Премини към съдържание

Какви амортисьори ?


lesko

Препоръчано мнение

Не стават от комби за седан :icon_crying: като дължина са равни, на седана пружината от едната страна свършва на конус а на комбито няма разлика от двете страни :icon_rock:

 

Ето линк да видиш, няколко модела марката е много сериозна :good:

 

 

http://automotive.lesjoforsab.com/automotive/eng/default_eng.aspx?p=catalog&s=javacat

 

Алекс, виж ми мнението със снимките, мисля че си пропуснал, говорим за варианта комби с тънки амортисьори (без нивомат). Там пружините ще станат на седана. Анди, дават размер 411мм дължина за седана и 405мм дължина за комбито, обаче според мен това е в ненатоварено състояние. Като се сложат на колата, нещата стават други. 100% ще се вирне седана повече с пружините от комби и то доста.. и 100% са поне 2х по-скъпи от тези за седана, т.к. се произвеждат в мното по-малко бройки.

 

Днес разпитах на 2-3 места, и за сега единствения вариант да се купят тези пружини си остава онлайн от Германия. Тук никъде не успях да намеря налични и никой, който да е съгласен да достави няколко бройки. Цената като гледам е около 80 евро за брой с малки разлики между марките, т.е. за около 350лв с доставката ще легне до Бг комплекта. 350лв(пружини)+250лв(амортисьори)+70лв(тампони, маншони и дреболии които са различни между нивомат/без)+труд .. пак си идва към 800лв както и да го погледнеш .. не е малко .. но пак е 1/2 от варианта нови нивомати предвид цената им от 1200лв...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 129
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

А специално за пружините,колега обърнали внимание,че колегата ...mmotors... е поставил едно сайтче с едно заводче ,което е доста добро според мен,та то е не в Германия,а ето отворисиго и прочети малко там за тях...http://www.springsbg.com/bg_start.htm... мисля ,че е в пъти по-по евтено ще ти дойде за прожините .Тъкаче... :mitsu-smiley:

Редактирано от staki
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да, обърнах. Без чертеж и без налична стара пружина няма как да стане обаче. .. пък и пружината не е само външни размери, параметрите на самия материал са от значение, а тях никой няма да ти ги каже.. така че за мен лично не е вариант това .. по-добре да дам сегашните във влаковия завод за 20лв да ми ги поразпънат до 405мм и да ми свият най-горната витка да пасне на тънкия амортисьор ако ще правя подобни изпълнения ... което всъщност не е никак лоша идея :icon_hmm:

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Алекс, виж ми мнението със снимките, мисля че си пропуснал, говорим за варианта комби с тънки амортисьори (без нивомат). Там пружините ще станат на седана. Анди, дават размер 411мм дължина за седана и 405мм дължина за комбито, обаче според мен това е в ненатоварено състояние. Като се сложат на колата, нещата стават други. 100% ще се вирне седана повече с пружините от комби и то доста.. и 100% са поне 2х по-скъпи от тези за седана, т.к. се произвеждат в мното по-малко бройки.

 

Днес разпитах на 2-3 места, и за сега единствения вариант да се купят тези пружини си остава онлайн от Германия. Тук никъде не успях да намеря налични и никой, който да е съгласен да достави няколко бройки. Цената като гледам е около 80 евро за брой с малки разлики между марките, т.е. за около 350лв с доставката ще легне до Бг комплекта. 350лв(пружини)+250лв(амортисьори)+70лв(тампони, маншони и дреболии които са различни между нивомат/без)+труд .. пак си идва към 800лв както и да го погледнеш .. не е малко .. но пак е 1/2 от варианта нови нивомати предвид цената им от 1200лв...

 

 

Да бе вярно пропуснал съм мисълта ти :icon_doh: . В Германия ми бяха казали цена 225 EUR на амортисьор 1бр. нивомат пак скъпи малко ми се видят :rolleyes: това беше преди 5-6 месеца пак ще питам след празниците дали няма да има по добра цена :drive:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да бе вярно пропуснал съм мисълта ти :icon_doh: . В Германия ми бяха казали цена 225 EUR на амортисьор 1бр. нивомат пак скъпи малко ми се видят :rolleyes: това беше преди 5-6 месеца пак ще питам след празниците дали няма да има по добра цена :drive:

А можеш ли да провериш и за някоя от тези номера пружини дето съм ги пуснал? Закс, Спидан или ТРВ като немски марки може би ги има налични при твоите доставчици и може да се докара цена?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А можеш ли да провериш и за някоя от тези номера пружини дето съм ги пуснал? Закс, Спидан или ТРВ като немски марки може би ги има налични при твоите доставчици и може да се докара цена?

