Премини към съдържание

Искам мнение


bobi -1

Препоръчано мнение

По принцип инженерите замислят многолостово окачване за да постигнат по-добри характеристики от това на Макферсон. Да сте виждали голяма лимузина с макферсон окачване? Аз не съм и не твърдя че няма де.

Сложното или още многолостовото окачване има различна геометрия и характеристики. Не се прави за да е не е просто и за да е скъпо, а да подобрява комфорта и стабилността на автомобил Х. "Въздушното" окачване също не е направено за да има нещо различно от съществуващото до даден момент или да се печели от части след това, а да се постигне оптималното съчетание между стабилност и комфорт. Това са две взаимноизключващи се характеристики. По-твърдите настройки подобряват стабилността, но влошават комфорта и обратно. При многолостовото (също по принцип) този компромис е намерен на по-ниско равнище на влошаване на комфорта.

 

Не, не съм мнение, че автомобилът ми е със съвременно окачване и никога не са ми минавали такива мисли. Но коментарите как това не е довело до нищо добро при ЕА0 ме навеждат на мисълта да си купя кола с Макферсон и да си рипам на воля по траповете и да не ми дреме. 200 лева да го създам отново все ще намеря...

 

По-конкретно: При Макферсъна вертикалното преместване на колелото предизвиква и промяна в наклона на колелото, което предизвиква неоптимален (на теория) контакт на гумата с пътя в много екстремен завой или голяма бабуна. Но при малък вертикален ход на окачването, съответно и промяната в наклона е малка и при използване на по-'дебели' гуми това се абсорбира от гумата. Има много лимузини с Макферсън, вкл. БМВ 5 и 7 серия...

 

При хидропневматичното окачване, основното предимство е - сгъстеният флуид е идеална "пружина" с прогресивно увеличаване на твърдостта при компресия, т.е. при малка компресия дава добро обсорбиране на неравности и комфорт, при голям ход се втвърдява и дава голяма стабилност. Това е статично състояние, но динамиката и тя е радикално по-добра, ако се компресира флуид и налягането се понижи със скок, няма има периодични колебания като при еластична пружина, а окачването просто приема новата си статична позиция и е в установен режим. Като и в двата случая комфортът и стабилността са по-добри от стоманената еластична пружина, т.е. сгъстеният флуид е по-мека "пружина" при малка компресия и по-твърда при голяма компресия, има квадратна зависимост между обема на сгъстения флуид и налягането му и няма осцилация при скок в натоварването. Автомобил в слалом с механични еластични елементи (коя да е схема на окачване...) се държи като махало в една или друга степен, за разлика от хидродинамично. Недостатък - кажи "Ситроен" и друго не казвай, но пък Мерцедес ги ползват масово в горния клас...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

%7Bstyle_images_url%7D/offtop.gif


По-конкретно: При Макферсъна вертикалното преместване на колелото предизвиква и промяна в наклона на колелото, което предизвиква неоптимален (на теория) контакт на гумата с пътя в много екстремен завой или голяма бабуна. Но при малък вертикален ход на окачването, съответно и промяната в наклона е малка и при използване на по-'дебели' гуми това се абсорбира от гумата. Има много лимузини с Макферсън, вкл. БМВ 5 и 7 серия...
...........

Знам, че е неуместно да питам в темата, но мисля, че ще е доста интересно за по-незнаещите (не знам колко такива има тук :D) да разберем:
Защо на БМВ, МБ и... Ауди? амортисьорите и целия им кожух не е перпендикулярно както при другите масови автомобили, а е под наклон? Има ли връзка с наклона на гумата в завой? А защо гумата е нужно да се накланя в завой, за по-лесен завой и по-голяма стабилност ли? Как се постига това и не усложнява ли ненужно окачването? Ако има кратък отговор (и все пак достатъчно изчерпателен), ще се радвам (с цел да не оспамим прекалено много темата :)).
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Прав си, но проблемите с пневматичното окачване са следствие на така проектиран възел. И при Мерцедес този тип окачване рядко издържа над 50-60 хил.км. Интересното е че всички товарни автомобили и ремаркета са с такова окачване, но са значително по-надежни - това в потвърждение на тезата ми, че проблема е умишлено заложен при проектирането на тези автомобили.

"Купи, хвърли, купи" - има такъв документален филм в Интернет, който се интересува по темата, може да си го намери и изгледа.

