Премини към съдържание

Питане за спирачки


Препоръчано мнение

Има и брембо менте. Абе моите задни спирачки на вр а свалих, почистих, раздвижих, гресирах, няма никой на стенда. Предните спират като за 2 коли, ръчната супер, задни спирачки няма. Шантава работа.

Това показва, че имаш проблем по веригата: спирачна помпа,АБС,тръби,маркучи и спирачни апарати.......също така - до някъде и спирачна течност........

Редактирано от Hristo
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това показва, че имаш проблем по веригата: спирачна помпа,АБС,тръби,маркучи и спирачни апарати.......също така - до някъде и спирачна течност........

Аха, това го знам и аз. Ама нещо не ми се получава да го оправя.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аха, това го знам и аз. Ама нещо не ми се получава да го оправя.

Ами........смени си майстора........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз смених преди 6000км. предни дискове и предни + задни накладки. Отпред дискове и накладки Феродо/Феродо Премиер, отзад оригиналните дискове и накладки ТРВ. След смяната обаче си остана един проблем който все ми говори че скоро пак ще се хвърлят дискове и накладки - това заради сговорчивостта и "кадърността" на "майстора" (от един уж сериозен сервиз срещу СМК, Бургас след КАТ) на който изрично казах да ми направи профилактика на апаратите, оставих му и ремонтни комплекти. Онзи тръгна да ми увърта дали било необходимо или по-скоро не, като все едно го уча как да си върши работата - и май наистина му е нужно.

 

Преди смяната при спиране имаше ясно изразени вибрации по педала при натиск, като при продължително спиране потрепването се усещаше и по цялото купе. Това в последните дни преди да сменя дискове и накладки беше съпроводено и с неравномерен прискърцващ звук отпред вляво. След смяната (без необходимата профилактика) за 3 дни всичко точно, след това неравномерния звук отново почна да се появява малко по малко макар че колата си спира нормално. И до сега е така, супер много ме изнервя. Ясно е че нещо не е наред и се опасявам че ще причини преждевременно хвърляне на накладките и дисковете - било то ментета или ... От друго място я гледаха и ми казаха че сигурно водачите са износени и някой от тях задържа - дисковете и накладките уж били добре. Утре ше карам колата за смяна на накрайници при мои познати като им казах за проблема и се надявам да прегледат апаратите както трябва и да видим какъв точно е дерта.

 

Един колега споменава по-горе в темата "рециклиране" на спир. апарати, как точно се рециклират, какво точно се подменя или как се отремонтира!?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Задължително преди да се монтират новите спирачни дискове трябва да се почисти повърхността на главината, за да може да легнат на равна площ. Това може да го видиш сам. Разхлабват се се гайките на колелото, вдигаш я на крик, отвиваш гайките и махаш колелото. Дискът лежи върху главината като шайба, т.е. нищо не го държи и просто го изхлузваш.

За греенето - покарай колата без спирачки 2 км. и я спри по инерция. Остави я на ръчна да не побегне и провери първо джантите дали са топли, а след това и дисковете, но пипни с мекото на показалеца на едната ръка за част от секундата да не би случайно да са се напекли. Ако не са си карай и без рем. комплекти... засега.

Ако нещо те притеснява по повърхността на главините отпред и отзад може да зачистиш с шкурка 150 или 120. Някои ползват телена четка. Важно е дискът да легне на равна повърхност, иначе и брембо за 500 лева да е като се сложи накриво няма как да не вибрира.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз смених преди 6000км. предни дискове и предни + задни накладки. Отпред дискове и накладки Феродо/Феродо Премиер, отзад оригиналните дискове и накладки ТРВ. След смяната обаче си остана един проблем който все ми говори че скоро пак ще се хвърлят дискове и накладки - това заради сговорчивостта и "кадърността" на "майстора" (от един уж сериозен сервиз срещу СМК, Бургас след КАТ) на който изрично казах да ми направи профилактика на апаратите, оставих му и ремонтни комплекти. Онзи тръгна да ми увърта дали било необходимо или по-скоро не, като все едно го уча как да си върши работата - и май наистина му е нужно.

 

Преди смяната при спиране имаше ясно изразени вибрации по педала при натиск, като при продължително спиране потрепването се усещаше и по цялото купе. Това в последните дни преди да сменя дискове и накладки беше съпроводено и с неравномерен прискърцващ звук отпред вляво. След смяната (без необходимата профилактика) за 3 дни всичко точно, след това неравномерния звук отново почна да се появява малко по малко макар че колата си спира нормално. И до сега е така, супер много ме изнервя. Ясно е че нещо не е наред и се опасявам че ще причини преждевременно хвърляне на накладките и дисковете - било то ментета или ... От друго място я гледаха и ми казаха че сигурно водачите са износени и някой от тях задържа - дисковете и накладките уж били добре. Утре ше карам колата за смяна на накрайници при мои познати като им казах за проблема и се надявам да прегледат апаратите както трябва и да видим какъв точно е дерта.

