Mupo Публикувано 20 юни 2008 Сподели Публикувано 20 юни 2008 Не, не е захванато, виси си на кабела. На него пише: SSA 521A043 12V 20A omron 2028D7 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
hilll Публикувано 20 юни 2008 Сподели Публикувано 20 юни 2008 Здравейте! Днес ходих да ми преглеждат климатроника, защото ми се струва че не духа достатъчно студено. Майстора каза, че трябва да се смени филтъра и може би малко да се дозареди с фреон компресора. Отидох до Славянка и ми предложиха не 1 а два еднакви филтъра (35лв) и ми казаха, че моят модел е с два филтъра. Но понеже преди бях чел тая тема, реших да не бързам да ги взимам, а първо да се посъветвам с вас. Та... колко филтъра има моята Каризма и къде се намират. И какво е това, ограденото с червено и за какво служи. Предварително благодаря!!! Рамата е XMCLNDA2AWF110717 Ето и снимка: Привет, на снимките изглежда като на моята кола, следователно филтъра е несменяем само се измива. Няма нужда да купуваш нищо. Има един филтър метален елипсовиден (спираловидно навита метална лента) която трябва да измиеш добре. При мен беше на 40% задръстена. Към корпуса на металния филтър е монтиран йонизатора. на него е монтирана много финна метална мрежичка, която беше разкъсана при мен, но не смятам да я подменям. Демонтирай йонизатора и го измий и него, но след това остави всичко да изсъхне много добре, защото работи под високо напрежение. А относно другия ти въпрос, при мен липсва такава джаджа. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Mupo Публикувано 20 юни 2008 Сподели Публикувано 20 юни 2008 Благодаря hilll, значи добре съм направил като не съм купил филтъра Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 20 юни 2008 Сподели Публикувано 20 юни 2008 По схемите има голям кръгъл филтър от другата страна на тази кутия май се пада. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Mupo Публикувано 23 юни 2008 Сподели Публикувано 23 юни 2008 Днес най-после намерих малко време да разглобя филтъра и да го изчистя, беше адски мръсен, направо не знам как и толкова е духало. А кръгъл филтър зад тоя металния не можах да намеря, така че изчистих само металния, измих го и сега е значително по-добре. Иначе в ляво от него има друг (пак метален), който не се и пробвах да разглобявам, защото ми се видя чист. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Huligan Публикувано 30 ноември 2008 Сподели Публикувано 30 ноември 2008 Днес и аз реших да почистя този филтър но нещо не ми се отдаде. Опитах се да сваля джаджата на която пише внимание високо напрежение но неуспях нещо го държи отвътре и ме достраша да го напъна. Въпроса ми е тази глупост ли трябва да махна за да стигна до филтъра или пластмасата на която е хванат този йонизатор, но като гледам за да изкарам нея ще трябва да махна и шината на която се държи жабката. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Т. Минтов Публикувано 30 ноември 2008 Сподели Публикувано 30 ноември 2008 Шината трябва да се махне задължително, иначе не може да се извади кутията с филтъра. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Huligan Публикувано 30 ноември 2008 Сподели Публикувано 30 ноември 2008 Благодаря за бързия отговор, сега разгледах и руския форум, в които има снимки и се ориентирах вече. Утре ще го извадя и почистя. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
haimana143 Публикувано 8 декември 2008 Сподели Публикувано 8 декември 2008 Днес и аз реших да почистя този филтър но нещо не ми се отдаде. Опитах се да сваля джаджата на която пише внимание високо напрежение но неуспях нещо го държи отвътре и ме достраша да го напъна. Въпроса ми е тази глупост ли трябва да махна за да стигна до филтъра или пластмасата на която е хванат този йонизатор, но като гледам за да изкарам нея ще трябва да махна и шината на която се държи жабката.Държат я два кабела и някакво уплътнение имаше между въпросната джаджа и капака.Но без да махнеш шината няма да стане. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 25 декември 2008 Сподели Публикувано 25 декември 2008 Моя филтър му развих всички гайки и болта под шината, но неще да се извади и предполагам че е възможно да е захванат и някъде в предната част. Някой обръщал ли е внимание дали отпред на филтъра има къде да се закачи (да има място за болт) и има ли друг филтър, под кората на чистачките (би трябвало да има);Става въпрос за климатроник с електростатичен филтър. П.С. За тези които питаха - на лепенката пише че "тази кола има климатик с очистител за въздух. С използването ефекта му намалява. Препоръчва се почистване на филтъра на всеки 12 месеца в оторизиран от :mitsu-smiley: сервиз". Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Addicted Публикувано 27 декември 2008 Сподели Публикувано 27 декември 2008 Същото е и при мен.Нещо държи въпросната джаджа с високото напрежение,изкллючая кабела с буксата.Между другото как махате шината? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 5 януари 2009 Сподели Публикувано 5 януари 2009 Ето и снимка: Това е реле, което се включва, когато вентилатора е на MAX. Твоeто може да е сменяно и за това да е там. Ето как изглежда цялото нещо: http://img228.imageshack.us/img228/379/airconditionpp1.gif Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 13 февруари 2009 Сподели Публикувано 13 февруари 2009 Как се почиства филтъра:Освобождавате джабката първо от горната страна.Развивате болтовете и.Развивате болтовете на корите.Сваляте лявата кора и капака на говорителя Развивате останалите болтове и ключ 8 тези на шината.Изваждате шината.Гледате колата да не е на контакт и изваждате кабелите от филтъра.Развивате САМО Гайките.Размърдвате филтъра (ще е залепнал) и го вадите.Разделяте йонизатора и електростатичния филтър (двете пласмаси на филтъра).Почиствате електростатичния филтър (кръглото) със моного силна струя вода.Отстранявате натрупания прах по йонизатора (металните палстини под мрежата);Ако мрежата е заминала и всичко вътре е леш сваляте скъсаната мрежичка и залепяте на нейно място подходяща НЕМЕТАЛНА мрежа.Може да се ползва мрежа за мухи например или мрежа за шпакловка - има я по строителните магазини, почти същия размер е.Почиствате отвора за филтъра.Пускате вентилатора, както е без филтър, за да излезнат всички боклуци.Събирате всичко обратно.Включвате вентилатора на MAX и изреждате всички духалки за да излезне натрупалия се прах.Ако се наложи се чистят въздуховодите - има специални спрейове (и други начини), както и тема за това; http://195.149.248.189:8080/2009-02-13/8ae25bb26eb1d5005eae6f0ec9188b59_120x90.jpghttp://195.149.248.189:8080/2009-02-13/e857c3bdf3b0c2b1f404da744cb94157_120x90.jpghttp://195.149.248.189:8080/2009-02-13/4511f2e273353dad1c241ff912b7c66a_120x90.jpg http://195.149.248.189:8080/2009-02-13/ed761b81da95dc048c7b029450d2a027_120x90.jpghttp://195.149.248.189:8080/2009-02-13/eb105883bf73956b0ee7033f28f0bee2_120x90.jpghttp://195.149.248.189:8080/2009-02-13/e96abbd0faeb9fad9484a8c6d6264bfd_120x90.jpghttp://195.149.248.189:8080/2009-02-13/eaa7f0b342a828756f474e58291d67c7_120x90.jpghttp://195.149.248.189:8080/2009-02-13/0a65779051de26bf6a64847382783d93_120x90.jpghttp://195.149.248.189:8080/2009-02-13/9f9dd575565199785f189dbe7cb9f27f_120x90.jpg Ако често в колата ви влизат разни външни миризми при движение - филтъра е за почистване. Индикацята е за самия йонизатор, дали е включен, а не за състоянието му и не може да покаже дали е станало време за почистване; Въпрос: Има ли отпред още някакъв филтър или мрежичка преди вентилатора ? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Шопов Публикувано 25 март 2009 Сподели Публикувано 25 март 2009 Здравейте,всички,днес реших да си сваля филтъра за климатика ми,но се оказа,че не е нито едната от двете схеми ,които сте дали.Нямам такава част с жълта лепенка,а само бяла с надпис "COOLING UNIT".Успях да изкарам,когато махнах шината,малка част, която беше с букса в единия край съответно свързана ,откачих я,и с нещо керамично в другия"вътешния"край.Та идеята ми е:Цялата пасмасова кутия с бялата лепенка ли трябва да разглобя,за да изкарам поленовия филтър и да го почистя,защото като погледнах през дупката,която се отвори,като махнах тази част с керамиката вътре беше мазало. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Threatmore Публикувано 25 март 2009 Сподели Публикувано 25 март 2009 Здравейте,всички,днес реших да си сваля филтъра за климатика ми,но ....Колега, я си дай номера на рамата да видим дали имаш филтър или с йонизатор, който vladimirov е описал. :mitsu-smiley: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Шопов Публикувано 25 март 2009 Сподели Публикувано 25 март 2009 Колега, я си дай номера на рамата да видим дали имаш филтър или с йонизатор, който vladimirov е описал. :mitsu-smiley: XMCLNDA2AWF089855 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dark Публикувано 25 март 2009 Сподели Публикувано 25 март 2009 Колега, я си дай номера на рамата да видим дали имаш филтър или с йонизатор,С коя програмка се разбира това, ако не е тайна? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Threatmore Публикувано 26 март 2009 Сподели Публикувано 26 март 2009 [quote name='Шопов'Твоята кола няма йонизатор, няма и сложен заводски поленов филтър, така пише в caps (програмата). В началото (стр.1) на темата има препратки към руски сайтове, където е обяснено как можеш сам да си поставиш такъм поленов филтър. :mitsu-smiley: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dark Публикувано 26 март 2009 Сподели Публикувано 26 март 2009 , така пише в caps (програмата). м поленов филтър. А как се познава, че няма или има йонизатор? Аз какъвто и ВИН да вкарам, все еднакви илюстрации ми дава на системата за филтрите на климатика... (MMC ASA). Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 27 март 2009 Сподели Публикувано 27 март 2009 Ако на дисплея на климатика имаш надпис "A/P" е с "йонизатор"...Другия вариант е да видиш в джабката отдясно дали има една лепенка, където пише че имаш "Air Purifier" и че и той се чисти от време на време. Третия начин е зад джабката ако имаш една бяла кутийка с надпис че "ако бараш ще те утрепе тока". Ето така изглежда: http://195.149.248.189:8080/2009-02-13/9f9dd575565199785f189dbe7cb9f27f_120x90.jpg Ако е нещо такова: http://img134.imageshack.us/img134/2964/124l.th.jpg с капак отгоре е с обикновен филтър. Ако няма заначи е без филтър. Ако е без филтър и имаш мерак може да си "издълбаеш" една дупка и да сложиш. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rosen_71 Публикувано 11 юни 2009 Сподели Публикувано 11 юни 2009 (редакция) Имам каризма 97 1.6 с климатик, казаха ми че филтъра е под чистачките. Вярно ли е? Редактирано 13 юни 2009 от tmintov Небрежно писане Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 11 юни 2009 Сподели Публикувано 11 юни 2009 Не. Ако има филтър е под джабката. Натискаш на вътре в двата края където се държи в отворено положение и се обръща отдолу. И на двата филтъра има снимки в темата. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dark Публикувано 12 юни 2009 Сподели Публикувано 12 юни 2009 Климатрониците всички са с йонизатор и метален филтър, другите май както дойде. Тоя филтър го чистих най-щателно, но на дълъг път пак почва да си мига А/Р-то. Дори и да не е влажно времето. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 12 юни 2009 Сподели Публикувано 12 юни 2009 Тоя филтър го чистих най-щателно, но на дълъг път пак почва да си мига А/Р-то. Дори и да не е влажно времето. Трябва да караш в яката мъгла, че да почне да мига. Другия вариант е да се задъни толкова, че да пробие йонизатора и да изключи. Разглоби го, отвори го и намери къде дава "на късо" и ще спре да мига. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 28 декември 2009 Сподели Публикувано 28 декември 2009 (редакция) Ето как изглежда една година след почистването: Link: http://img515.imageshack.us/gal.php?g=dsc00042vk.jpg Както се вижда преди филтъра се събират листа, които могат да задържат влага дори да почнат да гният със съпътстващите ги аромати, ако не се почисти. Извода е че филтъра преди не е бил чистен с години, за да се получи резултата от предишната страница. Редактирано 28 декември 2009 от vladimirov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.