Премини към съдържание

Молба за съвет


Stefan Naydenov

Препоръчано мнение

Здравейте, форумци!

 

След известно лутане из марки и модели, в желанието си да се сдобия не просто с нова кола, но с надеждна, здрава и мощна такава - кола, която да съчетава комфорта с вършенето на работа, да бъде надеждна за дълъг път, семейна кола - в крайна сметка се спрях на Mitsubishi Galant.

 

По същество, ситуацията е следната - бих могъл да събера към 4000-5000лв. Гледах няколко автомобила в mobile.bg, които отговарят на такива пари. Въпросът ми е - има ли смисъл да се говори за свестни автомобили от този клас на подобна цена, или по-добре директно да се ориентирам към VW или Ford, и да не си въобразявам, че мога да се сдобия със свестна и надеждна кола от този клас, при условие, че доходиде ми позволяват да отделям по около 1000лв. годишно за поддръжка, и в повечето случаи трудно бих могъл да ги извадя накуп.

 

Въпросът ми е съвсем обективен. Искам да карам такава кола, но се страхувам дали това не е прекалено голяма хапка за моята уста.

 

Иначе, прочетох доста полезна информация относно това какво трябва да гледам, на какви суми се намират свестни Галанти, кои двигатели какви особености имат, и така нататък, за което съм благодарен на хората от форума, споделили тази информация толкова подробно. Честно казано, прочетеното почти ме разубеди, но все пак реших да отворя тази тема. Предварително благодаря за разбирането!

 

PS - Ето няколко линкчета на коли, по които съм се заглеждал:

http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11293370953438032&f1=details

http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11315231670440399&f1=details

http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11309205107644131&f1=details

http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11319479770610242&f1=details

Редактирано от Stefan Naydenov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 173
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Като гледам, дизели не си сложил като опция, а за бензиновите не мога да дам обективно мнение.

Но 1000 лв годишно.. то половината са ти данък, застраховка, винетка, преглед... Което ме навежда, че ти трябва кола която да не се чупи често. Ориентацията ти към VW или Форд, не знам до колко ще те устройва, моето наблюдение е, че частите са им по евтини, но и доста често се сменят. Но това вече е лично мнение и предпочитания, за мен времето е от значение и висенето по сервизи ми е проблем. До момента не съм имал сериозни ремонти, ако изключа проблем със ръжда, за който все нямам време или средства. Така че.. ти най-добре си знаеш нещата около теб, които водят избора ти. Аз съм собственик на дизелов Галант от почти 2 години и нямам намерение да го сменям :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за мнението!

Относно тези 1000лв. годишно - написах го съвсем ориентировъчно, и то без да включвам данъци и застраховки. Това е по-скоро сумата, която ми се струва разумна за нормалната техническа поддръжка за кола на такава възраст. Не ми се иска да взема кола, по която в следващите месеци да похарча повече пари за ремонти от колкото съм платил за цялата кола.

А по дизели не съм се заглеждал, просто защото не съм попадал на такива. Но по принцип предпочитам бензинов двигател, и то този - 2.5 V6 24V - на много места е страшно хвален!. Бих избрал дизел единствено заради по-ниския данък, но не знам до колко това е оправдано.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Моето скромно мнение е,че Галанта е чудесен,красив,здрав и много надежден автомобил.Относно техническото обслужване мога да кажа,че е доста относително,.Миналата година моята машина ми струваше малко над 1000лв,това включва и смяната на годишните консумативи,но за сметка на това тази година до момента не съм похарчил и половината от това.Ако намериш едно добре поддържано и обичано от предишния собственик Галантче,сигурен съм,че ще останеш много доволен от по-големите интервали за ремонт в сравнение с други марки и модели.Друга информация,която би ти била полезна е,че на двигателите GDI нямаш възможност за поставяне на АГУ иначе на другите няма проблеми.Успех,колега,надявам се да съм бил полезен с нещо! :mitsu-smiley:

