svetliof Публикувано 16 март 2012 Сподели Публикувано 16 март 2012 Аз пък съм с "Яко" :P масло 50% полусинтетика (защото има и 30%). Преди бях с Лики Моли. Разлика не видях... Пак така си е шумна колата, пак на 10к км харчи 1 литър. Здравей колега, позволи ме да те поправя.Може би искаше да кажеш, че използваш масло (на фирмата Х) което е 100 % полусинтетика. Т.е. съотношението синтетична към минерална база е 50:50. В по-ниският клас съответно е 70:30. Едно полусинтетично масло няма как да е 50, или 30 % полусинтетика, то си остава в класа на полусинтетичните масла. При шум в двигателя с 2 масла от различни марки но един и същ вискозитетен клас, и ако не се спираме на съпоставка за качеството им, аз ти препоръчвам да избереш от по-ниският клас SAE 15W50.Поздрави Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ssslavi Публикувано 16 март 2012 Сподели Публикувано 16 март 2012 Aз до преди 3 седмици бях с Yacco vx600 (5W40) и за 12 000 kм лапна 400-500 мл .Сега съм с Mitsubishi diamond performance 5W40 и вчера сутринта като я запалих, повдигачите се обадиха за 7-8 секунди. Явно им е дошло времето. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sandimen Публикувано 16 март 2012 Сподели Публикувано 16 март 2012 абе хора, как слагате супер фини масла като 5/40 дето ги дават за тутбомотори, на атмосферни двигатели на по 200 000 км?! на тия километри айде не сме на жигули че да сме на минерално, ама поне полусинтетика да е 10/40 минимум. Лично мнение де, към Бардал се ориентирам, някой с идея има ли го в Косер? Алтернативата е Magnatec-а на Castrol 10/40 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 16 март 2012 Сподели Публикувано 16 март 2012 (редакция) Първото число не е от голямо значение при работна температура на двигателя. По-скоро, ако няма друга информация може да се съди за типа на маслото и от там донякъде за качествата му. 5W40 е най малкото по-подходящо ако, колата има чести студени стартове при ниски температури, ако не отчитаме предимствата на синтетиката. http://www.youtube.com/watch?v=cL6uMHqSSJ4&feature=related Това при положение, че маслото е качествено, защото има и клипчета на които почти не тече. Редактирано 16 март 2012 от vladimirov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
svetliof Публикувано 16 март 2012 Сподели Публикувано 16 март 2012 Напълно съм съгласен с колегата @Vladimirov. В един двигател има само механични компоненти нуждаещи се от смазване. Колко по-добро е то, толкова по-малко износване има. От клипчето се вижда колко високо вискозни са някои масла. Докато маслото премине през филтъра и се изстреля към нуждаещи се от смазване части има износване в по-отдалечените такива. Моля не забравяйте, че всеки един старт на двигателя се брои студен, защото когато той е бил загасен, маслото да приемем че се е загряло до работна температура и бързо в по-голямата си част от обема, ще се е стекло в картера. Колкото до колегата @sandimen мога да кажа, че ако двигателя е технически изправен, освен финансова страна, никаква друга пречка няма да се използват подходящи синтетични масла от вискозитетен клас SAE 5W40 в двигатели 1997/1998г-->. В България масово се набляга на масло SAE 10W40 защото това е перфектният начин продавачите на масла да се измъкнат с универсално и задоволително решение. Може да се намери полусинтетика и за 30 лв и за 80 лв 5л туба. Разликата е от земята до небето. Когато се предпочете синтетика обаче, шансовете да попаднете за ниска формула масло са много малки, защото от където и да се погледне, SAE 5W40 маслото е с "едни гърди напред".Поздрави Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
