Lyubo Dimitrov Публикувано 21 април 2011 Сподели Публикувано 21 април 2011 Не стават от комби за седан :icon_crying: като дължина са равни, на седана пружината от едната страна свършва на конус а на комбито няма разлика от двете страни :icon_rock: Ето линк да видиш, няколко модела марката е много сериозна :good: http://automotive.lesjoforsab.com/automotive/eng/default_eng.aspx?p=catalog&s=javacat Алекс, виж ми мнението със снимките, мисля че си пропуснал, говорим за варианта комби с тънки амортисьори (без нивомат). Там пружините ще станат на седана. Анди, дават размер 411мм дължина за седана и 405мм дължина за комбито, обаче според мен това е в ненатоварено състояние. Като се сложат на колата, нещата стават други. 100% ще се вирне седана повече с пружините от комби и то доста.. и 100% са поне 2х по-скъпи от тези за седана, т.к. се произвеждат в мното по-малко бройки. Днес разпитах на 2-3 места, и за сега единствения вариант да се купят тези пружини си остава онлайн от Германия. Тук никъде не успях да намеря налични и никой, който да е съгласен да достави няколко бройки. Цената като гледам е около 80 евро за брой с малки разлики между марките, т.е. за около 350лв с доставката ще легне до Бг комплекта. 350лв(пружини)+250лв(амортисьори)+70лв(тампони, маншони и дреболии които са различни между нивомат/без)+труд .. пак си идва към 800лв както и да го погледнеш .. не е малко .. но пак е 1/2 от варианта нови нивомати предвид цената им от 1200лв... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
staki Публикувано 21 април 2011 Сподели Публикувано 21 април 2011 (редакция) А специално за пружините,колега обърнали внимание,че колегата ...mmotors... е поставил едно сайтче с едно заводче ,което е доста добро според мен,та то е не в Германия,а ето отворисиго и прочети малко там за тях...http://www.springsbg.com/bg_start.htm... мисля ,че е в пъти по-по евтено ще ти дойде за прожините .Тъкаче... :mitsu-smiley: Редактирано 21 април 2011 от staki Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo Dimitrov Публикувано 21 април 2011 Сподели Публикувано 21 април 2011 (редакция) Да, обърнах. Без чертеж и без налична стара пружина няма как да стане обаче. .. пък и пружината не е само външни размери, параметрите на самия материал са от значение, а тях никой няма да ти ги каже.. така че за мен лично не е вариант това .. по-добре да дам сегашните във влаковия завод за 20лв да ми ги поразпънат до 405мм и да ми свият най-горната витка да пасне на тънкия амортисьор ако ще правя подобни изпълнения ... което всъщност не е никак лоша идея :icon_hmm: Редактирано 21 април 2011 от Lyubo Dimitrov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
alex2511 Публикувано 21 април 2011 Сподели Публикувано 21 април 2011 Алекс, виж ми мнението със снимките, мисля че си пропуснал, говорим за варианта комби с тънки амортисьори (без нивомат). Там пружините ще станат на седана. Анди, дават размер 411мм дължина за седана и 405мм дължина за комбито, обаче според мен това е в ненатоварено състояние. Като се сложат на колата, нещата стават други. 100% ще се вирне седана повече с пружините от комби и то доста.. и 100% са поне 2х по-скъпи от тези за седана, т.к. се произвеждат в мното по-малко бройки. Днес разпитах на 2-3 места, и за сега единствения вариант да се купят тези пружини си остава онлайн от Германия. Тук никъде не успях да намеря налични и никой, който да е съгласен да достави няколко бройки. Цената като гледам е около 80 евро за брой с малки разлики между марките, т.е. за около 350лв с доставката ще легне до Бг комплекта. 350лв(пружини)+250лв(амортисьори)+70лв(тампони, маншони и дреболии които са различни между нивомат/без)+труд .. пак си идва към 800лв както и да го погледнеш .. не е малко .. но пак е 1/2 от варианта нови нивомати предвид цената им от 1200лв... Да бе вярно пропуснал съм мисълта ти :icon_doh: . В Германия ми бяха казали цена 225 EUR на амортисьор 1бр. нивомат пак скъпи малко ми се видят :rolleyes: това беше преди 5-6 месеца пак ще питам след празниците дали няма да има по добра цена Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo Dimitrov Публикувано 21 април 2011 Сподели Публикувано 21 април 2011 Да бе вярно пропуснал съм мисълта ти :icon_doh: . В Германия ми бяха казали цена 225 EUR на амортисьор 1бр. нивомат пак скъпи малко ми се видят :rolleyes: това беше преди 5-6 месеца пак ще питам след празниците дали няма да има по добра цена А можеш ли да провериш и за някоя от тези номера пружини дето съм ги пуснал? Закс, Спидан или ТРВ като немски марки може би ги има налични при твоите доставчици и може да се докара цена? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
