unufry_bg Публикувано 25 Май 2010 Сподели Публикувано 25 Май 2010 Колеги, имам следният проблем и искам да разбера някои от вас сблъсквал ли се е с него, на какво се дължи и как да го отстраня. Когато запаля двигателя и настроя климатроника на 25-27градуса след като загрее започва да духа топло и всичко е нормално, но след известно време (половин или един час) започва да духа все по студено и по студено и се стига до момент в които и при 31.5 градуса пак вкарва не затоплен въздух, а при промяна на 32 градуса което е максимума започва да духа горещо. За да не остана погрешно разбран ще повторя, че колата не губи "парно", а се губят междинните положения и остават при всички температурни настройки на климатроника освен максимума вкарва не загрят въздух и при максимална настройка на температурата духа горещо. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 25 Май 2010 Сподели Публикувано 25 Май 2010 Илиг решно инфо ти подава датчика, който седи на моторчето ,което движи клапата за топло/студено - по този начин ЕКУ-то на климатика не може правилно да си го управлява, защото не знае в какво положение е то, за това и като го дадеш на крайно топло или крайно студено ,ЕКУ-то игнорира сигнала от него и го кара да застане в едно от двете крайни положения...............т.е. моторчето работи ,но датчика към него нещо се сговнясва и не дава правилен сигнал за положението му ( на моторчето)..............Или пък ти се е извадил маркуча отзад на ЕКУ-то ( панела, който управлява климатика - този ,дето е с дисплея) и не може правилно да "чете " външната температура и не може да си настрои междинните температури............ Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bluffer Публикувано 25 Май 2010 Сподели Публикувано 25 Май 2010 (редакция) И аз си мисля, че е от маркуча. За целта трябва да извадиш лицевия панел и да погледнеш дали маркуча си е на мястото (от дясната страна на гърба на управлението). Редактирано 25 Май 2010 от bluffer Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
eXistenZ Публикувано 26 Май 2010 Сподели Публикувано 26 Май 2010 Има и друга вероятност, касетофона ти да грее много и по този начин да обърква датчика за температурата в купето. Някъде имаше тема по въпроса. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bluffer Публикувано 26 Май 2010 Сподели Публикувано 26 Май 2010 Има и друга вероятност, касетофона ти да грее много и по този начин да обърква датчика за температурата в купето. Някъде имаше тема по въпроса. Да, имаше такава тема, но нещата пак се свързват с този маркуч, който трябва да обдухва датчика за вътрешната температура. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Trafik Публикувано 26 Май 2010 Сподели Публикувано 26 Май 2010 Или просто желаната температура е достигната и колкото и да вдигаш градусите все тая 27-30C няма голяма разлика..... :good: Тези дни е доста топло! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
unufry_bg Публикувано 28 Май 2010 Автор Сподели Публикувано 28 Май 2010 Колеги, признах Ви, наистина беше изваден маркуча и макар да не съм пробвал дали проблема се е оправил вярвам, че ще е ОК. НО като извадих панела (целия панел с цвят махагон дръпнах от щипките напред само долната част от към пепелника остана захваната) за да видя извадил ли се е маркуча и да го сложа сега на ми работи запалката и макар, че не пуша от там си захранвам радар-детектора и много се дразня. Утре ще изкубя целия панел и ще видям Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo Dimitrov Публикувано 28 Май 2010 Сподели Публикувано 28 Май 2010 (редакция) Я аз да използвам темата да питам, клапата дето смесва топъл/студен въздух къде се намира точно и за да се достигне до нея цялото табло ли трябва да се "троши" или има начин само с частично разгобяване някак си? Тия дни си правих профилактика на климата и в коша при мотора всичко е перфектно, но при загрял мотор ми прави вътре на духалките само 12 градуса в режим "фул-макс" охлаждане (17 градуса), докато когато скоро съм запалил си прави 6. Та вероятно клапата топъл/студен не уплътнява вече "как си требе" и да речем следващия сезон трябва да и се побае, ама хич не ми се ще разглабяне на цялото табло да му се невиди. Редактирано 28 Май 2010 от Lyubo Dimitrov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 28 Май 2010 Сподели Публикувано 28 Май 2010 Ако мериш по средата, може да вкарва част от външния въздух, това го има на повечето коли, зимата като е на жега, да не заспиваш. На галанта не съм сигурен. Също така имай предвид, че трябва да бачка с R134a и външната температура му влияе повече, от колкото на киматик с R12 фреон. Много ще е добре, ако някой може да качи таблиците с температурите, които трябва да се постигат при различна външна температура. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo Dimitrov Публикувано 28 Май 2010 Сподели Публикувано 28 Май 2010 (редакция) Ами това е интересно инфо, само че в случая ходихме два Галанта, един след друг ги обслужваха, при което на колегата си правеше 7.2 градуса, а мойта 12 при еднакви други условия. Налягания и темп. на тръбите отпред са ми бомба, така че клапата е под съмнение най-вече . Иначе да, вчера по обяд си беше има няма 34 градуса. Редактирано 28 Май 2010 от Lyubo Dimitrov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bluffer Публикувано 28 Май 2010 Сподели Публикувано 28 Май 2010 Колеги, признах Ви, наистина беше изваден маркуча и макар да не съм пробвал дали проблема се е оправил вярвам, че ще е ОК. НО като извадих панела (целия панел с цвят махагон дръпнах от щипките напред само долната част от към пепелника остана захваната) за да видя извадил ли се е маркуча и да го сложа сега на ми работи запалката и макар, че не пуша от там си захранвам радар-детектора и много се дразня. Утре ще изкубя целия панел и ще видям В няколко други теми е писано, че за да извадиш лицевия панел, първо трябва да се надигне и извади долната част, тази която е около ск.лост. Успех! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
chino60 Публикувано 28 Май 2010 Сподели Публикувано 28 Май 2010 Ами това е интересно инфо, само че в случая ходихме два Галанта, един след друг ги обслужваха, при което на колегата си правеше 7.2 градуса, а мойта 12 при еднакви други условия. Налягания и темп. на тръбите отпред са ми бомба, така че клапата е под съмнение най-вече . Иначе да, вчера по обяд си беше има няма 34 градуса. Здравей колега, за да провериш дали клапата работи добре не е необходимо да разглобяваш нищо, лостовете които я управляват се намират под жабката от страната на централната конзола. Просто откачаш лостчето (завърта се малка бяла пластмаса която е като скоба), след което можеш да местиш клапата ръчно. В самата клапа явно има някакъв механизъм, защото когато е откачена не може да застава в междинно положение (или е в положение МАХ студено, или в МАХ топло). Аз лично мисля, че по-скоро има нужда от много малко фреон, а може би кондензатора (външния радиатор) има нужда от измиване с обезмаслител и пароструйка. При замърсен радиатор фреона не успява да се охлади и втечни напълно преди да влезе в изпарителя, поради което системата работи с по-ниско КПД. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo Dimitrov Публикувано 28 Май 2010 Сподели Публикувано 28 Май 2010 (редакция) А клапата вижда ли се като се свали жабката или само лостчето? Нали ви казвам че вчера именно бях на профилактика и тези неща са измерени в сервиза, фреон и масло прясно наляти (690+60 грама), дехидратор сменен, наляганията са добре (около 10 бара ми се мерна), радиатора не е мръсен, на тръбата си прави едни 4 градуса студ, така че вътре е проблема. То ако не бяхме забучили термометър в духалките изобшо нямаше и да разбера че има проблем по начало.. Тази клапа не съм я виждал, но ако има нещо като дунапрен или друг мек материал който доуплътнява по ръбовете, той като се прояде от времето вече не уплътнява плътно и минава и малко топъл въздух, нещо такова ме съмнява най-вече, съдейки по старата си кола (евро-бангия както им казва Пламен ). А и на фул скорост на вентилатора се чува някакъв шум като от листа все едно има вътре, пък те няма как да минат през филтъра, по скоро закъсано уплътнение шуми. Мерси все пак, ще отворя зад жабката да разгледам как е. Ако не трябва да се сваля цялото табло ще ги прославя Митсубиши :mitsu-smiley: . Редактирано 28 Май 2010 от Lyubo