Премини към съдържание

Дневни светлини


Препоръчано мнение

Здравейте на всички,

 

Някой да ли е слагал подобно нещо http://drl.viewbg.net/cardrl.htm

 

в сайта са написали , че имат сертификат за ЕС и България. Понеже от края на август началото на септември, ще караме на фарове целогодишно съм се замислил да сложа подобна система на колата.

Редактирано от Boiajo
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 52
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Здравейте на всички,

 

Някой да ли е слагал подобно нещо http://drl.viewbg.net/cardrl.htm

 

в сайта са написали , че имат сертификат за ЕС и България. Понеже от края на август началото на септември, ще караме на фарове целогодишно съм се замислил да сложа подобна система на колата.

 

Моят Мицку няма индикация на таблото за светване на фарове за къси светлини. Как с тази система да бъда сигурен че са се включили автоматично? При задължително каране през всички сезони, предполагам шофьора ще си изгради навик винаги за пускането им, подобен на този за слагане на колана.

Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Моят Мицку няма индикация на таблото за светване на фарове за къси светлини. Как с тази система да бъда сигурен че са се включили автоматично? При задължително каране през всички сезони, предполагам шофьора ще си изгради навик винаги за пускането им, подобен на този за слагане на колана.

Поздрави

Да така е, но съгласи се че друго си да врътнеш ключа и да тръгнеш да шофираш без да се замисляш пуснал ли си фаровете или не.На Волво съм виждал такова фабрично изпълнение и ми хареса.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

че имат сертификат за ЕС и България.

И за какво им е този сертификат? Сертификат трябва ако се монтират допълнителни осветителни елементи тип "дневни светлини". Има изисквания къде точно трябва да се монтират в такъв случай и да има маркировка върху самото осветително тяло. В случая това само пуска фаровете и регулира колко силно да светят. Ако се цели само да се включат фаровете има и много по нискобюджетни решения от по 2-3лв, както и по-евтини модули. Ако се ползва такъв модул трябва да се свърже към късите светлини, защото дори и с намалена светлина се получава заслепяване, ако е много намалена срещу слънцето може и да не се вижда. Ако се свърже към дългите на кола с двусекционни фарове, при една проверка от типа "сега включи късите, а после дългите", веднага може да се изгори. В закона пише къси светлини.

 

Моят Мицку няма индикация на таблото за светване на фарове за къси светлини.

 

Ако нямаш фарове за мъгла може да се ползва тяхната лампа. Там където е предвидено за ключ или реле за фаровете за мъгла, може да се свърже към фаровете (през един резистор, защото лампичката свети силно) и индикацията трябва да светне.

На Волво съм виждал такова фабрично изпълнение и ми хареса.

 

И за галанта е предвидено фабрично, стига да имаш конектори и да може да се поръча, като резервна част.

 

http://img827.imageshack.us/img827/4247/56059004.th.png

 

На каризмите конекторите (и при спейс стар вероятно ги има поставени) се намират в дясно под горната помпа на съединителя, включени един във друг.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с подобно нещо от половин година. Прави ми го мой приятел. Няма такива екстри като програмиране и издаване на звуци, но си върши идеално работата. Целта на това устройство е да включи само фаровете на избраната от теб сила на светлина. Няма габарити, няма светлини по таблото /освен лампичката от самото устройство-аз избрах TCL, понеже ми е свободна/. Някой може да каже, че не е законно, но ако се загледате по новите S-ки, които имат светодиодни DLR ще видите, че светят само отпред. Единствено проблем ми направи това, че фаровете на японските коли се управляват по минус. Сега просто трябва от лоста трябва да се превключва на дълги или на къси да ми свети DLR. Принципно светят дългите на около 50% мощност. През деня е достатъчно силно да те видят и достатъчно слабо да не заслепиш колегата отсреща. В същото време си пазиш късите невредими. Когато се наложи да си включа фаровете само си врътвам ключа, устройството автоматично се изключва и се включват светлините, които ти трябват. Най-хубавото от всичко е, че не режеш нищо по инсталацията само се прикачаш към нея.

 

Излезна ми на цена около 15-17 лв. /без да включвам бирата/ така , че и тази цена от сайта не е лоша. Само се информирайте за управлението на фаровете. Иначе е много удобно-не мислиш и за тях....