krasipet Публикувано 16 март 2012 Сподели Публикувано 16 март 2012 Здравей колега, позволи ме да те поправя.Може би искаше да кажеш, че използваш масло (на фирмата Х) което е 100 % полусинтетика. Т.е. съотношението синтетична към минерална база е 50:50. В по-ниският клас съответно е 70:30. Едно полусинтетично масло няма как да е 50, или 30 % полусинтетика, то си остава в класа на полусинтетичните масла. При шум в двигателя с 2 масла от различни марки но един и същ вискозитетен клас, и ако не се спираме на съпоставка за качеството им, аз ти препоръчвам да избереш от по-ниският клас SAE 15W50.Поздрави Приемам поправката, но фирмата Х е Yacco "Яко" :icon_thumbup:, а маслото е VX500 10W40, което наистина е 100% полусинтетика.После, шума не е в двигателя, а в колата:icon_clap: защото не е Галант, но пък темата не е за модел автомобил, а за двигател 4G63.:icon_hmm: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo Dimitrov Публикувано 16 март 2012 Сподели Публикувано 16 март 2012 (редакция) Абе стига глупости, какво е това 100% полусинтетика .. няма такова понятие. То не звучи логично.. На фирмата Х и е прозвучало добре да го ползва в рекламните си брошури. Редактирано 16 март 2012 от Lyubo Dimitrov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
krasipet Публикувано 16 март 2012 Сподели Публикувано 16 март 2012 (редакция) Абе стига глупости, какво е това 100% полусинтетика .. няма такова понятие. То не звучи логично.. На фирмата Х и е прозвучало добре да го ползва в рекламните си брошури. Ами така е прието, то полусинтетиката така или иначе си е буламач между синтетика и минерално и зависи вече от пропорциите. Редактирано 16 март 2012 от krasipet Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
svetliof Публикувано 16 март 2012 Сподели Публикувано 16 март 2012 Абе стига глупости, какво е това 100% полусинтетика .. няма такова понятие. То не звучи логично.. На фирмата Х и е прозвучало добре да го ползва в рекламните си брошури или колегата Y не си го е превел правилно.. тази година полу-проводници, догодина цели .. айде стига се излагахте.. Моля, не се придържаме към добрият тон. След като е въведена константата 100% (напр. 100 % синтетика, 100 % вероятност , 100 % натурален сок), съвсем си е логично да има 50 % от нещото си. Поздрави Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo Dimitrov Публикувано 17 март 2012 Сподели Публикувано 17 март 2012 Моля, не се придържаме към добрият тон. След като е въведена константата 100% (напр. 100 % синтетика, 100 % вероятност , 100 % натурален сок), съвсем си е логично да има 50 % от нещото си. Поздрави Съжалявам ако е прозвучало зле. Пак не ми се връзва обаче. 100% полусинтетика значело 50% синтетика и 50% минералка, правилно ли съм разбрал? Ако е така, на Мотул 6100-то (пак него споменавам, понеже за него единствено съм питал, не че карам с Мотул или съм фен на Мотул) та 6100-то на Мотул като е 85% пълна синтетика според продавачите в Проспиид, по тази логика трябва да е 170% полусинтетика или бъркам? Бързо Google търсене за '100% semi-syntheti' не връща нищо, за сметка на това 'Yacco 100% semi-synthetic' връща, за това казвам че това не е понятие, а търговско наименование, използвано от фирмата X. Ако има въведено такова понятие, може ли някакъв линк към документ с различен от Yacco произход, описващ стандарта '100% полусинтетика'? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
thedivine Публикувано 17 март 2012 Сподели Публикувано 17 март 2012 Пробвай, Eneos Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Tunay Публикувано 17 март 2012 Сподели Публикувано 17 март 2012 абе хора, как слагате супер фини масла като 5/40 дето ги дават за тутбомотори, на атмосферни двигатели на по 200 000 км?! на тия километри айде не сме на жигули че да сме на минерално, ама поне полусинтетика да е 10/40 минимум. Лично мнение де, към Бардал се ориентирам, някой с идея има ли го в Косер? Алтернативата е Magnatec-а на Castrol 10/40 Ми аз съм с масло 5W30 , при положение че ми работи моторчето повече от добре, не е изгоряло и грам, и изминалите студени дни си палеше безпроблемно, работи безшумно, трябва да минавам на масло 15W40 (минерално или не) само заради това че съм на 190 000 км ? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Symptom Публикувано 17 март 2012 Сподели Публикувано 17 март 2012 И накрая ,пак идваме до въпроса..четете бе хора всеки модел масло и вид си има данни, коректните производители си ги дават.Кое с какво превъзхожда конкурента. Хващат ме бесните като прочета за тънко, дебело, и тем подобни масла.Има си спецификация.Навремето така ме лъжеха с другата ми кола (Голф 3 1.8) 15-ка ,все едно трактор. С въпросното полусинтетично се чувства идеално (още си го карам) Поради факта сравнение си карам митцубишката с избрано от мен масло а не с това което имат в балкан стар. В крайна сметка колата изкарава пропорционално време преди фатален ремонт според начина на шофиране и задкормилното устройство. Масло Репсол..тази боза има общо само със (сопол) ,да ме извиняват тези които си хранят семействата с такъв артикул в бизнеса си. Поздрави Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
