Премини към съдържание

Какви амортисьори ?


lesko

Препоръчано мнение

Добре де кое е по добре колеги само маслени или газо маслени...или там газови само имали такива ...

:mitsu-smiley:

Не се заблуждавай с подвеждащия въпрос от моя страна, маслени амортесьори мисля че няма от няколко години, поне в каталозите на няколко фирми производителки на амортесьори...........купи си Каяба G-шок ,или червени Конита, като на последните ги регулирай в най меко положение и няма да сбъркаш, ще останеш доволен......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 129
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Не се заблуждавай с подвеждащия въпрос от моя страна, маслени амортесьори мисля че няма от няколко години, поне в каталозите на няколко фирми производителки на амортесьори...........купи си Каяба G-шок ,или червени Конита, като на последните ги регулирай в най меко положение и няма да сбъркаш, ще останеш доволен......

Благодаря DJ Tymbi ,за отговоръти мисля ,че за всички е доста изчерпателно казано от твоя страна благодаря още веднъж...

:mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не,Съвсем смотани пружини за добри пари .............

 

Мдам за съжаление Пламката е прав ..

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Айде пак разбирача .. ти нали караше Ауди бре, от къде знаеш какви са амортисьорите на Галанта :icon_thumbup:

... Майтапа настрана, обаче тук не си прав. Амортисьорите оригинално са SACHS 444 219 и в каталога са си обозначени като self-leveling, a при мен все още работи това и съм го наблюдавал многократно, както казах най си личи точно след разтоварване, когато се вирва осезаемо задницата.

Kaрам само комбита и на Галанта съм ги сменял и 4те. Нито един не беше Sachs... На предното Ауди също, където са пак нивомати и окачвaнето беше S6 , а и на един Форд Скорпио където единия струваше 850лв. Нивомат е много общо понятие, при БМВ е вързано с хидравликата при Мерцедесите са пак едни сфери и това , което тук някой описват , че товариш колата и гледаш как се вдига досега на никоя кола не съм го виждал , а съм го виждал единствено на Астра, но там амортисьорите и ги помпеше собственика... :D

А на един приятел москвича не знам с какво е , но като го разтовари и цялата кола се вдига... :lol:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Kaрам само комбита и на Галанта съм ги сменял и 4те. Нито един не беше Sachs... На предното Ауди също, където са пак нивомати и окачвaнето беше S6 , а и на един Форд Скорпио където единия струваше 850лв. Нивомат е много общо понятие, при БМВ е вързано с хидравликата при Мерцедесите са пак едни сфери и това , което тук някой описват , че товариш колата и гледаш как се вдига досега на никоя кола не съм го виждал , а съм го виждал единствено на Астра, но там амортисьорите и ги помпеше собственика... :D

А на един приятел москвича не знам с какво е , но като го разтовари и цялата кола се вдига... :lol:

 

На Галанта комби задните са SACHS-BOGE ( нивомата е общо понятие да) , пробвай се да ги свиеш на ръка :good: бая зор дават ...,принципа на работа точно на тия е при достигане на полезния товар да повдигне задницата или нивелира автомобила, :plane: доколко се получава това е друг въпрос :icon_dance: това е номера 6-3012-10-208-4 и ОЕМ MR 333474

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Последно не можах да разбера като го натоваря трябва ли да се вдигне, тоя линк, дето Любо го е дал е на дряновски, доста е обширен и ми е зор да го разбера.

 

Пак възникнаха спорове за работата на нивомата :icon_rock:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мдам за съжаление Пламката е прав ..

Не знам дали е прав, защото аз съм слагал на 2 коли такива. Единият галант е на около 45 000 км. от тогава и на три години и са в цветущо здраве, не мисля, че ще имат проблеми поне още 3,4 години. Другата е по-отскоро на сигурно 15 000 км. и, естествено, няма никакви грижи. Пружините за галант на CS съм ги мерил и като брой навивки и като дебелина - идентични са. Не мога да разбера защо трябва да се насажда недоверие към някои неща, за търговски интерес ли става дума...?

