Премини към съдържание

Счупих автомата


Препоръчано мнение

Кво толкова, даваш едни 800 кинта за торк на 3-4 години и газ до ламарината. :D Все пак това е по-приемливо, отколкото да ти се загладят шлиците на вала. :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Може да,дори и при работещ торк ( непревъртял де ) се виждат шлиците на главината, само че те са две, едната е тази ,към която влиза кухия вал , тя не превъртя и си е като нова, но на долната главина шлиците са тези които превъртат........по принцип здравите шлици имат трапецовиден профил ( за ориентир може да се сравнят с шлиците от горната главина ,и тъй като те са една до друга лесно се забелязва разликата...) обаче поради умората на материала те стават с триъгълен профил ( най общо казано ) .........В такъв случай не много често при сваляне на ск. кутия тя не може да се свали без торка и се налага откачането му от към маховика ( или по скоро от към планката ,играеща ролята на маховик) т.т. от към коляновия вал ..........по този начин ще свалите торка ,заедно с ск. кутия.........това става така, тъй като шлиците са премазани едни към други , и торка е заклинил във вала на кутията........ако понечиш да махнеш торка от кутията ,то със сигурност ще трябва нов торк или рециклирането му..........

Може да се установи торк кога е тръгнал ако при превключване на предавките се усеща тъп удар и се усеща по купето........това е така, тъй като при прецакан торк, има луфт м/у шлиците и се получава така.........луфта се осеща най осезаемо при тръгване, и на 2 предавка също...........те и на другите се усеща , но не е чак толкова осезаемо като на 1 и 2 предавка............

Това, което ме притеснява при мен е, че примерно като съм на равно и пусна спирачката, без да подавам газ колата си потегля бавно и в този момент има едно леко притрисане, след като подам газ се нормализира. На какво може да се дължи това :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здавеите колеги.имам нужда от малко инфо.аз свалих кутията,но торка остана от към двигателя и не ми е ясно как да го сваля от там.

Друкото което ме претеснява,че четох в др.теми,че има два маслени филтъра на автомата.Единия е от горе и се вижда а другия мислех,че е под черния капак на които е щеката,източих маслото,свалих капака,но вътре няма филтър.Някаде другаде ли е,или моята кутия няма?.

Редактирано от Hristo
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Лично моето мнение си е, че Галанта има злобна визия, но не става за злобно каране. Този извод си го направих от трима мои познати с Галанти като моя - 2,5 с типтроник. Голям кеф им доставя ръчкането с типтроника. Смяна на предавки около 5000 оборота, изключване на тракшън контрола и пилене на гуми и т.н. И тримата си правиха торковете и сега пак така си карат :D . Майстора, който им ги поправя го возих веднъж и ми каза, че с моето каране нямам шанс да ми превърти торка, но аз карам нормално. Типтроника го ползвам само зимата като спускам наклони на сняг не, че е само за това, но нали за това си купих автоматик. Това си е само моя статистика. И мога да я потвърдя само с гореизложените факти поради простата причина, че съм само ездач. Ако влезна в бокса за торк и аз - обещавам да си призная. :good:

 

Поправете ме ако греша, но торкът е подложен на един и същ пиков въртящ момент при всякакви предавки, вкл. пилене на гуми, т.е. не си мислете, че го пазите ако карате пенсионерски. Вкарате ли 3500 оборота с газ докрая за елементарно каране, и сте потенциално за ремонт или боклука.

Редактирано от aga
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Искаш да кажеш, че няма значение за торка, когато автоматика си семня на скоростите на 3000 или на 5000 оборота т.е. торка е еднакво натоварен? Или аз нещо не разбрах?

 

Според мен пенсионерското каране пречи на много повече работи та дори и да пази торка не си струва и аз нямах в предвид това. Просто по-рядко излизам над 4000 оборота.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На какво пречи, казваш, пенсионерското каране...например в града моята кола сменя предавките на около 2000об/мин...т.е. карам си я пенсионерски :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здавеите колеги.имам нужда от малко инфо.аз свалих кутията,но торка остана от към двигателя и не ми е ясно как да го сваля от там.

Друкото което ме претеснява,че четох в др.теми,че има два маслени филтъра на автомата.Единия е от горе и се вижда а другия мислех,че е под черния капак на които е щеката,източих маслото,свалих капака,но вътре няма филтър.Някаде другаде ли е,или моята кутия няма?.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На какво пречи, казваш, пенсионерското каране...

Нищо. Абсолютно нищо. Ако имаше негативни последици, моят галант да е блокирал или да се е разпаднал - три години и 9 месеца го карам до 2000 оборота градско и най-често с 90-110 извън града. Само от време на време му подавам ГАЗ, за да се изкефя на вървежа. Средният разход ми е 9 и нещо и колата не се е раздрънкала въпреки трапищата навсякъде. Така че нищо му нЕма от лекото каране.

 

За торка и автоматите не съм компентен и не мога да помогна с нищо. Съжалявам.

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Нищо. Абсолютно нищо. Ако имаше негативни последици, моят галант да е блокирал или да се е разпаднал - три години и 9 месеца го карам до 2000 оборота градско и най-често с 90-110 извън града. Само от време на време му подавам ГАЗ, за да се изкефя на вървежа. Средният разход ми е 9 и нещо и колата не се е раздрънкала въпреки трапищата навсякъде. Така че нищо му нЕма от лекото каране.

За торка и автоматите не съм компентен и не мога да помогна с нищо. Съжалявам.

