Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

За колите работещи на газ


KOKSARIAN

Препоръчано мнение

за бензина, само там зареждам...Маздата е само на бензин и според мен с бензина EFIX дава по-малък разход. Мнението ми може и да е субективно понеже има места в БГ където пък се оплакват от горивата на Ромпетрол...

Явно зависи дали ги "кръщават" горивата на "местна почва".....какво пречи на произволно място "Пешо - селския тарикат" да налее ниско качествена боза в цистерната.....

За ГАЗ-та нямам много впечатления, колата си върви така както и когато зареждам на ГАЗ-станцията на познат, който казва, че неговата ГАЗ е Украинска.....

Да не забравяме, че разхода е пряко зависим от номера на подметката на водача...от трафика, и други случайни фактори..................

Редактирано от HristoGB
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 149
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

От 11 години карам "дядо" Галант само на газ, сменил съм и няколко по млади ,както и доста други лични и служебни, но на бензин.Зареждал съм по цяла Бг на различни бензиностанции, но последните години предимно на Еко,разлика почти няма във вървенето както и в разхода само в литрите се е случвало да ме послъжат(почти 90% на ОМВ на сточна гара винаги послъгват)и веднъж проблем с газта на ШЕЛ на моста Чавдар.От скоро карам и Яриса с ГИ и също май не намирам разлика в различните газстанции в разход и вървене.Както казаха и други колеги всяка бензиностанция(газстанция) е индивидуална.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

+1 глас за Ромпетрол. Супер си е газта при тях. Ако заредя от друго място все едно съм качил 4 човека в колата :lol:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Единствената газ с която съм имал проблем е на "Лук Оил" . "Ромпертол" се държи на нивото на една местна газстанция която е малко по евтина и от която съм доволен .

 

Излиза че малките газстанций държът да не си губят клиентите и зареждат коректно !

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да не забравяме и на колко атмосфери трябва да е налягането в колонката (маркуча) на газта.По книжка трябва да е 16 атм., а някой да виждал да зареждат на толкова?! Повече от 12 атм,никоя верига не поддържа.Говорих с едно от момчетата на една от бензиностанциите ни Еко,питам го защо ми зарежда 40 литра газ на бутилка 44 литра,а той ми отговори,че не били така нещата преди и че други хора се оплакват,но откакто шефовете им "донастроили" колонките,започнали да стават тези неща. Така че и фактора "българин" трябва да се взема под внимание при определянето на разхода на газ.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да не забравяме и на колко атмосфери трябва да е налягането в колонката (маркуча) на газта.По книжка трябва да е 16 атм., а някой да виждал да зареждат на толкова?! Повече от 12 атм,никоя верига не поддържа.Говорих с едно от момчетата на една от бензиностанциите ни Еко,питам го защо ми зарежда 40 литра газ на бутилка 44 литра,а той ми отговори,че не били така нещата преди и че други хора се оплакват,но откакто шефовете им "донастроили" колонките,започнали да стават тези неща. Така че и фактора "българин" трябва да се взема под внимание при определянето на разхода на газ.

 

Може би заради това малките газстанций предлагат коректна услуга - прогонят ли си клиентите умират

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Имам само лоши впечатления от газта на петрол

ниска мощност

висок разход

,но не искам да зарибявам с мнението си, а само споделям. :icon_bye:

Ползвам предимно малки локални газ станции (които не са част от големи вериги) и да има МНОГО ИЗМАМНИЦИ

Малко ъпдейт за блу форс газ след дълъг тест :D бива :good: , но разхода пак е по-висок от сравнен с този на местната газ станция. За ниската мощност имам предвид, че на "Top Speed" или след 5 хил. обр/мин само с блу форс газ не иска да набира повече а динамиката с блу форс 1:1 с бензин. Давам газ и полита :D

Теста ми състои в това 320 литра газ от една газ станция смесено 25%/75%-градско/извънградско горе долу по 1 маршрут и от празно до празно и колко км. съм изминал 4 хил.км. има няма и аре на слдващата да се готви Ромпертол.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте момчета. Понеже още ми се бореше акъла, що ми гори малко колата, си втълпих че съм армено-евреин и седнах да си правя всякви видове сметки.