Редактирано от Mitsubishi
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

След 2003 г. Хонда се завърнаха изцяло на Макферсън:)

 

В момента карам чисто нов Сивик, който наистина отпред е с Макрферсон, но отзад .. изненада - мултилинк :icon_bye: Та, както ви каза DJ-a, причините за това или онова обикновено са предимно съобразяване с пазара, а не какво им се иска на инженерите, било то пили саке в работно време или не .. :icon_bye:

 

По повод спестените пари ако се вземе 2.0, продължавам да твърдя че това е силно преувеличено, както и че 2.5V6 бих избрал всеки път! Ако тръгна да смятам с тефтеря, то няма да си взема Галант първо на първо :icon_thumbup:, и второ, като цяло Галант не е кола за предимно градско, това че болшинстовото така си ги карате си е ваш проблем.

 

:icon_doh:

:icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

......абе кво умувате, хвърляйте се в едно Паджеро - универсална кола или по скоро МПС......... :D :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Прав си, но проблемите с пневматичното окачване са следствие на така проектиран възел. И при Мерцедес този тип окачване рядко издържа над 50-60 хил.км. Интересното е че всички товарни автомобили и ремаркета са с такова окачване, но са значително по-надежни - това в потвърждение на тезата ми, че проблема е умишлено заложен при проектирането на тези автомобили.

 

Да, концепцията е най-добрата, но вероятно е твърде скъпа за да е надеждна. Не вярвам умишлено да се прави проблем. Ето едно старо филмче, което показва предимствата на хидроокачването и недостатъците на пружинното:

 

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

%7Bstyle_images_url%7D/offtop.gif

Защо на БМВ, МБ и... Ауди? амортисьорите и целия им кожух не е перпендикулярно както при другите масови автомобили, а е под наклон? Има ли връзка с наклона на гумата в завой? А защо гумата е нужно да се накланя в завой, за по-лесен завой и по-голяма стабилност ли? Как се постига това и не усложнява ли ненужно окачването?

Наклонът на гумата на МВ според мен е направен, защото когато колата завива тя се накланя на външната страна на завоя. Окачването при тях е направено така, че да поддържа максимално контактно петно на външната на завоя гума плюс това, че държи колелото под непрекъснат натиск.

За амортисьора. Знам че положението му спрямо вертикалата е наречено кастор. Амортисьорите седят от прави до наклонени в горния си край назад. Напред никога не се монтира амортисьор, освен ако не е някоя самоделка. Кастор ъгълът е свързан с кембъра (страничния наклон при статично положение и в завой под напрежение). Каква е зависимостта не мога да кажа :rolleyes:

Многолостовото окачване действа като система от лостове и някъде четох за по-лесно свиване на пружината заради по-дългото рамо.

Ако имахме два еднакви галанта, като единият е с макферсон, а другият както си е, с еднакви пружини и амортисьори навсякъде, еднакви гуми с еднакво налягане и еднакви шофьори, щяхме да разберем кое предлага най-добро пътно поведение и има ли значение схемата на окачването за тръскането. Една писта с много бързи завои трябва....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

По повод спестените пари ако се вземе 2.0, продължавам да твърдя че това е силно преувеличено, както и че 2.5V6 бих избрал всеки път! Ако тръгна да смятам с тефтеря, то няма да си взема Галант първо на първо :icon_thumbup:, и второ, като цяло Галант не е кола за предимно градско, това че болшинстовото така си ги карате си е ваш проблем.

 

:icon_doh:

:icon_thumbup:

Подкрепям те с две ръце, ако трябва да се избира между 2.0 и 2.5 мотора. Обаче няма да си взема Галант да ми седи пред блока и да го карам само извънградско, а в града да карам Ярис примерно :icon_doh:. Галанта е кола за средно заможни хора според мен. Хора от така наречената на запад средна класа, която така или иначе в Бг се сформира от 22 години и още сме на кота нула :icon_crying:.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Като стана дума то и аз няма да си взема галант повече. Дори японска кола няма да си купя. Идва момент когато искаш нещо различно. Не ми е скучен автомобил галатния и все още ме кефи. Не съм вдигнал ръце от него. Даже в момента е много по-хубав и по-здрав отколкото преди 4 години. А това че бил остарял и не бил с модерно окачване, ни най-малко не ме вълнува. Ние да не сме станали по-млади или по-здрави, или да се е увеличил остатъка от живота ни?

Аз също го карам предимно градско. Не ми се налага да ходя извън града повече от веднъж седмично. С такси ли да се движа в града? Важното е, че мицубонито е в пълно бойно и готово да отиде докъдето пожелая. Само пари за бензин да има.

