Премини към съдържание

За или Против увеличението на максималната скорост по магистралите


Препоръчано мнение

:mitsu-smiley: Здравейте колеги, гледах новините и като видиях че се говори за увеличение на максимилната скорост по магистралите в България ми стана доста интересно, дали сме готови да приемем тази скорост, и до какво ще доведе тази промяна??? Как мислите дали е подходяща инфраструктурата за 140км/ч? Знае ли някой колко е ограничението в другите страни в Европа?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм за! :good:

Даже 160 да го направят. 90% от автопарка може да се движи устойчиво със 160. Там където платното не позволява да има знаци, обаче... който надвиши 160 да му взимат и кръщелното.

А всеки сам да си преценява вътре в тия 160 с колоко да кара.

Сега ограничение 130 и хвърчат като изтребители. Никой не ебава.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Максималната скорост с която се кара по пътищата надвишава 140км\ч.така,че трябва да се търси начин за ограничение на макс. скорост.

Казвали са ми,че в арабските емирства превишиш ли 130км\ч компютъра на колата почва да пищи много дразнещо и предпочиташ да спазваш максималната скорост.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Думата магистрала тук у нас се тълкува по малко по- друг начин,като че ли от останалите страни.http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/biggrin.gif Та в този ред на мисли не ме учудва и по- различното тълкуване на максималната скорост по магистрала .

Нека задам и един риторичен въпрос:;Що е това скоростен път и има ли го у нас,та вече имаме и ограничение за максималната скорост на такъв път?!?! http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/icon_hmm.gif

 

Все повече се убеждавам,че тези нововъведения са плод на нечии амбиции на некадърен(и) служител(и) в някое ведомство!Жалкото е,че е отговорни хора от изпълнителната власт ги предлагат и приемат,още по-жалкото е ,че на всичките тези хора им плащаме заплатите ние!Но както се казва това е капка в морето на фона на останалите глупости,все пак живеем в България не страната,а държавата на чудесата !

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Нашите магистрали нямат нищо общо с тези които видях във Франция например. Там само околовръсното на Париж бе в едната посока от 4 ленти. Магистралите им (отново от 4 ленти в едната посока) французойката ми каза, че 130 км е ограничението, а на скоростните пътища (по 2 ленти в посока като нашите магистрали) бе 110. Контрола се извършваше от камери извън аварийната лента високи 0,5м които си засичат. Преведоха ни по частна магистрала (като в Турция) с бариера и такса, но без нито една дупка, кръпка или трапчинка. Минах и по частна такава под една малка планина. Французойката ме попита имам ли страх от клаустрофобия, аз попитах защо? Защото - каза тя, щели сме да минем в тунел под планина за да избегнем час пик на околовръстното в Париж. Той (тунела 3 платна в едната посока, имаше и успореден ние карахме в нашият ръкав) бе висок 1,8м някъде, т.е. една педя над тавана на колата. Шеговито попитах, че ако се натъкнем на бабуна ще оберем не само паяжините, но и ще свалим всички знаци и камери, а французойката се обърна и попита - що е това бабуна? :icon_doh: .

В този ред на мисли онзи ден се прибирам по магистралата Варна - Шумен. То бива дупки, кръпки и всякакви изцепки от рода на магистрала, че да ти се отще да караш в крайна дясна лента.

 

Извод: Който си иска кара с колкото си иска, а ограниченията са виртуални. Съвестта на шофьора е неговата вътрешна спирачка.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:mitsu-smiley: ......... Знае ли някой колко е ограничението в другите страни в Европа?

Ограничения на скоростта за движение по пътищата в Европа :link:

 

http://spisanie.mobile.bg/public/editors/images/14012011/SpeedLimits.jpg

 

Това са повечето* случаи в който се съобразява ме с ограничаванията :mad:

http://fakti.bg/img/news/4008/4cf49e21166f1d49cb3ac6d59de8ca29_big.jpg

http://www.automedia.bg/files/articles_body/2011-01/thumb_kak-deystvat-kamerite-za-skorost_0.jpg

http://www.varshets.info/images/stories/news/20022009/bs1.JPG

http://dariknews.bg/uploads/news_images/200908/photo_verybig_390850.jpg

 

И не ми казваните АЗ не правя така.......да да знам с 140 през кръстовище при знак 60................. ааааа то това не важи :tooth:

А дали само на магистралата сте с над 100..... не мисля.

Ако искаме да сме искрени тази промяна само може да спаси някоя глоба.Но има реална опасност да се повишат ПТП-тата не само като брой и като щети и човешки жертви.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не че сега се спазват ограниченията , но сега се дава още по-голяма свобода на откачалките на пътя....