Червеното кони е спряно от производство, вече не се предлага в БГ. В Италия има останали складови наличности, но цените са по-високи. Масово се продава в БГ чешка Каяба за галант. Лично аз не съм убеден в качествата й достатъчно, въпреки че продължавам да мисля, че за тези пари спокойно ще свърши работа за около 100 000 км. Ако някой ще си купува кони, имам 15% отстъпка.

В общи линии всеки афтърмаркет амортисьор е все тая - еднаква работа ще свърши. Аз препоръчвам газови, въпреки, че на пазара в БГ се намират и чисто маслени на токико. Просто са по-евтини.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Последно не можах да разбера като го натоваря трябва ли да се вдигне, тоя линк, дето Любо го е дал е на дряновски, доста е обширен и ми е зор да го разбера.

 

Пак възникнаха спорове за работата на нивомата :icon_rock:

Товариш, кляка, минаваш 50-100 метра и трябва да изравни. После в първия момент като разтовариш се вирва неестествено (подчертавам специално за Тодор, неестествено ), но като минеш 50-100 метра си слиза. Моите така правят и са именно Закс. Тодор или е имал бройка със сменяни амортисьори или е попаднал на варианта след 2000г., когато на 2.0 и дизел са вграждани заводски И от тънките - като за седан, но в комбинация със други пружини.

 

А защо "Нивомат" да е общо понятие? Някой го бъркат с пневматичните системи на Субару и Ауди, но поред wikipedia и PDF-а който пуснах, "Nivomat" е запазена марка на Sachs-Boge за системата им за self-leveling изцяло на хидравличен принцип (без външно управление, действието е основано на принципа на скачените съдове). Този ОЕМ номер амортисьори в каталога на Мицубиши си излизат като Self-Leveling, а Self-leveling грубо се превежда като "самонивелиращ се", а не като "самовтвърдяващ се". И между другото, такива (тази система) са слагани и на БМВ и Audi от тези години, но доста по-висок клас от Галанта.

 

Успех.

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Товариш, кляка, минаваш 50-100 метра и трябва да изравни. После в първия момент като разтовариш се вирва неестествено (подчертавам специално за Тодор, неестествено ), но като минеш 50-100 метра си слиза. Моите така правят и са именно Закс. Тодор или е имал бройка със сменяни амортисьори или е попаднал на варианта след 2000г., когато на 2.0 и дизел са вграждани заводски И от тънките - като за седан, но в комбинация със други пружини.

 

Успех.

днес му сложих 220кг в багажника, клекна си и така си остана, но не съм го карал, постоя така няколко минути, после махнах "багажа" и си се върна в изходна позиция, без никакво неестествено вирване :icon_hmm:

Съвсем като обикновенни Хамортисьори :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ми няма как да разбереш така. Дори да не разбираш англииски, виж картинките в PDF-а. Най общо вътре има работен цилиндър и резервоар с хидр. течност (то за това са и толкова дебели). Като караш и е клекнала задницата, съответно по-сгънат амортисьора, от движението по неравностите (нагоре надолу) се "напомпва" и си вдига нивото. Скачени съдове - ако е по-сгънат, основния му цилиндър се стреми да се напълни с повече хидр. течност и да се върне в уравновесено положение. След това като разтовариш, при движението основния цилиндър връща течност в резервоара и си идва пак на нивото. Вече ако са прекалено омекнали пружините, няма достатъчна сила да компенсира естествено. Няма електроника, няма датчици, съответно няма как да се коригира на място като с вълшебна пръчица като просто му сложиш 4 чувала картофи :D ...

