Премини към съдържание

Върнаха ме на техническия преглед


Препоръчано мнение

Колеги, аз за последно минах преглед през 2009г. в един пункт за ГТП, но.... след като платих(около 30-35лева), дойде един човек и ми смени лепенката за ГТП и нищо повече, ама нищо, колата дори не влезна вътре, а човека ми хареса колата и ми пожела лек път..... нямам думи. В моя случай хубавото е, че аз си поддържам колата, малко повече от необходимото, но така или иначе карам вече четири година без да съм минавал нормален официален преглед, но карам навън и нямам ядове. Този месец обаче ще влизам със същата кола в БГ и незнам как ще ме посрещнат нашите милиционери. Но за всеки случай ще мина един преглед в Испания, за да им представя някакъв документ, ако се наложи.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 95
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Да, прав си за данъците. Имаш 2 месеца да регистрираш МПС-то, а давността на глобата е 2 години. Тоест, ако си пропуснал момента с регистрацията в данъчното, трябва да изчакаш 2 години + тия 2 месеца и тогава да регистрираш МПС-то. Ще платиш само дължимите данъци. Интересно ми е обаче как такива като мен ще ги хванат. В смисъл частно лице съм, не юридическо; пътен полицай няма да ми иска квитанцията за данъка, а данъчна проверка на частно лице...е, трябва да си много криминален, че да се наложи :icon_hmm:

измекярска работа, но ако кажеш да помагаме... за проверката на частно лице мога да опитам да съдействам:-)

резулът от съдействето може да е болезнен, обаче:-)

кражбите на брони и кражбите от държавата не са особено цивилизовани. иначе е дупчесто по варна, а?

Редактирано от SLX
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да, прав си за данъците. Имаш 2 месеца да регистрираш МПС-то, а давността на глобата е 2 години. Тоест, ако си пропуснал момента с регистрацията в данъчното, трябва да изчакаш 2 години + тия 2 месеца и тогава да регистрираш МПС-то. Ще платиш само дължимите данъци. Интересно ми е обаче как такива като мен ще ги хванат. В смисъл частно лице съм, не юридическо; пътен полицай няма да ми иска квитанцията за данъка, а данъчна проверка на частно лице...е, трябва да си много криминален, че да се наложи :icon_hmm:

Просто ще вържат системите на КАТ и Данъчното и ще излязат регистрираните в КАТ коли в движение, които нямат регистрирация в никое данъчно .. не знам кога и дали ще стане това, но миналата година се чу че уж било в напреднал стадий..

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Просто ще вържат системите на КАТ и Данъчното и ще излязат регистрираните в КАТ коли в движение, които нямат регистрирация в никое данъчно .. не знам кога и дали ще стане това, но миналата година се чу че уж било в напреднал стадий..

 

Преди няколко години още, данъчното в Ямбол, периодично си дърпаха информация от КАТ, за регистрираните коли и така за всички коли се плащаха нужните данъци.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Просто ще вържат системите на КАТ и Данъчното и ще излязат регистрираните в КАТ коли в движение, които нямат регистрирация в никое данъчно .. не знам кога и дали ще стане това, но миналата година се чу че уж било в напреднал стадий...

 

Такива слухове се носят от доста години, но почти нищо не е направено по въпроса и може скоро и да не се направи. Даже все си мисля, колко съм се прецакал, когато отивам да го плащам. Проблема е че данък МПС е към местните данъци, не към НАП иначе до сега да са ги навързали. И аз насила им показвам квитанцията за данъка - не я изисквали...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Привет на всички!

Я кажете сега: На генерацията ми, след втората сонда, преди крайното гърне, има една дупка... колкото да си завра кутрето - доста ръмжи, решил съм да я оправя - за целта ще изрежа двете страни на сглобката (всичко там е ръжда) и ще сложа къса тръба. Обаче - като минах преглед скоро (преди 3 месеца), нямаше проблем с изгорелите газове - озадачих се! Понеже Колт-а е на 270 000 км, катализатора го махнах миналата година (сложих тръба), а двете сонди идея нямам дали са сменяни, да кажем, че не са! Въпросът ми е - възможно ли е тази дупка да ми е спасила портфейла? Нали газовете се мерят през ауспуха, все пак влиза малко въздух през нея и излизат малко вредни емисии? Ако е така - хич няма да се занимавам със заварки.

ПП: Всъщност двете сонди няма как да не са сменяни, на тези км ... :) Но повече ме интересува дупката и газовете :D Нали не ви хрумват налудничеви мисли - не си дупчете колата нарочно (така не е бройно и се познава), просто я оставете да си ръждяса по естествен път ;)

Редактирано от Арх. Пътко
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Абе мен ако питаш от тази дупка как ще влезе въздух като през аспуха се извеждат изгорелите газове, т.е. - духа а не смуче :icon_clap:

За коли говорим ей, не за млади булки.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Чакай сега да изясним - кое къде духа и кое смуче? :)

То че духа, духа... но газовете не завихрят ли и мааалко въздух през тая дупка? Ами ако я направя по-голяма? Шегувам се. Зимата като запаля и поработи ма място, лявата задна гума цялата става в пушек, все едно на драг-кар като пилят гуми, дясната си стои наяве.