svetlin_dbg Публикувано 17 март 2012 Сподели Публикувано 17 март 2012 Масло Репсол..тази боза има общо само със (сопол)....Защо мислиш така...!? :icon_hmm: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
PAVELBATALOV Публикувано 17 март 2012 Сподели Публикувано 17 март 2012 Здравейте аз искам да попитам:значи колата ми е Каризма 1.6 98г,в момента съм с 10в40 полусинтетика, има ли проблем, а има ли и смисъл да сложа 10в40 синтетично (за пари не става въпрос) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
svetliof Публикувано 17 март 2012 Сподели Публикувано 17 март 2012 Съжалявам ако е прозвучало зле. 1. Пак не ми се връзва обаче. 100% полусинтетика значело 50% синтетика и 50% минералка, правилно ли съм разбрал? 2. Ако е така, на Мотул 6100-то (пак него споменавам, понеже за него единствено съм питал, не че карам с Мотул или съм фен на Мотул) та 6100-то на Мотул като е 85% пълна синтетика според продавачите в Проспиид, по тази логика трябва да е 170% полусинтетика или бъркам? 3. Бързо Google търсене за '100% semi-syntheti' не връща нищо, за сметка на това 'Yacco 100% semi-synthetic' връща, за това казвам че това не е понятие, а търговско наименование, използвано от фирмата X. 4. Ако има въведено такова понятие, може ли някакъв линк към документ с различен от Yacco произход, описващ стандарта '100% полусинтетика'? Здравей колега. Позволих си да номерирам въпросите ти за да дам отговор на всеки един от тях.1. Да, това значи. Това е процентното съотношение на синтетична и минерална база, като общото дава 1-ца (100%). Ако още съмненията ти не са се разнесли, моля нека това да е на лични, с цел да не се разводни темата и бъде сметнато като популяризиране на дадена марка (за тази цел си има платени обяви).2. Ако приемем думите на продавачите за истина (защото никъде в pdf-а им черно на бяло не се потвърждава този факт, а не е и нужно/задължително), то процентното съотношение на синтетичната база ще бъде 85 %, а на минералната база 15 % (ако от последната има такава). Сбора на 2-те дава 100 %.3. Не това не е търговско наименование, а процентно съотношение. То е упоменато в етикетите на продуктите и официални datasheets на фирмата производител(а не в рекламни брошури). Все едно че имаме футболен отбор от 22 играчи, където 11 са от един цвят на кожата, а другите 11 са от друг цвят. Тогава футболният отбор може да се представи себе си (ако иска да изтъкне предимство), че е отбор, в който процентното съотношение на едните към другите е 50/50%. Всяка една уважаваща себе си фирма и с дълги години традиции на пазара, създава и застава зад своя продукт. Като упомене нещо, значи ще е истина. Ако излъже, ще бъде санкционирана в загуба доверието от своите досегашни клиенти и от институциите пред които се отчита.4. Както се видя от казаното по-горе, това не е стандарт, който трябва да се доказва, а процентно съотношение. Маслото цитирано в т.2 не се е фокусирало да го изтъкне като предимство, защото формулата постоянно се променя/завишава и фирмата не е длъжна да се отчита за това. Задължителни обаче са техническите данни като вискозитетен клас, пламна температура, вискозитетен индекс...спецификации и фирмени одобрения които трябва да са упоменати в datasheet на фирмата производител.Поздрави Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo Dimitrov Публикувано 17 март 2012 Сподели Публикувано 17 март 2012 (редакция) Колега, извинявай, но пак не съм убеден.. и логика не виждам. Много ясно че сумарно, процентното отношение на съставките в дадена смес спрямо общото количеството винаги ще е равно на 100%. По цитираната логика , другото масло на фирмата Х което не се промотира като 100% полусинтетика какво е тогава? Или като му събереш сумарно процентите пълна и минерална не дава 100? То по цитирания принцип и минералката е 100% полусинтетика понеже 0% + 100 прави пак 100 .. Самото съчетание 100% и веднага след това "полу" са две взаимно изключващи се думички. Точно че е прието 100% да се отъждествява с "цяло" и няма как да кажеш че е напълно "Напълно полу", някак си не звучи. Викам да се насладим на хубавото време вместо този "спор" .. :drinks: . Поздрав. Редактирано 17 март 2012 от Lyubo Dimitrov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