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ми няма как да разбереш така. Дори да не разбираш англииски, виж картинките в PDF-а. Най общо вътре има работен цилиндър и резервоар с хидр. течност (то за това са и толкова дебели). Като караш и е клекнала задницата, съответно по-сгънат амортисьора, от движението по неравностите се "напомпва" и си вдига нивото. Скачени съдове - ако е по-сгънат, основния му резервоар се стреми да се напълни с повече хидр. течност и да се върне в уравновесено положение. След това като разтовариш, при движението от неравностите (нагоре-надолу) основния цилиндър връща течност в резервоара и си идва пак на нивото. Вече ако са прекалено омекнали пружините, няма достатъчна сила да компенсира естествено. Няма електроника, няма датчици, съответно като натовариш няма как да се коригира на място като с вълшебна пръчица :rolleyes: ...

Много точно обяснено. Но си трябват 10,20 хода на амортисьора, за да се придвижи в правилната позиция. И да, вдигат се амортисьорите при натоварено положение и минаването на тези 20-ина хода. Проста, но не особено евтина система.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не знам дали е прав, защото аз съм слагал на 2 коли такива. Единият галант е на около 45 000 км. от тогава и на три години и са в цветущо здраве, не мисля, че ще имат проблеми поне още 3,4 години. Другата е по-отскоро на сигурно 15 000 км. и, естествено, няма никакви грижи. Пружините за галант на CS съм ги мерил и като брой навивки и като дебелина - идентични са. Не мога да разбера защо трябва да се насажда недоверие към някои неща, за търговски интерес ли става дума...?

Червеното кони е спряно от производство, вече не се предлага в БГ. В Италия има останали складови наличности, но цените са по-високи. Масово се продава в БГ чешка Каяба за галант. Лично аз не съм убеден в качествата й достатъчно, въпреки че продължавам да мисля, че за тези пари спокойно ще свърши работа за около 100 000 км. Ако някой ще си купува кони, имам 15% отстъпка.

В общи линии всеки афтърмаркет амортисьор е все тая - еднаква работа ще свърши. Аз препоръчвам газови, въпреки, че на пазара в БГ се намират и чисто маслени на токико. Просто са по-евтини.

 

Роска, аз от лична гледна точка коментирам. Пламен ми сложи на мен преди 2 години въпросните CS пружини и да, задницата определено се вдигна в сравнение с оригиналните пружини които бяха се уморили и клекнали до неузнаваемост. Но само до тук добре, при товарене на багаж, дори на 1/3 на това което съм товарил преди, задницата така кляка че е невъзможно да мина с повече от 50 дори през минимални неравности по пътя без да задера отдолу. Та да сумаризирам:

  • при празна кола, задницата седи прилично вдигната
  • при товар, кляка много повече отколкото ако си с уморените оригинални пружини.

Та на базата на това, за мен тия пружини не си изпълняват предназначението и не са добри.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не знам дали е прав, защото аз съм слагал на 2 коли такива. Не мога да разбера защо трябва да се насажда недоверие към някои неща, за търговски интерес ли става дума...?

 

Само на две коли................... :icon_doh:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Роска, аз от лична гледна точка коментирам. Пламен ми сложи на мен преди 2 години въпросните CS пружини и да, задницата определено се вдигна в сравнение с оригиналните пружини които бяха се уморили и клекнали до неузнаваемост. Но само до тук добре, при товарене на багаж, дори на 1/3 на това което съм товарил преди, задницата така кляка че е невъзможно да мина с повече от 50 дори през минимални неравности по пътя без да задера отдолу. Та да сумаризирам:

  • при празна кола, задницата седи прилично вдигната
  • при товар, кляка много повече отколкото ако си с уморените оригинални пружини.

Та на базата на това, за мен тия пружини не си изпълняват предназначението и не са добри.