 

ОК. Ще питам и ще пиша какво и на каква цена има ... :yes3:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тъййййй, днес направих теста дали работи нивомата. На равно измерих колата празна от гумата до ръба на веждата - беше 9см. Натоварих я с 250кг и я покарах около 1км градско, после я измерих пак - 9см :icon_dance: След разтоварването стана 10см. :icon_clap: Голяма работа е нивомата :icon_rock:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

9 cm... сигурно толкова трябва да е, но не ли грозно толкова високо? На моята е някъде 2,5 см :icon_doh: (не съм с нивомат, седан е бубуто). Аз не знам колко трябва да бъде на седан, но повече от 5 см. ми грознеят.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

9 cm... сигурно толкова трябва да е, но не ли грозно толкова високо? На моята е някъде 2,5 см :icon_doh: (не съм с нивомат, седан е бубуто). Аз не знам колко трябва да бъде на седан, но повече от 5 см. ми грознеят.

 

Ти си с 17 ? А като сменя амортисьорите пружините и тампона смени ли отзад ?

 

Тъййййй, днес направих теста дали работи нивомата. На равно измерих колата празна от гумата до ръба на веждата - беше 9см. Натоварих я с 250кг и я покарах около 1км градско, после я измерих пак - 9см :icon_dance: След разтоварването стана 10см. :icon_clap: Голяма работа е нивомата :icon_rock:

 

Ами честито! Дано да карат още дълго и да си спестиш филма със смяната им. Аз честно казано не съм мерил, ама при 205х60R15 навирам точно 4 пръста между гумата и веждата, което е ~7см - явно или почнала да висва задницата при мен (аз я и усещам де, последен сезон са амортисьорите, макар че нивомат функцията си работи) или ти не си мерил точно отгоре на гумата ами някъде по-отсрани... :icon_hmm:

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

С 15-ки съм. Гумите са ми малко по-високи, но не отричам влошеното състояние на пружините. 205/65 са, което прави 22 мм разлика.

Вдигах я на крик и над 5 см. седи грозно. В момента отпред е около 52 мм, а отзад - 27 мм. Казвам "около" понеже не претендирам за прецизност при измерването. Ако след като сложа нови пружини се вирне на 7-8 см., нищо чудно да си кача един бордюр в багажника :D . Иначе само амортисьорите смених и един прахозащитен маркуч. Тампоните са пушка и имам даже 2 резервни.

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Лелее, тя съвсем зарита в асфалта твойта .. :icon_hmm: дай-ги някъде да ти ги разпънат до 411мм в ненатоварено състояние като не ти се купуват нови. Шпрегване ли се казваше операцията - нагряват до червено, разпъват и каляват пак, после боя .. според мен си губи и от пътно поведение така като не отговаря на заводските стойности окачването ..

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е виж нагоре в темата - Алекс ти е дал марката http://automotive.lesjoforsab.com/automotive/eng/default_eng.aspx?p=catalog&s=javacat - добри пружини, проверени, на добра цена, пиши му ЛС да те светне как можеш да си поръчаш - ти поне със седана си лесен - ние да го мислим с комбитата.. :icon_angel:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Любо, не съм я мерил точно от грайфера, а от една черта отстрани, иначе и моята е най - много 7см

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ха, точно такива гледах сутринта в България за по 100 лева парчето. Щом са проверени ... :icon_dance:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Четох внимателно,но не разбрах последно от къде се купува каябата и за колко,как се познава кога са за сменяне пружините,как може да се проверат амортисьорите,а японската каяба къде е... :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Четох внимателно,но не разбрах последно от къде се купува каябата и за колко,как се познава кога са за сменяне пружините,как може да се проверат амортисьорите,а японската каяба къде е... :icon_hmm:

Аз имам японски Каяби, пише си го на стеблото,задните са усилени и са доста по дебели от нормалните за седан, но НЕ са с нивомат...........предните са също японски........утре ще ти постна една снимка на такива..........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Как да определиш състоянието на задните пружини ли? Ако пружините са зле, ще се наблюдава отрицателен кембър на задните колела при паркирана на равна повърхност ненатоварена кола. По-сигурен критерий е разстоянието от гумата до веждата, за което съфорумци казват 70 мм, дори 90 при комбитата с нивомат. Всичко това при предписваните размери гуми за модела и стандартна дължина на пружините (стандартно окачване).