Еее, не. Предлагам да спреш градското и не повече от 90 извън :icon_clap:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Нищо. Абсолютно нищо. Ако имаше негативни последици, моят галант да е блокирал или да се е разпаднал - три години и 9 месеца го карам до 2000 оборота градско и най-често с 90-110 извън града. Само от време на време му подавам ГАЗ, за да се изкефя на вървежа. Средният разход ми е 9 и нещо и колата не се е раздрънкала въпреки трапищата навсякъде. Така че нищо му нЕма от лекото каране.

 

За торка и автоматите не съм компентен и не мога да помогна с нищо. Съжалявам.

 

Как се отразява това каране на дюзите?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здавеите колеги.имам нужда от малко инфо.аз свалих кутията,но торка остана от към двигателя и не ми е ясно как да го сваля от там.

Друкото което ме претеснява,че четох в др.теми,че има два маслени филтъра на автомата.Единия е от горе и се вижда а другия мислех,че е под черния капак на които е щеката,източих маслото,свалих капака,но вътре няма филтър.Някаде другаде ли е,или моята кутия няма?.

 

Е как успя да я свалиш без торка ??? Ти си се изгърбил бе човек. От задната страна на торка (към картера на двигателя) има капаче, през него се развива торка. С 4 болта е хванат, малко са гадни с плитки глави. Най-добре си изпили един камък 17 да е плосък отпред и да ляга добре върху болта.

За филтрите, ами няма под черния капак, сещам се къде си го чел ама не е вярно......Вътре е в скоростната кутия. Ако ще я цепиш ще го видиш, на дъното на скоростите е и затова се сменя само при ремонт.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Искаш да кажеш, че няма значение за торка, когато автоматика си семня на скоростите на 3000 или на 5000 оборота т.е. торка е еднакво натоварен? Или аз нещо не разбрах?

 

 

На шлица му е все тая дали се върти с 3000 или 5000 ако върт. момент е от един порядък.... Има една малка подробност, на мотора осредненият (импулси от 6 цилиндъра, осреднени от маховика) торк му е, да речем, 200нм. Но има пикови "импулсни" претоварвания, поради контакта на колелата с терена... тези претоварвания трансмисията не ги обсорбира, само ги разделя на предавателния коефициент на предавката... т.е. торк конверторът е изложен на претоварвания... пиковите могат да са, 10 пъти повече от тези кирливи средни 200нм (20 кила на лост 1 метър, това едно дете може да го приложи), а кинетичната енергия на въртящата се маса на маховик в движение с голяма скорост... тази енергия е квадратна функция на оборотите... т.е. двойни обороти, четири пъти повече... ако нещо спре ротора внезапно макар и за малко, т.е. удар на колела в ръб на дупка, с високи обороти... е смърт за шлица... Има си пружини и демпфери за това, но... Така че, наистина пилене на гуми е по-голям риск за торка (многократно по-голям риск за трансмисия, полуоски, но това не е темата), но само ако внезапно стане ударно спиране на ротора... ако е станало постепенно натоварването, гумата е вече в процес на триене на равно с намалено сцепление... натоварването на торка е не по-голямо отколкото кой да е друг режим на експлоатация с пълно натоварване, като елементарно ускорение с газ докрая. Т.е. става дума за саката кола, ако това и е проблема!

Редактирано от aga
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На шлица му е все тая дали се върти с 3000 или 5000 ако върт. момент е от един порядък.... Има една малка подробност, на мотора осредненият (импулси от 6 цилиндъра, осреднени от маховика) торк му е, да речем, 200нм. Но има пикови "импулсни" претоварвания, поради контакта на колелата с терена... тези претоварвания трансмисията не ги обсорбира, само ги разделя на предавателния коефициент на предавката... т.е. торк конверторът е изложен на претоварвания... пиковите могат да са, 10 пъти повече от тези кирливи средни 200нм (20 кила на лост 1 метър, това едно дете може да го приложи), а кинетичната енергия на въртящата се маса на маховик в движение с голяма скорост... тази енергия е квадратна функция на оборотите... т.е. двойни обороти, четири пъти повече... ако нещо спре ротора внезапно макар и за малко, т.е. удар на колела в ръб на дупка, с високи обороти... е смърт за шлица... Има си пружини и демпфери за това, но... Така че, наистина пилене на гуми е по-голям риск за торка (многократно по-голям риск за трансмисия, полуоски, но това не е темата), но о ако внезапно стане ударно спиране на ротора... ако е станало постепенно натоварването, гумата е вече в процес на триене на равно с намалено сцепление... натоварването на торка е не по-голямо отколкото кой да е друг режим на експлоатация с пълно натоварване, като елементарно ускорение с газ докрая. Т.е. става дума за саката кола, ако това и е проблема!

така е, бързо и с газ преминаване през изпъкнали релси е типичен пример за ударен въртящ момент.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги да се похваля,че галанта ми е вече на"крака".смених торка с втора рака,и колкото изкара,вече направи първите 20км, :) .

Благодаря на колегите,кито ми помогнаха,по един или друг начен....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

ее, браво бе колега.... толкова бързо намери торк, пък и вече всичко е сглобено и в движение! Успех и дано пребъде новия/старт торк.

Аз следя темата, тъй като и аз карам галант автомат и се замислих дали няма да стане торк от някой хюндаи със същата или подобна ск. кутия?!?... но дано не ми се налага да търся и аз.... Браво, браво.... явно който търси - намира :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Добре и какъв е смисъла да смениш здрав торк с такъв уж малко по-запазен бил той и от хюндай? И от хюндай дори да може да стане вероятно ще се намери по-трудно. Трябва да е MR983439 след 2001 година, за да има добри шансове. Не е ли най-добре да се ползва същия след като се рециклира, докато не е превъртял върху вала на кутията?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...