Не забравяй една много съществена разлика......че твоята е комби а аз ти преправих окачването от седан , когато ти дойде ,аз ти казах цените за твоя Галант, а те бяха убийствени - нещо ми се върти в главата около 1200 лв. амортесьори с пружини,защото твоята е комби и там работата е друга..........затова ти предложих да сложим за седан амортесьори и пружини като алтернатива........хубавите пружини за Галант задни са Колбеншнит или цивилната версия на Кйонинг......обаче цените почват от 180 лв. парчето и стигат до 300-350 лв...........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз не знам в колко теми да напиша, че като се прави това с тънките амортисьори на комби, пружините трябва да са от тънките ама не за седан, а за комби. Има такива, различни са, ОЕМ номера им е MR403198, а това са някой автърмаркет:

 

sachs 996838

kyb RC5864

suplex 20130

spidan 55832

monroe SP2695

TRW JCS881

 

 

Ето и нагледна разлика - тънки пружини за седан (в ляво) и за комби (в дясно):

http://media.rexbo.net/parts/spidan/jpg/500/001_20126_2376.jpghttp://media.rexbo.net/parts/spidan/jpg/500/001_20130_2376.jpg

като освен едната витка в повече разлика има от 2мм и в дебелината на телта.

 

Е ако се сложат такива не би трябвало да кляка повече или да увисва след година.

 

 

П.С. Някой ако има инфо къде могат да се купят някои от тези директно в Бг нека да напише... че ОЕМ-а май няма наличност и са на някакви 500++лв.. монро-то и ТРВ излизат в каталога на Тех-Ко, но няма наличност, ще проверя и ще пиша дали могат да ги доставят и на каква цена.

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Товариш, кляка, минаваш 50-100 метра и трябва да изравни. После в първия момент като разтовариш се вирва неестествено (подчертавам специално за Тодор, неестествено ), но като минеш 50-100 метра си слиза. Моите така правят и са именно Закс. Тодор или е имал бройка със сменяни амортисьори или е попаднал на варианта след 2000г., когато на 2.0 и дизел са вграждани заводски И от тънките - като за седан, но в комбинация със други пружини.

Галанта ми беше фейслифт наистина. Възможно е да не е бил нивомат, не споря...Амортисьорите си бяха Каяба...

Друг въпрос ме интересува, амортисьора ли определя височината на автомобила или пружината ? По принцип тя е тази , която носи мъртвото тегло на автомобила, а амортисьора само обира вибрациите или по-скоро люлеенето за да осигури стабилност . Как ако амортисьора регулира височината ще преодолее 300кг тегло в повече и да запази нивото(да го регулира) без да се "втвърди" или по-скоро да му се намали хода ?

Иначе всичките тези картинки съм ги гледал и като търговско представяне са ми ясни, но на практика не се получава точно така.

Редактирано от todor
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Галанта ми беше фейслифт наистина. Възможно е да не е бил нивомат, не споря...Амортисьорите си бяха Каяба...

Друг въпрос ме интересува, амортисьора ли определя височината на автомобила или пружината ? По принцип тя е тази , която носи мъртвото тегло на автомобила, а амортисьора само обира вибрациите или по-скоро люлеенето за да осигури стабилност по принцип. Как ако амортисьора регулира височината ще преодолее 300кг тегло в повече и да запази теглото без да се "втвърди" или по-скоро да му се намали хода ?

Иначе всичките тези картинки съм ги гледал и като търговско представяне са ми ясни, но на практика не се получава точно така.

 

Ами твъдят че това го раздава отчасти и в ролята на пружина .. така пишат, и мен ме домързя да го чета цялото ма това им е в описанието..

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Галанта ми беше фейслифт наистина. Възможно е да не е бил нивомат, не споря...Амортисьорите си бяха Каяба...

Друг въпрос ме интересува, амортисьора ли определя височината на автомобила или пружината ? По принцип тя е тази , която носи мъртвото тегло на автомобила, а амортисьора само обира вибрациите или по-скоро люлеенето за да осигури стабилност по принцип. Как ако амортисьора регулира височината ще преодолее 300кг тегло в повече и да запази теглото без да се "втвърди" или по-скоро да му се намали хода ?

Иначе всичките тези картинки съм ги гледал и като търговско представяне са ми ясни, но на практика не се получава точно така.

