Премини към съдържание

Счупих автомата


Препоръчано мнение

Здравейте колеги. Да се оплача,че стана нещо с автоматичната скоростна кутия на галанта ми. Спря да се движи(на която и степен да е лоста)и се чува едно стържене от към кутията, явно нещо вътре се е строшило.

Та да попитъм дали има нещо особено при свалянето и разглобяването и дали се намират части за нея или да търся цяла кутия? (колата е галант 99г.2.5 шест цилиндъра, чист автомат).

отивам да я почвам...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги. Да се оплача,че стана нещо с автоматичната скоростна кутия на галанта ми. Спря да се движи(на която и степен да е лоста)и се чува едно стържене от към кутията, явно нещо вътре се е строшило.

Та да попитъм дали има нещо особено при свалянето и разглобяването и дали се намират части за нея или да търся цяла кутия? (колата е галант 99г.2.5 шест цилиндъра, чист автомат).

отивам да я почвам...

 

Преди 2 години и на мен ми се случи същото като си идвах от морето. Ремонта ми излезе 2 бона, така че прецени дали има смисъл да я правиш. Ако ми се беше случило сега, нямаше да я правя.Цените на колите паднаха много.Аз имам същата като твоята, даже е края на 97г. и преди 2.5 г. я купих за 5150 лв. , а сега цената им е на половина.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А има ли възможност колегата да сложи кутия с типтроник,рециклирана естествено.

Може,но освен кутия ,ще трябва и ЕКУ ,малко преправяне на ел. инсталацията ( имам в предвид много преправяне , и много нерви ...... :icon_censored: който е правил това, знае за какво става въпрос )ново барче и лост + механизма му отдолу.......

А за колегата - превъртял торк, ремонта при мен излиза всичко около 800 - 850 лв. ,чакат тамън 2 такива .........

Редактирано от DJ Tymbi
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мерси DJ Tymbi,и аз така предположих,от прочетеното във форума,но мисля сам да си я правя.обичам да си ремонтирам сам нештата,пък и финансово нямам възможност.но до сега съм свалял само"рачни"кутии,и за това ми е малко непознато и претиснено.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мерси DJ Tymbi,и аз така предположих,от прочетеното във форума,но мисля сам да си я правя.обичам да си ремонтирам сам нештата,пък и финансово нямам възможност.но до сега съм свалял само"рачни"кутии,и за това ми е малко непознато и претиснено.

То свалянето и качването е ясно, но кой ще ти ремонтира торка?Освен това гледай и шлиците на валовете на кутията, те са много важни ( да са здрави ) за качеството на ремонта..........Втора ръка читави торкове не останаха,пък и е рисковано .........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, би ли споделил условията, при които се е случила тази неприятност? :icon_crying:

А също и как е поддържан автомата (масло вид, смяна кога..) и как е каран :icon_hmm: ?

 

Бърз и успешен ремонт :good:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Понеже и аз карам автоматик и мен ме интересува дали няма някакви симптоми преди да превърти торка?

В темите, които съм чел пише, че става изведнъж както си караш, дори и равномерно, което изглежда странно.

Щом, като му се износват зъбите, не би ли трябвало да има някакъв луфт между него и вала и да се променя звука от към кутията или по-трудно превключване?

Или няма как да се разбере? :icon_hmm:

Редактирано от Hristo
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега mitko_had, ще споделиш ли на колко км си сменял маслото в кутията и с какво. Като паркираш винаги ли дърпаш ръчната, минавайки през N без спирачка, та тогава лоста на Р? Интересно ми е как е карана колата, за да се стигне до тук?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Много пъти е коментирано, че става от умора на метала в шлиците на торка изведнъж т.е. няма пряко значение от маслото и т.н. Даже е коментирано и на кои се скапва по-често.

За торка и кой е по-читав и кой не - http://www.mitsubishibg.com/forum/index.php?showtopic=25184&st=100&p=247359entry247359 , http://www.mitsu-talk.de/index.php?page=Thread&threadID=19542&pageNo=11

Снимка на рециклирания торк и какво точно му се прави: http://www.mitsubishibg.com/forum/index.php?showtopic=25597&view=findpost&p=251087

Редактирано от vladimirov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Понеже и аз карам автоматик и мен ме интересува дали няма някакви симптоми преди да превърти торка?

В темите, които съм чел пише, че става изведнъж както си караш, дори и равномерно, което изглежда странно.

Щом, като му се износват зъбите, не би ли трябвало да има някакъв луфт между него и вала и да се променя звука от към кутията или по-трудно превключване?

Или няма как да се разбере? :icon_hmm:

 

 

Има симптоми......1000км преди да се счупи светва една лампа, и бордовия компютър започва гласови предупреждения.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако се свали кутията и се погледне, може ли да се разбере какво е състоянието на въпросния торк? Въпроса ми е насочен към Пламен най вече :)

Редактирано от Trafik
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами, аз съм с галанта от 8 месеца. Докараха ми го от Швеицария на 190 000 км. със сервизна документация, според която автомата е обслужван на 155 000км. за последно. Аз не бях барал нищо по кутията, тъй като съм минал 15 000 км. а симптоми преди това не забелязах. Стана в гадски условия. Бях пуснал газта преди един светофар, на който му оставаха 3-4 сек. Като светна зелено се движих с 10-15 км, подадох газ и до там, започна само да стърже. :icon_crying:

Всъщност, напоследък ми светкаше чека за около минута и гаснеше. Аз мислих, че е грешка от газовата или нещо подобно, щях да ходя при Милен, но не ми оставаше време, не знам дали е имало нещо общо.