 

Един колега споменава по-горе в темата "рециклиране" на спир. апарати, как точно се рециклират, какво точно се подменя или как се отремонтира!?

Здравей!

Трябвало да направите профилактика на апаратите, и я прави докато не си искревил и тези дискове. Мисля, че ти бях казал като взе колата, че съм сменил дискове и накладки, но профилактика на апаратите не съм правил. Аз като взех колата имаше големи вибрации при спиране и смених предните дискове и накладки, всичко се оправи, но при теб пак се появи проблема и то доста бързо, със сигурност някой от апаратите заяжда щом шума е изявен от едната страна търси проблема първо там.

п.с. а задните накладки защо ги сменя? :icon_hmm:

Аз шестака, като взех имаше проблем с дисковете, сложиха му едни оригинални втора употреба, карах има няма 10000км и се почнаха вибрациите. Скоро смених дисковете с нови, свалих и буталата на спирачните апаратите уж всичко беше наред, нямаше някакви наранявания, изчистих всичко, смазах, нови гумички, сега вече се надявам да няма проблеми. Ако имаш някой познат, който разбира, още по-добре ако можеш само го направи, никой майстор няма да си играе толкова колкото ти самия:) После ти трябва още един човек за обезвъздушаването и си готов :good:

Поздрави!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей!

Трябвало да направите профилактика на апаратите, и я прави докато не си искревил и тези дискове. Мисля, че ти бях казал като взе колата, че съм сменил дискове и накладки, но профилактика на апаратите не съм правил. Аз като взех колата имаше големи вибрации при спиране и смених предните дискове и накладки, всичко се оправи, но при теб пак се появи проблема и то доста бързо, със сигурност някой от апаратите заяжда щом шума е изявен от едната страна търси проблема първо там.

п.с. а задните накладки защо ги сменя? :icon_hmm:

Аз шестака, като взех имаше проблем с дисковете, сложиха му едни оригинални втора употреба, карах има няма 10000км и се почнаха вибрациите. Скоро смених дисковете с нови, свалих и буталата на спирачните апаратите уж всичко беше наред, нямаше някакви наранявания, изчистих всичко, смазах, нови гумички, сега вече се надявам да няма проблеми. Ако имаш някой познат, който разбира, още по-добре ако можеш само го направи, никой майстор няма да си играе толкова колкото ти самия:) После ти трябва още един човек за обезвъздушаването и си готов :good:

Поздрави!

 

Ако водачът (шпилката която държи апарата на шенкела) е много изяден, а те на стари галанти са изядени, се получава неравномерно положение на апарата спрямо диска. Това причинява едно еднократно почукване при по-рязко потегляне напред или назад. Ако имиш прискръцване зависимо от скоростта на движение на колелото, имаш или проблем с водачи или клеясал апарат, който не може да прибере буталцето докрай. Та освен ремонтни комплекти, си смени водачите, поне предните. Стругари бол, изработката им е евтина.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз продължавам да си джиткам над 35 000км с National-a без никакви проблеми... вече се замислям само за смяна на накладки (пак redstuff)... имат още, ама да не търся в последния момент.

Andy моля НЕ препоръчвай пипане на дисковете особено след като е карана колата (не питай старило питай патило). Дори 1 секунда може да е доста болезнена при допир и то за дълго време след това :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами Станис, профилактично и задните смених, да е всичко в комплект. Водачи си мислих да купувам (към 40лв. горни + долни за едната страна) и да се сменят отпред. Мислил съм си и аз да ги подхващам с профилактиката, и май така и ше направя че не мога да разчитам на други. Ще питам тия моите хора дали може аз да си ги разглобя в сервиза им, хем да им ползвам платформата, а ако окъкам нещо поне да е на място и да има монтьор покрай мене да помага. Буталцата дали не се предлагат като част от ремонтни комплекти някакви, ако евентуално са с язви нещо?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е ако джантата пАри трябва да си без мозък да пипнеш с пръст диска. А и става въпрос за допир за част от секундата. Засилваш си пръста към диска с цел възможно най-краткия допир, не да си го сложиш там....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Буталцата дали не се предлагат като част от ремонтни комплекти някакви, ако евентуално са с язви нещо?

Едва ли, поне аз не съм чувал, ако има проблем варианта е втора употреба, или да се шлифова, ако е нещо дребно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

никой майстор няма да си играе толкова колкото ти самия:) После ти трябва още един човек за обезвъздушаването и си готов :good:

Поздрави!

