XEN Публикувано 16 юни 2010 Сподели Публикувано 16 юни 2010 Е то няма начин да няма, ама аз нямам! Ето тази сутрин един мерджан С 203 модел, бързо стана ясно че охлаждащят вентилатор не работи заради изгорели транзистори, а новите коли повечето са с честотно регулиране на оборотите, на тези вентилатори..... щеш нещеш 1000лв + и ще стане Няма ли по-евтина алтернатива на тези модули, че цената им е наистина феноменална? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Admin Светльо Ангелов Публикувано 16 юни 2010 Admin Сподели Публикувано 16 юни 2010 ...Неприятният момент обаче е, че....колата става доста по-тромава и "бавна". Трудно набира (то вярно че е 90к.с) и определено се усеща, когато работи климатика. Отразява се на кола с по-слаб двигател, но не е проблем. Аз пък имам климатик само за извънградско... :icon_blush: За да духа студено,двигателя трябва да е в обороти(над 2000).Като спра в задръстването и вътре настава мор.Правиха ми всякакви проверки и мнението на майстора беше,че може да ми е запушен радиатора. :icon_hmm: Проверихте ли състоянието на компресора? Ако има износено бутало, може да не създава достатъчно налягане... :icon_hmm: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 16 юни 2010 Сподели Публикувано 16 юни 2010 Компресора е "Scroll Type"MCS-90 http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Mitsubishi/Galant/Manuals/1997%20Workshop%20Manual/MANUALS/55.pdf Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Admin Светльо Ангелов Публикувано 16 юни 2010 Admin Сподели Публикувано 16 юни 2010 vladimirov, объркал си линка. Компресора е MSC - 90. Галанта е 96-та година. От Мицубиши слагат около 10 вида компресори и независимо дали е от бутален или спираловиден начин на работа се проверят съответно буталото или лагерите. Освен това се сменят задължително всички гарнитури при отваряне. Според мен проблема е в него. Имало е много такива случаи. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
somalietsa Публикувано 16 юни 2010 Сподели Публикувано 16 юни 2010 Проверихте ли състоянието на компресора? Ако има износено бутало, може да не създава достатъчно налягане... :icon_hmm:Майсторът твърдеше,че налягането и температурата,която създава компресора са нормални.Тези дни ще отскоча до някой друг сервиз,та да видим... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Anatoli Публикувано 16 юни 2010 Сподели Публикувано 16 юни 2010 Няма ли по-евтина алтернатива на тези модули, че цената им е наистина феноменална? Единствената алтернатива е втора употреба, има и някой майстори които се занимават със електроника и се сменяват изгорелите електронни елементи, но най-честия дефект е датчика за отчитане на оборотите който е малко по голям от главата на кърфица и се намира на остта на моторчето. В случая вече мерджана е готов, втора употреба 350лв Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Anatoli Публикувано 16 юни 2010 Сподели Публикувано 16 юни 2010 Майсторът твърдеше,че налягането и температурата,която създава компресора са нормални.Тези дни ще отскоча до някой друг сервиз,та да видим... Мда, твоя компресор е спираловиден, разликата от буталния е най-вече с по мекия старт. Но щом ниското налягане пада до 2 бара, а високото се повишава, не би трябвало да е проблема в компресора. Опитай да направиш това което ти казах, наистина смятам че ще има ефект. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 16 юни 2010 Сподели Публикувано 16 юни 2010 (редакция) Вярно е MSC... Ето за по-стария модел: Компресора е AX105VS или AX105VSL, след 1994 MSC105CVS. Сервизното ръководство: http://jdmfsm.info/A...op%20Manual.pdf За климатика почва от страница 1502. Редактирано 16 юни 2010 от vladimirov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