Редактирано от LoRd_G5
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Много благодаря! Спрял съм се вече на определена обява (http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11315231670440399&f1=details). Това, което бих искал да попитам е - има ли някой, който би дошъл с мен при евентуален оглед? В кой сервиз ми препоръчвате да закарам колата за преглед? Наистина много красив автомобил. Притеснява ме факта, че е възможно да е толкова евтин!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Точно такъв съм карал, само че не толкова запазен. Имам предвид комби, автоматик, 2.5, цвят на колата и кожата, както и р-ра на гумите... Допълнителния ел. часовник ми хареса :icon_doh: . Според мен автоматика (от този модел) е много добре направен и работи по-добре от на мерцедесите от онези години. Поддържката му е по-скъпа - побира няколко пъти повече масло от механичните трансмисии и може да се стигне до скъп ремонт. Скъп според тази цена от 3900 и също скъп, ако заплатата отива по други направления и от нея почти нищо не остава. Но може и да си работи още много дълго време.

Най-много от каращите галанти живеят в София, така че все някой ще се съгласи да ти помогне с каквото може.

А дали е възможно да струва толкова - да, както виждаш, възможно е. Търсенето на коли се съживи осезаемо от август насам, но хората търсят след 2000 година и да не е чак толкова мощна. По възможност да е на 7-8 години най-много, да е на реални до 150-60 хил. км, да лъщи отвсякъде все едно никога не е ползвана и да струва 2500 нааай-много 3 хил. лева.

Този е с по-малките спирачни дискове и стават и 14 цолови джанти. Като комби би трябвало да е с нивомат (много по-скъпи амортисьори отзад). Щом ти харесва и имаш парите, купувай. В близкото бъдеще цените на колите ще се вдигнат :rolleyes: и сега е момента според мен.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

В близкото бъдеще цените на колите ще се вдигнат :rolleyes: и сега е момента според мен.

Толкова си убедителен, че направо ще взема да ти повярвам :P и да си накупя още 2- 3 галанта ..:lol:

От къде ще дойде според теб това подскъпване, от нумизматичната стойност ли ? ..:)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря много! Хаха - допълнителния часовник всъщност е за печката - някаква система, която стопля салона преди да се качиш в колата - http://avtonomenotoplitel.webasto.com/?id=3171 . Много яко било за зимата... :D Ами, стискайте ми палци скоро да се присъединя с някоя красавица към форума. Между другото, ще е много добре ако наистина става да й се сложат 14-ки!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

... Между другото, ще е много добре ако наистина става да й се сложат 14-ки!

 

Може, може.. Аз зимата карам с 14-ки, а лятото с 15-ки. Ако имаш в предвид, че имаш някакви джанти, трябва да обърнеш внимание на междуболтовото разстояние и централния отвор :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Може, може.. Аз зимата карам с 14-ки, а лятото с 15-ки. Ако имаш в предвид, че имаш някакви джанти, трябва да обърнеш внимание на междуболтовото разстояние и централния отвор :)

 

Така е. Джанти ще се намерят. По-важното е, че имам зимни гуми! ;) Свързах се с DJ Tymbi, ще го взема с мен на огледа, надявам се той да свърши достатъчно полезни неща на място.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Така е. Джанти ще се намерят. По-важното е, че имам зимни гуми! ;) Свързах се с DJ Tymbi, ще го взема с мен на огледа, надявам се той да свърши достатъчно полезни неща на място.

 

Щом ще дойде, ще свърши. А относно гумите, не трябва да са много ниски, че много ще ти клекне колата, аз карам зимата с 185/70/14 и ми се струва леко нисичка :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Толкова си убедителен, че направо ще взема да ти повярвам :P и да си накупя още 2- 3 галанта ..:lol:

От къде ще дойде според теб това подскъпване, от нумизматичната стойност ли ? ..:)

По-добре недей.

