Премини към съдържание

Върнаха ме на техническия преглед


Препоръчано мнение

Привет колеги,

Днес бях на технически преглед с Галанта (GDI двигател, '99г.) и ме върнаха с два проблема:

- задните спирачки не държали достатъчно според тях. Машината показа 1000 нютона отзад и 1600 отпред. Колко трябва да е по принцип? Накладките и дисковете са на около 6 месеца (4-5 хил. км). Вероятно помпата трябва да се погледне.

- по-сериозния проблем са емисиите. На празен ход показа 0.55 (при макс. допустими 0.5) CO а на 2-3 хил. оборота показа 0.7 (при макс. допустими 0.3). Аз не съм махал катализатор, ама не съм сигурен, че предния собственик не го е махнал. Може пък и просто да си е заминал. Какви са ми опциите според вас по тоя въпрос?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 95
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Привет колеги,

Днес бях на технически преглед с Галанта (GDI двигател, '99г.) и ме върнаха с два проблема:

- задните спирачки не държали достатъчно според тях. Машината показа 1000 нютона отзад и 1600 отпред. Колко трябва да е по принцип? Накладките и дисковете са на около 6 месеца (4-5 хил. км). Вероятно помпата трябва да се погледне.

- по-сериозния проблем са емисиите. На празен ход показа 0.55 (при макс. допустими 0.5) CO а на 2-3 хил. оборота показа 0.7 (при макс. допустими 0.3). Аз не съм махал катализатор, ама не съм сигурен, че предния собственик не го е махнал. Може пък и просто да си е заминал. Какви са ми опциите според вас по тоя въпрос?

 

Отиди за прегелд на друго място. :)И си провери спирачките при специалист, за да си сигурен, че спираш.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Оправи си спирачките. В КАТ София, като ходих през Ноември, не мериха вредни емисии. Но за задните спирачки и на мен ми казаха, че трябва да ги оправя, но ме пуснаха. 40 лв. струваше.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Отиди за прегелд на друго място. :)И си провери спирачките при специалист, за да си сигурен, че спираш.

 

Ако отиде на друго място ще трябва да плати пак, парите ти ги вземат независимо дали минаваш прегледа или не, ако не минеш имаш 2 седмици да оправиш проблемите и пак да се явиш. Ако е във същият сервиз няма да му вземат пари 2-рият път.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако отиде на друго място ще трябва да плати пак, парите ти ги вземат независимо дали минаваш прегледа или не, ако не минеш имаш 2 седмици да оправиш проблемите и пак да се явиш. Ако е във същият сервиз няма да му вземат пари 2-рият път.

Прав си!Пропуснах да го спомена, хем ми беше на върха на пръстите. :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

В интерес на истината, пари не ми взеха сега. Ходих в Радиала под моста Чавдар.

 

Нещо са ги затегнали май пунктовете. До сега не съм имал проблеми, въпреки че показателите са си били общо взето същите (и в тоя пункт съм минавал миналата или по-миналата година). Ако някой е минавал тази година в някой по-либерален пункт в София, да даде координати (може би на лични, за да не издаваме хората) :) Спирачките ще ги оправим, но емисиите ме притесняват - там няма ефикасно решение.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Привет колеги,

Днес бях на технически преглед с Галанта (GDI двигател, '99г.) и ме върнаха с два проблема:

- задните спирачки не държали достатъчно според тях. Машината показа 1000 нютона отзад и 1600 отпред. Колко трябва да е по принцип? Накладките и дисковете са на около 6 месеца (4-5 хил. км). Вероятно помпата трябва да се погледне.

- по-сериозния проблем са емисиите. На празен ход показа 0.55 (при макс. допустими 0.5) CO а на 2-3 хил. оборота показа 0.7 (при макс. допустими 0.3). Аз не съм махал катализатор, ама не съм сигурен, че предния собственик не го е махнал. Може пък и просто да си е заминал. Какви са ми опциите според вас по тоя въпрос?

 

Здравей колега при мен миналата година септември месец като замерваха емисиите бяха на 0.1 СО на празех ход и при 2-3хил.об.(Галант GDI 2.4 2001г.)

Не знам дали е било замерено коректно но това бяха резултатите.

Редактирано от itodorov1980
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Отиди за прегелд на друго място. :)И си провери спирачките при специалист, за да си сигурен, че спираш.

има надежда за тая държава...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Оказа се, че катализаторите не са толкоз скъпи - http://www.ebay.co.uk/itm/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=200697163842&ssPageName=ADME:L:OC:MOTORS:3160

Поръчах си го и се надявам с него да е по-добре.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Оказа се, че катализаторите не са толкоз скъпи - http://www.ebay.co.uk/itm/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=200697163842&ssPageName=ADME:L:OC:MOTORS:3160

Поръчах си го и се надявам с него да е по-добре.

