ степен защото си върши работата чудесно; при чакане повече от 5 сек дърпам ръчна и пускам спирачката, а мигача го давам като стана втора кола на колоната. Все съм си патил от това зареждане и гледам да не натоварвам системата. А и акумулаторът ми вече е много стар 11.2004-та :icon_hmm: . На мотоциклета имам проблем със зареждането вече за трети пореден път. CDI-то и въобще 1/3 от релетата и като цяло електрониката е с емблемата :mitsu-smiley: . Два акумулатора са ми прекъсвали отвътре, бушон 30А изгоря, стопи се една букса с трите фази от генератора (200V, 320W), но мицубиши елементите си работят.

Викам аз че е хубаво да има уреди за налягане на маслото, волтметър (или ампер метър)... било знак че колата е ликвидирана от каране щом има такъв "тунинг". Е, хубаво. Имали сме две "руски техники" и определено на тихи не зареждаха - амперметърът отиваше на минус, понякога и на -10. Подадеш ли малко газ - отива към + . Обаче отдавна не ги правят така. Има диодни блокове, електронни платки и елементи и механичните релета с намотка и пружина са останали в миналото (и са си за там де).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не е лошо да се проследи консумирания ток с едни токови клещи, защото може да се окаже че на празен ход не може да се осигури тази мощност която изисквате.

Ето една примерна графика на един алтернатор:

http://www.flashoffroad.com/electrical/alternator/image/alternatorOutputgraph.jpg

При обороти на двигателя 650, двете шайби са с предавателно число около 1:3, това означава 2000 оборота на алтернатора.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Навремето на Лансера имах проблем с диодния блок, който при студен двигател зареждаше идеално, а при загрял - с понижено напрежение.

И го хванах не по лампата, която показва, че не зарежда, а защото си бях монтирал едно соц.приспособление, което остана от вехтата Жигула, с размерите на кибрит и с три-четири светодиода. След смяната на диодите, симптомите изчезнаха.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Алтернатора не е атомна електроцентрала, да черпи практически неограничено количество електроенергия,то си има ресурс и няма как да поддържа 100А при положение ,че е проектиран за 90 А примерно......алтернатора ако е смятан за 90А , то практически дава 70А или там 80А,все пак има и загуби.....това едно, и друго.......най много консумация дава пускането на климатика,мисля да не би там да е проблема,тъй като я съединителя задържа,я лагера му и т.н........но определено когато работи само климатика, няма проблем,държи си 14В напрежение.......както и когато работят само реотаните за подгрев на задното стъкло или пък само отоплението на седалките........обаче пуснеш ли и трите едновременно,тогава алтернатора почва да се "дъне" и съответно пада напрежението.......а когато включиме и къси-дълги + перките наа радиатора за охлаждане, тогава напрежението е около 12В........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Тогава клуба се събираме пред Ратола или Балканстар с плакати:

 

http://gs106.rimg.info/5d96be824d047b5c97f85a0e30173ea8.png

 

Само трябва да определим дата на протеста. :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Сметнати не сметнати,12,5 V на около 2000-2300 оборота са си малко и това с нов акумулатор на няколко месеца и колата се кара всеки ден. Идва лято,климатика няма да се спира,кара се на фарове,ето половината консуматори вече ги изредих. Ще се сменят диоди май :icon_hmm:.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Прочетох темата и реших да проверя на моя галант.Купих мултицет,пуснах фарове,нагреватели и климатик.Само това,а можеше да пусна и фарове,стопове за мъгла,дълги,музика,чистачки.Само тези три неща го пратиха от 14.30 на 12.80 и с всяка секунда падаше с по 0.01.Не ми издържаха нервите и махнах мултицета.Въпроса е-сега какво правим???

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Прочетох темата и реших да проверя на моя галант.Купих мултицет,пуснах фарове,нагреватели и климатик.Само това,а можеше да пусна и фарове,стопове за мъгла,дълги,музика,чистачки.Само тези три неща го пратиха от 14.30 на 12.80 и с всяка секунда падаше с по 0.01.Не ми издържаха нервите и махнах мултицета.Въпроса е-сега какво правим???

 

Ето това:

Събираме пред Ратола или Балканстар с плакати:

 

http://gs106.rimg.info/5d96be824d047b5c97f85a0e30173ea8.png

 

 

Сега сериозно.

Оставил съм колата в Ратола днес и ще пиша по-късно какво е станало.