Ами за тези с Панчаревотата и другите 4х4, които ги карат само в града, какво да кажем? То и миниците по 1000 кубика че и с климатик не са за магистралата, ама се налага да ги прескачаме.

Каквото и да карате от тук нататък, помнете ми думата - ще ви омръзне.

 

К`во направи бе, bobi-1? Къде отиде тоз човек....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Като стана дума то и аз няма да си взема галант повече. Дори японска кола няма да си купя. Идва момент когато искаш нещо различно. Не ми е скучен автомобил галатния и все още ме кефи. Не съм вдигнал ръце от него. Даже в момента е много по-хубав и по-здрав отколкото преди 4 години. А това че бил остарял и не бил с модерно окачване, ни най-малко не ме вълнува. Ние да не сме станали по-млади или по-здрави, или да се е увеличил остатъка от живота ни?

Аз също го карам предимно градско. Не ми се налага да ходя извън града повече от веднъж седмично. С такси ли да се движа в града? Важното е, че мицубонито е в пълно бойно и готово да отиде докъдето пожелая. Само пари за бензин да има.

Ами за тези с Панчаревотата и другите 4х4, които ги карат само в града, какво да кажем? То и миниците по 1000 кубика че и с климатик не са за магистралата, ама се налага да ги прескачаме.

Каквото и да карате от тук нататък, помнете ми думата - ще ви омръзне.

 

К`во направи бе, bobi-1? Къде отиде тоз човек....

У vw форумо, предполагам :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Като стана дума то и аз няма да си взема галант повече. Дори японска кола няма да си купя. Идва момент когато искаш нещо различно. Не ми е скучен автомобил галатния и все още ме кефи. Не съм вдигнал ръце от него. Даже в момента е много по-хубав и по-здрав отколкото преди 4 години. А това че бил остарял и не бил с модерно окачване, ни най-малко не ме вълнува. Ние да не сме станали по-млади или по-здрави, или да се е увеличил остатъка от живота ни?

Аз също го карам предимно градско. Не ми се налага да ходя извън града повече от веднъж седмично. С такси ли да се движа в града? Важното е, че мицубонито е в пълно бойно и готово да отиде докъдето пожелая. Само пари за бензин да има.

Ами за тези с Панчаревотата и другите 4х4, които ги карат само в града, какво да кажем? То и миниците по 1000 кубика че и с климатик не са за магистралата, ама се налага да ги прескачаме.

Каквото и да карате от тук нататък, помнете ми думата - ще ви омръзне.

 

К`во направи бе, bobi-1? Къде отиде тоз човек....

 

Къде,то бива бива ама вие направо сте го застреляли момчето.Никой обаче не му каза цена за темпомат,ако има такъв деhttp://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/yes3.gif

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Поемам вината за развоя на темата! То беше ясно още при въпроса колко харчи. Е няма как да му кажем 5 или 6. Всичко нагоре е колосален разход на гориво за болшинството хора.

От друга страна мисля, че bobi-1 е прелъган в друг форум. Някакъв модел е представен като много икономичен и абсолютно безпроблемен и всичко е прекрасно. Да, ама не. Желая му успех и най-вече късмет каквото и да си избере.

Галанта си заслужава парите отвсякъде. Едва ли има някой да не е разбрал, че перфектни неща (в случая коли) няма и няма и никога не е имало. Пресяваш + и -, гледаш, тестваш, избираш и плащаш :icon_bye: И нова да е, пак се бъркаш дълбоко, така че ...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Никой обаче не му каза цена за темпомат,ако има такъв деhttp://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/yes3.gif

Що?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Нали уж нямало 2.0 с темпомат или поне не са много, а си е доста добра екстра. Който цели икономии едва ли ще си го сложи на сърцето тоя cruise control.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Може да си го присади (има теми), има дросел за cruise control за 2.0л мотор (който всъщност е разликата от 2.5)... може и да са рядкост, но ги има и стават даже и от десен волан.. така че избора се увеличава :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:icon_clap:

То не бяха макферсони, многораменни окачвания, то не бяха наклони на гумата при MB... Само мнения за маслата не разбрах защо нямаше!? :D

А колегата, задал въпроси, отдавна е избрал Половера за зимата...

:drive:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:icon_clap:

То не бяха макферсони, многораменни окачвания, то не бяха наклони на гумата при MB... Само мнения за маслата не разбрах защо нямаше!? :D

А колегата, задал въпроси, отдавна е избрал Половера за зимата...