svetliof Публикувано 17 март 2012 Сподели Публикувано 17 март 2012 Викам да се насладим на хубавото време вместо този "спор" .. :drinks: .Поздрав. Хау :icon_n_king::icon_thumbup: Поздрави Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
PAVELBATALOV Публикувано 17 март 2012 Сподели Публикувано 17 март 2012 Зависи от показателите на маслата, а не от технологията, по която са произведени. Спокойно може да ползваш и 5W40. Какво масло ползваш в момента, с него имаш ли някакви проблеми и към какво си се насочил?С Тотал quarz 7000 съм,нямам проблеми с него не го гори,просто при вас гледах масло 10в40 синтетично и се зачудих... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Symptom Публикувано 18 март 2012 Сподели Публикувано 18 март 2012 svetlin_dbg Колега говорейки за Репсол , допълвам и Валволин .. второто съм го пробвал съвсем замалко от немай къде и веднага си показа рогата.От първото изреваха доста съфорумци от VW форума. Специално Репсол-а е някаква незнайна смес. Далеч съм от мисълта ,че това е фирмата от рекламите.Изведнъж се появи по веригите магазини на странно ниска цена.. Личното ми мненние е да не спестявам от масло, еле що касае японци. Да се разбере, не критикувам избора на колегата,най малкото не го познавам.. имам против свойствата на продукта. А какво ,кой как сипва в машините си е личен избор .Идеята е да няма пострадали колеги. :icon_thumbup: :mitsu-smiley: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 18 март 2012 Сподели Публикувано 18 март 2012 Аз пък съм останал доволен от Repsol. Ползвал съм LONG LIFE 507 00/504 00 SAE 5W30 и не беше евтино 27 лева някъде. Бих сложил от същото пак, ако му е паднала малко цената. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
borisovo Публикувано 19 март 2012 Сподели Публикувано 19 март 2012 Здравей колега, ти от вискозитетен клас образно казано Ferari си слезнал на жигула. Защо не опиташ следващият път поне универсалното по средата SAE 10W40 :icon_hmm: ? Двигателя на хубавият ти Галант си е мощен и изисква своето. Минералното масло не може да осъществи таква защита на двигателя както полусинтетиката или синтетиката.ПоздравиСъвсем наясно съм от какво на какво съм минал ,но с 5w40 тропат повдигачи докато с 15w40 мотора не се чува.Та дали е за жигула или ферари :bounce8: .Мотора на моята явно си е одъртял и предпочита по обикновено масло,а и не я карам все в лютеницата. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sandimen Публикувано 19 март 2012 Сподели Публикувано 19 март 2012 Съвсем наясно съм от какво на какво съм минал ,но с 5w40 тропат повдигачи докато с 15w40 мотора не се чува.Та дали е за жигула или ферари :bounce8: .Мотора на моята явно си е одъртял и предпочита по обикновено масло,а и не я карам все в лютеницата. 100% те подкрепям, колега :icon_thumbup: И аз съм на 15/40 минерално и по-нагоре казах че нямам идея как звучат "лоши" повдигачи. Не съм имал никаква грижа, та като се разчетох в темата чак страх ме хвана. 10/40 ще е полусинтетика, но се чудя между Bardhal, Total и Castrol Magnatec :rulez: 5/30 мисля че е малко "изхвърляне" за тия километри на моя дзвер. Нищо лично към никой, адмирации и завист към тези, каращи с 5/40 :drinks: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
marssy Публикувано 11 август 2012 Сподели Публикувано 11 август 2012 (редакция) ами добро е маслото,и да не забравяме че Енеос 10W40 е синтетика,така че... добър избор си направил Редактирано 11 август 2012 от marssy Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mmotors Публикувано 11 август 2012 Сподели Публикувано 11 август 2012 ами добро е маслото,и да не забравяме че Енеос 10W40 е синтетика,така че... добър избор си направил :icon_refuse: :icon_refuse: :icon_refuse: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.