Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Зимни гуми


Препоръчано мнение

Другото което пропускат доста хора е, че Нокиан не правят само един модел зимна гума ..;)

Имат такива за -15, имат за много сняг, за лед, за киша и т.н.... важното е да подбереш правилния модел за твоите пътни и климатични условия .

Абсолютно е така!

Не виждам да се споменава марката Nordman-това е марка на Nokian.Гумите им изглеждат читави.Гледал съм им модела WR.Много хубава асиметрична шарка много подходяща според мен за нашите условия-вода,киша,мокър сняг. Цената за 15" е 80-90 лв в зависимост от отстъпките.Отварям скоба,че не съм сложил такива(още съм с летните),но покрай мен има хора,които имат впечатления от тях и са доволни.При възможност и аз бих се доверил на тази марка.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 253
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Публикувани изображения

Абсолютно е така!

Не виждам да се споменава марката Nordman-това е марка на Nokian.Гумите им изглеждат читави.Гледал съм им модела WR.Много хубава асиметрична шарка много подходяща според мен за нашите условия-вода,киша,мокър сняг. Цената за 15" е 80-90 лв в зависимост от отстъпките.Отварям скоба,че не съм сложил такива(още съм с летните),но покрай мен има хора,които имат впечатления от тях и са доволни.При възможност и аз бих се доверил на тази марка.

 

Технически погледнато всеки от бюджетните брандове гуми са "марка на някоя от големите фирми". Според мен разлика между различните зимни гуми практически няма, особено за преимуществено градско шофиране или при пробег 10 - 15000 км на година, респ. една трета от това за зимата. Тоест дали ще е мишлен или ласа, няма съществено значение. Ако човек кара всяка седмица високопланинско със завои и навива по 30 000 км., тогава изборът може и да се окаже по-важен. Освен това по-меките и гъвкави блокчета на протектора не означават на всяка цена по-добро зимно поведение, още повече, че едно е на мокър и кишав път, съвсем друго на сняг. А, като казах сняг, сигурно общо 18 дни в годината ще има сняг на пътя.

Редактирано от SLX
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тоест дали ще е мишлен или ласа, няма съществено значение.

.......тук си в голяма грешка.......както в поведението на една и съща кола с различни гуми, така и в издръжливостта на гумата - било то като пробег, било то в здравина......има гуми, куча марка, които в началото дават много добри показатели, но след определен пробег ( около 10к км. ) или в други условия ( околни ) стават кошмар за шофьора.....именно тук реномираните марки определено изпъкват напред и доказват защо сме дали 2 пъти повече пари...... :yes3:

Редактирано от DJ Tymbi
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За китайците може и да е така. Но за дебика, ласа, барум и тоя тип бюджетари съвсем не. Отделно какво като на 70 000 км. Мишлен алпин още има повече от половината грайфер :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Обух Галанта с Dunlop 4D 225/45/R17 :) Впечатленията по-нататък.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За китайците може и да е така. Но за дебика, ласа, барум и тоя тип бюджетари съвсем не. Отделно какво като на 70 000 км. Мишлен алпин още има повече от половината грайфер :)

......точно защото съм карал ( а и имам достатъчно голямо наблюдение)с Дебица и Барум, и за това споделям.....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Роска, за ДЕБИКА не ти позволявам да казваш НИТО ЕДНА ДОБРА ДУМА :), зимната им гума е най-лошото нещо което се е случвало в зимните гуми хахах :). Това го караш 10г. и грайфера е като нов, аз по-дървена гума от тази не съм виждал и срещал :))).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Роска, за ДЕБИКА не ти позволявам да казваш НИТО ЕДНА ДОБРА ДУМА :),

Аз пък ще му забраня да хвали Барума ..:D

По негови думи, че били много добри, карах и аз една зима такива .:) Ми те на мокро като дам малко повече газ на дизела и започва да стои на едно место вместо да набира ..:D

Веднъж до Ябланица, при включване в главен път, за малко да ме отнесе един ТИР .. Давам аз газ за да ускоря по бързо и да не го принуждавам да намалява човека, че беше близо, ама валеше дъжд и колата вместо да дръпне взе да спира ..:lol:

Ама той Роската си е такъв, от възпитание за мъртъвци и за мъртво родени продукти на някоя фирма говори или нищо, или само хубави неща ..:tooth:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Обух Галанта с Dunlop 4D 225/45/R17 :) Впечатленията по-нататък.

