SNS Публикувано 2 септември 2011 Сподели Публикувано 2 септември 2011 Вчера бях на диагностика с Галанта и ми казаха, че има някакъв проблем, презарежда акумулатора. Напрежението което държи на празен ход е 14.8VКъде да търся проблема и имам ли основание бързо да си прецакам акумулатора ако карам така продължително време :icon_hmm: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 2 септември 2011 Сподели Публикувано 2 септември 2011 Мериха ли го с включени фарове на дълги и климатик, или отпление на стъклото с огледалата? Аз знам че така се прави и се сравняват стойностите. С включване на консуматорите напрежението трябва да спадне с около 0,2-0,3V. По принцип нормално е да зарежда между 13,8-14,5V.Кипи ли акумулатора и горят ли крушки? Между другото на мотора съм мерил (и той с трифазен ток) и на тихи блъска най-много ток при включение фарове.Пак доколкото ми е известно, има огромно значение с какъв мултицет се мери и температурата на въздуха също. Давало разлика към 5 стотни от волта на градус... нещо такова. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mmotors Публикувано 2 септември 2011 Сподели Публикувано 2 септември 2011 (редакция) Вчера бях на диагностика с Галанта и ми казаха, че има някакъв проблем, презарежда акумулатора. Напрежението което държи на празен ход е 14.8VКъде да търся проблема и имам ли основание бързо да си прецакам акумулатора ако карам така продължително време :icon_hmm:Високо е напрежението, трябва да е с около 1 волт по - ниско. С включени консуматори не би трябвало да пада с повече от 0,2волтаи да, можеш да си скапеш батерията, освен всички крушки по колата Редактирано 2 септември 2011 от mmotors Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo Dimitrov Публикувано 2 септември 2011 Сподели Публикувано 2 септември 2011 По принцип реле-релгулатора вероятно е с проблем, височко е това и според мен. Но съм виждал и 17-18в на един Пасат без поражения по колата. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SNS Публикувано 2 септември 2011 Автор Сподели Публикувано 2 септември 2011 Мериха ли го с включени фарове на дълги и климатик, или отпление на стъклото с огледалата? Аз знам че така се прави и се сравняват стойностите. С включване на консуматорите напрежението трябва да спадне с около 0,2-0,3V. По принцип нормално е да зарежда между 13,8-14,5V.Кипи ли акумулатора и горят ли крушки? Между другото на мотора съм мерил (и той с трифазен ток) и на тихи блъска най-много ток при включение фарове.Пак доколкото ми е известно, има огромно значение с какъв мултицет се мери и температурата на въздуха също. Давало разлика към 5 стотни от волта на градус... нещо такова.Включихме всичко за което се сетихме и пак е над 14V.За кипене не съм усетил, тия дни ще погледна как е нивото. Крушка освен тази в жабката не съм забелязвал да изгаря, имаше и една на оборотомера, но така взех колата после си я смених Не сме го мерили с мултицет, беше закачена за настройки на газовия инжекцион и после в една програма излизаха най-различни параметри включително и напрежението. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
konoko Публикувано 2 септември 2011 Сподели Публикувано 2 септември 2011 Не сме го мерили с мултицет, беше закачена за настройки на газовия инжекцион и после в една програма излизаха най-различни параметри включително и напрежението.Измерете го с читав мултицет оборудван с читава батерия ... тогава ще видиш със сигурност колко е напрежението! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Todor V. Публикувано 3 септември 2011 Сподели Публикувано 3 септември 2011 Включихме всичко за което се сетихме и пак е над 14V.За кипене не съм усетил, тия дни ще погледна как е нивото. Крушка освен тази в жабката не съм забелязвал да изгаря, имаше и една на оборотомера, но така взех колата после си я смених Не сме го мерили с мултицет, беше закачена за настройки на газовия инжекцион и после в една програма излизаха най-различни параметри включително и напрежението. ЕЕЕ,то е много относително това което са ти казали... А и честно казано доколкото знам до 14,4 си е нормално а разликата е малка възможно уреда с който сте го мерили да дава известни отклонения примери го без консуматори дали вдига напрежението, то под товар се мери когато те съмнява да не е ниско а в случая опасното е да не вдига повече така че го примери с мултицет дали не вдига повече когато няма консуматори. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stevensgr Публикувано 3 септември 2011 Сподели Публикувано 3 септември 2011 До 14.2 V е нормално да ти показва и това,когато имаш включени консуматори или се зарежда акумолатора или и двете.По принцип е от 13.6-14.2 V. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Anatoli Публикувано 4 септември 2011 Сподели Публикувано 4 септември 2011 Абсолютно нормално си ти зарежда колата колега, не се притеснявай. Ако минеш границата от 15V тогава търси майстор. Релето на генератора на Галанта е направено така че винаги да компенсира разликата когато включваш повече консуматори и по този начин да държи заряда на ток над 14V, за да не страда електрониката в автомобила. Немските автомобили пък ползват една много специална шайба на генератора за да няма рязки спадове на ток, за това пък реле-регулаторите им са страшно елементарни и се трошат често. Карай смелоhttp://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/mitsu-smiley.gif Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
XEN Публикувано 4 септември 2011 Сподели Публикувано 4 септември 2011 (редакция) Абсолютно нормално си ти зарежда колата колега, не се притеснявай. Ако минеш границата от 15V тогава търси майстор. Релето на генератора на Галанта е направено така че винаги да компенсира разликата когато включваш повече консуматори и по този начин да държи заряда на ток над 14V, за да не страда електрониката в автомобила. Немските автомобили пък ползват една много специална шайба на генератора за да няма рязки спадове на ток, за това пък реле-регулаторите им са страшно елементарни и се трошат често. Карай смелоhttp://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/mitsu-smiley.gifАко говориш за ФрайЛайф шайбите грешиш - те нямат нищо общо със зареждането на алтернатора. Редактирано 4 септември 2011 от XEN Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Anatoli Публикувано 4 септември 2011 Сподели Публикувано 4 септември 2011 Ако говориш за ФрайЛайф шайбите грешиш - те нямат нищо общо със зареждането на алтернатора. Точно за тях говоря и имат много общо!Не случайно са измислени, помисли малко... свържи ги с магнитното поле на ротора и това на статора.Тези автомобили нямат мониторинг от страна на ЕКУ-то на двигателя. Защо ли тогава са измислили тези шайби? И какво се получава със ротора на генератора когато рязко се отнемат оборотите на двигателя.... без тази шайба ЕДН на генератора много рязко ще изменя своите стойности което води до невъзможността на релето да регулира напрежението плавно, а по-новите автомобили са с много капризна електроника, ако има голямо вариране на напрежението в автомобила, се променят показатели и т.н. Така че тази шайба е измислена с тази цел, не просто ей така щото им е хрумнало да я има. Блокирането на тази шайба води до рязкото спиране на ротора на генератора и опасността от изместване на намотката между двата му полюса и съответно прекъсването на намотката на ротора. При този вариант задължително смяна, а ако пък превърта.... тогава генератора ти не зарежда. Това е масовия дефект на всички Ауди,VW,Opel,Mercedes и др. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Къната Публикувано 4 септември 2011 Сподели Публикувано 4 септември 2011 Тези автомобили нямат мониторинг от страна на ЕКУ-то на двигателя. Това е масовия дефект на всички Ауди,VW,Opel,Mercedes и др.Явно и Лансер след 2007г няма такъв 'мониторинг'. :D Тези алтернаторни шайби са слагат на почти всички нови автомобили, и европейски ... и азиатски Цък Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Anatoli Публикувано 4 септември 2011 Сподели Публикувано 4 септември 2011 Идея си нямам за новия Лансер, но е факт че Галанта го има, когато ЕКУ-то ти долови спад в напрежението, тогава се подава сигнал към регулатора на генератора и го кара да вдигне заряда. Много се отклонихме от темата, исках само да обясня на колегата защо напрежението му трудно би паднало под 14V , макар и с много включени консуматори.А до това кой какво ползва, сам виждам кои по често попадат на канала... именно марките които изброих (Зафира 2008) също има само B+ и D+ изводи от генератора, а Мерцедеса ползват DFM или DF+, извод който е сигнал към ЕКУ на мотора, за да окаже че генератора зарежда и след това по CAN шина се предава сигнал към инструменталното табло ако има лампа да я изгаси съответно или ако няма лампа изписва, само ако има проблем. Зареждането на Форд Фокус до 2001год. е почти същото като на Галант ЕА, след това Форд се връща на нормалния начин именно със D+ сигнал и слагат ФрайЛайф шайбата, именно поради многото проблеми със реле-регулаторите на генераторите. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SNS Публикувано 5 септември 2011 Автор Сподели Публикувано 5 септември 2011 До 14.2 V е нормално да ти показва и това,когато имаш включени консуматори или се зарежда акумолатора или и двете.По принцип е от 13.6-14.2 V. E да ама моето без консуматори е 14.8V, a като пуснеш всичко за което се сетиш става 14.5VНо все пак ще потърся добър мултицет да го замеря отново, въпреки че нямам съмнения в данните, които цитирам. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 5 септември 2011 Сподели Публикувано 5 септември 2011 Идея си нямам за новия Лансер, но е факт че Галанта го има, когато ЕКУ-то ти долови спад в напрежението, тогава се подава сигнал към регулатора на генератора и го кара да вдигне заряда. И аз си нямам на идея какво има новия лансер, но и на Галанта "мониторинга" е гола вода ..:DНа моя галант мониторинга, така и не успя да вдигне напрежението над 13.7- 13.8 V. и зимата като не го карам два дена, акумулатора загиваше, а е нов ..След смяна на генератора с друг, сега мониторинга е добре 14.2- 14.3 V. .. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Anatoli Публикувано 5 септември 2011 Сподели Публикувано 5 септември 2011 И аз си нямам на идея какво има новия лансер, но и на Галанта "мониторинга" е гола вода ..:DНа моя галант мониторинга, така и не успя да вдигне напрежението над 13.7- 13.8 V. и зимата като не го карам два дена, акумулатора загиваше, а е нов ..След смяна на генератора с друг, сега мониторинга е добре 14.2- 14.3 V. .. Еми да си си сменил релето, около 65лв му е цената ;) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
XEN Публикувано 5 септември 2011 Сподели Публикувано 5 септември 2011 Според производителите на алтернатори(и резервни части за тях) единственото нещо за което служи тази шайба е да премахва вибрациите по трасето на ремъка и няма нищо общо със заряда. Ето защо когато шайбата блокира ремъка+обтегачите започват да подскачат, но зареждането си е нормално. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Anatoli Публикувано 5 септември 2011 Сподели Публикувано 5 септември 2011 Хубаво, според производителя... аз виждам какво става когато тази шайба блокира, преди 1ч сменихме ротор на генератор на Пасат 2002г защото беше прекъснал намотката от блокирала шайба .... инерционния момент на ротора спомага за това нещо. Според производителите и новите коли не трябва да се трошат но го правят! Стига толкова с книгите, практиката е истината. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 5 септември 2011 Сподели Публикувано 5 септември 2011 Еми да си си сменил релето, около 65лв му е цената ;)Ми аз генератора го взех по тънко ..:D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
XEN Публикувано 5 септември 2011 Сподели Публикувано 5 септември 2011 Хубаво, според производителя... аз виждам какво става когато тази шайба блокира, преди 1ч сменихме ротор на генератор на Пасат 2002г защото беше прекъснал намотката от блокирала шайба .... инерционния момент на ротора спомага за това нещо. Според производителите и новите коли не трябва да се трошат но го правят! Стига толкова с книгите, практиката е истината.120А алтернатор Валео който се слага на Ауди/Фолксваген серийно е със калпав ротор. Няма нищо общо с шайбата, просто намотката се прекъсва. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Къната Публикувано 5 септември 2011 Сподели Публикувано 5 септември 2011 .... инерционния момент на ротора спомага за това нещо.Вярно се отклонихме от темата, ама пък се получава интересна дискусия. Очевидно работиш в някакъв сервиз, т.е. имаш технически познания. Приемаме че шайбата като блокира и инерционния момент спомага за скъсване на намотка на ротора. Как тогава мониторинга от ЕКУто помага на генераторите с фиксирани шайби да не им се късат намотките, а? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
XEN Публикувано 5 септември 2011 Сподели Публикувано 5 септември 2011 Тук е описано как работят шайбите, само че е на английски:http://www.decouplerpulley.com/files/Alternator%20pulley%20technologies.pdf Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Anatoli Публикувано 5 септември 2011 Сподели Публикувано 5 септември 2011 Вярно се отклонихме от темата, ама пък се получава интересна дискусия. Очевидно работиш в някакъв сервиз, т.е. имаш технически познания. Приемаме че шайбата като блокира и инерционния момент спомага за скъсване на намотка на ротора. Как тогава мониторинга от ЕКУто помага на генераторите с фиксирани шайби да не им се късат намотките, а? Някой да е казал че не ги късат? Върни се назад и прочети, защо някой генератори имат връзка с ЕКУ-то. Не работя в сервиз, работя на паркинга имам 3 ключа и 2 библиотеки, които по цял ден чета. http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/icon_angel.gif А до това дали не може да се сложи обикновенна шайба която да замести фрайлайфа ... вярвайте си че не може, това което го дават... са си чисти трикове и реклами.Особенно пък таксиметровите така ги слагат тия шайби че чак си минават по 50к км без проблеми. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.