Там поне имат всички необходими уреди и ще кажат какво се случва.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ето това:

Събираме пред Ратола или Балканстар с плакати:

 

http://gs106.rimg.info/5d96be824d047b5c97f85a0e30173ea8.png

 

 

Сега сериозно.

Оставил съм колата в Ратола днес и ще пиша по-късно какво е станало.

Там поне имат всички необходими уреди и ще кажат какво се случва.

Пробвaх и нa бaщa ми Гaлaнтa-същaтa рaботa което ме нaклaня нa мисълтa,че може би фaбрично е тaкa,зaщото aкумулaторите сa ни добре никогa не сме ги сменявaли.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Само да попитам нещичко между двете клеми на акумулатора в този диапазон ли са замерените стойности 12.0-12.8V ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Само да попитам нещичко между двете клеми на акумулатора в този диапазон ли са замерените стойности 12.0-12.8V ?

 

Да ..

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Проверено е, специално на Галанта на Светльо .. то всичко е и разкачано и пак закачано при него без разлика преди след, не е това проблема ..

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

1Между акумулатор и алтернатор замерено ли е? И какво са стойностите?

2Алтернатора от терминал В към земя замерено ли е ? И стойности?

3На алтернатора от буксата жълтия кабел към земя? И стойности?

Ако на всички тези дава 13.1+ , според мен е регулатора.

Редактирано от D.Krustev
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не виждам никаква причина за притеснения, още по-малко пък проблем. Описваната ситуация изобщо не е нормална и няма как да се случи - едновременно да са включени климатика (той само охлажда) и нагревателите, както и всички останали уреди, а колата да е на празен ход... Така, както двигателя не може да развие пълната си мощност на ниски обороти, така и алтернатора не може да даде всичките 90 ампера, ако не е в подходящи обороти. Таблицата по-горе, показва каква мощност дава алтернатора при съответните обороти на ДВИГАТЕЛЯ, не на ротора да алтернатора. Това ме кара да мисля, че няма проблем, още повече, че и моя Галант се държи по същия начин.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Само си задайте въпроса на колко години сменяте акумулаторните батерии и дали "неизправното" зареждане е такова наистина :-) . Гледам и Миро кара с акумулатор за музея. На 8 години и половина е моя. Плюс това през последните месеци маршрута ми е 2-2,5 км. в посока и гася, след няколко часа се повтаря. За деня има минимум 4 студени старта, а оборотите рядко надхвърлят 1700-800. На теория акум. батерия не може да се зареди до пълен капацитет и това намалява живота й. Е, трудно ми е да повярвам, че един `килиматор` може да изкара 9-10 годиН, ако ще през времето докато не работи двигателя да стои с у-во Бош С6 на ф-ция поддръжка.

По принцип моята проверка на зареждането е следната: вечер на фарове (къси), парно ІІ степен и стерео на около 1/4 от силата спирам срещу вратата на гаража на тихи обороти, подавам плавно газ до 2000 оборота и щом светлината не жълтее и като цяло не се променя (!) значи проблем не търся.

Мисля че имам динамо от трактор 750 вата. Дали е по-мощно и ще стане ли :icon_clap: (не че ми трябва)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не виждам никаква причина за притеснения, още по-малко пък проблем. Описваната ситуация изобщо не е нормална и няма как да се случи - едновременно да са включени климатика (той само охлажда) и нагревателите, както и всички останали уреди, а колата да е на празен ход...

 

А зимата? Айде да не приказваме наизуст....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Като са запотени стъклата и пуснеш обдухването или ако просто цъкнеш 'Ауто', компресора се пуска независимо от околната температура, вярно е че не тръгва перката на втора скорост ако е студено навън... обаче в случая по-големия проблем според мен е, че веднъж паднало под 13 волта, напрежението НЕ СЕ възстановява повече, независимо дали спираме консуматори, докато не се загаси и пак запали мотора. Това никой не може да ме убеди че е нормално. И се чудя, има ли вероятност възбуждането да не се подава правилно - то от ECU-то ли се контролираше, че не ми се рови в схемите сега .. ?

 

Да не мерим правилно също е доста вероятно ...

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тая тема май е 'заразна'.... :D вече и по другите форуми я обсьждат.

 

http://www.opelclub.bg/index.php?showtopic=111561&pid=1115596&st=0entry1115596

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...