Хората на запад вече няма да си сменят колите толкова често и ще си карат старите коли. Много от тях. Старите бараки тук ще се посвършат след 1-2 години и цената ще тръгне нагоре. Сега изхвърлят цели коли за желязо заради превъртял биелен лагер. Колата струва 500 лева и то ако има кой да ги даде за конкретната бракма, а ремонтът струва 400. Продава я за желязо, взима следващата и т. н. Нали е криза?! Всички сме в криза - Гърция, България, Португалия, Испания, Италия... Основата на проблемите около тази прословута криза в този момент се крие главно в свитото потребление. Поне аз така виждам нещата. Като няма потребление (или търсене) страда производството, оттук следва съкращаване на работна ръка, спад в доходите на населението, по-нисък БВП, формиране на социални проблеми и т.н. Основата на всяка икономика е производството. 30 милиарда лева държат българите в родните банки, а в условия на икономическа криза трябва да се стимулира потреблението и инвестициите. Ако продължим да се стискаме така, ще блеем още 10 години в кризата... Вземи за пример работеща икономика и изведнъж всички ограничават потреблението. Какво ще стане? Криза.

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Искам да ви помоля да се придържате към смисъла на темата. Ясно, че не е най-интригуващата тема във форума, но в крайна сметка имам намерение да стана един от вас. Ще бъда много благодарен за всяко полезно мнение!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Според мен колега, с 1000 лв. на година ако попаднеш на добър екземпляр/дай боже/ ще си караш и ще свиркаш, но когато ти потрябват ще се налага да имаш поне 1/3 от тях. Успех с търсенето и късмет.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

~ 600 лева са задължителните разходи: гражданска, винетка и данък. Прибавяме прегледа и този на пожарогасителя - ~ 45 лв. Лошото е че тези разходи няма да намалеят никога. Точно обратното, но да не мислим сега за това...

Не знам колко човека биха се доверили на уверението на продавача относно обслужването на автомобила - масло с филтър (+100 лв), ангр. ремък с ролките и масло в скоростната кутия. Така че при всички случаи след като купиш кола трябва да стартираш с една хилядарка. Нататък е Божа работа, а и моделът е доста добре направен. Щяхме ли да го караме толкова хора... Лично аз от нач. на годината съм подминал 1000-ката, но най-много платих за боядисването.

Ако нещо конкретно искаш да попиташ, заповядай.

А, темата ти е интересна. Хайде, ти си.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Искам да ви помоля да се придържате към смисъла на темата. Ясно, че не е най-интригуващата тема във форума, но в крайна сметка имам намерение да стана един от вас. Ще бъда много благодарен за всяко полезно мнение!

 

Предварително заявявам, че ще бъда пристрастен.

В своя клас за мен няма по-добра кола и по да ми пасва комплексно от Галанта.

Неизправностите които статистически са малко, тук във форума където сме се събрали вси специалисти, се коментират надълго и на широко поради липса на други. При другите марки нашите неизправнисти са "бели кахъри".

При покупката трябва да си отваряш очите и идеалния вариант е ако продавача ти е лично познат или приятел. Ръжди се намират, къде ли няма, но до разпадане на колата няма да се стигне. Другото са консумативи.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Много благодаря! Спрял съм се вече на определена обява (http://nfs.mobile.bg...0399&f1=details). Това, което бих искал да попитам е - има ли някой, който би дошъл с мен при евентуален оглед? В кой сервиз ми препоръчвате да закарам колата за преглед? Наистина много красив автомобил. Притеснява ме факта, че е възможно да е толкова евтин!

 

Огледай хубаво тази кола колега.Преди месец е гледах във autoscout24.it.Цената на която беше обявена е 490 евро.Самия аз смятах да я взема и пусна във форума за части,отказах се във последствие.Бъди внимателен!Помоли някои колега от форума да бъде със теб на огледа.Бих ти препоръчал да погледнеш и този ;) http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11317294395184619&f1=details

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Предварително заявявам, че ще бъда пристрастен.

В своя клас за мен няма по-добра кола и по да ми пасва комплексно от Галанта.