Абсолютно против новия закон съм

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Доколкото разбрах, на "Хемус" ще му прамахнат статута на магистрала - щял да става скоростен път.

<br> Че то магистрала ли е? В Германия и Австрия аварийната лента е с ширина на нашите "скоростни" платна. <br> Редактирано от krasipet
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм против.

Предлагащият да се увеличи максималната скорост не казва колко време ще бъде спестено. 10 км/ч разлика дават по десет километра на всеки изминат час от пътя. Това са няколко минути. Значи ако си представим, че магистралата София-Бургас е пусната открай-докрай /щото Хемус не я виждам до пенсия/, печалбата ще е едно кафе време.

ОБАЧЕ, само мисълта, че правилникът е вдигнал ограничението, ще накара шофьорите, които и сега не го спазват, да настъпят още.

Тези, които се колебаят /превишават отвреме-навреме или ако условията са идеални - чисто, през деня и т.н./, ще започнат по-често да нарушават ограничението.

Ами дупките, бабуните, метеорологичните условия ....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Като знам качеството на настилката на АМ "Тракиа" от София до Пловдив, чувството при 130 км/ч е същото като при 90 км/ч по пътя Видин - Монтана. Накратко качеството на пътя е отврътително. Друг е въпроса, че се чувствам много по-сигурно при по-ниска скорост. Ако искат да махнат изцяло ограничението на скоростта, аз пак ще си карам със съобразена скорост - такава при коята се чувствам сигурен. Тази скорост е различна за различните хора.

От друга гледна точка много малко ще са хората, които при 140 км/ч ще пристигнат по-рано, т.е. ще икономисат време. Повечето от нас много рядко пътуват със семейството си без да спират за кафе пауза, тоалетна или просто да се раздвижат. Следователно пак ще пристигаме за нормално време, само дето разхода на гориво на автомобила ще се вдигне. Кой кавото ще да решава от нас зависи скоростта, с която ще се придвижваме.

 

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Както споменаха някои колеги смятам, че тези промени само ще спасят някоя и друга глоба. Всички знаем как е движението по магистралите, едва ли тези които сега карат с 150 - 160 ще почнат да карат със 140. Но определено ми харесва промяната за високоскоростните пътища, за мен ще е доста удобно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Според мен при тези магистрали които имаме, не трябва да увеличават максималната скорост. Зимата по усойните места почти винаги може да те изненада лед, а лятото, поради неправилният наклон на платното, я локва я цяло езеро... А за джигитите дали е 130 или 140 км/час - все толкова/мисля че по-предната зима камери бяха заснели в снежно време джип по Околовръстното на София джип със над 200 км/час/!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност държавните усилия би следвало да са насочени в посока на стимулиране потреблението на нови и надеждни автомобили, както и строежа и поддържането на съвременна пътна (и не само!) инфраструктура. Това с увеличаването на скоростта е поредният сондаж на общественото мнение и нагласи и нагаждането на условия към новостроящи се предпоставки за попълване на нечий бюджет... истината е, обаче, че не всеки си дава обективна оценка на възможностите ... а това каквото и да било административно-правно ограничаване или позволяване няма да го оправи ...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

за попълване на нечий бюджет...

Особено, ако някой си помисли, че вече е обнародвано и си кара с 150-160, с надеждата, че повече от 50 лв. няма да му е глобата.

За месец доста пари може да съберат по магистралите, ако изкарат всички мобилни радари от София, Ботевград, Ихтиман и т.н. :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък съм за увеличаване на максималната скорост и съм твърдо за промяна и подновяване на изоставените знаци. Не може на прав равен път да плеснат ограничение 40 при положение, че преди това караш с 90, а да не говорим че може да караш и с доста повече. Пътищата са ни под всякаква критика, но това не означава че трябва ограниченията да са малоумни по тях. Някой да е пробвал да спази всички ограничения и да стигне от София до Варна или Бургас!? Дали ще му стигне цял ден? Ако ще и с 10км.ч. да караш, ако си спукаш гумата и сцепиш джантата в някоя дупка- ще си виновен т.к. не си карал със скорост съобразена с пътния релеф!!! Според мен ако се подменят знаците и почнат пътищата да се ремонтират както трябва- нещата ще придобият по-приличен вид. Излизам от паркинг зад блок на широк и видимо по-сериозен път- аз съм на малкия път- кой е с предимство в случая ;- АЗ - Т.К. съм дясно стоящ, а този от широкия път трябва да се съобрази с мен :D

 