Редактирано от somalietsa
Правопис!
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако се свали кутията и се погледне, може ли да се разбере какво е състоянието на въпросния торк? Въпроса ми е насочен към Пламен най вече :)

Може да,дори и при работещ торк ( непревъртял де ) се виждат шлиците на главината, само че те са две, едната е тази ,към която влиза кухия вал , тя не превъртя и си е като нова, но на долната главина шлиците са тези които превъртат........по принцип здравите шлици имат трапецовиден профил ( за ориентир може да се сравнят с шлиците от горната главина ,и тъй като те са една до друга лесно се забелязва разликата...) обаче поради умората на материала те стават с триъгълен профил ( най общо казано ) .........В такъв случай не много често при сваляне на ск. кутия тя не може да се свали без торка и се налага откачането му от към маховика ( или по скоро от към планката ,играеща ролята на маховик) т.т. от към коляновия вал ..........по този начин ще свалите торка ,заедно с ск. кутия.........това става така, тъй като шлиците са премазани едни към други , и торка е заклинил във вала на кутията........ако понечиш да махнеш торка от кутията ,то със сигурност ще трябва нов торк или рециклирането му..........

Може да се установи торк кога е тръгнал ако при превключване на предавките се усеща тъп удар и се усеща по купето........това е така, тъй като при прецакан торк, има луфт м/у шлиците и се получава така.........луфта се осеща най осезаемо при тръгване, и на 2 предавка също...........те и на другите се усеща , но не е чак толкова осезаемо като на 1 и 2 предавка............

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

а симптоми преди това не забелязах. Стана в гадски условия. Бях пуснал газта преди един светофар, на който му оставаха 3-4 сек. Като светна зелено се движих с 10-15 км, подадох газ и до там, започна само да стърже. :icon_crying:

В този случай , твоя торк е бил с премазани шлици преди това и е заклинил с вала..... и е било ? на време да стане това, след като не си усещал някакви симптоми ........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Може да се установи торк кога е тръгнал ако при превключване на предавките се усеща тъп удар и се усеща по купето........това е така, тъй като при прецакан торк, има луфт м/у шлиците и се получава така.........луфта се осеща най осезаемо при тръгване, и на 2 предавка също...........те и на другите се усеща , но не е чак толкова осезаемо като на 1 и 2 предавка............

До сега не знаех за тези симптоми и винаги съм се чудил дали се предусеща свършването на кутията.Аз карам Галант 2.0 с такава кутия и при мен има такива тъпи удари, от време на време, но между 3-та и 4-та.Рядко и само в горна посока, като удара не е много звучен, но осезаем като претрисане.Все едно със ръчна да пуснеш по рязко съединителя на едни такива никакви обороти (ама че го обясних и аз ама :rolleyes: ).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Преминаването в изцяло ръчен режим при типтрониците като се усети придръпването ще има ли положителен ефект, или смяната става по същия начин и няма значение?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

Може да се установи торк кога е тръгнал ако при превключване на предавките се усеща тъп удар и се усеща по купето........това е така, тъй като при прецакан торк, има луфт м/у шлиците и се получава така.........луфта се осеща най осезаемо при тръгване, и на 2 предавка също...........те и на другите се усеща , но не е чак толкова осезаемо като на 1 и 2 предавка............

 

Този тъп удър го има при мен , при минаване от 1 на 2. Но не го прави винаги, мисля че повече зимата когато е много студено......така карам от 3 год. вече. Ясно....значи скоро ще е!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Определено не съм запознат с нещата, но имам питане - възможно ли е колегите, които са имали кофти късмета да им замине автомата, вместо да го правят за почти илядо лева, не сложат ръчна скоростна кутия за доста по малко пари.. :icon_hmm:

Редактирано от naso
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

То няма да е само кутията, ами и ECU май ще трябва, ако не и с кабелите. А и ръчните кутии и те са кашкавалени - като ѝ сложиш минимум едни 400-500лв ремонт, ако ти се случи май излиза по-евтино да рециклираш торка в повечето случаи.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Може разбира се, стига да искат.

Не е сигурно че преминаването към ръчни скорости ще е по-евтино. Имаш: покупка на кутия (колко ще е здрава не се знае), съединител (състояние), помпите двете, конзолата при ск. лост, работата на механика и не знам още какво. Според мен ще е правилно да се отвори механичната кутия и да си види състоянието й. Това ще стане след покупката естествено. Ако има нещо за мяна не се знае колко ще е, но лагерите не са никак евтини. И ако и съединител-притискател и маховика са към финала, трябва да се калкулират и те - става безсмислено в този вариант. Само съединителят ти е 400 лева средно като части, лагерите са към 500-600, отделно е работата...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега,при мен има отворена скоростна кутия за Галант 2.5 ръчни скорости,проблема и беше превъртяло зъбно колело на 5та предавка,купих си друга кутия и тая ми остава за части.

Ако ти стават някакви части от нея.....свиркай.

Същото важи и за останалите колеги с Галанти.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Лично моето мнение си е, че Галанта има злобна визия, но не става за злобно каране. Този извод си го направих от трима мои познати с Галанти като моя - 2,5 с типтроник. Голям кеф им доставя ръчкането с типтроника. Смяна на предавки около 5000 оборота, изключване на тракшън контрола и пилене на гуми и т.н. И тримата си правиха торковете и сега пак така си карат :D . Майстора, който им ги поправя го возих веднъж и ми каза, че с моето каране нямам шанс да ми превърти торка, но аз карам нормално. Типтроника го ползвам само зимата като спускам наклони на сняг не, че е само за това, но нали за това си купих автоматик. Това си е само моя статистика. И мога да я потвърдя само с гореизложените факти поради простата причина, че съм само ездач. Ако влезна в бокса за торк и аз - обещавам да си призная. :good:

Редактирано от miro253
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...