somalietsa Публикувано 16 юни 2010 Сподели Публикувано 16 юни 2010 Мда, твоя компресор е спираловиден, разликата от буталния е най-вече с по мекия старт. Но щом ниското налягане пада до 2 бара, а високото се повишава, не би трябвало да е проблема в компресора. Опитай да направиш това което ти казах, наистина смятам че ще има ефект.Мерси,Анатоли! Това задължително ще го направя. :good: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Anatoli Публикувано 17 юни 2010 Сподели Публикувано 17 юни 2010 Ако някой изпитва трудности във намирането на дехидратор мога да му доставя такъв, цената е 36лв и стотинки. Става въпрос за Галант ЕА, по каталог излиза същия дехидратор и за Каризма и Спейс Стар. Днеска си получих моя, дано в събота успея да си го подменя и аз. Фирмата на която е дехидратора е AVA cooling. Една от водещите фирми начело с Нисенс. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo Dimitrov Публикувано 17 юни 2010 Сподели Публикувано 17 юни 2010 AVA-та не бяха ли пакетираща фирма (т.е. не се знае какво има вътре, може да е дори и оригинален, но може да е и долно китайско менте)? И да ти допълня инфото, Евро07 ги продават Ava, за който има магазин в града може да провери/поръча там, цената е същата каквато казва Анатоли. Косер-а не казаха ли дали ще внесат пак NRF ? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Anatoli Публикувано 17 юни 2010 Сподели Публикувано 17 юни 2010 (редакция) В Евро07 няма, вчера съм питал. Косера внасят само в началото на сезона, след като се изчерпят .... до година. А затова дали са пакетираща фирма ... съмнява ме, виждал съм дехидратори на АВА с лепенка на НРФ И интересното за разлика от някой части на НРФ е, че всичките дехидратори на АВА идват опаковани във фолио, а на НРФ не всички са с допълнителна опаковка която е гаранция, че елемента не е развакумиран. Това е от значение най-много при дехидраторите. Редактирано 17 юни 2010 от Anatoli Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
s01o Публикувано 17 юни 2010 Сподели Публикувано 17 юни 2010 В Евро07 няма, вчера съм питал. Косера внасят само в началото на сезона, след като се изчерпят .... до година. А затова дали са пакетираща фирма ... съмнява ме, виждал съм дехидратори на АВА с лепенка на НРФ И интересното за разлика от някой части на НРФ е, че всичките дехидратори на АВА идват опаковани във фолио, а на НРФ не всички са с допълнителна опаковка която е гаранция, че елемента не е развакумиран. Това е от значение най-много при дехидраторите. Пич, вземи си на Nissens ! - много по читав е от AVA пък и си е истински!...е верно е 2-но по скъп но и пълнежа вътре е сигура по добър в пъти от този на жълтурите! Аз моя миналата година го взех от Косер - 93 кинта с ДДС ! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Anatoli Публикувано 17 юни 2010 Сподели Публикувано 17 юни 2010 И пълнежа нали е един филтър + торбичка сликагел .... какво повече, че да струва толкова пари. Но не се очудвам! Да не говорим че този на Нисенс, реалната му цена за вносителя е около ~35лв. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Blago Публикувано 17 юни 2010 Сподели Публикувано 17 юни 2010 Колеги, за да не отварям нова тема, да попитам за моя случай - Карам галанта на аватара, преди една година го забелязах, че изспуска от едната тръбичка на това ( дехидратор ли е, не съм сигурен) намира се зад десния фар. Капеше нещо като прозрачно желе. Синкаво може би, някакво такова. Не съм си пускал климатроника от това, че си помислих, че може да се повреди нещо компресора. Въпросът ми е, има ли нещо общо с фреона това което тече, т.е. дали имам фреон в системата в момента ? И трябва ли да сменям този дехидратор, или ще мина само с едно уплътнение. Дали ще имам нужда от пълнене с фреон ? Поздрави. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Anatoli Публикувано 17 юни 2010 Сподели Публикувано 17 юни 2010 Отиваш в сервиз за климатици, и казваш че искаш да ти проверят колко фреон имаш, би трябвало да им обясниш за това което пишеш. Те ще ти предложат да сложат оцветител (по принцип), слагат ти оцветителя, пълнят системата с фреон и ти казват колко ти е липсвало. После се разбери с тях, кога да идеш да погледната с UV лампа, и тогава ще разбереш къде какви уплатнения трябва да се сменят.Дехдратора се намира точно там където предполагаш, зад десния фар. Смени го задължително! Ако чакате този дехидратор да се повреди за да го смените .... може да стане много лошо, когато се препълни с влага, торбичката сликагел се пръска и всичко се разнася по системата, а това причинява големи главоболия. Защото вътре топченцата сликагел са малки като лещени зрънца. Сами си вадете извод, като се разнесе това по системата как се очиства. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Matey Публикувано 17 юни 2010 Сподели Публикувано 17 юни 2010 За да не отварям нова тема понеже доста хора имат проблеми с климатиците и са обикаляли по некъдърни майстори.