alex2511 Публикувано 22 април 2011 Сподели Публикувано 22 април 2011 А можеш ли да провериш и за някоя от тези номера пружини дето съм ги пуснал? Закс, Спидан или ТРВ като немски марки може би ги има налични при твоите доставчици и може да се докара цена? ОК. Ще питам и ще пиша какво и на каква цена има ... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mmotors Публикувано 28 април 2011 Сподели Публикувано 28 април 2011 Тъййййй, днес направих теста дали работи нивомата. На равно измерих колата празна от гумата до ръба на веждата - беше 9см. Натоварих я с 250кг и я покарах около 1км градско, после я измерих пак - 9см :icon_dance: След разтоварването стана 10см. :icon_clap: Голяма работа е нивомата :icon_rock: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 28 април 2011 Сподели Публикувано 28 април 2011 9 cm... сигурно толкова трябва да е, но не ли грозно толкова високо? На моята е някъде 2,5 см :icon_doh: (не съм с нивомат, седан е бубуто). Аз не знам колко трябва да бъде на седан, но повече от 5 см. ми грознеят. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo Dimitrov Публикувано 28 април 2011 Сподели Публикувано 28 април 2011 (редакция) 9 cm... сигурно толкова трябва да е, но не ли грозно толкова високо? На моята е някъде 2,5 см :icon_doh: (не съм с нивомат, седан е бубуто). Аз не знам колко трябва да бъде на седан, но повече от 5 см. ми грознеят. Ти си с 17 ? А като сменя амортисьорите пружините и тампона смени ли отзад ? Тъййййй, днес направих теста дали работи нивомата. На равно измерих колата празна от гумата до ръба на веждата - беше 9см. Натоварих я с 250кг и я покарах около 1км градско, после я измерих пак - 9см :icon_dance: След разтоварването стана 10см. :icon_clap: Голяма работа е нивомата :icon_rock: Ами честито! Дано да карат още дълго и да си спестиш филма със смяната им. Аз честно казано не съм мерил, ама при 205х60R15 навирам точно 4 пръста между гумата и веждата, което е ~7см - явно или почнала да висва задницата при мен (аз я и усещам де, последен сезон са амортисьорите, макар че нивомат функцията си работи) или ти не си мерил точно отгоре на гумата ами някъде по-отсрани... :icon_hmm: Редактирано 28 април 2011 от Lyubo Dimitrov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 28 април 2011 Сподели Публикувано 28 април 2011 (редакция) С 15-ки съм. Гумите са ми малко по-високи, но не отричам влошеното състояние на пружините. 205/65 са, което прави 22 мм разлика.Вдигах я на крик и над 5 см. седи грозно. В момента отпред е около 52 мм, а отзад - 27 мм. Казвам "около" понеже не претендирам за прецизност при измерването. Ако след като сложа нови пружини се вирне на 7-8 см., нищо чудно да си кача един бордюр в багажника :D . Иначе само амортисьорите смених и един прахозащитен маркуч. Тампоните са пушка и имам даже 2 резервни. Редактирано 28 април 2011 от Andy Van Der Drift Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo Dimitrov Публикувано 28 април 2011 Сподели Публикувано 28 април 2011 (редакция) Лелее, тя съвсем зарита в асфалта твойта .. :icon_hmm: дай-ги някъде да ти ги разпънат до 411мм в ненатоварено състояние като не ти се купуват нови. Шпрегване ли се казваше операцията - нагряват до червено, разпъват и каляват пак, после боя .. според мен си губи и от пътно поведение така като не отговаря на заводските стойности окачването .. Редактирано 28 април 2011 от Lyubo Dimitrov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 29 април 2011 Сподели Публикувано 29 април 2011 Така правят яките коли - зариват се в асфалта :D . Не знам какви да взема. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo Dimitrov Публикувано 29 април 2011 Сподели Публикувано 29 април 2011 Е виж нагоре в темата - Алекс ти е дал марката http://automotive.lesjoforsab.com/automotive/eng/default_eng.aspx?p=catalog&s=javacat - добри пружини, проверени, на добра цена, пиши му ЛС да те светне как можеш да си поръчаш - ти поне със седана си лесен - ние да го мислим с комбитата.. :icon_angel: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mmotors Публикувано 29 април 2011 Сподели Публикувано 29 април 2011 Любо, не съм я мерил точно от грайфера, а от една черта отстрани, иначе и моята е най - много 7см Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 29 април 2011 Сподели Публикувано 29 април 2011 Ха, точно такива гледах сутринта в България за по 100 лева парчето. Щом са проверени ... :icon_dance: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Zagorov Публикувано 1 Май 2011 Сподели Публикувано 1 Май 2011 Четох внимателно,но не разбрах последно от къде се купува каябата и за колко,как се познава кога са за сменяне пружините,как може да се проверат амортисьорите,а японската каяба къде е... :icon_hmm: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 1 Май 2011 Сподели Публикувано 1 Май 2011 Четох внимателно,но не разбрах последно от къде се купува каябата и за колко,как се познава кога са за сменяне пружините,как може да се проверат амортисьорите,а японската каяба къде е... :icon_hmm:Аз имам японски Каяби, пише си го на стеблото,задните са усилени и са доста по дебели от нормалните за седан, но НЕ са с нивомат...........предните са също японски........утре ще ти постна една снимка на такива.......... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 2 Май 2011 Сподели Публикувано 2 Май 2011 Как да определиш състоянието на задните пружини ли? Ако пружините са зле, ще се наблюдава отрицателен кембър на задните колела при паркирана на равна повърхност ненатоварена кола. По-сигурен критерий е разстоянието от гумата до веждата, за което съфорумци казват 70 мм, дори 90 при комбитата с нивомат. Всичко това при предписваните размери гуми за модела и стандартна дължина на пружините (стандартно окачване).Състоянието на амортисьорите няма как да го разбереш, освен ако и те са зле. Задницата на моя се люлееше аксиално при преминаване през неравност дори само с едното колело, като ефектът беше по-ясно изразен с пътници на задните седалки. В същото време преминаването на бабуна с висока скорост не предизвикваше разлюляване на задницата по вертикала. Колата си следваше извивките на пътя и зададената траектория, но само при равен път. Колкото и да люлееш колата с натискане на заден калник, тя не проявява склонност към разлюляване и създава впечатление за здрави амортисьори. Рязкото повдигане за долния ръб на веждата нагоре също не дава резултат. Няма паразитни звуци при това движение - скърцания, къркорения, потропвания... Тези тестове не дават правдоподобни резултати при този модел. Тресачката също няма да ти отговори на въпроса "трябва ли да сменя задните амортисьори?".Това и лични наблюдения ме карат да мисля, че окачването на тази кола е много капризно и системата "амортисьор-пружина", в комбинация с независимото окачване на 4-те колела, иска всичко да е както трябва. Проявява нестабилност при най-малката неизправност, която понякога много трудно се определя. Да наредиш нови носачи, тампони, линкове и т. н. е скъпо преживяване, съизмеримо с половин галант на старо, така че отпада. Хубавата новина е че в повечето случаи нестабилността се дължи на пружини и/или амортисьори при тази кола.Та как да разбереш дали да ги смениш? Само на пътя. Трябва да усетиш как се държи автомобила при различни условия и състояние на пътната настилка. Най-добре е с два пътника на задните седалки. Стабилна ли е - не пипай нищо. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo Dimitrov Публикувано 2 Май 2011 Сподели Публикувано 2 Май 2011 (редакция) Аз имам японски Каяби, пише си го на стеблото,задните са усилени и са доста по дебели от нормалните за седан, но НЕ са с нивомат........... Тези дебелите каяби ако са 341241 са аналог на MR455684 - HIGH GROUND CLEARANCE SUSP (т.е офроуд окачването). Редактирано 2 Май 2011 от Lyubo Dimitrov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 2 Май 2011 Сподели Публикувано 2 Май 2011 Тези дебелите каяби ако са 341241 са аналог на MR455684 - HIGH GROUND CLEARANCE SUSP (т.е офроуд окачването).Точно за тях става дума.......... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
staki Публикувано 2 Май 2011 Сподели Публикувано 2 Май 2011 Точно за тях става дума..........А DJ Tymbi,каква е цената на задните амортисьори за седана,от тези. :mitsu-smiley: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
I. Milev Публикувано 30 август 2011 Сподели Публикувано 30 август 2011 (редакция) Обадих се в БАЛКАН ПАРТС и ми обявиха цена от 450лв. за 4-те амортисьора, като ми казаха че двата са Каяба двата са Накамото. колата ми е без Нивомат Редактирано 30 август 2011 от I. Milev Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ZmenEmo Публикувано 30 август 2011 Сподели Публикувано 30 август 2011 Здравейте колеги,сравнявах по каталога от предни постов с нивомат и без да видя и за моята Муцунка какви са амортисьорите ама на не намирам разлики.Та може ли и на мен да проверите със или без са: JMBLNEA2WVZ005595? Предварително благодаря Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ZmenEmo Публикувано 30 август 2011 Сподели Публикувано 30 август 2011 Без нивомат, късметлия си. :drinks: Сега ще препрочета темата като ще знам какво се отнася за мен. А за пружините може ли помощ?Че и там като четох много варианти, чак се цитираше разлика от 7 мм.който били съществени :icon_hmm: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo Dimitrov Публикувано 30 август 2011 Сподели Публикувано 30 август 2011 (редакция) Е супер, това е интересно... С твоя вин излизат MR235575 които явно са другия вид пружини слагани на комби без нивомат фабрично.Изглежда са слагани в първите години на модела, после са заменени с MR403198, които ако може да се съди по илюстрациите на мен ми изглеждат една идея по-усилени. Тези твоите оригинални като гледам са още по-скъпи и от MR403198, които бяха над 500лв миналата година и само Миро от Ратола можеше да ги достави. На оригиналните ти аналозите са SPIDAN 55832KYB RC5864 SUPLEX 20129TRW JCS990 , на MR403198 които също би трябвало да станат 1:1 при теб аналозите ги виж в предния пост съм ги дал. За еМнайсти път, TRW ги има и двата номера в каталога на Тех-Ко, което ще рече че евентуално могат да ги доставят с поръчка, т.к. са представители на марката. Ако някой все пак поръча да каже цени после че е интересно.. . Редактирано 30 август 2011 от Lyubo Dimitrov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.