Значи ако карам докато ми превключи на бензин колата, демек да свърши газта, ми се видя съмнително, дали едно и също количества остава в резервоара?

Макар, че винаги количеството което зареждам уж от 0 е приблизително едно и също, като се върти около 38л +/- 200-300гр.

Та за целта започнах да зареждам когато съм изминал 330км. Няколко пъти подред го правя вече и днес за пореден път, резултатът е един и същ, между 29,900л и 30,800л. Всеки ден минавам по средно 70-80км, при което за да ги измина тези километри ми са нужни 4-5дена каране. От тези 330км, според моите наблюдения и последвалите изчисления, излиза че между 12-14км изминавам на бензин. По този начин изчислено, като се вземе средната стойност на изминатите на бензин километри 13, се получава че реално на газ изминавам 317км. Ако изчислиме на база 30,800л за 317км и се получава 9,7л за 100км, но ако се вземе за база 29,900л за 317км се получава 9,4л за 100км. Нека бъде нещо средно 9,55л/100км, което е разлика с над 1л при минимум 11л/100км на бензин, какъвто разход имаше преди газификацията.

И така като гледам последните мнения на другите, стигам до извода че зареждайки по "махленските" бензино-газ станции, се вижда реално как горят коите. На всякъде другаде ни го довкарват, иначе доста добре влезлия ...! Вече съм на ясно за себе си, че на всякъде по големите вериги лъжат здраво и за това ще си карам и ще си свиркам.

Редактирано от HristoGB
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, в руския форум на аутлендър има една апокалиптична тема за изгорели клапани след газово и почнах да се притеснявам.

 

Досега съм минал 13 000 км на газ, без промяна в работата на двигателя, освен спорадичните светвания на чека.

 

Някой мерил ли си е клапаните след по-дълъг преход на газ.? При един руснак след 75 000 км на газ е имал 2 напълно прегорели клапана. Друг след 20 000 на газ е установил разлика -0.05 на изпускателните и е сменял пулове. .. до колкото разбрах регулировката е мъчна, тъй като става само с различен размер пулове (имало 47 размера).

 

Да очакваме ли според вас подобни проблеми при нормална експлоатация? Може причината да е по-тежкия крак на колегите там..на мен ми казаха, че не е хубаво да се кара с високи обороти, което при вариатора е доста лесно :) .. но сегиз-тогиз си вдига и до към 4000 об, като съм на круиз и срещне баир на магистрала... но по принцип си вдигам до към 3000 макс.. и то много рядко и за малко.

 

Спомням си, че един колега спомена в някоя тема, че трябва да се нагласи луфта да е малко по-голям при слагане на ГИ. Моля пак някой да даде необходимите стойности. Аз скоро ще си обслужвам колата в гаража на 1 приятел и се чудя дали да не си замеря луфтовете.

 

ето я въпросната тема: цък

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

След преминаване от бензин на газ и оборотите паднат под 800 светва чек енжина(според мен ламбда сондата дава грешка). Интересуваме дали може с реле да се гаси лампата на чека когато колата е минала на газ ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

След преминаване от бензин на газ и оборотите паднат под 800 светва чек енжина(според мен ламбда сондата дава грешка). Интересуваме дали може с реле да се гаси лампата на чека когато колата е минала на газ ?

 

С ГИ ли си, или с обикновена газова?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Абе и с каквато и да е уредба най-вероятно ЕКУ-то се оплаква от прекъснатите бензинови инжектори. Та с едно емулаторче работата ще стане (реле/та + резистори), друг е въпроса дали има смисъл. И при мен е така ама си го ползвам като индикация че карам на газ ;)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Днес си говорехме с един колега бивш служител на "ОМВ" , та той каза че "Ромпетрол" и "ОМВ" имат един и същи собственик . Няма логика на двете вериги да предлага различна по качество услуга .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Днес си говорехме с един колега бивш служител на "ОМВ" , та той каза че "Ромпетрол" и "ОМВ" имат един и същи собственик . Няма логика на двете вериги да предлага различна по качество услуга .