Неизправностите които статистически са малко, тук във форума където сме се събрали вси специалисти, се коментират надълго и на широко поради липса на други. При другите марки нашите неизправнисти са "бели кахъри".

При покупката трябва да си отваряш очите и идеалния вариант е ако продавача ти е лично познат или приятел. Ръжди се намират, къде ли няма, но до разпадане на колата няма да се стигне. Другото са консумативи.

Ха. То до разпадане ясно, че няма да се стигне, ама кой би позволил колата му да изглежда като селска баничарка?!

Ръждата беше нещото, заради което дълго време бягах от тия коли, изобщо не ги поглеждах! Първия път когато ми направи впечатление как бяха гъбясали веждите на един червен Галант, направо не можех да повярвам на очите си! Карал съм Форд Сиера 88-ми набор - нямаше грам ръжда видимо... Ама така е във всичко - няма нищо перфектно. Все трябва да има кусур. Надявам се да има някакво разумно решение, в смисъл - да не се налага през една година да мислиш за боя!?

 

Иначе, за комплексното пасване - напълно те разбирам. Познат продавач - трудна работа. Нямам такива познати, затова и пиша тука. Ще разчитам на помощта на въпросният човек - Пламен. Обеща с някакъв мобилен тестер да дойде на огледа. Иначе сам колкото и да се пуля едва ли ще хвана някъде проблем, ако е добре прикрит.

 

Andy Van Der Drift - би ли споделил подробности около боядисването?

Това, което искам да попитам също е - освен LED таблото и незначителните козметични промени, има ли някакви по-съществени разлики в колите след 99-та?

Говориме само за 2.5 V6 мотора.

Редактирано от Stefan Naydenov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И да спомена,данъка за тази кола от 163 коня е 276.86 лева за София.След 2 години ще ти е 184.57 лева

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Данъка се бях приготвил, че няма да е 50лв, нито 100. Ама 276.86! .....Току що пак го сметнах. Еми, колкото - толкова.

Редактирано от Stefan Naydenov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Хм и добре си се насочил за кола ;) данъка да не те притеснява.Ще спестиш от това,че не се разваля толкова тази прекрасна кола.Според изчисления е във челната тройка за по-малко посещаемост във сервиз.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако може и един съвет от мен.....от този модел, на тези години, и на някакви само предполагаеми километри......НЕ СИ ВЗИМАЙ АВТОМАТИК. :icon_blush:

 

 

П.С. Или поне да не е 2.5 V6 автоматик

Редактирано от Milen_z
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Огледай хубаво тази кола колега.Преди месец е гледах във autoscout24.it.Цената на която беше обявена е 490 евро.Самия аз смятах да я взема и пусна във форума за части,отказах се във последствие.Бъди внимателен!Помоли някои колега от форума да бъде със теб на огледа.Бих ти препоръчал да погледнеш и този ;) http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11317294395184619&f1=details

 

http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11317294395184619&f1=details

Тази обява я гледах също. А за тази какво мислите? Видях, че човека я е пуснал и тук във форума:

http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11297516978329989&f1=details

Между другото, наистина ли сменяте маслото на 25000 на тия автоматици?!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако може и един съвет от мен.....от този модел, на тези години, и на някакви само предполагаеми километри......НЕ СИ ВЗИМАЙ АВТОМАТИК. :icon_blush:

 

 

П.С. Или поне да не е 2.5 V6 автоматик

 

Ами то това е най-често срещаната комбинация. Може и да не е случайно. Четох тук във форума, че били страшно устойчиви!?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами то това е най-често срещаната комбинация. Може и да не е случайно. Четох тук във форума, че били страшно устойчиви!?

КОе е устойчиво?Мотора или ск. кутия.........???

Ако е за мотора, да, много са здрави.....но не така седи ? с ск. кутия, дори и ръчна да е тя, обикновенно на 200-250 хил км. се скапват и почват да тропат.........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...