Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Има ли Kаризма поленов филтър на климатика?


Препоръчано мнение

Оригиналния филтър не е ли съвсем обикновен текстилен? Мисълта ми е че е само за прах.

Ина няколко варианта: без филтър, с механичен филтър и с електрически. Моят е такъв, напрежението е около 20000V, токът- съответно нисък. Като влезе нещо изпуква и изгаря, също йонизира въздуха. Аз го почиствам веднъж годишно, ако не забравя де :):)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Става на въпрос, за текстилния, че ще има полза от него само при запрашаване, електрическия работи малко по-добре що се отнася до миризмите, но и той не се справя с дизелите които мятат пушилка. Няма отърваване. В Европа поне ги спират от движение такива...  В руския форум видях един друг "механичен" филтър, беше малко по-различен от оригиналния, може и да е имал някакъв пълнеж,  срещу миризмите. Що се отнася до електрическия - май не се включва веднага и се е случвало да мята по малко прах при включването. Ако влезе нещо или има много гъста мъгла ще му се активира защитата и ще почне да мига A/P.

 

Най-подходящото време за почистване на филтъра на климатика е на есен, след като окапят всички листа - дребни парченца влизат през отворите под чистачките и се засмукват от вентилатора и остават вътре.

 

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

...................... може и да е имал някакъв пълнеж,  срещу миризмите.............

Активен въглен

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

но и той не се справя с дизелите които мятат пушилка. Няма отърваване. В Европа поне ги спират от движение такива...

 

 

Вземи си бояджийска маска на 3М и карай с нея, като ти пречат дизелите..:icon_thumbup:

В Европа няма нито един дизел спрян от движение..:)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Съмнявам се да няма. Има такива които няма начин да минат технически преглед в нормална държава, но се движат по нашите пътища. Сега ще кажеш че спират само бензиновите ли? Или пък ще разрешат да се движи МПС, което намалява видимостта, на 10-15 метра след себе си? Това може да се види само в България или някъде по-наизток след анадола...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Вземи си бояджийска маска на 3М и карай с нея, като ти пречат дизелите..:icon_thumbup:

В Европа няма нито един дизел спрян от движение..:)

 

Има колкото щеш... в немско дизелите на над 7-8 години (без филтър за дребни частици) не могат да влизат в големите градовете...

Същото се отнася и за камиони, които не отговарят на Евро незнам_си_колко норма....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 6 месеца ...

Здравейте аз съм с каризма 1.8 96 г. с климатроника,и обнадежден от постовете тука реших и за да почистя филтъра си.Свалих жабката,намерих схемата с високото напрежение,тръгнах да махам шината но не знам какво повече ми попречи двете леви ръце,2-та метра височина или 120-те килограма ,как се навирате там не разбрах,но не успях да махна въпросната шина:-)ядосах се и бръкнах набарах някаква букса и я изключих после ми мина и пак я закачих,но от тогава датчика ми за външна температура нещо се прецака,като работи на едно място колата и навън е видимо - градуса той си показва 16 и нагоре и съответно духа топло само като е нагласено на 32 градуса,като се движи колата температурата се стабилизира и си духа нормално,преди не бе така,и другата ми молба има ли някой съфоромец в русе да ми отдели час два да го смъкнем този филтър,признавам не съм търсих супер професионална помощ но един двама приятели който си изкарват прехраната с авторемонти ми се изсмяха като ги ръчкам да потърсим въпросният филтър в жабката:-)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 5 месеца ...

Здравеѝте колеги, счупи се врътката на въздуховода на таблото. Как мога да извадя споменатият въздуховод и евентуално да го подменя ? Предварително - благодаря !

Редактирано от жоро.и
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Първо кажи коя врътка имаш предвид.

 

Виж и в ръководството:

http://jdmfsm.info/A...RISMA_96_52.pdf

http://jdmfsm.info/A...SB97E51501E.pdf

 

Въздуховодите /два броя/ са под номер 4 от схемата. Благодаря колега. Номера на схемата е - 52A-5

Редактирано от жоро.и
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Въздуховодите /два броя/ са под номер 4 от схемата. Благодаря колега. Номера на схемата е - 52A-5

 

 

Въпроса ми е как да ги демонтирам ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На 52А-5 под номер 4 са страничните. Предполагам със някаква по-широка отвертка и да са на щипки. Иначе ако е това с часовника го освобождаваш както е на първата снимка, после вкарваш нещо зад самия часовник и чрез него го опъваш напред и се изважда. Лявата "врътка" е със жило. Добре е отвертката или там каквото ще ползваш да е с едно парцалче отгоре, иначе има вероятност да одереш сериозно някоя пластмаса, ако не се получи.