.........така си мислиш само........ :icon_bye:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

.........така си мислиш само........ :icon_bye:

Не съм искал никой да засягам, но пак мисля при положение, че даден майстор го чакат 10 коли в гаража, едва ли ще обърне цял ден внимание на моята кола, при положение, че може да се свърши и за много по-кратко време. Естествено, че всеки гледа да заработи повече парички и това лошо няма, от тази гледна точка го казах, че никой няма да ти отдели толкова внимание, още повече виждаш как са си свършили работата при колегата и това не е прецедент за съжаление.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Хванах се вчера цял ден, да си направя спирачните апарати кат свят, стъргах, почиствах, боядисвах, смазвах, всичко сега е 6-ти номер. Мислех да боядисвам предпазните ламарини на дисковете с черен грунт, че само те загрозяват картинката(доколкото се виждат де :) )ала се оказа, че е безсмислено, много са изтънели и ръждиви, та се отказах.

Имам питанЬе: има ли от някъде да си купя 4 нови ламарини да си ги ръгна зад дисковете, като преди това ги обработя п/в ръжда?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Имам питанЬе: има ли от някъде да си купя 4 нови ламарини да си ги ръгна зад дисковете, като преди това ги обработя п/в ръжда?

Принципно се предлагат като резервна част и може да се поръчат.

Самите защитни екрани имат по-дебела основа (където се захваща към шенкела мисля) - която трудно би изгнила т.е. - остава само тя, а на мястото на изгнилите ламаринки се заварява нещо от неръждавейка http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/icon_hmm.gif, доста пъти съм си го мислил, със сигурност ще излезне по-евтино от нови, стига да има кой да огъне ламарина.

Може и да греша, понеже наблюденията са ми върху тези за задните дискове, зад предните не помня как е точно ситуацията.

Редактирано от konoko
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ламарините не са много лесни за правене, Калояне...Пресовани са по специален профил, предните си имат технологични отвори за охлаждане на диска и т.н.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ламарините не са много лесни за правене, Калояне...Пресовани са по специален профил, предните си имат технологични отвори за охлаждане на диска и т.н.

 

А то че ги има тия отвори ... не им помага много на дисковете :P ... значи ще е трудно да се изработят и съм си мислел за задните предпазители, там е по-лесно да се изработят по наблюдение.

Апропо, аз май нямам такива предпазители отпред http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/biggrin.gif.

Редактирано от konoko
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А то че ги има тия отвори ... не им помага много на дисковете :P ... значи ще е трудно да се изработят и съм си мислел за задните предпазители, там е по-лесно да се изработят по наблюдение.

Апропо, аз май нямам такива предпазители отпред http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/biggrin.gif.

 

А, трудни, правят се. Не са тъй красиви като оригиналните, ма си стават. Даже май имах едни излишни правени, но сега са у SuperМЕH. Можете да го питате дали не ги е хвърлил.

Редактирано от SLX
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Какво не можа да откриеш .. като гледам предните шиилдове ще са към 40лв/бр ама задните .. ще доближават 200 .. :icon_rock:

 

Ей тука попаднах на един ентусиаст, който можел да прави къстъм изпълнения от ламарина .. може да го пробваш.. и за кора отдолу метална включително ..

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Какво не можа да откриеш .. като гледам предните шиилдове ще са към 40лв/бр ама задните .. ще доближават 200 .. :icon_rock:

 

Ей тука попаднах на един ентусиаст, който можел да прави къстъм изпълнения от ламарина .. може да го пробваш.. и за кора отдолу метална включително ..

Ще си карам така, като изгният ги изхвърлям :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ще си карам така, като изгният ги изхвърлям :)

На Лансера изгниха /особено единия/ и го изхвърлих. Мисля година и половина карах така, нищо осезаемо не се случи.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Моя проблем със спирачките е решен надявам се за дълго време. Пълна профилактика са ми направили момчетата на спир. апарати - разглобени, почистени и обслужени със рем.комплекти както си му е реда. Преден ляв апарат си е правил мизерията - буталцето му е имало леко ръждица и е задържал така. Почистили са го с много фина шкурка и са го смазали с греста от комплектите. Вече няма шумове. Профилактиката е фундаментален момент.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 5 месеца ...

Моя проблем със спирачките е решен надявам се за дълго време. Пълна профилактика са ми направили момчетата на спир. апарати - разглобени, почистени и обслужени със рем.комплекти както си му е реда. Преден ляв апарат си е правил мизерията - буталцето му е имало леко ръждица и е задържал така. Почистили са го с много фина шкурка и са го смазали с греста от комплектите. Вече няма шумове. Профилактиката е фундаментален момент.

:mitsu-smiley: Здравей, а от къде може да се вземе този ремонтен комплект гумички и на каква цена са също, за което благодаря предварително... :mitsu-smiley:

Редактирано от staki
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Има и брембо менте. Абе моите задни спирачки на вр а свалих, почистих, раздвижих, гресирах, няма никой на стенда. Предните спират като за 2 коли, ръчната супер, задни спирачки няма. Шантава работа.

И моите са така , предни огън задни йок а ръчната ми е страшна, но при мен тя няма нищо общо със задните спирачки.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...