Hristo Публикувано 15 ноември 2011 Сподели Публикувано 15 ноември 2011 Рядко излизам градско зимата, ако разстоянието е малко я оставям само на бензин... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stevensgr Публикувано 15 ноември 2011 Сподели Публикувано 15 ноември 2011 Баце,ти да не си с обикновена газова? Моят инжекцион сам си обръща на 40 градуса на газ,а за 7 минути загрява на 90 градуса,така че освен разхода на бензин да се покачи,на газ не би трябвало да е толкова много. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rosko Публикувано 15 ноември 2011 Сподели Публикувано 15 ноември 2011 При мен си се включва автоматично, когато колата вече е загряла. Ако се включи - включи. Ако не - здраве. На въпросите на Владимиров за произхода на газта - пропан-бутанът е остатъчен продукт при преработката на нефт. Смесва се при различни пропорции - ще излъжа от кой газ слагат повече през зимата, но имаше нещо такова. Оттам идвала малко по-високата цена на газта през зимата (по принцип) и по-високият разход. Що се отнася до количеството газ, което събира бутилката - да, различно е на различните бензиностанции, дори от една верига. Мисля, че има значение от налягането, което подават от бензиностанцията. Правило ви е впечатление, че на някой колонки зареждат по-бавно, а на някой - по-бързо, нали? Та и оттам защитата сработва различно. Що се отнася до разхода - на газ разликите са фрапиращи и се усеща калпавата газ много осезаемо. Цяло лято джитках много напред-назад, потвърждавам, че на Лук ми даваше най-висок разход. С 10 лв. (грубо 8 л.) съм стигал и до 54 км, а с газ от друга верига - със същото количество, дори малко по-малко, че цените им са малко по-високи - съм стигал и до 73 км - градско, по едни и същи маршрути. Това в проценти е огромна разлика. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
earendil Публикувано 15 ноември 2011 Сподели Публикувано 15 ноември 2011 Онзи ден си смених филтъра на газта.. за 12 хил км .. изкарахме 1 пълна шепа графит. На филтър не мязаше.. (основно зареждах до сега на лукойл, че ми е най-удобно). Газаджията ми ми препоръча да пробвам на петрол. Почвам да зареждам само на 1 тип газостанции от смяна до смяна на филтър за да установя кои как са.. разбира се, това не винаги е възможно. Мислех, че на OMV край Слънчев бряг много лъжат, защото само те успяват да ми вкарат 36.5л. газ, докато в повечето места ми зареждат до 31.5л., но скоро установих, че изминатия пробег си отговаря (увеличи се реципрочно). Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 15 ноември 2011 Сподели Публикувано 15 ноември 2011 Въпроса ми беше не за какво има в газта, то е ясно че е продукт получаван при нефтопреработката. Става на въпрос, ако приемем, че всичката идва от Лукойл - от къде се получава голямата разлика в качествата на газта в различните вериги газстанции? Става въпрос по едно и също време, не за през зимата и разликата е много по-осезаема от колкото при бензините. Явно по-трудно подлежи на контрол... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Hristo Публикувано 15 ноември 2011 Сподели Публикувано 15 ноември 2011 Има газ която се внася с цистерни по влаковете..... изобщо не е вярно, че само Лукойл зарежда в Бг. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 15 ноември 2011 Сподели Публикувано 15 ноември 2011 Не им ли трябва данъчен склад или при газта е свободия? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