:drive:

То не бяха и 4-5 г. по 1000 лв. годишно :D ти да видиш, аз от моя галант съм спестил 2 бона за 2 години ..:)

То не бяха и препратки към темата кой колко дал за Галанта си ..:icon_doh: Че той Роската ако е писал в онази тема колко е дал за неговия, човека може и SEL класа да си е взел, за по евтина поддръжка ..:D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

То не бяха и 4-5 г. по 1000 лв. годишно :D ти да видиш, аз от моя галант съм спестил 2 бона за 2 години ..:)

То не бяха и препратки към темата кой колко дал за Галанта си ..:icon_doh: Че той Роската ако е писал в онази тема колко е дал за неговия, човека може и SEL класа да си е взел, за по евтина поддръжка ..:D

Хохо, шегата настрана, ама понеже от месец не съм карал галант, па дори само за събота и неделя (карам само печлето), та почнаха да ми остават пари да си купя кафенце и баница:icon_thumbup:

Оня ден мой познат ходи при един голям спец на БМВ-тата, чете им и майчиното мляко и ги знае на колко километра са. Спецът също приятелче. Баварецът е 2004 петица, трилитровият мотор. Като нов изглежда, като нов върви - стегнат, бърз, супер кола. Закара го ей така профилактично, на 176 000 км. :icon_clap: отиде. И майстора чете, гледа и вика "браво, добра ти е колата". И собственикът доволен, ухилен до ушите. Замина си щастлив колко яка покупка е направил преди 3 месеца.... Спецът ми показа истинския пробег - 647 000 км. Падна ми ченето.:icon_doh: Вика: "Абе, дай да не му разваляме настроението".

Искам да кажа няколко работи.

1. Почти всички нововнесени таралясници са си изживяли живота, преди да ги купим за "нови".

2. Някои коли на 300 000 км. все още се държат много добре, дали това са галанти оставям на вас да прецените.

3. По-добре таралясник с неустановен произход с относимо по-евтина поддръжка, отколкото таралясник с неустановен произход със скъпа поддръжка.

 

ПП. SEL-овете са много снобария, бре Марине.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

1000 лв. годишно са си съвсем по темата, струва ми се. Есетата за наклон на гумата и видовете окачване са си интересно и развлекателно четиво също, при престой в тоалетната с телефона, примерно... :bookk:

Аз лично по груба сметка минимум 3К съм инвестирал по колата точно за една година, но много неща останаха за след зимата де... Както и да е, вече стана ясно, че това е доста относително. Ама не е ли по-добре да се запознае човек с по-вероятната крайност, пък ако ще и с цената на това, да спаси един Галант от скоростна разруха?!

:drinks:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

%7Bstyle_images_url%7D/offtop.gif


1000 лв. годишно са си съвсем по темата, струва ми се. Есетата за наклон на гумата и видовете окачване са си интересно и развлекателно четиво също, при престой в тоалетната с телефона, примерно... :bookk:
........

Да, ама моите постове, породили есетата, са точно два, и са отбелязано със знака за офф-топик. Два неуместни поста (но написани от млад колега, жаден за техническо познание) мисля е допустимо в четири-страничното (поредно) издание на вечната сага "Е ли е Галант кола за милионери" :D
А и мисля, след като виждаме накъде отива темата, подобни отклонения само вкарват глътка свеж въздух в дълбоката дилема на колегата Боби :)... А колегата Боби сега сигурно вече пие кафе... :)
ПП: Но аз се радвам, че има толкова много колеги, готови да изрязят мнение и да изкажат опит или впечатления от моделната гама (и без значение дали това мнение е понякога сухарско, технически изчерпателно или не, или на моменти колоритно - само да е съобразено с правилника). И това е хубаво, нищо, че темите стават книги... Иначе форумът щеше да заприлича на едни други БГ форуми, посветени на японски автомобили, където никъде няма тема, по-дълга от 5 поста, потребителите са 10-20, а ако някой се обърка да пита нещо, няма да получи два отговора в рамките на един месец.
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Инвестиция е всяко вложение на пари с цел изкарване на повече пари. Похарчените пари по колата са инвестиция само когато тази кола ти изкарва пари - било като такси, под наем, на изложение, където посетителите си купуват билети и ти плащат задето колата ти е там да красее.

Всичко останало са пари, които няма да се видят обратно, но се налага да се дават. Това е положението.

 

Впечатлен съм от трибуквения екземпляр, но не и изненадан. Ако беше галантец, щях доста да се оДзверя.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Що?

 

Не е ли пак 1000 та ;) моя галант го взех във окаяно състояние.Около 4-5К за две години съм инвестирал поне.След зимата още 1К ще има,като гледам.

