Премини към съдържание

Какво масло ползвате за 4G63


ilian_ds

Препоръчано мнение

Аз пък съм с "Яко" :P масло 50% полусинтетика (защото има и 30%). Преди бях с Лики Моли. Разлика не видях... Пак така си е шумна колата, пак на 10к км харчи 1 литър.

 

Здравей колега, позволи ме да те поправя.

Може би искаше да кажеш, че използваш масло (на фирмата Х) което е 100 % полусинтетика. Т.е. съотношението синтетична към минерална база е 50:50. В по-ниският клас съответно е 70:30. Едно полусинтетично масло няма как да е 50, или 30 % полусинтетика, то си остава в класа на полусинтетичните масла. При шум в двигателя с 2 масла от различни марки но един и същ вискозитетен клас, и ако не се спираме на съпоставка за качеството им, аз ти препоръчвам да избереш от по-ниският клас SAE 15W50.

Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Aз до преди 3 седмици бях с Yacco vx600 (5W40) и за 12 000 kм лапна 400-500 мл .

Сега съм с Mitsubishi diamond performance 5W40 и вчера сутринта като я запалих, повдигачите се обадиха за 7-8 секунди. Явно им е дошло времето.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

абе хора, как слагате супер фини масла като 5/40 дето ги дават за тутбомотори, на атмосферни двигатели на по 200 000 км?! на тия километри айде не сме на жигули че да сме на минерално, ама поне полусинтетика да е 10/40 минимум. Лично мнение де, към Бардал се ориентирам, някой с идея има ли го в Косер? Алтернативата е Magnatec-а на Castrol 10/40

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Първото число не е от голямо значение при работна температура на двигателя. По-скоро, ако няма друга информация може да се съди за типа на маслото и от там донякъде за качествата му. 5W40 е най малкото по-подходящо ако, колата има чести студени стартове при ниски температури, ако не отчитаме предимствата на синтетиката.

 

http://www.youtube.com/watch?v=cL6uMHqSSJ4&feature=related

 

Това при положение, че маслото е качествено, защото има и клипчета на които почти не тече.

Редактирано от vladimirov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Напълно съм съгласен с колегата @Vladimirov. В един двигател има само механични компоненти нуждаещи се от смазване. Колко по-добро е то, толкова по-малко износване има. От клипчето се вижда колко високо вискозни са някои масла. Докато маслото премине през филтъра и се изстреля към нуждаещи се от смазване части има износване в по-отдалечените такива. Моля не забравяйте, че всеки един старт на двигателя се брои студен, защото когато той е бил загасен, маслото да приемем че се е загряло до работна температура и бързо в по-голямата си част от обема, ще се е стекло в картера.

Колкото до колегата @sandimen мога да кажа, че ако двигателя е технически изправен, освен финансова страна, никаква друга пречка няма да се използват подходящи синтетични масла от вискозитетен клас SAE 5W40 в двигатели 1997/1998г-->. В България масово се набляга на масло SAE 10W40 защото това е перфектният начин продавачите на масла да се измъкнат с универсално и задоволително решение. Може да се намери полусинтетика и за 30 лв и за 80 лв 5л туба. Разликата е от земята до небето. Когато се предпочете синтетика обаче, шансовете да попаднете за ниска формула масло са много малки, защото от където и да се погледне, SAE 5W40 маслото е с "едни гърди напред".

Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега, позволи ме да те поправя.

Може би искаше да кажеш, че използваш масло (на фирмата Х) което е 100 % полусинтетика. Т.е. съотношението синтетична към минерална база е 50:50. В по-ниският клас съответно е 70:30. Едно полусинтетично масло няма как да е 50, или 30 % полусинтетика, то си остава в класа на полусинтетичните масла. При шум в двигателя с 2 масла от различни марки но един и същ вискозитетен клас, и ако не се спираме на съпоставка за качеството им, аз ти препоръчвам да избереш от по-ниският клас SAE 15W50.

Поздрави

 

Приемам поправката, но фирмата Х е Yacco "Яко" :icon_thumbup:, а маслото е VX500 10W40, което наистина е 100% полусинтетика.

После, шума не е в двигателя, а в колата:icon_clap: защото не е Галант, но пък темата не е за модел автомобил, а за двигател 4G63.:icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Абе стига глупости, какво е това 100% полусинтетика .. няма такова понятие. То не звучи логично.. На фирмата Х и е прозвучало добре да го ползва в рекламните си брошури.

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Абе стига глупости, какво е това 100% полусинтетика .. няма такова понятие. То не звучи логично.. На фирмата Х и е прозвучало добре да го ползва в рекламните си брошури.

 

Ами така е прието, то полусинтетиката така или иначе си е буламач между синтетика и минерално и зависи вече от пропорциите.

Редактирано от krasipet
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Абе стига глупости, какво е това 100% полусинтетика .. няма такова понятие. То не звучи логично.. На фирмата Х и е прозвучало добре да го ползва в рекламните си брошури или колегата Y не си го е превел правилно.. тази година полу-проводници, догодина цели .. айде стига се излагахте..