 

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

За да не се прави нова тема.. гледам по другите форуми горещо се дискутират DRL ите.. в медийното пространство разни тролове "ръсят" технически познания, КАТ е некомпетентен, Технотест не се занимава. Във фокуса на тази каша лично мен ме интересува приложението на марковите ,фабрични,реномирани както искате така ги наречете DRL-и на марки като Philips,Osram,Hella.. на L200 има 2 места дето на 1-во четене заспиват...

 

Кой с какво кара към момента и спиран ли е за "умни" въпроси от стожера на пътното движение а именно зелените човечета.

 

:mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

ЦИТАТ:

 

След промените в Закона за движение по пътищата и въвеждането на задължително каране с включени светлини, освен традиционните спорове - "за" или "против" използването на фарове през деня, на които вече обърнахме достатъчно внимание - се пояиха и други въпроси свързани с т.нар. дневни светлини. Един от тях е: "Законни ли са дневните светлини?" Отговор на този въпрос дава Красимир Костов - главен инспектор в Пътна полиция при Генерална дирекция "Национална полиция"

 

"Законни са дневните светлини, които са монтирани фабрично при производство на новите автомобили. В България вече има много автомобили, които са с фабрично монтирани дневни светлини. Те се включват още със завъртането на контактния ключ. Всякакви импровизации - монтиране на самоделни дневни светлини с неподходящи крушки и нанасяне на корекции на рефлекторите, пробиване на отвори в тях с цел монтаж на допълнителни светлини са незаконни и терминът за това нарушение е "неразрешена промяна в конструкцията в превозното средство". Ако нямате нови дневни светлини, които са фабрично монтирани, не може да правите допълнения и следва да се движите с включени къси светлини през деня."

 

Ако не сте съгласни или искате да чуете мнението на "Пътна полиция" по други въпроси свързани с дейността на пътните полицаи, можете да зададете онлайн своите въпроси към главен инспектор Красимир Костов до 17 август в нашето ProИнтервю

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Philips Day Light 5 LED аз това съм се насочил , мога да пусна и в кой сайт ги има.. то пък беля.. няма ги много.. тези са 259 лв.. почти на границата на смилаемата сума.. нагоре вече е утопия..

 

Мога да пусна и руски сайт с тествани хубави маркови модули. Направих си труда да ровя и разбрах с какви диоди са Филипсите.. къртят тяхно производств са си. Имат надлежните документи.. не би трабвало чичко полицай да се заяжда.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Производителите като Philips, Osram и Hella придружават продуктите си със сертификати, освен това са одобрени и разрешени за ползване в ЕС.

Иначе е ясно, че пробиването на рефлекторите е неразрешена промяна в конструкцията, но това е монтиране на допълнително устройство. Все едно да е забранено да си монтираш фарове за мъгла на автомобил, който фабрично няма такива.

 

Съгласен съм с тебе, но виждаш какво тълкование правят. И благодарение на него ще ти изтрещят акта. И пак заради тълкованието не можеш и да го обжалваш.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ето какво казва промяната в закона:

 

"(3) (Изм. - ДВ, бр. 61 от 2006 г., изм. - ДВ, бр. 60 от 2012 г., в сила от 07.08.2012 г.) През деня моторните превозни средства се движат с включени светлини за движение през деня или с къси светлини."

 

Никъде не пише, че дневните светлини трябва да са фабрично монтирани, а допълнителното им монтиране няма как да се счита за промяна в конструкцията на автомобила, каквато теза се опитва да наложи гнома Костов.

Тъй че, съветвайте се с нормативните актове, а не с разсъжденията на тоз мишок.

