Премини към съдържание

Опрях до задни амортисьори


Boiajo

Препоръчано мнение

Здравейте колеги,

 

Карам Митсубиши Галант 97г. 2,0/136 комби, изпуснаха ми задните амортесьори и реших да ги сменя, но греда. Мойте се оказаха с нивомат и ги няма или ако ги намеря ми дават цена 1000лв. бройката :icon_crying: .

 

Та питането ми е дали има алтернатива с други модели амортисьори? Благодаря предварително.

Редактирано от Hristo
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 60
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Здравейте колеги,

 

Карам Митсубиши Галант 97г. 2,0/136 комби, изпуснаха ми задните амортесьори и реших да ги сменя, но греда. Мойте се оказаха с нивомат и ги няма или ако ги намеря ми дават цена 1000лв. бройката :icon_crying: .

 

Та питането ми е дали има алтернатива с други модели амортесьори? Благодаря предварително.

Алтернативата е пружини и амортисьори от комби без нивомат .
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Алтернативата е пружини и амортисьори от комби без нивомат .

 

Не знам що никой не ползва търсачката ...

 

Това което е казал Марио е решението, за изпълнението ти трябват:

 

1. 2 пружини KYB (Каяба) RC5864 от Косер за по около 75лв на парче .. дано само да имат, че още Юли

имаха останали само във Варна някакви бройки, голяма драма беше докато ми ги докарат.

2. Два амортисьора за седан, по избор, аз сложих Монро Рефлекс (E1213) от Тех-Ко, 93лв/бр е клиентската (в момената като гледам имат само 2 налични...)

3. Трябват ти и неща около закачането на амортисьора към купето, а именно, маншоните (прашници) заедно с чашката и тампончето плюс двете половини на шок тампона горе на амортисьора.

 

1 и 3 са си интересно преживяване да се набавят .. обърни се към Марио за съвет и препоръки за №3.

 

Недей слага пружини за седан, понеже ще клекнеш и няма да носи товар, разликата е огромна между двата варианта, макар че и седанови пружини ще успееш да сложиш... но няма да ти хареса.

 

За номер 3 оригиналните номера са:

MB864787 прахоуловител (маншон)

MB242352 тампон

MB338614 чашка

MR235628 шок тампон долна част,

MR235627 шок тампон горна част.

(ако решиш да си ги поръчваш, излизат около 100 и малко лв общо по спомен от Люцкан във Варна).

 

P.S> Може да имаш проблеми при развиването на болта долу на амортисьора, по възможност си набави поне един да ти се намира резерва. Оригиналния му номер е MB515260, a като размер е 12X28 .

 

Успех.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

2. Два амортисьора за седан, по избор, аз сложих Монро Рефлекс (E1213) от Тех-Ко, 93лв/бр е клиентската (в момената като гледам имат само 2 налични...)

 

 

1 и 3 са си интересно преживяване да се набавят .. обърни се към Марио за съвет и препоръки за №3.

 

 

А точка 2 защо я прескачаш ?

При мен има с 2 броя повече в момента :D и цената е съвсем друга .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Любо откъде да знае, че ти имаш и то на промоция :icon_clap: ?

Да очаквам ли другата седмица моите :icon_blush: ?

Ааа, Марине, хубав човек си, да знаеш!

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не беше една шитня напоследък при мен :icon_censored: Задни амортисьори - """ТОКИКО""" (120лв. на парче), на 3000км. купени от Авточасти Варна, единия си взел маслената баня. Не съм я товарил колата по какъвто и да било начин, едвам да е имало 2 пъти от както са сменени да съм качвал 4ма души с мен в колата. На всичкото отгоре били и без гаранция - само едно извинение на среща! :mad:

 

Почна да занася пак колата тук от няколко дни, викам няма как да е от амортисьорите - чистак нови са, помислих си че е от сглобките на окачването нещо - тампони, не знам си какво, даже не бях гледал самите амортисьори, като обърнах внимание - честитка! Мисля да ги сменям с такива като предните които сложих - газови на BOGE.

