Премини към съдържание

Климатика не тръгва. Накакво може да се дължи?


Препоръчано мнение

Имам проблем с климатика - не тръгва да върти перките.

Компресора не съм сигурен тръгва или не - не знам как да разбера.

Има фреон в системата.

Гледах бушони и едно реле в двигателния отсек - здрави са.

Моля за помощ колеги, къде да търся проблема?

Благодаря.

Редактирано от Brigadiro
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Имам проблем с климатика не тръгва да върти перките.

Компресора не съм сигурен тръгва или не- незнам как да разбера.

има фреон в системата.

гледах бушони и едно реле в двигателния отсек - здрави ви са.

Моля за помощ колеги къде да търся проблема.

Благодаря

Как разбрахте ,че има фреон ? Ако няма или е малко, то няма налягане и датчика не реагира и няма да се вкл. системата.........намира се на дехидратора ,който е до десния фар, по скоро под фара, има прозорче на него , опитайте се да видите дали е зелено или черно............ако е черно ,значи няма фреон и не тръгва системата........

Помпата се разбира дали върти или не по съединителя му на ролката за ремъка, която го върти.......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На мен ми се беше разбутала буксата на контролера на перките и едната не се пускаше. Контролера е едно като таралеж - метален квадрат от дясно зад радиатора. Провери и почисти контактите на буксите с контактен спрей за проба. Моите съм ги стегнал и с опашка за всеки случай.. Компресора като се пуска се чува изцъкване и дебелата тръба трябва да става ледена след известно време ако работи.

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Първо Благодаря :)

Явно фреона е недостатъчно. Като дам накъсо буксата към дехидрататора системата тръгва.

Ако ме упътите към някои които може да диагностицира откъде изпуска системата ще е супер.

Явно губи фреон, по документите на колата 2 пъти е пълнен климатика в рамките на една година и сега пак няма фреон явно някъде се губи. Става въпрос за София и Дупница евентуално.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Отиваш в сервиз за автоклиматици, източват каквото е останало за източване от фреона, надуват ти системата и ти казват "изпуска" или "не изпуска". Аз чаках 1 час и манометърът спадна с една чертичка. След това ти слагат фреон, оцветител и масло и те отпращат да се возиш на климатик. На другия ден се връщаш, или когато ти кажат и с лампата търсят теча. Намират го, оправя се този теч, пълнят с колкото фреон трябва и това е. Не помня колко беше, но ми се върти в главата 660-710, или 760-810 грама... Те има къде да проверят, не се притеснявай.

При мен една метална скоба се беше завъртяла и с времето от вибрации беше леко протрила радиатора на климатичната с-ма. Един приятел свали радиатора, залепи го и вече 1 г. и 8 месеца някъде си работи. А самото надуване мисля че беше на около 30 амт.

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Сервизи много, майстори дето бачкат като хората много рядко да намериш.

По мое мнение 80% от сервизите в София(не говоря точно за климатици) не знаят какво правят, затова питам за конкретно място поне някои колега от което да е доволен.

 

ПП. много мразя да давам пари на вятъра някои да ми се учи на колата, а ако това ще я така по-добре аз да се уча:)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Сервизи много, майстори дето бачкат като хората много рядко да намериш.

По мое мнение 80% от сервизите в София(не говоря точно за климатици) не знаят какво правят, затова питам за конкретно място поне някои колега от което да е доволен.

 

ПП. много мразя да давам пари на вятъра някои да ми се учи на колата, а ако това ще я така по-добре аз да се уча:)

 

http://www.mitsubishibg.com/forum/index.php?showtopic=3735&view=findpost&p=39082&hl=%CC%E8%F7%E5%EB&fromsearch=1

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, имаш ЛС, проверени са момчетата от няколко колеги от тук вече.

Може ли едно лично и на мен, че на моя си му изпуска фреона. Преди седмица отворих капака и вътре по тръбите на климатика - зеленина ... ходих до Ратола, нъцки - машината им била развалена ...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Може ли едно лично и на мен, че на моя си му изпуска фреона. Преди седмица отворих капака и вътре по тръбите на климатика - зеленина ... ходих до Ратола, нъцки - машината им била развалена ...

Имаш... аз направо да взема да ги пусна в раздела сервизи ...

 

едит: ето:

 

http://www.mitsubishibg.com/forum/index.php?showtopic=21767

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Имам проблем с климатика - не тръгва да върти перките.