 

Моля, не се придържаме към добрият тон. След като е въведена константата 100% (напр. 100 % синтетика, 100 % вероятност , 100 % натурален сок), съвсем си е логично да има 50 % от нещото си.

Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Моля, не се придържаме към добрият тон. След като е въведена константата 100% (напр. 100 % синтетика, 100 % вероятност , 100 % натурален сок), съвсем си е логично да има 50 % от нещото си.

Поздрави

 

Съжалявам ако е прозвучало зле.

 

Пак не ми се връзва обаче. 100% полусинтетика значело 50% синтетика и 50% минералка, правилно ли съм разбрал?

 

Ако е така, на Мотул 6100-то (пак него споменавам, понеже за него единствено съм питал, не че карам с Мотул или съм фен на Мотул) та 6100-то на Мотул като е 85% пълна синтетика според продавачите в Проспиид, по тази логика трябва да е 170% полусинтетика или бъркам?

 

Бързо Google търсене за '100% semi-syntheti' не връща нищо, за сметка на това 'Yacco 100% semi-synthetic' връща, за това казвам че това не е понятие, а търговско наименование, използвано от фирмата X.

 

Ако има въведено такова понятие, може ли някакъв линк към документ с различен от Yacco произход, описващ стандарта '100% полусинтетика'?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

абе хора, как слагате супер фини масла като 5/40 дето ги дават за тутбомотори, на атмосферни двигатели на по 200 000 км?! на тия километри айде не сме на жигули че да сме на минерално, ама поне полусинтетика да е 10/40 минимум. Лично мнение де, към Бардал се ориентирам, някой с идея има ли го в Косер? Алтернативата е Magnatec-а на Castrol 10/40

 

Ми аз съм с масло 5W30 , при положение че ми работи моторчето повече от добре, не е изгоряло и грам, и изминалите студени дни си палеше безпроблемно, работи безшумно, трябва да минавам на масло 15W40 (минерално или не) само заради това че съм на 190 000 км ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:) И накрая ,пак идваме до въпроса..четете бе хора всеки модел масло и вид си има данни, коректните производители си ги дават.Кое с какво превъзхожда конкурента. Хващат ме бесните като прочета за тънко, дебело, и тем подобни масла.Има си спецификация.Навремето така ме лъжеха с другата ми кола (Голф 3 1.8) 15-ка ,все едно трактор. С въпросното полусинтетично се чувства идеално (още си го карам)

 

Поради факта сравнение си карам митцубишката с избрано от мен масло а не с това което имат в балкан стар. В крайна сметка колата изкарава пропорционално време преди фатален ремонт според начина на шофиране и задкормилното устройство.

 

Масло Репсол..тази боза има общо само със (сопол) ,да ме извиняват тези които си хранят семействата с такъв артикул в бизнеса си.

 

Поздрави :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте аз искам да попитам:значи колата ми е Каризма 1.6 98г,в момента съм с 10в40 полусинтетика, има ли проблем, а има ли и смисъл да сложа 10в40 синтетично (за пари не става въпрос)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Съжалявам ако е прозвучало зле.

 

1. Пак не ми се връзва обаче. 100% полусинтетика значело 50% синтетика и 50% минералка, правилно ли съм разбрал?

 

2. Ако е така, на Мотул 6100-то (пак него споменавам, понеже за него единствено съм питал, не че карам с Мотул или съм фен на Мотул) та 6100-то на Мотул като е 85% пълна синтетика според продавачите в Проспиид, по тази логика трябва да е 170% полусинтетика или бъркам?

 

3. Бързо Google търсене за '100% semi-syntheti' не връща нищо, за сметка на това 'Yacco 100% semi-synthetic' връща, за това казвам че това не е понятие, а търговско наименование, използвано от фирмата X.

 

4. Ако има въведено такова понятие, може ли някакъв линк към документ с различен от Yacco произход, описващ стандарта '100% полусинтетика'?

 

Здравей колега. Позволих си да номерирам въпросите ти за да дам отговор на всеки един от тях.

1. Да, това значи. Това е процентното съотношение на синтетична и минерална база, като общото дава 1-ца (100%). Ако още съмненията ти не са се разнесли, моля нека това да е на лични, с цел да не се разводни темата и бъде сметнато като популяризиране на дадена марка (за тази цел си има платени обяви).

2. Ако приемем думите на продавачите за истина (защото никъде в pdf-а им черно на бяло не се потвърждава този факт, а не е и нужно/задължително), то процентното съотношение на синтетичната база ще бъде 85 %, а на минералната база 15 % (ако от последната има такава). Сбора на 2-те дава 100 %.