 

Някой ако има препоръки за друга марка (без МОНРО) и за по-надеждни източници за купуване ...?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не беше една шитня напоследък при мен :icon_censored: Задни амортисьори - """ТОКИКО""" (120лв. на парче), на 3000км. купени от Авточасти Варна, единия си взел маслената баня. Не съм я товарил колата по какъвто и да било начин, едвам да е имало 2 пъти от както са сменени да съм качвал 4ма души с мен в колата. На всичкото отгоре били и без гаранция - само едно извинение на среща! :mad:Почна да занася пак колата тук от няколко дни, викам няма как да е от амортисьорите - чистак нови са, помислих си че е от сглобките на окачването нещо - тампони, не знам си какво, даже не бях гледал самите амортисьори, като обърнах внимание - честитка! Мисля да ги сменям с такива като предните които сложих - газови на BOGE. Някой ако има препоръки за друга марка (без МОНРО) и за по-надеждни източници за купуване ...?

 

Колега. И на мен ми предстои подмяна на задни амортис. тези дни.

Проверих в Евро07 на ул."Мария Луйза"-Каяби 87лв бройката. Мисля на такива да скачам.

А, аз да те питам в Бургас къде се сменяш ангренажите?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички за отговорите. Мисля , че намерих решение на проблема:

Замена системы NIVOMAT на обычные амортизаторы и пружины на Galant EA2W

Аватар пользователя aquades

Оставлен aquades пн, 03/21/2011 - 23:57

 

Есть ли система NIVOMAT (НИВОМАТ) на Вашем автомобиле или нет, можно узнать двумя способами:

1 — по цене рекомендуемых производителем задних амортизаторов для вашего автомобиля;

2 — взглянув на установленные в данный момент задние амортизаторы, обратив внимание на их ширину. И по результатам расследования либо облегченно выдохнуть, либо же вернуться сюда и ещё раз внимательно прочитать эту заметку.

Задача:

 

Когда пришло моё время заменить задние стойки, я не без удивления обнаружил, что цена одной стойки для моего универсального Galant'a EA2W около 500$. Мне удалось выяснить, что моя машина оснащена системой NIVOMAT со всеми вытекающими последствиями. Немного отойдя от такой «радости» я начал поиски информации, как можно без ущерба для своего Галанта выйти из интересного положения. В итоге было найдено очень даже экономичное (почти в 3 раза!) решение, которое описано ниже.

Решение:

 

Суть решения такова: я меняю полностью элементы системы NIVOMAT своего Galant'a 98 г. в. на амортизаторы и пружины для Galant'a 2001 г. в.

У меня в распоряжении был вин-код моего универсала (далее вин-98) и аналогичного универсала 2001 г. в. (далее вин-01). Я открыл каталог с двумя винами и просто сравнил номера позиций для выявления тех, которые нужно будет купить впоследствии.

 

На рисунке ниже из каталога japancats отмечены цветом позиции, на которые стоит обратить внимание и с которыми мы будем работать дальше.

 

http://mitsufans.net/sites/default/files/images/stoyka.png

 

Красным цветом отмечены позиции, которые имеют разные номера и были заменены по вин-01 в обязательном порядке.

 

Синим цветом выделена гайка, которая была заказана по вин-01, но не подошла к заменяющему амортизатору по шагу резьбы и в итоге была взята из комплекта амортизатора. Этот факт говорит о том, что в каталоге japancats закралась ошибка, и который советует не ту гайку. Поэтому проверяйте наличие этой гайки в момент покупки амортизатора.

 

Оранжевым цветом выделена шайба, которая была заказа по вин-01, но то, что приехало отличалось и от того, что было установлено на тот момент в машине и от того, что изображено на рисунке. Пришла широкая массивная шайба, внешне напоминающая большой блин с отверстием, при том, что и на рисунке, и на машине стоит шайба полусферической формы. Не знаю, очередная ли это ошибка каталога или нет, но я решил оставить родные шайбы, а пришедшие отложить на полку рядом с не подошедшими гайками на шток амортизатора.

 

Ниже приведена таблица отличий номеров деталей по разным вин-кодам.

http://i48.tinypic.com/dz9de9.jpg

 

В итоге были куплены амортизаторы BOGE 27-F88-A (можно, как вариант Kayaba 341213), пружины Suplex 20 130 (мне попались по смешной цене, но со всеми атрибутами качественного изделия) и вся остальная резиновая мелочевка в оригинальном исполнении. Всё встало замечтательно, проблем в эксплуатации пока выявлено не было.

 

Итого бюджет замены с работой на момент публикации статьи: 370$

 

Экономия составила: более 830$

Вывод:

 

Как видите, попробовать этот вариант, в прямом смысле, очень даже стоит :)

И ещё маленький совет: поскольку вырисовывается такая вот аппетитная разница, то очень постарайтесь не экономить на заменяющих амортизаторах, пружинах и всякой мелочовке, если хотите получить правильный результат. Да и не забудьте, когда следующий раз будете менять что-либо по стойкам, что номерки у вас теперь новые.