KOKSARIAN Публикувано 15 ноември 2011 Автор Сподели Публикувано 15 ноември 2011 С обикновена газова съм която на 2000 оборота си обръща на газ а пали на бензин . Със задържане на превключвателя се сменяват режимите и може да работи само на газ или само на бензин . Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Vasil Sivkov-Noby Публикувано 18 ноември 2011 Сподели Публикувано 18 ноември 2011 При мене с BRC, колата си пали на бензин. Сменя на газ сама, когато двигателя достигне 40 градуса. Сега по това време, когато сутрин е -4/-8 я наблюдавам, че и е нужен около 1км за да превключи на газ. Ако двигателя е загрят, то тогава паля и след 2 секунди е на газ.Искам и за друго да кажа. Сега от както съм си в Смолян и застудя, колата започна да ми гори 9-9.5л/100км газ. Преди, когато я карах на бензин, зимата под 12-13л/100км нямаше сваляне. Баси и чудото. Нямам идея кво става с колата, но ми харесва! :icon_thumbup: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stevensgr Публикувано 18 ноември 2011 Сподели Публикувано 18 ноември 2011 При мене с BRC, колата си пали на бензин. Сменя на газ сама, когато двигателя достигне 40 градуса. Сега по това време, когато сутрин е -4/-8 я наблюдавам, че и е нужен около 1км за да превключи на газ. Ако двигателя е загрят, то тогава паля и след 2 секунди е на газ.Искам и за друго да кажа. Сега от както съм си в Смолян и застудя, колата започна да ми гори 9-9.5л/100км газ. Преди, когато я карах на бензин, зимата под 12-13л/100км нямаше сваляне. Баси и чудото. Нямам идея кво става с колата, но ми харесва! :icon_thumbup: Ами става,че докато е студен двигателя и гори най-много, колата е на бензин,а вече на 40+ градуса разхода ще е по-малък,нали :icon_dance:. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Vasil Sivkov-Noby Публикувано 19 ноември 2011 Сподели Публикувано 19 ноември 2011 Ами става,че докато е студен двигателя и гори най-много, колата е на бензин,а вече на 40+ градуса разхода ще е по-малък,нали :icon_dance:.Е добре де, ама лятото като си е постоянно на 40+ и обръща за секунди, разхода беше същия? Не трябва ли да е по-нисък? :icon_hmm: Говоря когато я карам без да съм пуснал климатика, а то това е ди към 30 градуса. До там ми е ОК, но повече ли е карам с лек климатик, в смисъл че не правя температурната разлика повече от 5 градуса и то след като външната подмине 29. До тогава си карам без климатик.Когато колата беше само на бензин и когато съм бил по морето, от април до средата на октомври, съм я свалял лятото под 6л/100км със строго спазване на знаците, но иначе нормално си се въртеше около 8, +/- 500гр. Приберях ли се към Смолян, под 11-12 та и повече, нямаче сваляне разхода. Сега кво става нямам си на идея. Не намирам никаква логика в това поведение на колата.Или като се замисля така, остава само едно! Подминах 100те хиляди :lol: Сигурно се е разработвала до сега. Улегнали са всички чаркалъци и сега дава всичко от себеси тая колица! :clapping2: :worthy: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
KOKSARIAN Публикувано 19 ноември 2011 Автор Сподели Публикувано 19 ноември 2011 (редакция) Нали водата минава през изпарителя и там нейната функция е не да охлажда а да грее газта . Лятото не спираш на слънце а все сянка търсим , има и капак като пречка да ти загряват чаркълъците и пак има момент на загряване . Аз съм само с антифриз и ми трябват около 2 килиметра за да взляза в температура подходяща за каране на газ - не знам колко е защото на моя Лансер няма цифри . Редактирано 19 ноември 2011 от KOKSARIAN Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
todor Публикувано 19 ноември 2011 Сподели Публикувано 19 ноември 2011 (редакция) Разхода на гориво винаги се увеличава зимата не само заради по-ниските температури , а понеже газта се състои от две съставки , пропан и бутан. През зимата съотношението им го променят и газта става по-малко калорична. По принцип е 60/40, но как се променя не помня точно. Есента някои производители го променят по-рано и почват драмите като тази в темата... Бутилките изключват, когато са пълни 80% от обема си. Аз зареждам най-вече на Еко, защото имам карта за 5ст/л отстъпка и засега нямам оплаквания. Също така и от Лукойл. Като цяло на всяка бензиностанция горивото е различно или от различен доставчик, дори и да са от една и съща верига...За това е трудно да се каже къде е добро и къде не. Има много бензиностанции, които са франчайз . Повечето такива са на ОМВ...Аз лично и кафе не си купувам от тях. Колега, пробвай на Петрол...хем е блу -форс... :icon_rock: Аз карам,само с такова гориво...Минаваш си километрите,а и колата е по-мощна :plane:Там пък най-много да му се наложи да сменя дюзи после...От поне 3ма газаджии знам, че блуфорс е враг на ГИ. С 100 октана вносен бензин за 20 лв. (2.70 за литър) изминавам с 3 до 5 км повече, от колкото с 95 (за 2.40) на Лукойл.Нормално е това . И да не е вносен, винаги с по-високото октаново число се увеличават изминатите км. Редактирано 19 ноември 2011 от todor Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