 

 

Не си прав, въпреки че много се съмнявам за собствеността, и тя е много проста. ОМВ е добре позната марка, докато Ромпетрол е все още слабопопулярна в България. Между другото, аз съм много доволен от газта на Ромпетрол, докато тази на ОМВ не ми е от любимите.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не си прав, въпреки че много се съмнявам за собствеността, и тя е много проста. ОМВ е добре позната марка, докато Ромпетрол е все още слабопопулярна в България. Между другото, аз съм много доволен от газта на Ромпетрол, докато тази на ОМВ не ми е от любимите.

Били собственост на някаква Австрийска фирма . ДАНО не съм прав но нали знаеш -" Вълка козината си мени , но нрава не " ! Има вариант проблемите да са на местно ниво и собствениците и представа да намят че така им се осира името . Ама все пак както каза Васил Сивков аз на големи вериги съм финиширал със зареждането ! Когато нямам избор тогава ще заредя кадето и да е но не на "Лук Ойл"

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ромпетрол е Румънска компания няма нищо общо с ОМВ, Еко- Гръцка , която купи и бившите Опет...ОМВ -Австрийска, като повечето бензиностанции са франчайз. Всъщност при повечето вериги го има това. Просто гледат да си наложат продуктите и името.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

С ГИ ли си, или с обикновена газова?

 

С ГИ Gtag 200 е колата. Не мисля, че се оплаква от инжектори, понеже като и направя оборотите над 1000 не светва чека. Понякога дори и при даване на контакт чека не гасне след продължително каране сам си гасне.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

С ГИ Gtag 200 е колата. Не мисля, че се оплаква от инжектори, понеже като и направя оборотите над 1000 не светва чека. Понякога дори и при даване на контакт чека не гасне след продължително каране сам си гасне.

 

При много ниски обороти и моя светва по някога, вдигни си ги малко и няма да имаш проблеми....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да не забравяме и на колко атмосфери трябва да е налягането в колонката (маркуча) на газта.По книжка трябва да е 16 атм., а някой да виждал да зареждат на толкова?! Повече от 12 атм,никоя верига не поддържа...

 

Само да вметна , че на Ромпетрола вчера беше 6 атм..... а тук пишете за 12- 16 :icon14: :excl: Тея са за :ban1:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Само да вметна , че на Ромпетрола вчера беше 6 атм..... а тук пишете за 12- 16 :icon14: :excl: Тея са за :ban1:

 

Затова преди да заредиш гледаш,преценяш,казваш на служителя,мерси но не искам и отиваш на друга бензиностанция.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

С ГИ Gtag 200 е колата. Не мисля, че се оплаква от инжектори, понеже като и направя оборотите над 1000 не светва чека. Понякога дори и при даване на контакт чека не гасне след продължително каране сам си гасне.

Бъди сигурен че е от тях грешката ;) Ако не вярваш - прочети я. И при мен ако не оставя двигателя да падне под 800 оборота мога да я карам и 1000км. без да светне. В момента в който я оставя на празен ход и паднат около 800 светва. Чета грешката - казва не минава ток през инжекторите.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Бъди сигурен че е от тях грешката ;) Ако не вярваш - прочети я. И при мен ако не оставя двигателя да падне под 800 оборота мога да я карам и 1000км. без да светне. В момента в който я оставя на празен ход и паднат около 800 светва. Чета грешката - казва не минава ток през инжекторите.

 

При мен се е случвало да карам извън градско с над 2700 оборота и да светне чека. Загасям колата и при даване на контакт чека не гасне, а свети постоянно(а би трябвало да угасне след 3-4 сек). След като я покарам около 30 км, чека сам гасне. Последният път когато ходих на сервиз за калибровка на дросела, даваше грешка на ламбда сондата. Но може и да дава грешка и заради инжекторите.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И аз го имам този проблем и при мен е от ламбда сондата . По-нагоре е написано как се отстранява . Принципно светенето по тая причина не е проблем но недай си боже да светне заради друго ще мислиш че е пак за това .

Чувал съм че се давали два извода на някаква букса на късо и след това изкарвало двуичен код къде ти е грешката . Питаш чичо Гугъл за кода и той казва къде е проблема . Това съм сигурен че става на Rover и Opel , има ли го и при нас ?

Редактирано от KOKSARIAN
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...