Проблема не е в катализатора, а в това ,че си ГДИ ,а той работи в друг режим...........за това и газанализатора прави грешки.......за целта - отиди пак, като влезеш при тях, нека изчакат колата да работи 4 мин. след като запалиш , тъй като тогава тя си влиза в ГДИ режим и бърка машината, след 4 мин. ако не я форсираш, не пипаш нищо, то мотора ще влезе в обикновения МПи режим и тогава показанията ще се нормализират............това е проблема на ГДи-тата когато минавате ГТП......Иначе за спирачките, мин. е 1150 нютона, и предвид че си Галант е много веоятно да не ги покриеш........т.е. трябва раздвижване/ремонт на спир. апарати/система.........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Защо ли ми звучи позната тази тема? http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/biggrin.gif

Виж ТУК и мненията след това....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз като минах ГТП преди месец в сервиза на един вносител на коли за БГ (няма значение кой), ми казаха още преди да вкарат колата че няма да мине на газове, максималните стойности на 2500 оборота били прекалено занижени и само нови коли на по 3-4 години макс и дизели минавали. Оказаха се прави, наистина на 2500 оборота не можа да мине газовете, с малко но не можа. Обаче ме пуснаха, не разпитвах от къде на къде да не си създавам сам главоболия ..

 

Допълнителен въпрос по темата: сега като и прегледа за газова бутилка се минава заедно с ГТП, на теста за газовете на пропан бутан или бензин трябва да работи двигателя? Предполагам първото ще даде по екологични резултати ..

Редактирано от silveria
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Вече е ставало на въпрос това. GDI работи в режим на място 5 минути и тогава да мерят.

Важното е, че минават Лади, Опели и какви ли не други машини на по 30 години.

България никога няма да се оправи!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Вече е ставало на въпрос това. GDI работи в режим на място 5 минути и тогава да мерят.

Важното е, че минават Лади, Опели и какви ли не други машини на по 30 години.

България никога няма да се оправи!

Един от служебните ни бусове спука спирачен маркуч по време на проверката на спирачките, ама си мина преглед :icon_doh:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А като даде газ на 2500 об/мин колко минути да чакат да смени режимите и кога да мерят. Не си прав.

То и при 2500 пак си работи в ГДи режим........

Колегата може да пробва друго, да я поръчка малко преди да влезе при тях.........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Няма значение в какъв режим работи, важното е че е един и същ и не се сменя и стоиностите наистина са му доста високи. Затова се мери в два диапазона от обороти, за проверка.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не знам какви са му стойностите на колегата, никъде не ги пише, но ако ги знае, нека ги сподели, можем да се опитаме да му помогнеме дистанционно.......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аха.............в този случай вероятно става въпрос за доста нагар по клапаните, тракащи повдигачи или .......?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аха.............в този случай вероятно става въпрос за доста нагар по клапаните, тракащи повдигачи или .......?

Ами може и от това да е. В сряда заминавам за щатско за 10 дни, така че като се върна, ще ти я донеса, да я прегледаш, когато имаш време.

Редактирано от novak
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Две неща - че прегледът е станал доста сериозен и връщат за такива неизправности и че съветът е да се оправи колата, а не да се сменя пункта, да се мине и да се кара така.

Аз не знам моя какви стойности показа, но понеже беше около 0 градуса първо дойдох с напълно загрял двигател и 3 пъти припалих, за да може като сложат онова нещо в ауспуха оборотите да са 650, а не 1400. Ясно е кога стойностите на вредните емисии ще са по-високи.

 

На другата кола след 3 ходения на преглед за три различни години - резултати:

- първата година - предно ляво колело спирало в по-малка степен

- втората година - предно дясно колело спирало в по-малка степен

- третата година - мина от раз

Не съм оправял нищо по спирачките. Казах на човека да се качим, да излезем за 2 мин. на шосето, да вдигна 100 км/ч, да пусна кормилото и да натисна спирачката така, че облегалката на седалката ми да изпука от зор. Не пожела, но аз съм спирал така и колата не тегли на никъде.

 

Много ми е чудно как става отчитането на силата на спирачките на тези износени валяци. Дали пък не зависи и от гумите? На един колега със зимни гуми колата му излизаше от валяците като спираше, а други коли ги бутахме да се преместят напред за тест на задните колела. Аз бях със зимни гуми на 2 години (бриджстоун), а той - на три години, но карани целогодишно през последната година (20000 км.). Мен ме бутаха от валяците, а той си излезе като пич. При това с 2-врата кола и по-лека.

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...