Премини към съдържание

Има ли Kаризма поленов филтър на климатика?


Препоръчано мнение

Здравейте! Днес ходих да ми преглеждат климатроника, защото ми се струва че не духа достатъчно студено. Майстора каза, че трябва да се смени филтъра и може би малко да се дозареди с фреон компресора. Отидох до Славянка и ми предложиха не 1 а два еднакви филтъра (35лв) и ми казаха, че моят модел е с два филтъра. Но понеже преди бях чел тая тема, реших да не бързам да ги взимам, а първо да се посъветвам с вас. Та... колко филтъра има моята Каризма и къде се намират. И какво е това, ограденото с червено и за какво служи. Предварително благодаря!!! Рамата е XMCLNDA2AWF110717 Ето и снимка: post-1719-1213917102_thumb.jpg

Привет,

на снимките изглежда като на моята кола, следователно филтъра е несменяем само се измива. Няма нужда да купуваш нищо. Има един филтър метален елипсовиден (спираловидно навита метална лента) която трябва да измиеш добре. При мен беше на 40% задръстена. Към корпуса на металния филтър е монтиран йонизатора. на него е монтирана много финна метална мрежичка, която беше разкъсана при мен, но не смятам да я подменям. Демонтирай йонизатора и го измий и него, но след това остави всичко да изсъхне много добре, защото работи под високо напрежение.

А относно другия ти въпрос, при мен липсва такава джаджа.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Днес най-после намерих малко време да разглобя филтъра и да го изчистя, беше адски мръсен, направо не знам как и толкова е духало. А кръгъл филтър зад тоя металния не можах да намеря, така че изчистих само металния, измих го и сега е значително по-добре. Иначе в ляво от него има друг (пак метален), който не се и пробвах да разглобявам, защото ми се видя чист.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 5 месеца ...

Днес и аз реших да почистя този филтър но нещо не ми се отдаде. Опитах се да сваля джаджата на която пише внимание високо напрежение но неуспях нещо го държи отвътре и ме достраша да го напъна. Въпроса ми е тази глупост ли трябва да махна за да стигна до филтъра или пластмасата на която е хванат този йонизатор, но като гледам за да изкарам нея ще трябва да махна и шината на която се държи жабката.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Шината трябва да се махне задължително, иначе не може да се извади кутията с филтъра.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за бързия отговор, сега разгледах и руския форум, в които има снимки и се ориентирах вече. :) Утре ще го извадя и почистя.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...
Днес и аз реших да почистя този филтър но нещо не ми се отдаде. Опитах се да сваля джаджата на която пише внимание високо напрежение но неуспях нещо го държи отвътре и ме достраша да го напъна. Въпроса ми е тази глупост ли трябва да махна за да стигна до филтъра или пластмасата на която е хванат този йонизатор, но като гледам за да изкарам нея ще трябва да махна и шината на която се държи жабката.

Държат я два кабела и някакво уплътнение имаше между въпросната джаджа и капака.Но без да махнеш шината няма да стане.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 седмици ...

Моя филтър му развих всички гайки и болта под шината, но неще да се извади и предполагам че е възможно да е захванат и някъде в предната част. Някой обръщал ли е внимание дали отпред на филтъра има къде да се закачи (да има място за болт) и има ли друг филтър, под кората на чистачките (би трябвало да има);

Става въпрос за климатроник с електростатичен филтър.

 

П.С. За тези които питаха - на лепенката пише че "тази кола има климатик с очистител за въздух. С използването ефекта му намалява. Препоръчва се почистване на филтъра на всеки 12 месеца в оторизиран от :mitsu-smiley: сервиз".

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Същото е и при мен.Нещо държи въпросната джаджа с високото напрежение,изкллючая кабела с буксата.Между другото как махате шината?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...
Ето и снимка: post-1719-1213917102_thumb.jpg

 

Това е реле, което се включва, когато вентилатора е на MAX. Твоeто може да е сменяно и за това да е там.

 

Ето как изглежда цялото нещо:

 

http://img228.imageshack.us/img228/379/airconditionpp1.gif

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

Как се почиства филтъра:

  • Освобождавате джабката първо от горната страна.
    Развивате болтовете и.
    Развивате болтовете на корите.
    Сваляте лявата кора и капака на говорителя
    Развивате останалите болтове и ключ 8 тези на шината.
    Изваждате шината.
    Гледате колата да не е на контакт и изваждате кабелите от филтъра.
    Развивате САМО Гайките.
    Размърдвате филтъра (ще е залепнал) и го вадите.
    Разделяте йонизатора и електростатичния филтър (двете пласмаси на филтъра).
    Почиствате електростатичния филтър (кръглото) със моного силна струя вода.
    Отстранявате натрупания прах по йонизатора (металните палстини под мрежата);
    Ако мрежата е заминала и всичко вътре е леш сваляте скъсаната мрежичка и залепяте на нейно място подходяща НЕМЕТАЛНА мрежа.
    Може да се ползва мрежа за мухи например или мрежа за шпакловка - има я по строителните магазини, почти същия размер е.
    Почиствате отвора за филтъра.
    Пускате вентилатора, както е без филтър, за да излезнат всички боклуци.
    Събирате всичко обратно.
    Включвате вентилатора на MAX и изреждате всички духалки за да излезне натрупалия се прах.
    Ако се наложи се чистят въздуховодите - има специални спрейове (и други начини), както и тема за това;
     