Редактирано от somalietsa
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

До колкото виждам цитата е от една новина на fakti.bg:

http://fakti.bg/avto/46175-zakonni-li-sa-dnevnite-svetlini

а там ако се зачетете в коментарите има доста интересни... например:

 

иван иванов №19

 

Този полицаи не е прочел НАРЕДБА 080 ; 086

Допълнително монтираните дневните светлини са разрешени но трябва да си имат обозначение на стъклото и си имат определено място за монтаж. ПОЛИЦАИ ПРОЧЕТЕТЕ ТОВА ОНОВА ПРЕДИ ДА СЕ ИЗКАЗВАТЕ НЕПОДГОТВЕНИ.

http://www.rta.government.bg/n_uredba/naredbi_tip/naredba_080.pdf

http://www.rta.government.bg/n_uredba/naredbi_tip/naredba_086.pdf

 

ЛимбоРок (гост) №40 16:05

 

До коментар #1 от " avtomobilen_fen":

 

1. В Закона за движение по пътищата е регламентиран терминът „Дневни светлини”. В чл. 70, ал.(3), изменена през 2006 г. е записано, че автомобилите имат право да се движат с включени Дневни светлини през деня.

2. В Наредба № 86 е описано обстойно какви са изискванията към Дневните светлини и има препратки към Правило 87 на ИКЕ на ООН.

3. В правило 87 на ИКЕ на ООН е описано какви трябва да бъдат характеристиките и маркировката на Дневните светлини. Ако те имат нужната маркировка и са сертифицирани в една Европейска държава, то би трябвало този сертификат да важи за всички държави-членки на Европейския съюз.

4. В правило 48 на ИКЕ на ООН е описано как и къде трябва да бъдат монтирани Дневните светлини.

5. В заключение – ако Вашите Дневни светлини имат нужните обозначения, доказващи, че са сертифицирани като „Дневни светлини” и са монтирани по стандарта, определен в Правило 48, то органите на КАТ нямат основание да констатират нарушение или, ако го направят, Вие можете да обжалвате този акт.

 

и т.н.

Редактирано от zexer
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

ЦИТАТ:

 

Подготвят технотест за дневни светлини

 

Дали монтирането на допълнителни дневни светлини е промяна в конструкцията на автомобила? Този въпрос трябва да решат до дни експертите от Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" (ИИАА) към транспортното министерство. Тяхното становище се чака от службите на КАТ и докато се получи, пътните полицаи ще глобяват шофьорите, които карат денем само на фарове, монтирани в автосервиз.

 

Иначе без проблеми може да се кара само на дневни светлини, монтирани от завода производител.

 

Санкцията за промяна в конструкцията на колата е много висока - от 100 до 1000 лв. Ако се правят подобни изменения, те трябва да минат на техническо изпитание, така наречения технотест.

 

В момента в магазините за авточасти, в някои сервизи и в интернет се предлагат дневни LED светлини, чиито цени започват от 85-90 лв. С монтажа излизат към 120 лв. Рекламират ги като енергоспестяващи и намаляващи разхода на гориво.

Вероятно е така, но ако след поставянето им трябва да се мине и на технотест, цената им става почти двойна. Защото експертната оценка със сертификат струва 102 лв.

Въпреки че не са готови със становището си, специалистите от ИИАА смятат, че допълнителните дневни светлини трябва да бъдат преглеждани, за да не създават опасност на пътя.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Лошото на милата ни Татковина ,че всеки изтъпанил се по малкия екран ръси съвети. Малакия трол чичко полицай в интервюто визира само половината проблем..тези с модифицираните фарове..дори не става на въпрос монтирането на маркови сертифицирани DRL на точните места за тях.Така се създава цялостна неприязън сред шофьорите и страх от глоби.

 

Вместо да бяха написали текст ,че е позволено да се монтират според наредбата регламентирнаи уреди които технически отговарят на EU диективите.. пк батак.

 

Поне да кажат да караме колите в Германия да минат TUV.. Гном-ландия.. :icon_censored:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

ЦИТАТ:

Санкцията за промяна в конструкцията на колата е много висока - от 100 до 1000 лв.

 

Де да беше така, ама не е!

Чл. 178. (1) Наказва се с глоба от 2000 до 7000 лв.:

 

2. който, без да спазва установения ред, комплектува с основни агрегати от различни модели или изменя конструкцията на моторно превозно средство;

 

П.П. Мирославе, имаш ли представа дали може да се препрограмира дисплея на Лансъра да не свети по-слабо при запалени светлини, че при ярко слънце и с слънчеви очила не се вижда?