Моля ви се някои да каже майстор от които е доволен и си върши работата свястно.Трябва да се направи диагностика и ако е необходимо да се допълни с фреон ако има нещо което е сдало багажа да се смени.Става въпрос за София около младост4 или горубляна дианабадМерси предварително. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo Dimitrov Публикувано 17 юни 2010 Сподели Публикувано 17 юни 2010 (редакция) Виж ми поста по-нагоре в темата (#24 на 2-ра стр.), казал съм къде ходя в София и съм доволен, момчетата са съвестни и ентусиасти, (форумджии от vw и renault форумите). А иначе като почнете с претенциите вече и в кои квартали да е, едва ли не какъв цвят да е сервиза ... нали е в София, хем искате свестни, хем 10 км разходка са проблем, не мога да го разбера това... Анатоли, не съм никак сигурен че силика-гела седи в пликчета в дехидратора и че е на зърна, веществото е същото, ама по-скоро си е излято по дъното на цилиндъра, не мога да си представя, че някой ще го сложи в пликче, то ще се скъса далеч по-рано от 10 години най-малкото ... (колкото беше изкарал дехидратора при мен без да се запуши). До колкото видях през дупките на стария дехидратор, над гел-а има метална преграда с малки отвори, като решетка, така че няма опастност според мен да тръгне по системата гела, обаче цялата мръсотия се утаява там, отделно ако е влязла повечко влага го надува, така че ако не е сменян няма какво да се чака според мен. Някой ако е рязал такъв нека да сподели как е устроен вътре, ако има и снимки още по добре, че на мен ми е много интересно :icon_blush: . Редактирано 17 юни 2010 от Lyubo Dimitrov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Anatoli Публикувано 17 юни 2010 Сподели Публикувано 17 юни 2010 Ще ти пусна и снимки ... Съжалявам само че нямам снимки от една Ц-класа, модел 2003 година. Миналата година точно това се беше случило и цялата ситема беше пълна с топченца сликагел, повярвай ми като ги надуе 20 атмосфери налягане, че никви дупки немогат да ги спрат.По принцип, топченцата са затворени в едната част на дехидратора, някой са в чорапче (най образно казано), други имат тапичка от мрежа и т.н.Ама че може да се разфърчат из системата, не го подценявай! Утре ще разрежа един два, от днеска имам свалени и ще снимам. Само кажете 1/4 разрез или 1/2 искате Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Matey Публикувано 18 юни 2010 Сподели Публикувано 18 юни 2010 Виж ми поста по-нагоре в темата (#24 на 2-ра стр.), казал съм къде ходя в София и съм доволен, момчетата са съвестни и ентусиасти, (форумджии от vw и renault форумите). А иначе като почнете с претенциите вече и в кои квартали да е, едва ли не какъв цвят да е сервиза ... нали е в София, хем искате свестни, хем 10 км разходка са проблем, не мога да го разбера това... Анатоли, не съм никак сигурен че силика-гела седи в пликчета в дехидратора и че е на зърна, веществото е същото, ама по-скоро си е излято по дъното на цилиндъра, не мога да си представя, че някой ще го сложи в пликче, то ще се скъса далеч по-рано от 10 години най-малкото ... (колкото беше изкарал дехидратора при мен без да се запуши). До колкото видях през дупките на стария дехидратор, над гел-а има метална преграда с малки отвори, като решетка, така че няма опастност според мен да тръгне по системата гела, обаче цялата мръсотия се утаява там, отделно ако е влязла повечко влага го надува, така че ако не е сменян няма какво да се чака според мен. Някой ако е рязал такъв нека да сподели как е устроен вътре, ако има и снимки още по добре, че на мен ми е много интересно :icon_blush: .Колега изписъл си 5 реда обяснения толкоз ли не можа да напишеш една улица номер и име на сервиза. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