http://195.149.248.189:8080/2009-02-13/8ae25bb26eb1d5005eae6f0ec9188b59_120x90.jpghttp://195.149.248.189:8080/2009-02-13/e857c3bdf3b0c2b1f404da744cb94157_120x90.jpghttp://195.149.248.189:8080/2009-02-13/4511f2e273353dad1c241ff912b7c66a_120x90.jpg 

http://195.149.248.189:8080/2009-02-13/ed761b81da95dc048c7b029450d2a027_120x90.jpghttp://195.149.248.189:8080/2009-02-13/eb105883bf73956b0ee7033f28f0bee2_120x90.jpghttp://195.149.248.189:8080/2009-02-13/e96abbd0faeb9fad9484a8c6d6264bfd_120x90.jpg

http://195.149.248.189:8080/2009-02-13/eaa7f0b342a828756f474e58291d67c7_120x90.jpghttp://195.149.248.189:8080/2009-02-13/0a65779051de26bf6a64847382783d93_120x90.jpghttp://195.149.248.189:8080/2009-02-13/9f9dd575565199785f189dbe7cb9f27f_120x90.jpg

 

Ако често в колата ви влизат разни външни миризми при движение - филтъра е за почистване. Индикацята е за самия йонизатор, дали е включен, а не за състоянието му и не може да покаже дали е станало време за почистване;

 

 

Въпрос: Има ли отпред още някакъв филтър или мрежичка преди вентилатора ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

Здравейте,всички,днес реших да си сваля филтъра за климатика ми,но се оказа,че не е нито едната от двете схеми ,които сте дали.Нямам такава част с жълта лепенка,а само бяла с надпис "COOLING UNIT".Успях да изкарам,когато махнах шината,малка част, която беше с букса в единия край съответно свързана ,откачих я,и с нещо керамично в другия"вътешния"край.Та идеята ми е:Цялата пасмасова кутия с бялата лепенка ли трябва да разглобя,за да изкарам поленовия филтър и да го почистя,защото като погледнах през дупката,която се отвори,като махнах тази част с керамиката вътре беше мазало.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,всички,днес реших да си сваля филтъра за климатика ми,но ....

Колега, я си дай номера на рамата да видим дали имаш филтър или с йонизатор, който vladimirov е описал.

:mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, я си дай номера на рамата да видим дали имаш филтър или с йонизатор, който vladimirov е описал.

:mitsu-smiley:

 

 

XMCLNDA2AWF089855

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, я си дай номера на рамата да видим дали имаш филтър или с йонизатор,

С коя програмка се разбира това, ако не е тайна?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

[quote name='Шопов'

Твоята кола няма йонизатор, няма и сложен заводски поленов филтър, така пише в caps (програмата). В началото (стр.1) на темата има препратки към руски сайтове, където е обяснено как можеш сам да си поставиш такъм поленов филтър.

:mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

, така пише в caps (програмата). м поленов филтър.

А как се познава, че няма или има йонизатор? Аз какъвто и ВИН да вкарам, все еднакви илюстрации ми дава на системата за филтрите на климатика... (MMC ASA).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако на дисплея на климатика имаш надпис "A/P" е с "йонизатор"...

Другия вариант е да видиш в джабката отдясно дали има една лепенка, където пише че имаш "Air Purifier" и че и той се чисти от време на време. Третия начин е зад джабката ако имаш една бяла кутийка с надпис че "ако бараш ще те утрепе тока".

 

Ето така изглежда:

 

http://195.149.248.189:8080/2009-02-13/9f9dd575565199785f189dbe7cb9f27f_120x90.jpg

 

Ако е нещо такова:

 

http://img134.imageshack.us/img134/2964/124l.th.jpg

 

с капак отгоре е с обикновен филтър. Ако няма заначи е без филтър. Ако е без филтър и имаш мерак може да си "издълбаеш" една дупка и да сложиш.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 месеца ...

Имам каризма 97 1.6 с климатик, казаха ми че филтъра е под чистачките. Вярно ли е?

Редактирано от tmintov
Небрежно писане
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не. Ако има филтър е под джабката. Натискаш на вътре в двата края където се държи в отворено положение и се обръща отдолу. И на двата филтъра има снимки в темата.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Климатрониците всички са с йонизатор и метален филтър, другите май както дойде. Тоя филтър го чистих най-щателно, но на дълъг път пак почва да си мига А/Р-то. Дори и да не е влажно времето.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тоя филтър го чистих най-щателно, но на дълъг път пак почва да си мига А/Р-то. Дори и да не е влажно времето.

 

Трябва да караш в яката мъгла, че да почне да мига. Другия вариант е да се задъни толкова, че да пробие йонизатора и да изключи. Разглоби го, отвори го и намери къде дава "на късо" и ще спре да мига.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 6 месеца ...

Ето как изглежда една година след почистването:

 

Link: http://img515.imageshack.us/gal.php?g=dsc00042vk.jpg

 

Както се вижда преди филтъра се събират листа, които могат да задържат влага дори да почнат да гният със съпътстващите ги аромати, ако не се почисти.

 

 

Извода е че филтъра преди не е бил чистен с години, за да се получи резултата от предишната страница.

Редактирано от vladimirov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...