Компресора не съм сигурен тръгва или не - не знам как да разбера.

Има фреон в системата.

Гледах бушони и едно реле в двигателния отсек - здрави са.

Моля за помощ колеги, къде да търся проблема?

Благодаря.

Колега преди седмица имах същия проблем с климатика.При мен се указа ,че датчика за фреона.Системата е пълна с фреон ,а тои отчита ,че е празна и затова не се включваше.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Имам проблем с климатика - не тръгва да върти перките.

Компресора не съм сигурен тръгва или не - не знам как да разбера.

Има фреон в системата.

Гледах бушони и едно реле в двигателния отсек - здрави са.

Моля за помощ колеги, къде да търся проблема?

Благодаря.

Колега, моя съвет е да погледнеш термометъра за външната температура дали е наред, тъй като тази зима установих, че ако температурата падне под определени градуси, климатика спира да работи, тоест ако термометъра не отчита вярно или има някакъв друг проблем няма да се пусне компресора.
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

тази зима установих, че ако температурата падне под определени градуси, климатика спира да работи, тоест ако термометъра не отчита вярно или има някакъв друг проблем няма да се пусне компресора.

Това не е вярно. По-скоро имаш много малко фреон в системата и под определени градуси като се свие вече няма налягане и за това не се пуска. Има писано по другите теми, намери и прочети. По принцип трябва да се пуска (на *) винаги като цъкнеш копчето за изсушаване на предния прозорец.

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тогава тръгва,но пуснеш ли го от звездичката или от AUTO-то няма да тръгне,заради защитата.И аз зимата слушах дали ще щракне бендискчето на климатика,но уви.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А до колко най-малко градуса на въздуха може да се задейства климатичната система?

Пробвал съм на -21. Само каза "тит", тръгна да тръгва и ... не тръгна :D .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тогава тръгва,но пуснеш ли го от звездичката или от AUTO-то няма да тръгне,заради защитата.И аз зимата слушах дали ще щракне бендискчето на климатика,но уви.

 

При мен се закачаше компресора и при -5 тази зима (наблюдавах го по друг повод - имах прекъсната жичка на мпх).. за 5-10 секунди през 2-3 минути но си цъкаше.

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги ще използвам темата но за другата крайност. Моят климатик тръгва, но като тръгне неможе да спре :icon_doh: В смисъл миналата година като го пуснех, компесора се включваше и изключваше през определено време 20-30сек. Сега като го пусна работи постоянно докато не достигне зададената температура, горе долу 20-30 минути нон стоп! Къде е проблема, всъшност това проблем ли е?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Провери след тези 30 минути дебелата тръба дали е ледена, ако е само хладка значи е прекалено малко фреона. Иначе и моя при над 30 градуса навън и напечена кола работи 30 че и повече минути постоянно, това си е в реда на нещата. Може да идеш и на профилактика за да си спокоен и ще разбереш колко фреон има (добре е да се прави през макс 2 години), но по принцип е нормално да губи дори и до 50% от общото колиество (700г при нас) за година, заради вибрациите при работата на мотора и движението на колата, дори и връзките да са здрави си изтича по малко.

За мен ако ти става ледена дебелата тръба значи нямаш проблем и може да си караш.

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Провери след тези 30 минути дебелата тръба дали е ледена, ако е само хладка значи е прекалено малко фреона. Иначе и моя при над 30 градуса навън и напечена кола работи 30 че и повече минути постоянно, това си е в реда на нещата. Може да идеш и на профилактика за да си спокоен и ще разбереш колко фреон има (добре е да се прави през макс 2 години), но по принцип е нормално да губи дори и до 50% от общото колиество (700г при нас) за година, заради вибрациите при работата на мотора и движението на колата, дори и връзките да са здрави си изтича по малко.

За мен ако ти става ледена дебелата тръба значи нямаш проблем и може да си караш.

 

Ами скоро го напълних след смяна на дехидратор. Тръбата е ледена и в дехидратора се виждат балончета като спре работа системата. Просто ми прави впечатление ,че преди не беше така.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами скоро го напълних след смяна на дехидратор. Тръбата е ледена и в дехидратора се виждат балончета като спре работа системата. Просто ми прави впечатление ,че преди не беше така.

