Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Има ли Kаризма поленов филтър на климатика?


Препоръчано мнение

Здравейте, имам каризма 1.6 99г. и ми предстои смяна на масло и филтри, но не знам дали има филтър на купето. Ако ме светнете по въпроса ще съм ви благодарен. :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Има филтър. И е като на почти всички Мицубишита се намира в кутия малко отстрани и под жабката.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, имам каризма 1.6 99г. и ми предстои смяна на масло и филтри, но не знам дали има филтър на купето. Ако ме светнете по въпроса ще съм ви благодарен. :icon_thumbup:

 

Виж ТУК

 

Трабва да отидеш на Прочее-->>Салонной фильтр

 

По тази схема аз изчистих моя поленов филтър. С климатроник съм и моят вариант е лявата схема.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Виж също и тази тема от руския клуб:

 

Салонен филтър

 

Има и доста фотографии :icon_bye:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...
  • Admin

Намира се под жабката. В темите по-горе е обяснено подробно. Просто чети!

 

http://img117.imageshack.us/img117/4599/filtrkx9.jpg

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 месеца ...

Намира се под жабката. В темите по-горе е обяснено подробно. Просто чети!

 

http://img117.imageshack.us/img117/4599/filtrkx9.jpg

Здравеи BIG BOSS, случаино да ти се намира снимка и за каризма 1.6 1997 90к.с. Защото не мога да се оправя из тези руски саитове. Защото доколкото там има описание за каризма 2001г.

Благодаря ти предварително :icon_angel:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 месеца ...

Днес си купих този филтър. И като разглобих жабката имаше кутия с надписи :mitsu-smiley: както се вижда на снимките от темата, но моята кутия нама такъв отвор за филтър :icon_blush: ... 1.9 td, 98г. ... така че преди да си купите такъв филтър погледнете дали има каде да го сложите !

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Явно на някои от моделите на Каризма няма салонен филтър. При мен също е така и това го разбрах преди 2-3 месеца когато си наумих да го сменям. Само че предварително не съм купувал.

Но по нагоре където колегата tmintov е дал връзка към руските сайтове - там се обесняваше маи, че може да се изреже капака на кутията и да се постави филтъра защото е предвидено място но просто не е поставен фабрично. Аз лично не посмях да я правя тази операция, че да не се сгафи нещо.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

Снимка на моята Каризма, на която според мен няма салонен филтър.

 

 

 

 

И все пак надеждата умира последна. Ако някой, открие къде е филтъра нека подскаже.

post-1154-1177144693.jpg

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 11 месеца ...

Здравейте,преди няколко дни и на мен ми се наложи да потърся въпросния филтър поради силно запрашените улици и лошата видимост в купето при пуснат на макс. вентилатор :rolleyes: :rolleyes: Та положението е следното:отидох в магазина по каталог ми излезе филтър и аз разбира се го купих,но след това установих,че нямам къде да го монтирам,но забелязах заченаци на отвор с подобни размери.Демонтирах жабката(става изключително лесно),а след това свалих кожуха които свързва вентилатора и радятора на парното,мисля че се държеше само на 4 копчета и буксата на регулатора на вентилатора на парното.Като на снимките на колегата от Русия във линака пуснат от колегата tmintov.По същия начин прорезх и аз кожуха където си мислех,че ще да му е мястото,монтирах филтъра всичко пасна перфектно и цялата операция става много бързо.Забравих да кажа,че колата е 1,6 1996г. без климатик.

 

Модераторски контрол: Колега, обърнете внимание на правописа си и пишете грамотно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...
Снимка на моята Каризма, на която според мен няма салонен филтър.

И все пак надеждата умира последна. Ако някой, открие къде е филтъра нека подскаже.

 

 

Приветна всички, имам същия проблем и аз. Къде точно се намира филтъра. При мен нещата изглеждат ето така:............

Приложен фаил

post-3318-1211290974_thumb.jpg

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Приветна всички, имам същия проблем и аз. Къде точно се намира филтъра. При мен нещата изглеждат ето така:............

Приложен фаил

Забравих да добавя автомобила е Каризма 1.8 116кс. с климатроник 05.1997г GLS. Някои ако може да ми помогне какво трябва да разглобя, за да стигна до него

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, обърнете внимание на белия капак, мисля, че се държеше на 5 болта. След развиването им се изважда като книга от библиотека и вътре е целият филтър. Спирално навита лента и пред нея много фина решетка, така, че внимавайте да не я повредите. За всеки случай прочетете надписа на белия капак. Трябва да пише, че е под високо напрежения и пр.

Това всичко е по спомнени, защото преди 2 години го правих това упражнение.

 

P.S. Да не забравя, трябва да демонтирате металната планка пред белия капак.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, обърнете внимание на белия капак, мисля, че се държеше на 5 болта. След развиването им се изважда като книга от библиотека и вътре е целият филтър. Спирално навита лента и пред нея много фина решетка, така, че внимавайте да не я повредите. За всеки случай прочетете надписа на белия капак. Трябва да пише, че е под високо напрежения и пр.

Това всичко е по спомнени, защото преди 2 години го правих това упражнение.

 

P.S. Да не забравя, трябва да демонтирате металната планка пред белия капак.