KOKSARIAN Публикувано 19 ноември 2011 Автор Сподели Публикувано 19 ноември 2011 Аз това за промяната състава на газта не съм го знаел . Това се прави с цел по-добро палене или ? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
KOKSARIAN Публикувано 19 ноември 2011 Автор Сподели Публикувано 19 ноември 2011 А сега за Петролската газ доколкото знам има добавки за студен старт и наистина е по-мощна колата с тях и аз я предпочитам пред другите но май има и нещо което разтваря гнусотиите и има варианта със запушването . Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Vasil Sivkov-Noby Публикувано 19 ноември 2011 Сподели Публикувано 19 ноември 2011 (редакция) Разхода на гориво винаги се увеличава зимата не само заради по-ниските температури , а понеже газта се състои от две съставки , пропан и бутан. Ама Тоше, това е логичното, но при мене е обратното.Зимата смъкна разхода на 9-9,5, а лятото беше по-висок 10-11!Не че не ми харесва, но немога да намеря логично обяснение. Това с търсенето на сянките лятото е глупост. Какво ме бърка колата дали е на сянка или на пек???????Специално на мене не ми прави впечатление.Освен това, когато колата работи при температура на двигателя от 90 градуса, а температурата на сянка е 28-30 градуса, след като бъде изгасена, колко време е нужно за да падне температурата на двигателя под 40 градуса и коло време е нужно, за да се вдигне от 25 на 40 градуса ако е паднала до такава температура???????Със сигурност, ще и е нужно в пъти по-малко време, от колкото сега от "-" да достигне така нужните 40 градуса, за да започне да работи на газ. Само да допълня, за да няма размишления в насоката "ползваш климатик".Разликата с и без климатик е между 350-400гр за 100км. Това е засечено по един и същ маршрут, оп един и същ начин. Резервоара се пълни с бензин до капачката, караш и после пак до капачката. Така на 2 тура с и без климатик. Редактирано 19 ноември 2011 от Vasil Sivkov-Noby Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 19 ноември 2011 Сподели Публикувано 19 ноември 2011 Ама Тоше, това е логичното, но при мене е обратното.Зимата смъкна разхода на 9-9,5, а лятото беше по-висок 10-11!Не че не ми харесва, но немога да намеря логично обяснение. Това с търсенето на сянките лятото е глупост. Какво ме бърка колата дали е на сянка или на пек???????Специално на мене не ми прави впечатление.Освен това, когато колата работи при температура на двигателя от 90 градуса, а температурата на сянка е 28-30 градуса, след като бъде изгасена, колко време е нужно за да падне температурата на двигателя под 40 градуса и коло време е нужно, за да се вдигне от 25 на 40 градуса ако е паднала до такава температура???????Със сигурност, ще и е нужно в пъти по-малко време, от колкото сега от "-" да достигне така нужните 40 градуса, за да започне да работи на газ. Само да допълня, за да няма размишления в насоката "ползваш климатик".Разликата с и без климатик е между 350-400гр за 100км. Това е засечено по един и същ маршрут, оп един и същ начин. Резервоара се пълни с бензин до капачката, караш и после пак до капачката. Така на 2 тура с и без климатик.Две може да са причините за които се сещам, че зимата караш по внимателно и по бавно и леко натискаш газта ,освен това не си споменал с какви гуми караш зима и лято......... и втората е ,че климатика ти на работи на макс както през лятото........... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