Доволен ще останеш. Я кажи как са по отношение на шума в движение?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Доволен ще останеш. Я кажи как са по отношение на шума в движение?

 

По отношение на поведение в снежна обстановка, трудно ще остане доволен с този размер...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Казвам го понеже съм виждал е-класа, бмв и ауди (куатро) с такива. Само че бяха по-широки и по-високи. Караха ги "настрани", ускоряваха и завиваха бързо, нещо което аз с опела не можех да постигна тъй като изпадах в грандиозно недозавиване с моите бриджстоун 165/70 14* . На аудито (а4 В6) бяха 225/50 17, ама беше куатро... От миналата година съм ги харесал, но на 15 цола.

ПРи мен 225/45 17 ще ми направят проблем. Джантите борбет са с ЕТ35 и ще закачат веждите. То и сега с 215 има някакъв риск. Мисля че фабрично са с ЕТ45 на галантите, но определено осанката му с изнесените по-навън гуми е по-приятна за гледане и може би придава по-голяма устойчивост и по-малко накланяне в скоростен завой. Та и аз съм мераклия да си купя 4 от този модел гуми. Моделът уинтер респонс 2 и повече за сняг, а този е по-балансиран откъм всички видове възможности за състояние на пътната настилка. Колко ще карам на сняг ... 5-6 дни. Хайде да са 10. Респонс 2 имат в средата обърнати назад ламели, с които при буксуване загребват сняг в средната част на гумата, където са съсредоточени зъбчетата и които се забиват в снега. Сцеплението сняг в сняг е по-голямо от каучук в сняг. При 4Д ламелите са по-различни и като цяло този дизайн ми харесва повече в моите условия. Ако живеех в планина, щях да съм с респонс 2 и може би автомобил 4х4. Другата седмица ще взимам и аз.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

По отношение на поведение в снежна обстановка, трудно ще остане доволен с този размер...

 

Прав си, но не съм търсил този ефект ;) Както всички знаем, през последните години има много малко дни, в които се кара на сняг. Галанта ми е нисък, което го прави още по-непроходим в истински зимни условия. Разбира се, когато имам възможност да изпробвам гумите на сняг, ще споделя как се държат.

 

В интерес на истината, търсих размер 205/50, но вариантите, които ми предложиха бяха само Vredestein Xtreme 205/50 или почти всички останали марки/модели с размер 225/45.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Доволен ще останеш. Я кажи как са по отношение на шума в движение?

 

Вчера изминах около 600 км и вече имам първите си впечатления.

 

В началото, първите километри след монтирането, усещането е за по-тиха гума, дори и от летните ми, които са Goodyear Eagle F1 Assym 2 и са супер тихи. Возията се подобри, спрямо летните при тези ниски температури и предимно при преминаване през много дребни неравности - гънки и цепки по асфалта. Усеща се сцеплението с пътната настилка :icon_thumbup:

 

След привеждането им в нормален режим на употреба (изминаване на 100-200 км) започнах да ги чувам, една идея по-изразено от летните и най-вече при ускорение, спиране и странично натоварване. Аз асоциирам звука с "зацепването" на ламелите към пътната настилка. Ако просто си cruise-иш лежерно, не се чуват. На пример, при 130-150 км/ч (на магистрала) не се чуват при гладък асвалт, само при преминаване през онзи с едрите камъчета, но е в нормални граници. През повечето време чувам само вятър през страничните стъкла, вратите и под купето :( Трябва си обезшумяване и това е!