 

Успехов!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

%7Bstyle_images_url%7D/offtop.gif
Понякога наистина се чудя за какво си правя труда да отговарям, като явно никой не чете .. :good:
Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, преди няколко дни ми сложиха новите задни амортисьори - BOGE газови (гар. 2 години). Откакто са ги сменили обаче отзад в дясно при бавно преминаване по неравности се чува един такъв звук подобен на помпване с ръчна/крачна помпа? Да не би пак faulty амортисьор да е това :icon_hmm: ? Някакви идеи...?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, преди няколко дни ми сложиха новите задни амортисьори - BOGE газови (гар. 2 години). Откакто са ги сменили обаче отзад в дясно при бавно преминаване по неравности се чува един такъв звук подобен на помпване с ръчна/крачна помпа? Да не би пак faulty амортисьор да е това :icon_hmm: ? Някакви идеи...?

Така се получава, когато , преди да ти сложат амортисьора на пружината не са го раздвижили няколко пъти да се натисне до долу и след това да се остави той сам да си се издигне до горе.........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, преди няколко дни ми сложиха новите задни амортисьори - BOGE газови (гар. 2 години). Откакто са ги сменили обаче отзад в дясно при бавно преминаване по неравности се чува един такъв звук подобен на помпване с ръчна/крачна помпа? Да не би пак faulty амортисьор да е това :icon_hmm: ? Някакви идеи...?

Газовите така си цъцкат.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Така се получава, когато , преди да ти сложат амортисьора на пружината не са го раздвижили няколко пъти да се натисне до долу и след това да се остави той сам да си се издигне до горе.........

 

DJ, това някакво кофти отражение на работата на амортисьора може ли да има или само "симфонията" ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

DJ, това някакво кофти отражение на работата на амортисьора може ли да има или само "симфонията" ?

Ако имаш късмет ще е само до симфония, ако ли не, до 1 година ще изпуснат.....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, преди няколко дни ми сложиха новите задни амортисьори - BOGE газови (гар. 2 години). Откакто са ги сменили обаче отзад в дясно при бавно преминаване по неравности се чува един такъв звук подобен на помпване с ръчна/крачна помпа? Да не би пак faulty амортисьор да е това :icon_hmm: ? Някакви идеи...?

 

Щом имат гаранция, отивай още сега и да ти го сменят проблемния, няма логика единият да издава шум, а другият да мълчи :)

А раздвижиха ли ги преди да ги сложат или нямаш представа?

Дано си сменил прахозащитните маншони иначе май не се признава гаранцията :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

Колега. И на мен ми предстои подмяна на задни амортис. тези дни.

Проверих в Евро07 на ул."Мария Луйза"-Каяби 87лв бройката. Мисля на такива да скачам.

А, аз да те питам в Бургас къде се сменяш ангренажите?

 

 

 

 

Това са маслени Kayaba!!! Газовите са по 120 лв/брой (предни) и 130 лв/брой (задни). http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/mitsu-smiley.gif

Редактирано от sandimen
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това са маслени Kayaba!!! Газовите са по 120 лв/брой (предни) и 130 лв/брой (задни). http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/mitsu-smiley.gif

По-интересно от коя година са тези маслени Каяба, които предлагат в Еврото, зашото ако не се лъжа Каяба прави вече само газови.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

По-интересно от коя година са тези маслени Каяба, които предлагат в Еврото, зашото ако не се лъжа Каяба прави вече само газови.

.........много стари,подмятвайки се по складовете във света........ :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да не пускам нова тема, имам бърз въпрос - как ще се отрази на СТОК амортисьор къса пружина? Скъсява ли му живота или не? Попаднах само на нееднозначни мнения.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да не пускам нова тема, имам бърз въпрос - как ще се отрази на СТОК амортисьор къса пружина? Скъсява ли му живота или не? Попаднах само на нееднозначни мнения.

До 3 см. няма драма, с 4 и повече пак даяни, но си отива малко по-бързо.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А сега де! Помощ за намирането на такава пружина? (Задължително нови, предни и задни)

http://www.camskill.co.uk/m22b0s1405p6895/TEIN_S_TECH_and_HIGH_TECH_LOWERING_SPRING_KITS_-_S_Tech_Lowering_Springs_-_Legnum_VR4_EC5W_Legnum_EC5W_VR4_2_5_Twin_Turbo_

Да, стават за конвенционален еа галант.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...