todor Публикувано 20 ноември 2011 Сподели Публикувано 20 ноември 2011 Ама Тоше, това е логичното, но при мене е обратното. :D Е при теб пак е неква аномалия...Виж Пламен е донякъде прав, ако караш лятото с 18", а зимата с 16", това ти е гаранция литър...Да кажем разликата с климатик компенсира студения въздух...За да го разбереш със сигурност, най -лесно се установява при смяна на гуми пролет...По принцип разхода веднага скача при по-големите джанти ,особено при бензините, заради по-малкия въртящ момент. Спирането с големи джанти също е проблем, заради инерционите моменти. Всъщност винаги съм се чудил как тоя Лансер го качиха на 18" с толкова слаби мотори... :icon_hmm: :icon_doh: От там може би и впечатлението ти за слабите спирачки. При мен на Галанта много се усещаше разликата от 14" на 2.0 дизел и 17", особено при спиране с по-голяма скорост... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Vasil Sivkov-Noby Публикувано 20 ноември 2011 Сподели Публикувано 20 ноември 2011 Две може да са причините за които се сещам, че зимата караш по внимателно и по бавно и леко натискаш газта ,освен това не си споменал с какви гуми караш зима и лято......... и втората е ,че климатика ти на работи на макс както през лятото...........1. Да карам зимата по-внимателно? АБСУРД! Зимата мухите в главата ми са в пъти повече, от колото лятото. Тука по тея завои е интересно. Лятото тъпотия, само прав път и на круиз контрол. ОТПАДА 2. Гумите с които сега карам са същите размери, както и преди, а разликата в кг. между 18" и 16" е по-малка от 2кг.Лятото карам с 225/45/18", преди на бензин съм смъквал под 6л/100км разхода, а сега неможах да го направя под 7.5л/100км, това със супер кротичко каране, спазвайки всички знаци и правила. Иначе нормалното за лятото си беше около 10л, преди на бензин и сега на газ 10-11л. Зимата са 205/60/16", преди на бензин под 11-12л/100км, нямаше сваляне както и да я карах. Сега на газ 9-9.5л. ОТПАДА 3. Зимата климатика НЕ РАБОТИ! Лятото никога не е работил на макс. Винаги съм гледал разликата, между външната и вътрешната температура да не е повече от 5-6 градуса. ОТПАДА 4. Спирачките са си СКАПАНИ и с 16" и с 18" :icon_rock: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
todor Публикувано 20 ноември 2011 Сподели Публикувано 20 ноември 2011 (редакция) Говорим за различни горива и горивни системи и студения въздух не им се отразява по един и същ начин , а и настройките на ГИ са различни от тези на бензиновия компютър въпреки, че се следят бензиновите инжекторни времена. Горивните и въздушни датчици са настроени за получаване на стахиометрична смес във всеки един режим на работа, но на бензин , а не на пропан. От там вече зависи как ще ти настроят газовия компютър и колко прецизни настройки има той за това за да е адекватен и автомобила на газ след конверсията... Не знам усещаш ли разлика в динамиката при топло/студено време и газ/бензин ? С по-големи гуми като диаметър и/или ширина и по-големи джанти разхода винаги се увеличава, това е факт...Същото е и положението при спирането. Става въпрос за физични закони. При мен пък на газ разхода е винаги 15 , без значение зима/лято градско/извънградско... А колко мм диаметър са ти дисковете, имаш ли представа ? Редактирано 20 ноември 2011 от todor Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Vasil Sivkov-Noby Публикувано 21 ноември 2011 Сподели Публикувано 21 ноември 2011 (редакция) Не знам усещаш ли разлика в динамиката при топло/студено време и газ/бензин ? С по-големи гуми като диаметър и/или ширина и по-големи джанти разхода винаги се увеличава, това е факт...Същото е и положението при спирането. При мен пък на газ разхода е винаги 15 , без значение зима/лято градско/извънградско... А колко мм диаметър са ти дисковете, имаш ли представа ?Разлика при топло и студено има, но при газ-бензин няма.Колкото до настройките на газовото ECU, то си се настройва само, като взима инфо от бензиновото и още няколко датчика, които са в комплекта на уредбата. Единственият начин да се променят тези настройки, е да се намеси човек. При гумите ситуацията е следната:205/60 R16", срещу 225/45 R18"разликата в обиколките на гумите е: 2.29cm и около 2кг в полза на 18".