3. Не това не е търговско наименование, а процентно съотношение. То е упоменато в етикетите на продуктите и официални datasheets на фирмата производител(а не в рекламни брошури). Все едно че имаме футболен отбор от 22 играчи, където 11 са от един цвят на кожата, а другите 11 са от друг цвят. Тогава футболният отбор може да се представи себе си (ако иска да изтъкне предимство), че е отбор, в който процентното съотношение на едните към другите е 50/50%. Всяка една уважаваща себе си фирма и с дълги години традиции на пазара, създава и застава зад своя продукт. Като упомене нещо, значи ще е истина. Ако излъже, ще бъде санкционирана в загуба доверието от своите досегашни клиенти и от институциите пред които се отчита.

4. Както се видя от казаното по-горе, това не е стандарт, който трябва да се доказва, а процентно съотношение. Маслото цитирано в т.2 не се е фокусирало да го изтъкне като предимство, защото формулата постоянно се променя/завишава и фирмата не е длъжна да се отчита за това. Задължителни обаче са техническите данни като вискозитетен клас, пламна температура, вискозитетен индекс...спецификации и фирмени одобрения които трябва да са упоменати в datasheet на фирмата производител.

Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, извинявай, но пак не съм убеден.. и логика не виждам.

 

Много ясно че сумарно, процентното отношение на съставките в дадена смес спрямо общото количеството винаги ще е равно на 100%.

 

 

По цитираната логика , другото масло на фирмата Х което не се промотира като 100% полусинтетика какво е тогава? Или като му събереш сумарно процентите пълна и минерална не дава 100?

 

То по цитирания принцип и минералката е 100% полусинтетика понеже 0% + 100 прави пак 100 ..

 

Самото съчетание 100% и веднага след това "полу" са две взаимно изключващи се думички. Точно че е прието 100% да се отъждествява с "цяло" и няма как да кажеш че е напълно "Напълно полу", някак си не звучи.

 

Викам да се насладим на хубавото време вместо този "спор" .. :drinks: .

 

Поздрав.

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Викам да се насладим на хубавото време вместо този "спор" .. :drinks: .

Поздрав.

 

Хау :icon_n_king::icon_thumbup:

Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Зависи от показателите на маслата, а не от технологията, по която са произведени.

Спокойно може да ползваш и 5W40.

Какво масло ползваш в момента, с него имаш ли някакви проблеми и към какво си се насочил?

С Тотал quarz 7000 съм,нямам проблеми с него не го гори,просто при вас гледах масло 10в40 синтетично и се зачудих...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

svetlin_dbg Колега говорейки за Репсол , допълвам и Валволин .. второто съм го пробвал съвсем замалко от немай къде и веднага си показа рогата.От първото изреваха доста съфорумци от VW форума. Специално Репсол-а е някаква незнайна смес. Далеч съм от мисълта ,че това е фирмата от рекламите.Изведнъж се появи по веригите магазини на странно ниска цена.. Личното ми мненние е да не спестявам от масло, еле що касае японци.

 

Да се разбере, не критикувам избора на колегата,най малкото не го познавам.. имам против свойствата на продукта. А какво ,кой как сипва в машините си е личен избор .Идеята е да няма пострадали колеги. :icon_thumbup: :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък съм останал доволен от Repsol. Ползвал съм LONG LIFE 507 00/504 00 SAE 5W30 и не беше евтино 27 лева някъде. Бих сложил от същото пак, ако му е паднала малко цената.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега, ти от вискозитетен клас образно казано Ferari си слезнал на жигула. Защо не опиташ следващият път поне универсалното по средата SAE 10W40 :icon_hmm: ? Двигателя на хубавият ти Галант си е мощен и изисква своето. Минералното масло не може да осъществи таква защита на двигателя както полусинтетиката или синтетиката.

Поздрави

Съвсем наясно съм от какво на какво съм минал ,но с 5w40 тропат повдигачи докато с 15w40 мотора не се чува.Та дали е за жигула или ферари :bounce8: .Мотора на моята явно си е одъртял и предпочита по обикновено масло,а и не я карам все в лютеницата.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Съвсем наясно съм от какво на какво съм минал ,но с 5w40 тропат повдигачи докато с 15w40 мотора не се чува.Та дали е за жигула или ферари :bounce8: .Мотора на моята явно си е одъртял и предпочита по обикновено масло,а и не я карам все в лютеницата.

 

100% те подкрепям, колега :icon_thumbup: И аз съм на 15/40 минерално и по-нагоре казах че нямам идея как звучат "лоши" повдигачи. Не съм имал никаква грижа, та като се разчетох в темата чак страх ме хвана. 10/40 ще е полусинтетика, но се чудя между Bardhal, Total и Castrol Magnatec :rulez: 5/30 мисля че е малко "изхвърляне" за тия километри на моя дзвер. Нищо лично към никой, адмирации и завист към тези, каращи с 5/40 :drinks:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 4 месеца ...

ами добро е маслото,и да не забравяме че Енеос 10W40 е синтетика,така че... добър избор си направил

Редактирано от marssy
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

ами добро е маслото,и да не забравяме че Енеос 10W40 е синтетика,така че... добър избор си направил

:icon_refuse: :icon_refuse: :icon_refuse:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...