Наистина, може би повече излиза, отколкото да влиза... не е като с булките ;)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Пробиви по изпусателната система оказват влияние върху качеството на изгорелите газове - показва по-малко вредни емисии. Вече редовно проверявам и двете коли за дупки по тръбите като поставям длан на дупето на колата и се старая да я задържа колкото може по-дълго. Успея ли да запуша газовете плътно, значи някъде изпуска. Принципно за няколко секунди ми надделява и струпалите се вътре газове излизат със звук подобен на ФССссстт.

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами смята се че за да има хубаво изгаряне в един ДВГ, количеството въздух спрямо количеството бензин трябва да е 14,7:1. Ламбда сондата измерва количеството кислород в отработените газове и когато е близко до 1, значи условието е изпълнено и имаме хубаво изгаряне.

 

Ламбда сондата е генератор на напрежение, големината на което зависи от количеството кислород минаващо край датчика. При стехиометричната смес генерираното напрежение е 0,450 V, или тогава казваме, че ламбда е 1.

При липса на кислород (богата смес) напрежението е по-високо (0,6-0,8 V). При бедна смес пък е близо до 0 волта.

Тъй като трудно се поддържа стехиометричната смес точно, то регулирането е направено така, че сигнала от кислородния датчик на практика пулсира 0-0,8-0-0,8 с период от 1 до няколко секунди. Може да се мери и с обикновен цифров волмер.

Това е и прословутия ламбда емулатор. Генератор с амплитуда до 1 волт и период няколко секунди.

Редактирано от krasipet
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

Това е и прословутия ламбда емулатор. Генератор с амплитуда до 1 волт и период няколко секунди.

 

... забрави да допълниш, който не върши никаква работа при коли произведени след примерно 1995... понеже като тръгне да прави адаптация ЕКУ-то и види че каквото и да променя по времената на дюзите или предварението, сигнала от сондата реално не се променя според очакванията, бичи си грешка и продължава все едно няма сонда.

 

Поздрав.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Цифровия волтметър е толкова бавен, за измерването на такива неща, че едвали не ще помислиш че тая сонда е заспала http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/icon_thumbup.gif

 

Мери се с осцилоскоп, хем може да си настроиш амплитудата, хем можеш да си избереш обхвата на напрежението.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги така и така пишете за катализатори....да не отварям нова тема а да ви питам тук,

предлагат ми да махна катализатора от Галанта-така щял да гори по малко бензин и да върви повече,така ли е?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Цифровия волтметър е толкова бавен, за измерването на такива неща, че едвали не ще помислиш че тая сонда е заспала http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/icon_thumbup.gif

 

Пробвал ли си?

Цифров, а не аналогов стрелкови.

Редактирано от krasipet
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги така и така пишете за катализатори....да не отварям нова тема а да ви питам тук,

предлагат ми да махна катализатора от Галанта-така щял да гори по малко бензин и да върви повече,така ли е?

Така е, ако катализатора е запушен. Как да познаеш, че е запушен - не знам (може, ако връзките не са много клеясали, да се свали и физически да се види дали е запушен, но в повечето случаи се действа по-импулсивно :)). Ако колата е над 200к км, значи му е дошло времето... И все пак разлика кой знае каква, няма (поне при мен).

А по моето въпросче други теории има ли? :mersi:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Anatoli написа на 07 юли 2012 - 21:13 :

Цифровия волтметър е толкова бавен, за измерването на такива неща, че едвали не ще помислиш че тая сонда е заспала

Зависи какво имаш в предвид за бавно. Моя мери 50000 пъти в секунда ;)

По скоро проблема при цифровите са че не може да осмислиш показанието на екрана преди да се е сменило - нагоре ли, надолу ли, същото ли е. Докато при стрелковите се вижда.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Като го маха катализатора сложи ли му резонаторно гърне или стария след като го избуши? Ако е само тръба звука се променя (на по-зле) и май върви по-малко при определени обороти.

 

Цифров, а не аналогов стрелкови.

 

Аналоговия в повечето случаи се оказва по-бърз, освен ако не е някой скъп цифров или такъв правещ графики.

 

 

мери 50000 пъти в секунда

 

 

Не е точно така. В документацията може да пише на колко време се опреснява показанието на дисплея. Ако е само с цифри едва ли има значение при ниски честоти.

Редактирано от vladimirov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Еми мерете си с уредите тогава :)

Аз си вярвам на осцилограмата, защото с уреда доста трудно ще разбереш когато една сонда е мудна, няма на каква графика да се довериш.

Дори и тестера ми прави анимирана диаграма, но понякога най-добре се вижда на осцилоскопа. http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/icon_rock.gif

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ето и отговор за неплатения данък на колата http://fakti.bg/bulgaria/43190-sofia-spira-onlain-koli-bez-platen-danak -влиза в сила от септември месец.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Само за София. И я влезне я не, особено ако е на фаза проект. Другите градове, където го правят сигурно се броят на пръстите на едната ми ръка. На изгорелите честито.

Редактирано от vladimirov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...