Замяната е допустима!Когато скоростомерът Ми показва 100km/h, реалната Ми скорост е: 101.12km/h! Немисля, че това е разлика от която зависи нещо в конкретният случай. Да 18ките са с по-голяма площ за контакт, съответно при каране създават и по-високи сили на съпротивление, но когато съм с тях, колата се кара на 98% винаги загряла и по равничко.Днеска се качих до връх Перелик, който се извисява на 2191м над Слънчев бряг. И знаете ли какво се случи? Светна "check engine" лампата! Вярно че не бях на самият връх по разбираеми причини, но според GPSa се намирах на 2178м. След прибирането в Смолян и проверка в сервиза, се оказа че има записана грешка: "бедна смес"!Неволите в планината са доста в сравнение с тези на морето.По-разреден въздух, хулиганското шофиране, наклоните, завоите и не на последно място по важност, времето което трябва на двигатвля, за да достигне добра работна температура!Нищо от последните изброени, не води до намаляне разхода на гориво и според мене компенсира достатъчно, големите джанти и широките гуми. Едното нещо, за което ми иде на акъла разхода да е по-нисък, това е по-качествено гориво!Ама чак такава разлика да има? И на морето си вървеше хубаво колата, даже по-хубаво. Другото е, колата да е минала в режим "КРИЗА", прилага непопулярни до сега мерки и пести гориво!Верно, че новото ECUто дето ми дойде, го чаках 3 месеца, защото Японците точно тогава ги удари големото тресене и адските вълни.Пристигна точно след тая работа там. Сигурно са заложили нов софтуер, специално за времена на криза! Дисковете Тоше, са 276мм ако не се лъжа, колкото на Галант от 2001г нагоре, защото и налкладките са като за такава кола! Редактирано 21 ноември 2011 от Vasil Sivkov-Noby Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
todor Публикувано 21 ноември 2011 Сподели Публикувано 21 ноември 2011 По принцип при по-студения въздух, имаш при запалване на горивната смес повече кислород след разширението, който да гори в последствие . На високо, той е по-малко в същата тази единица обем...Не е ясно как са настроени кислородните датчици и аз не съм много запознат с 1.8 точно какви има. Газовия компютър взема данни от бензиновия при първоначалните настройки само, в последствие си е stand-alone като се води от неговите си датчици + инжекторните времена на бензиновия. Инжекторните времена пък се определят от дебитомер, ламбда сонда, натоварване на мотора , температура и т.н. в повечето случаи при MPI от около 6-8датчика общо. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rosko Публикувано 21 ноември 2011 Сподели Публикувано 21 ноември 2011 Ехаааа, искам и аз по-нисък разход :-(Зимата си се вдига, особено на къси дистанции - зверски се вдига!А за по-ниския разход - по едни и същи дестинации ли ти го дава? Щото при мен разходът е константа откакто съм сложил ГИ, но само по едни и същи маршрути. Напр. - София - Сливен по магистралата - под 12 не мога да го сваля посмъртно (стигал съм и до 15), а по подбалканската никога не съм превишавал 10.... Разлика във времето - около 30 минути... Просто моята като я настъпя - си гори и това е. И да, планинско ми дава по-малко. А най-малко ми даде веднъж - 8,5.... в мъгла Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Vasil Sivkov-Noby Публикувано 21 ноември 2011 Сподели Публикувано 21 ноември 2011 Ехаааа, искам и аз по-нисък разход :-( А за по-ниския разход - по едни и същи дестинации ли ти го дава? Да дестинациите са едни и същи, количеството горива също, газ-станцията и тя е една и съща!От "матковите" станции като съм зареждал, разхода е бил винаги над 10л.От "марковите" с 38л минавах 320-330км.От "махленската" с 38л минавам 400-420км. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
lancer4x4 Публикувано 21 ноември 2011 Сподели Публикувано 21 ноември 2011 Някои да има отзиви от газта на http://www.jobs.bg/assets/company_profile_logo/35050.jpg дори и от бензина нека сподели, че тез бензиностанции ги подминавам и кафе даже не съм вземал от тях. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.