 

Да споделя как се оправят счупените пластинки на въздуховодите, на някой може да е от полза - от счупената страна се натиска с отвертка, докато се огъне достатъчно за да се извади (не би трябвало да се чупят). На мястото на счупения щифт в края се вкарва едно телче в самата пластина, например с помощта на поялник. Отрязва се малко по-късо от другото и се сглобява по същия начин.

Редактирано от vladimirov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 седмици ...

Здравейте ,

Почти съм убеден , че моята Каризма няма филтър , но все пак погледнете снимката и кажете дали наистина е така.

Каризмата е 1.8 GDI 2000 с климатик.

 

 

http://pics.data.bg/categories/1/%d0%be%d0%b1%d1%89%d0%b8/fecba9f83cc50f677e7a224c62586e49/img_0309/

Редактирано от Kaloyan Vasilev
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Няма, но имаш място за него. Ако изгаряш от желание трябва да режеш. На предишните страници има линк към тема със снимки как се прави.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Няма, но имаш място за него. Ако изгаряш от желание трябва да режеш. На предишните страници има линк към тема със снимки как се прави.

Не , благодаря - няма да ръчкам , че току виж съм я прецакал :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 месеца ...
  • преди 2 месеца ...

Здравейте искам да попитам този филтър само при моделите с климатик ли го има и за какво точно е ? :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 месеца ...

Здравейте колеги, моята Carisma е с климатик , но нямам филтър за купето, дори няма оставено място за него ( най-простият вариант), та въпросът ми е :

Мога ли да сменя кутията и от всяка Carisma до 2000г , ще пасни? Ако някой колега има излишна кутия да пиши на ЛС.

Поздрави :drinks:

Редактирано от TKolev
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Частта между вентилатора и изпарителя вероятно се сваля само тя, ако кутията не е от тези с очертано място за филтър. Виж тази тема: http://www.carisma-club.ru/forum/index.php?showtopic=1861

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Може би се пада, там където е лепенката плътно в дясно, но май кутията е цяла и за изпарителя. Като не е очертано е доста рисковано да я дупчиш, дори и да почнеш от дясната част. Не се знае и дали филтъра ще уплътни. Ако се окаже че трябва да се свали цялата кутия с изпарителя, това са доста пари за труд и според мен не си заслужава. Ако клапата за вътрешен/външен въздух не е с моторче просто го включваш да върти в купето - поне става изключително бързо и няма да се пълни с прахуляк и изгорели газове.

 

Ако ги сравним по външен вид:

 

http://img717.imageshack.us/img717/5087/img1548sd.jpg http://img809.imageshack.us/img809/4673/86882587.jpg

 

P.S. Може да свалиш транзистора/резистора и да премериш от там дали има място за филтър при сегашната конфигурация.

Редактирано от vladimirov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Може би се пада, там където е лепенката плътно в дясно, но май кутията е цяла и за изпарителя. Като не е очертано е доста рисковано да я дупчиш, дори и да почнеш от дясната част. Не се знае и дали филтъра ще уплътни. Ако се окаже че трябва да се свали цялата кутия с изпарителя, това са доста пари за труд и според мен не си заслужава. Ако клапата за вътрешен/външен въздух не е с моторче просто го включваш да върти в купето - поне става изключително бързо и няма да се пълни с прахуляк и изгорели газове.

 

Ако ги сравним по външен вид:

 

http://img717.imageshack.us/img717/5087/img1548sd.jpg http://img809.imageshack.us/img809/4673/86882587.jpg

 

P.S. Може да свалиш транзистора/резистора и да премериш от там дали има място за филтър при сегашната конфигурация.

 

Така като ги гледам ми се струва ,че ще пасни. На външен вид разликата е ,че горната е с място за филтър, незнам вътре дали имат нещо различно.Май ще трябва да се пробва. :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...