XEN Публикувано 18 юни 2010 Сподели Публикувано 18 юни 2010 Колеги информативно дехидратора в Косер 33028 NRF ще пристигне след 10 дни(25бр) , цената е 25.44лв. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo Dimitrov Публикувано 18 юни 2010 Сподели Публикувано 18 юни 2010 (редакция) Колега изписъл си 5 реда обяснения толкоз ли не можа да напишеш една улица номер и име на сервиза. А ти колега толкоз ли не можа да намериш мнението което ти казах, да цъкнеш на линка към VW форума и да видиш в темата и телефон и обяснено как се стига до сервиза Но добре, ето ти телефон специално за теб: Стефан: 0895 428 161 0885 115 287 skype : stefan.gorchev кв. Красна Поляна,бул. Никола Мушанов № 114. (Влиза се откъм улиците Добротич и Спас Вацов)линк към темата им във VW форума: http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=13&t=44549 Така добре ли е ? Редактирано 18 юни 2010 от Lyubo Dimitrov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
s01o Публикувано 18 юни 2010 Сподели Публикувано 18 юни 2010 Анатоли, не съм никак сигурен че силика-гела седи в пликчета в дехидратора и че е на зърна, веществото е същото, ама по-скоро си е излято по дъното на цилиндъра, не мога да си представя, че някой ще го сложи в пликче, то ще се скъса далеч по-рано от 10 години най-малкото ... (колкото беше изкарал дехидратора при мен без да се запуши). До колкото видях през дупките на стария дехидратор, над гел-а има метална преграда с малки отвори, като решетка, така че няма опастност според мен да тръгне по системата гела, обаче цялата мръсотия се утаява там, отделно ако е влязла повечко влага го надува, така че ако не е сменян няма какво да се чака според мен. Някой ако е рязал такъв нека да сподели как е устроен вътре, ако има и снимки още по добре, че на мен ми е много интересно :icon_blush: . Точно за това говорех по горе! - в "жълтите" дехидратори, слика-гел-а е в силиконова/наелонова (както щете го разбирайте мрежичка) и за това се скапва прекалено бързо и прави големи поражения по системата!В филтрите на Nissens и на всички останали ИСТИНСКИ производители на части за климатици, слика-гел-а е затворен в метална сърцевина с микропори (много финни дупчици) !За това моя дехидратор, също като на колегата се бе скапал след 10 години непрестанна употреба а не след 1-2, както го пишат по форумите, че им се скапвали и незнам си какво - и това било нормално! Братовчед ми се занимава с автоклиматици и пред мене разряза стария филтър на Галанта (който беше оригинален) и един "куча марка" !Разликата беше от земята до луната. Оригиналния или този на Nissens има нещо като 2 камери през които циркулира фреона и съответно се дехидратира от водата. "Жълтият" - просто имаше торбичка с сложен "НЯКАКЪВ" силикагел, която торбичка на пипане си беше направо хартиена един вид (за по ефтино разбира се).Този на Nissens, дори имаше и филтрираща метална мрежичка за отделяне на по-едри боклуци (ако има такива разбира се попаднали в системата по една или друга причина) - е точно тази мрежичка стои до входната тръба и се запушва, след 10 години работа - и е нужно да се подмени дехидратора!След запушване, налягането в системата става неравномерно, на моменти е силно, на моменти е слабо, и от това се влияе най-вече компресора. След като компресора се мъчи и работи добре в различни моменти от време, се получава едно странно играене на оборотите на оборотомера, защото стъпковото се мъчи да ги нормализира в следствие на натоварването на двигателя и тнт. и тнт... При мен се получи точно така както и при някои други колеги (има теми в които са описали идентичните порблеми, ако се зачетете ще видите), след смяната на дехидратора, всичко заспива като по учебник!!! Друг е въпроса дали след като аз съм дал 93 кинта за Nissens ще я карам колата още 10 години след като е на 11 когато я взех. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo Dimitrov Публикувано 18 юни 2010 Сподели Публикувано 18 юни 2010 Има логика в думите ти. Сега остава въпроса тези NRF от кой тип са - според сайта им изглеждат сериозна фирма, опаковката им си беше ок (вакумиран в найлон освен кутииката), някой ако има опит с тях нека сподели. А ти от къде си взе nissens-a ? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 18 юни 2010 Сподели Публикувано 18 юни 2010 Според мен тази разлика от приблизително 65 лева в цените на Нисенс и дехидрататор от 27 лева си струва, защото при по-скъпият (и по-качествен) няма да се товари компресора от запушването и съответно разходът на гориво ще по-нисък. Не става въпрос само за 10-те години си мисля. Става въпрос за "изплащането" му в доста по-кратък период. На теория по-евтиният ще изкара три пъти по-малко. Абе всичко си е от значение...... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.