Редактирано от Fosil
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не е ли пак 1000 та ;)

Тихо! :icon_shh: Надявам се скоро да не ми се налага!

 

моя галант го взех във окаяно състояние.Около 4-5К за две години съм инвестирал поне.След зимата още 1К ще има,като гледам.

Аз уж го взех в идеално състояние. 4К съм го плащал, демек същата работа ... :greedy:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ще говоря от личен опит и впечатление от моя старец - 99-ти набор 2.5 V6 автоматик tiptronic.

 

Понеже колегите нашироко са разискали еввнтуалните проблеми с повдигачите и ръждата, ще спомена автоматичната антена, която аз лично вече я смених със ръчна(китайско менте е 100 лева, а новата ми е 5...). Често срещан проблем (идея си нямам защо се получава така) е тракшън контрола и ел. регулирането на фаровете да не работят. Проблема се отстранява елементарно като се разменят две кабелчета на задната страна на панела на който седят копчетата за тракшъна и фаровете. Интересен факт е че търговеца от който купих колата ми каза, че това е поредния галант със разменени кабели. Трябва да се внимава много с боята. Като взех мойта светло синя красавица беше безупречна. След първата автомивка се почвиха десетки точки от камъчета на предния капак... Приятели ме светнаха, че търговците използват женски молив за очи и отгоре безцветен лак за нокти - така се скриват дефектите за преди продажбата... Иначе като цяло колата ще те изкара от джобовете, но за мен лично си заслужава. Като започнем, че няма друга подобна грозотия, което е само и единствено ПЛЮС :), комфортна и стабилна на пътя, звукът на V6-ка при 4к+ оборота е страхотия! Паркира се на ебати местата, благодарение на скосената предница. Вози комфортно 5 човека. Голям багажник. 180 км/ч с 4 човека на борда не се усещат. За първи път, когато запалих колата и видях как се пали таблото на фейслифтовия модел се влюбих. Тръпки ме побиват, че Японеца е имал такова табло и такава кола като цяло в момент в който баща ми тамън ставаше горд собственик на Голф 2, което си беше кола... Няма спор, че колата си заслужава след като в крайна сметка е кола на 2000-та година в Япония. Скъпа е, но кефа цена няма!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Признавам те за фен на модела. Като спомена боята се сетих какво стана като си идвах насам с моята грозотия. Бяха ми казали за едни половинчасови светофари в Карпапите (Румъния), обаче насипите с камъни ми бяха спестени. Напълних до капачката, взех си винетка за там и взех да напарам на газта. Вечерта изведнъж пътят свърши. Караше се по едни камъни и аз на втора едвам-едвам. 17 джанти ... как да карам през т`ва... По едно време почнаха да ме настигат "джипове" и да изпреварват мятайки камъни. Клоп, клоп... отстрани и отпред по колата :icon_doh: . По едно време някакви тирове почнаха да премигват с фарове и да мятат камъни по току-що купената кола за 4500 евро. Викам си край, подавам газ и да става каквото ще. Тук ми я боядисаха и сега няма следи от камъчета и т.н.

Лично аз с паркирането имам проблем както напред, така и назад. Тази предница ми идва ниска за над 50% паркоместата с бордюри. Масово гъ*а й стърчи на метър след други коли на паркингите като: фокус, голф, браво, ярис, сивик... Един път се бях изравнил с чисто ново А8,което е 10 кв. метра кола. Беше на милиметър над бордюра, но все пак предницата му минаваше ... май, не съм сигурен.

В София пред един МОЛ паркирах първо напред... и тя стърчи и пречи на колите да минават. Викам ще я спра назад и връщам, връщам... приятел ми вика давай-давай и по едно време ауспуха каза КЛОП. Та въобще не ми е лесно да преценявам ще мине ли и колко разстояние има. Преди боядисването сигурно 5 пъти я остъргах, включително при слизане от автомивка, включване в главен път от стръмен баир надолу :icon_doh: ... по земен път ми се наложи да мина и изгорих 2-3 литра гориво докато намеря изход към асфалта. А другите си минават спокойно. При буци сняг и лед на пътя ме е страх да мина през тях заради снегориновия дизайн на предната броня. Аз откъде да знам колко е твърда и здрава буцата?! Като Марк Жирардели съм станал, а с другата директно ги блъскам и к`вот стане.

Като цяло ме кефи факта, че откъм грозотия предницата наподобява по-нови автомобили като А6 4F и някои по-нови модели дори. Конкретно с броните на sport-а сравнявам и намирам прилики с тях.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...