 

Сравнено с Yokohama W.drive 195/60/R15, Dunlop 4D 225/45/R17 не издават никакъв шум :icon_thumbup: Откъм стабилност, също има съществена разлика между тези два варианта (може би не е удачно да ги сравнявам, заради разликата в размера, но фактите са си факти). Дано да се задържат така за по-дълго време, че още са пресни, пресни...

 

Като цяло откъм шум, нямам усещането, че се движа със зимни гуми! Откъм grip обаче се усеща, че са проектирани точно за това време :icon_rock: Имах възможност да ги тествам на сух, мокър, с течаща вода, полу-заледен участък, на магистрала, на междуградски планински път, градско и... Супер доволен съм към момента!

Редактирано от manol
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здровейте отново, предлгат ми гуми goodyear ultra grip 9 за около 106 лв бр. Нов модел били, та незнам дали да ги грабвам 175/65/14 за спейс стара са.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Би трябвало да ги има по-евтино някъде. Толкова са на размер 195/65 15`. Би трябвало да са качествени с добри характеристики. Поне няма риск от стар ДОТ, тъй като са модел 2014.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Би трябвало да ги има по-евтино някъде. Толкова са на размер 195/65 15`. Би трябвало да са качествени с добри характеристики. Поне няма риск от стар ДОТ, тъй като са модел 2014.

 

Аз за това че са нов модел съм се спрял на тях. Интересното е че в пловдив от големите фирми тоз модел го намерих на едно място. На всякъде ми предлагат предният модел UG8 . Цените са с около 10 лв надолу. Та ако някой ме светне къде да ги намеря по евтино в Филибето - там съм :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз за това че са нов модел съм се спрял на тях. Интересното е че в пловдив от големите фирми тоз модел го намерих на едно място. На всякъде ми предлагат предният модел UG8 . Цените са с около 10 лв надолу. Та ако някой ме светне къде да ги намеря по евтино в Филибето - там съм :)

 

http://promogumi.bg/Tyres/#YXBwbGljYXRpb25fdHlwZT0xJTJDMiUyQzMmc2Vhc29uX3R5cGUlNUIxJTVEPW9uJm1pbl9wcmljZT01MSZtYXhfcHJpY2U9MjU3OSZ2b3RlX3ZhbHVlPTAmdGlyZV93aWR0aD0xNzUmdGlyZV9oZWlnaHQ9NjUmdGlyZV9pbmM9MTQmdGlyZV9sb2FkPSZ0aXJlX3NwZWVkPSZ0aXJlX2JyYW5kJTVCR29vZHllYXIlNUQ9b24mdGlyZV9wcm9maWxlPSZwcmV2aWV3X3R5cGU9MiZpdGVtc19wZXJfcGFnZT0xNSZfPTE0MTUwMzQ4NzQ2NTM=

 

Разликата не е голяма, но са по-евтини. Поръчвал съм от този сайт и имаха безплатна доставка (сега не знам дали още важи). Поздрави

Редактирано от xcm
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

...След привеждането им в нормален режим на употреба (изминаване на 100-200 км) започнах да ги чувам, една идея по-изразено от летните и най-вече при ускорение, спиране и странично натоварване. Аз асоциирам звука с "зацепването" на ламелите към пътната настилка. Ако просто си cruise-иш лежерно, не се чуват. На пример, при 130-150 км/ч (на магистрала) не се чуват при гладък асвалт, само при преминаване през онзи с едрите камъчета, но е в нормални граници. През повечето време чувам само вятър през страничните стъкла, вратите и под купето :( Трябва си обезшумяване и това е!

Не е за тук, но да кажа за шумовете. Поръчах с изследователска цел една мембрана с дебелина 3 мм, с фолио от горния край и самозалепващо от долния. Използва се за виброизолация и има завидна маса - тези 3 мм на квадратен метър добавят тежест от ~7 кг. Така са ми написали в писмото. Това ще го повярвам само ако го видя, но дори и 4 кг да е, пак става. Нарочно поръчах точно 1 кв.м, за да проверя този параметър, да разгледам материала и да го препоръчам на желаещите да подобрят комфорта. Комфортът е субективно понятие, но за мен е тишината и филтрирането на неравностите от всякакъв вид. И двете са ми важни. Цената на СТП 4 мм е 100 лева за квадратен метър. Тук е три пъти по-ниска :icon_rock: .