 

Трябва ли да откачам клемите на акумулатора преди започна разглобяването? Филтъра елемент ли е, в смисъл купувам го от магазина и го заменям или трябва само да се измие и продуха. Ако се почиства само по какъв начин става това? Разумен вариянт ли е в кофа с вода и миещ препарат например за чинии , или има някакви особености. През колко време трябва да се прави тази операция?

Благодаря ви!!!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Трябва ли да откачам клемите на акумулатора преди започна разглобяването? Филтъра елемент ли е, в смисъл купувам го от магазина и го заменям или трябва само да се измие и продуха. Ако се почиства само по какъв начин става това? Разумен вариянт ли е в кофа с вода и миещ препарат например за чинии , или има някакви особености. През колко време трябва да се прави тази операция?

Благодаря ви!!!

 

Както ти е писал колегата tmintov по тая решетка тече ток и то с високо напрежение, така че за по сигурно може да се откачи акумулатора. А пък за филтъра най-добре си купи нов за да има ефект.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Този вид филтър не е текстилен и съответно не е еднократен.

Представлява спирално навита стоманена пластина по която тече ток (май) и пред нея много фина решетка, която е под високо напрежение (няколко kV). Поради това е хубаво докато работиш да е прекъснато ел. захранването. Мисля, че е достатъчно да не си на контакт, но откачването на акумулатора е по-сигурно и няма да навреди.

 

Решетката я потопих в съд с миещ препарат и после я оставих да изсъхне, защото ме беше страх да не я скъсам, докато я бърша.

Спирално навитата пластина е здрава и там няма проблеми. Продухах я със сгъстен въздух и после внимателно я измих с миещ препарат и четка.

Много е важно преди обратния монтаж и двата елемента да са 200% сухи, защото от влагата може да даде късо някъде и да стане беля.

 

Точно от такива съображения високото напрежение във филтъра се прекъсва автоматично във влажно, мъгливо и дъждовно време, за да се избегнат подобни повреди. Тогава звездичката на климатроника мига непрекъснато, като индикация, че филтърът е изключен.

Успех!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Този вид филтър не е текстилен и съответно не е еднократен.

Представлява спирално навита стоманена пластина по която тече ток (май) и пред нея много фина решетка, която е под високо напрежение (няколко kV).

 

Тишо тези филтри е възможно да са различни, в зависимост от модификацията на колата. Ето това което ти обясняваш да е единия вид който са за климатроник /както е при тебе/.

Аз преди време като бях решил да си купувам и в магазина ми го показаха - уж като за моята Каризма, а пък при мен е само климатик. То нали не го взех тогава, щото се оказа че в момента нямам филтър. Но до колкото се сещам как изглеждаше новия филтър - беше по елементарно и нямаше разни спирали и решетки. За това допускам, че може да са поне два вида филтри - за климатик и за климатроник.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да, така е. Има модификация с поленов филтър като този за който обясних, такива с текстилен филтър и такива без никакъв салонен филтър.

Просто това, което видях на снимката е едно към едно с това, което аз имам и затова дадох тези обяснения.

 

Изходът е един. Отваряме и ако е филтърът, за който аз си мисля, почистваме. Ако е текстилен- изваждаме го за мостра, сглобяваме жабката и после повтаряме упражнението с монтаж на новия филтър.

 

Едно обаче е сигурно- филтър има :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ви за отговорите, в неделя ще се пробвам да разглобя всичко и да го изкъпя:). Надявам се да стане, дано да няма гафове, че не съм много сръчен:)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да, така е. Има модификация с поленов филтър като този за който обясних, такива с текстилен филтър и такива без никакъв салонен филтър.

Просто това, което видях на снимката е едно към едно с това, което аз имам и затова дадох тези обяснения.

 

Изходът е един. Отваряме и ако е филтърът, за който аз си мисля, почистваме. Ако е текстилен- изваждаме го за мостра, сглобяваме жабката и после повтаряме упражнението с монтаж на новия филтър.

 

Едно обаче е сигурно- филтър има :)

 

Имам такъв въпрос, ако след разглобяване се окаже, че е хартиен елемент филтъра мога ли да го махна стария и да сглобя наново всичко и да карам колата без него. Защото ако се наложи да купувам ще трябва да пътъвам с колата, ще и пречи ли ако е без филтър, или ако оставя всичко разглобено и така да карам докато купя нов. 100 % съм сигурен, че ако се наложи да купувам филтър в магазина ще ми кажат 2 дни срок на доставка:((((

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не мисля, че може да стане кой знае какво, най-много прах да влезе в купето.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 4 седмици ...

Здравейте! Днес ходих да ми преглеждат климатроника, защото ми се струва че не духа достатъчно студено. Майстора каза, че трябва да се смени филтъра и може би малко да се дозареди с фреон компресора. Отидох до Славянка и ми предложиха не 1 а два еднакви филтъра (35лв) и ми казаха, че моят модел е с два филтъра. Но понеже преди бях чел тая тема, реших да не бързам да ги взимам, а първо да се посъветвам с вас. Та... колко филтъра има моята Каризма и къде се намират. И какво е това, ограденото с червено и за какво служи. Предварително благодаря!!! Рамата е XMCLNDA2AWF110717 Ето и снимка: post-1719-1213917102_thumb.jpg

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

По схемите като гледам ти си с йонизатор. Пред йонизатора имаш едно малко филтърче, което обаче е просто една телена решетка както е писано вече за него и още един голям кръгъл филтър имаш.

 

Това, което си снимал прилича на реле ама какво прави там..., захванато ли е?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...