АЗ СЪМ ЗА УВЕЛИЧЕНИЕ НА МАКСИМАЛНАТА СКОРОСТ !!!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Твърдо против. И сегашните идиоти са ми достатъчни. А съм убеден, че при новото ограничение ще се увеличат...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм ЗА, дори и 150 км/ч да е допустимата скорост на магистрала, НО...магистралите да са изрядни. Какво имам в предвид, един асфалт по цялото трасе (не 100 вида), никакви дупки или вълни или други предпоставки за напускане на трасето (локви, диви животни и пр.). И нека лявата лента да е само за тези които карат с над 120 км/ч. Т.е. да го няма момента със 150 да настигнеш рязко някой каращ със 100 в лявата лента. Ми има вече доста хора (не съм сред тях за съжаление) които си накупиха съвременни автомобили със 6,7 степенни кутии, които не просто вдигат 200, но са конструирани да се държат добре на пътя при такава скорост, а при 150 разхода им е колкото моя при 100. Имах шеф, който Варна - София си го правеше през ден, за такъв човек това би било страхотно удобство. Аз лично не смятам, че лимита на скороста е определящия фактор за катастрофите. Който иска да кара бързо няма да спазва лимита какъвто и да е той. Сами знаете че има много случаи на катастрофи при над 120 км/ч в градски условия. Ограничението от 50 влияе ли?...не мисля...Всичко опира до дисциплината, а тя се постига със закони и спазването им... И не ми казвайте, че то си е до хората... И Холандия са били зле и са давали много жертви на пътя, но с голямо желание, програми и действие сега са на първо място в Европа по най-малко жертви на милион.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм за ограничение 140 км/ч на магистралите, но не мисля че имаме магистрали.

Ограничението на скоростта е в главата на всеки шофьор. В Германия няма ограничение на магистрала и това не значи че там карат идиотски или че не ги глобяват солено при нарушение.

 

Против съм някой катаджия да ме пита какво ще правим, когато се движа със 141 км/ч, защото съм преценил че условията го позволяват.

 

Според мен с 140 км/ч днес е по-малко опасно, отколкото с 120 км/ч с Лада преди 20 години.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм ЗА, дори и 150 км/ч да е допустимата скорост на магистрала, НО...магистралите да са изрядни. Какво имам в предвид, един асфалт по цялото трасе (не 100 вида), никакви дупки или вълни или други предпоставки за напускане на трасето (локви, диви животни и пр.).

 

С една дума... значи си против. ;)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

С една дума... значи си против. ;)

 

Да, против съм при обстоятелствата към момента. Но се надявам (поне това ни остава), че ще доживеем да имаме качествени и добре организирани пътища и магистрали където хората наистина ще могат да се наслаждават на удоволствието да карат нови и модерни коли.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това е много добра идея съобразена със средната скорост с която се движат голяма част от колите по магистралата, но първо трябва да се сложат доста повече камери (на всяка отбивка) и да се засича средна скорост и да се налагат съответните солени глоби. Това разбира се няма да стане скоро. Същата работа е и със скоростните пътища. Където има условия за такива, няма заграждения, а ще е нужно много време да се изградят, да не говорим за строителството на нови скоростни отсечки, както се планира.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И да увеличават и да намаляват, ние сме си ганьовци и си караме както си искаме. Трябва жесток контрол и яки глоби. Пък нека на местата, на които може да го вдигнат и на 200, все пак има доста сериозни автомобили. Другото е, че всички ги влече да карат в лявата лента, независимо дали карат с 60 или 80, а ти карай, ако можеш със 140.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Още не сме дорасли на разум за да караме с такива скорости по така наречената "магистрала" :icon_doh: То това е по-скоро междуселски път с две ленти от 3 категория. Като беше ограничена на 120 всички караха със 130 като го качиха на 130 всички караха със 140, а сега направо ще е трагедия със 150, с тия масови трошки в бг. Да не говорим какво е качеството на пътя. Хората в Германия даже на някои от магистралите си наложиха ограничения въпреки , че техните магистрали са страхотни. Сами знаете - тези които са ходили. А недай си боже да се получи малка дупка 5 на 5 см.магистралата се ЗАТВАРЯ, докато се отстрани проблема ,а това става за норматив и едно кафе неможеш да изпиеш. Тука на родния полигон за танкове нарчен А.М.ТРАКИЯ според мене и 100 км са и много. То не са неравности не са дупки не са пукнатини .Да не говориме за ХЕМУС особено при Шумен е там каква трагедия, че нямам думи. :icon_doh: Виждал съм хора спрели защото са спукали гума от ДУПКА НА МАГИСТРАЛА :icon_censored: е къде го има това. Или джанта станала на КУПЧИНА желязо .Няма такава загубена държава. :mad: Да не говорим ,че почти нищо няма да спестим само даже ще си увеличим разхода. Жалко само за хубавата страна,държавата е пълен боклук :mad:

Поздрави на всички и безавариен път :good: :icon_bye:

Редактирано от HristoGB
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...