А колко градуса беше преди околна и колко е сега ? Само до преди няколко дни беше под 30 градуса, да не кажа под 25.. а сега сме твърдо над 30.. също има разлика дали сега тръгваш със студен мотор от сянка или си спрял със загрят мотор някъде на слънце.. не му мисли щом тръбата е ледена.. пробвай вечерта като е по-хладно и ще видиш че пак ще си спира и тръгва .. според мен проблем нямаш..

 

П.С. Какъв дехидратор сложи?

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами скоро го напълних след смяна на дехидратор. Тръбата е ледена и в дехидратора се виждат балончета като спре работа системата. Просто ми прави впечатление ,че преди не беше така.

Сменихте ли и О- пръстените на тръбичките ? Ако не сте, сигурно имаш пропуск и ти е паднало налягането, балончетата в стъклото на дехидратора, точно това означават .. За това и компресора ти дъни постоянно ..

Иди на профилактика, да ти замерят налягането и да проверят за пропуск на фреон ..

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Сменихте ли и О- пръстените на тръбичките ? Ако не сте, сигурно имаш пропуск и ти е паднало налягането, балончетата в стъклото на дехидратора, точно това означават .. За това и компресора ти дъни постоянно ..

Иди на профилактика, да ти замерят налягането и да проверят за пропуск на фреон ..

 

Цялата система е проверена дали не изпуска.... с разни уреди и лампи и всичко е наред. Въпросните хора ,които смея да твърдя са професионалисти в областа ми казаха ,че когато СПРЕШ климатика в дехидратора трябва да се образуват балончета.......това било сигнал ,че всичко е наред! Паднало налягане означава и липса на фреон, как така!

Сега кое е вярно!

Редактирано от Trafik
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

По време на работа на климатика се гледа "окото" дали не минават мехурчета през него,ако е чист потока,значи всичко е наред. Не знам на изгасен двигател дали трябва да се виждат.Днес ми пишеше около 35-36 С,така че и моя работи бая време и май не можа да изключи,за почивка :icon_angel:.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ето какво правя аз, особено в тези жеги, когато автомобилчето е заприличало на пещ.

Като за начало винаги държа отворени на около 1-2см всичките прозорци, не на всякъде е удачно, но където мога. По този начин има някаква циркулация на свеж въздух, когато колата е в покой и не се стигат температури които ако напълно е затворена.

Със влизането в колата, първата ми работа е да сваля 4-те прозореца, след което слагам колан и тн. Паля пускам само на вентилатора на 17,5 градуса, защото на 17 климатика се включва сам.

След което си тръгвам и едно 400-500 метра карам на отворени прозорци и включен на макс вентилатор.

После вдигам предните прозорци и пускам климатика пак ръчно, от снежинката, след още 400-500 метра затварям задните прозорци и натискам режима AUTO.

 

По този начин много по-бързо успявам да достигна нормална температура за шофиране. Е естествено не става веднага 24 градуса вътре, но не е като да се затвориш и да чакаш всичко на климатика.

А когато си на режим AUTO, климатика сам избира положението на електрическите клапи, като в началото кара въздуха в купето да циркулира и когато достигне зададената му температура, обръща на свеж въздух, тогава и натискам бутона ECO.

А духалките ми, централните са ми на средно положение врътките и насочени максимално нагоре, а страничните са максимално отворени и насочени към прозорците.

 

 

 

Абе четете бе колеги ....

Освен това, дали стават тръбите студени е нищожен факт, дали има фреон и как работи системата. Трябва да се закачи на манометрите и тогава да се говори, гледа се каква е температурата от въздухопровода и тн.

Не е лесно да се диагностицира един климатик само по форума. Предпоставки много, за да не работи качествено.

Мога да изброя поне 3 случая в които климатика трудно да охлажда и въпреки това тръбата на ниското налягане да е студена.

Нормално е в това време трудно да се достига желаната температура. Но с малко намеса от водача става по бързо.

 

Най-малкото и много добро нещо е да си свалите маската с трите диаманта, наръсете радиатора на климатика хубаво с Меглио или друг препарат, и след това със не много силна струя вода измийте радиатора от препарата. В големите жеги, замърсените радиатори трудно охлаждат фреона под налягане, от там и по-лоша работа.

Повреда в редуцир вентила който се намира в отделението на филтъра за купето, рядко се случва ама не е за изключване...

Но без да се погледнат манометрите на работещ климатик, няма майстор който да каже какво е.

 

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...