Върху тази мембрана, или там каквото е, може да се залепват всякакви материали с предназначение в автомобил (звуко- и шумоизолация). Качествените също са около 100 лева квадратния метър, но за да се постигне желания резултат, трябва да се направят и вложения. Влагаш евтини предназначени за строителството, конферентни зали и въздуховоди материали - не получаваш задоволителен резултат. Така че като ми го пратят, ще ти пиша дали ми харесва и ще ти дам координати да си вземеш. Разхвърлянето на купето не е елементарна задача и вложените усилия при полагане на материалите трябва да кореспондират с резултата. Затова не трябва да се експериментира с каквито и да е материали, а човек да цени труда си и да се стреми да постига желания резултат.

 

Тази година КАТ ще спират на холандския принцип - по 15 коли наведнъж. Явно контролът върху гумите, чистачките и течността за чистачки ще бъде доста по-сериозен отколкото сме свикнали. И така трябва да бъде.

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не е за тук, но да кажа за шумовете. Поръчах с изследователска цел една мембрана с дебелина 3 мм, с фолио от горния край и самозалепващо от долния. Използва се за виброизолация и има завидна маса - тези 3 мм на квадратен метър добавят тежест от ~7 кг. Така са ми написали в писмото. Това ще го повярвам само ако го видя, но дори и 4 кг да е, пак става. Нарочно поръчах точно 1 кв.м, за да проверя този параметър, да разгледам материала и да го препоръчам на желаещите да подобрят комфорта. Комфортът е субективно понятие, но за мен е тишината и филтрирането на неравностите от всякакъв вид. И двете са ми важни. Цената на СТП 4 мм е 100 лева за квадратен метър. Тук е три пъти по-ниска :icon_rock: .

Върху тази мембрана, или там каквото е, може да се залепват всякакви материали с предназначение в автомобил (звуко- и шумоизолация). Качествените също са около 100 лева квадратния метър, но за да се постигне желания резултат, трябва да се направят и вложения. Влагаш евтини предназначени за строителството, конферентни зали и въздуховоди материали - не получаваш задоволителен резултат. Така че като ми го пратят, ще ти пиша дали ми харесва и ще ти дам координати да си вземеш. Разхвърлянето на купето не е елементарна задача и вложените усилия при полагане на материалите трябва да кореспондират с резултата. Затова не трябва да се експериментира с каквито и да е материали, а човек да цени труда си и да се стреми да постига желания резултат.

 

Тази година КАТ ще спират на холандския принцип - по 15 коли наведнъж. Явно контролът върху гумите, чистачките и течността за чистачки ще бъде доста по-сериозен отколкото сме свикнали. И така трябва да бъде.

 

Твоята шумоизолация се придвижва със скоростта, с която японските коли ръждясват...:D Но нищо, ще следим с интерес.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Еее, ти пък много ме пришпори. Глей са, моята изолация пътува от Китай с валяк насам.

Причината е точно споменатата от теб думичка, която нарочно няма да цитирам.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Чудя се между 3 модела за служебната:

 

FIRESTONE

KLEBER

SAVA

 

Първите са класирани високо в тазгодишните тестове, но няма още впечатления от ползватели, вероятно модела е от тази година. Някой карал ли е с другите?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Чудя се между 3 модела за служебната:

 

FIRESTONE

KLEBER

SAVA

 

Първите са класирани високо в тазгодишните тестове, но няма още впечатления от ползватели, вероятно модела е от тази година. Някой карал ли е с другите?

 

За модели не зная, но само като марки не можеш да сравняваш първата с останалите две!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...