По принцип пружините държат теглото на колата, но тези амортесьори са специални и работят на друг принцип, в случая се разбира че те се втвърдяват и по този начин работят на друго ниво.........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Като караш и е клекнала задницата, съответно по-сгънат амортисьора, от движението по неравностите (нагоре надолу) се "напомпва" и си вдига нивото. Скачени съдове - ако е по-сгънат, основния му цилиндър се стреми да се напълни с повече хидр. течност и да се върне в уравновесено положение. След това като разтовариш, при движението основния цилиндър връща течност в резервоара и си идва пак на нивото. Вече ако са прекалено омекнали пружините, няма достатъчна сила да компенсира естествено. Няма електроника, няма датчици, съответно няма как да се коригира на място като с вълшебна пръчица като просто му сложиш 4 чувала картофи

Добреееееее, много пъти се прибирам от Сф понатоварен - 200 - 300кг, не ми е направило впечатление да стои вдигната колата, но и не е толкоз ниска, че да опира по неравностите. НО, в името на науката, ще я натоваря с едни 200кг, като преди това ще мерна разстоянието при празна, после ще измеря колко е клекнала, ще покарам и пак ще измеря. Така ще си проличи, мисля.

Иначе, като казах, че са добре амортисьорите, го твърдя не само от личен опит но минавах стенд за окачването, т.нар. тресачка, който изкара чудесни резултати.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Иначе преди си правих на един пасат комби нови пружини тук за около 40лв/бр беше, много добре ми ги направиха :yes3: Това също е вариант...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Иначе преди си правих на един пасат комби нови пружини тук за около 40лв/бр беше, много добре ми ги направиха :yes3: Това също е вариант...

 

Да, ама чертеж как ще направиш .. хубаво има снимка и няколко размера в описанието, ама никой няма да ти каже примерно твърдост и т.н. параметри които сигурно им трябват ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да, ама чертеж как ще направиш .. хубаво има снимка и няколко размера в описанието, ама никой няма да ти каже примерно твърдост и т.н. параметри които сигурно им трябват ?

Моя грешка, не споменах :icon_blush:

Занесох им едната пружина, направиха ми нови по нея, дори беше счупена на 2-3мест, бях я заварил и така я занесох. Както и преди казах - станаха супер, колата се вдигна и носеше на натоварване повече от преди

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Пружините от комбито могат ли да станат на седана? Видимо са по-солидни (2 мм разлика е доста) и са с 9 навивки. Дали са по-дълги е въпросът? Не искам задницата да се навири неестествено. Цената, ако стават, също ми е интересна.

Мирослав беше писал преди година някъде за 6 броя варианти за задни пружини за седан. Миро, ако прочетеш, дай ни повече информация за размери, производители, якост, твърдост, товароносимост (де да знам как се наричат тук) и други такива трудни за определяне свойства без да пробваш монтираните пружини на автомобила.

 

Вярно е че пружината определя "стойката" на колата, но откакто сложих новите амортисьори, задницата се вдигна с около 1 см. и не мога да си го обясня. Не се сърдя. Разликата със старите аморт. беше че сложих "рефлекс" и като отключиш стъблото, то се вдига бавничко нагоре. Докато на стария където го оставиш, там си седи. Мисля че при маслените стъблото не се вдига от самосебе си. Само че не виждам как тази мижава силичка ще надделее на задницата...

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Цените с номерата ще са достатъчни на първо време :-)

А от комбитата по-дълги ли са и стават ли на седан, някой има ли представа? Трябват ми по-здрави задни пружини със заводската за седан височина на автомобила. Това е.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Цените с номерата ще са достатъчни на първо време :-)

А от комбитата по-дълги ли са и стават ли на седан, някой има ли представа? Трябват ми по-здрави задни пружини със заводската за седан височина на автомобила. Това е.

 

Не стават от комби за седан :icon_crying: като дължина са равни, на седана пружината от едната страна свършва на конус а на комбито няма разлика от двете страни :icon_rock:

 

Ето линк да видиш, няколко модела марката е много сериозна :good:

 

 

http://automotive.lesjoforsab.com/automotive/eng/default_eng.aspx?p=catalog&s=javacat

Редактирано от alex2511
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...