Състоянието на амортисьорите няма как да го разбереш, освен ако и те са зле. Задницата на моя се люлееше аксиално при преминаване през неравност дори само с едното колело, като ефектът беше по-ясно изразен с пътници на задните седалки. В същото време преминаването на бабуна с висока скорост не предизвикваше разлюляване на задницата по вертикала. Колата си следваше извивките на пътя и зададената траектория, но само при равен път. Колкото и да люлееш колата с натискане на заден калник, тя не проявява склонност към разлюляване и създава впечатление за здрави амортисьори. Рязкото повдигане за долния ръб на веждата нагоре също не дава резултат. Няма паразитни звуци при това движение - скърцания, къркорения, потропвания... Тези тестове не дават правдоподобни резултати при този модел. Тресачката също няма да ти отговори на въпроса "трябва ли да сменя задните амортисьори?".

Това и лични наблюдения ме карат да мисля, че окачването на тази кола е много капризно и системата "амортисьор-пружина", в комбинация с независимото окачване на 4-те колела, иска всичко да е както трябва. Проявява нестабилност при най-малката неизправност, която понякога много трудно се определя. Да наредиш нови носачи, тампони, линкове и т. н. е скъпо преживяване, съизмеримо с половин галант на старо, така че отпада. Хубавата новина е че в повечето случаи нестабилността се дължи на пружини и/или амортисьори при тази кола.

Та как да разбереш дали да ги смениш? Само на пътя. Трябва да усетиш как се държи автомобила при различни условия и състояние на пътната настилка. Най-добре е с два пътника на задните седалки. Стабилна ли е - не пипай нищо.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам японски Каяби, пише си го на стеблото,задните са усилени и са доста по дебели от нормалните за седан, но НЕ са с нивомат...........

 

Тези дебелите каяби ако са 341241 са аналог на MR455684 - HIGH GROUND CLEARANCE SUSP (т.е офроуд окачването).

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тези дебелите каяби ако са 341241 са аналог на MR455684 - HIGH GROUND CLEARANCE SUSP (т.е офроуд окачването).

Точно за тях става дума..........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Точно за тях става дума..........

А DJ Tymbi,каква е цената на задните амортисьори за седана,от тези.

:mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 месеца ...

Обадих се в БАЛКАН ПАРТС и ми обявиха цена от 450лв. за 4-те амортисьора, като ми казаха че двата са Каяба двата са Накамото. колата ми е без Нивомат

Редактирано от I. Milev
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

сравнявах по каталога от предни постов с нивомат и без да видя и за моята Муцунка какви са амортисьорите ама на не намирам разлики.

Та може ли и на мен да проверите със или без са: JMBLNEA2WVZ005595?

 

Предварително благодаря

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Без нивомат, късметлия си.

 

:drinks:

 

Сега ще препрочета темата като ще знам какво се отнася за мен.

 

А за пружините може ли помощ?

Че и там като четох много варианти, чак се цитираше разлика от 7 мм.който били съществени :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е супер, това е интересно... С твоя вин излизат MR235575 които явно са другия вид пружини слагани на комби без нивомат фабрично.Изглежда са слагани в първите години на модела, после са заменени с MR403198, които ако може да се съди по илюстрациите на мен ми изглеждат една идея по-усилени.

Тези твоите оригинални като гледам са още по-скъпи и от MR403198, които бяха над 500лв миналата година и само Миро от Ратола можеше да ги достави. На оригиналните ти аналозите са

 

SPIDAN 55832

KYB RC5864

SUPLEX 20129

TRW JCS990

 

, на MR403198 които също би трябвало да станат 1:1 при теб аналозите ги виж в предния пост съм ги дал.

 

За еМнайсти път, TRW ги има и двата номера в каталога на Тех-Ко, което ще рече че евентуално могат да ги доставят с поръчка, т.к. са представители на марката. Ако някой все пак поръча да каже цени после че е интересно.. .

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...