Редактирано от Николай Николов
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако го пише в дебелата книга и аз мога да си го потърся, но мисля че регулировката на яркостта за през деня и през нощта (при запалени светлини) са две отделни , но максималното нива е доста по слабо от средното през деня.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Как е тръгнало, ще вземат да ме закопчат, че имам светеща лента зад предния номера :icon_censored:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако някой седне да ми обясни "промяна в конструкцията" как кореспондира с 2 светещи лентички ще го черпя.

 

Коя конструкция? се променя.. та това е фундаментална промяна.. кола да я режеш и да стане пикап, или от сорта.

 

Дори не е промяна на конструктивен елемент.. (говорейки за случая с марков DRL) .

 

Уети джанти шъ ми слагате ... :icon_clap: :icon_rock:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Абе години наред, колко ксенони китайски и всякакви ментаци дет светят ужасно се наслагаха по колите и никой не съм чул да са го глобили за това... сега ще е пак същото мазало с ДРЛ.. все пак сме в България :)

Редактирано от zexer
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Верно е ,ама като облещим по един Филипс и набързо ще се заинтересуват. Аджеба как мунчо от Сунгурларе изпълняващ дневен наряд ще знае моя камион фабрично ли е или не ? И това ми е чудно , нали е 2008 -ма .. не е стария ми Гоуф.. :icon_angel:

 

Пиша иронично щото ми писна от тъпизми...и то държавни

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз от 1 седмица карам с ЛЕД светлини на Галанта и на другата кола,направих си ги с ключе което поставих до това за регулиране на фаровете....стои там много добре,не са ме спирали полицаи и не съм имал проблеми с тях (макар че постоянно има хайки).

Сертификата за светлините ми е в колата,иначе преди да ги монтирам комшията(катаджия) го питах и каза че тези са разрешени.

Общата консумация на 10те диода 10 вата.....те само от икномията на бензин ще се 'избият' .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 седмици ...

Айде да попитам и аз:

 

Това устройство за автоматични дневни фарове, ще има ли проблем да го "кънектна" към Каризмичката си? Щото нали ръчката прекъсва минуса, следователно какво требе да направя - да ръчна ръчката постоянно на къси(или дълги), да включа модула за постоянно(от ключето) и те това е, прав ли съм?

ако няко е монтирал този модул, моля да сподели.

Благодаря предварително.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

...

Виж тази тема в галант форума с подобни размисли а и изпълнения :)

http://www.mitsubishibg.com/forum/index.php?showtopic=15212&view=findpost&p=258129

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 4 седмици ...

Айде да попитам и аз:

 

Това устройство за автоматични дневни фарове, ще има ли проблем да го "кънектна" към Каризмичката си? Щото нали ръчката прекъсва минуса, следователно какво требе да направя - да ръчна ръчката постоянно на къси(или дълги), да включа модула за постоянно(от ключето) и те това е, прав ли съм?

ако няко е монтирал този модул, моля да сподели.

Благодаря предварително.

 

Това до колкото виждам ги пуска винаги и само на 100%, по-добре дай още 20лв и си вземи такова, което е с много повече възможности и има допълнителни екстри...

 

Иначе описания монтаж в темата, която zexer ти е пуснал по-горе, на практика е приложим за всяка инсталация и кой да е модул, понеже с помощта на едно реле реално "откачаш" крушките на дългите (или късите, или и двете с две релета :) ) от инсталацията и закачения модул е изолиран и не и влияе (работи директно с крушките, понеже е закачен след реле).

 

П.С> Скоро ще пусна и малко снимки там, да видим кога ще ми остане време - последно снимах докато приготвях инсталацията за монтаж на колега от форума.

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Целия номер става само с едно автомобилно реле с превключващ контакт, 5 кабелчета и 5 кабелни накрайника.

Какво се постига?

1. Автоматично запалване на къси и дълги с половин напрежение (25% от мощността на крушка), но само след стартиране на двигателя (по-скоро след като алтернатора започне да зарежда).

2. Изключване на системата и връщане към оригиналната осветителна уредба на колата при включване поне на габаритите.

Страничен ефект... колата "намига", когато светнем със светкавицата. Т. е. едната "дълга" гасне, а другата светва на 100%

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...