Dimitrov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 28 Май 2010 Сподели Публикувано 28 Май 2010 . А и на фул скорост на вентилатора се чува някакъв шум като от листа все едно има вътре, пък те няма как да минат през филтъра, по скоро закъсано уплътнение шуми. Може и да са листа, вентилатора се пада преди филтъра. Това е снимка от Carisma-та, на галанта, трябва да е почти същото. http://img121.imageshack.us/i/dsc00037b.jpg/ Ето го упътването. http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Mitsubishi/Galant/Manuals/1997%20Workshop%20Manual/MANUALS/55.pdf Имаше и една друга таблица с повече стойности за температурите, но е в някой друг PDF. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 29 Май 2010 Сподели Публикувано 29 Май 2010 А клапата вижда ли се като се свали жабката или само лостчето? Нали ви казвам че вчера именно бях на профилактика и тези неща са измерени в сервиза, фреон и масло прясно наляти (690+60 грама), дехидратор сменен, наляганията са добре (около 10 бара ми се мерна), радиатора не е мръсен, на тръбата си прави едни 4 градуса студ, така че вътре е проблема. То ако не бяхме забучили термометър в духалките изобшо нямаше и да разбера че има проблем по начало.. Тази клапа не съм я виждал, но ако има нещо като дунапрен или друг мек материал който доуплътнява по ръбовете, той като се прояде от времето вече не уплътнява плътно и минава и малко топъл въздух, нещо такова ме съмнява най-вече, съдейки по старата си кола (евро-бангия както им казва Пламен ). А и на фул скорост на вентилатора се чува някакъв шум като от листа все едно има вътре, пък те няма как да минат през филтъра, по скоро закъсано уплътнение шуми. Мерси все пак, ще отворя зад жабката да разгледам как е. Ако не трябва да се сваля цялото табло ще ги прославя Митсубиши :mitsu-smiley: .А знаеш ли как се прави и кое кое е точно?По принцип там е доста здраво всичко, но все пак ако го напънеш ,има вероятност да се счупи нещо............От това ,което прочетох ,разбирам, че се съмняваш в клапата за топло - студено.........тя се намира най на дълбоко ,почти в средата на таблото и почти не се вижда ............движи се от ел. моторче ,което като разположение заема :http://media.snimka.bg/1773/009800510.jpgНямам време да си играя с Фотошоп и Паинт-а да рисувам, но мотрчето се намира там, където виси най долния бял куплунг ..........За целта трябва да се махне и страничната кора на барчето от пасажерската страна,сваля се и жабката,кората под нея,металната шина ,където държи жабката а винтовете им са отсрани на таблото ,най дясно под капака ,който и него трябва да свалиш ............Моторчето представлява ето така:http://media.snimka.bg/1773/009800512.jpgТова именно е въпросното моторче.................на него е закачена една метална пръчка-тел ,чрез кочто моторчето движи клапата...........за да провериш това, в което те съмнява ,а именно дали не уплътнява добре ,то запали мотора и загрее, на нулева и дръпната ръчна пусни климатика........като позахладнее малко ,с ръка почни да местиш клапата напред -назад ,ще чуваш едно "хлоп хлоп" при дърпане назад -напред ,а ти през това време си сложи другата ръка на някоя духалка( сасмо че я провери дали е отворена докрай) и трябва да усещаш по студено или по топло въздуха..........дори ако искаш да си убеден в това ,което правиш ,е хубаво да застопориш телта и клапата в студено положение ,т.е. плътно отворено в студ.. положение и влез в колата и постой вътре малко................по този начин ще разбереш как е било преди и как е сега.............Ако все пак не се оправиш , свирни ми и ще го оправиме..............Иначе ако се наложи да се сваля клапата - :icon_death: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo Dimitrov Публикувано 29 Май 2010 Сподели Публикувано 29 Май 2010 Мда, деликатно изглежда, мерси Пламене. Определено ще предоставя на теб проверката покрай някоя друга операция по натам - може пък само мАторЯ да не може да я затвори напълно (А дано). Винаги са ме ужасявали тези операции в дълбините на таблото - не е полезно за здравето нито на собственика, нито на монтьора :icon_box: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 29 Май 2010 Сподели Публикувано 29 Май 2010 Нямам време да си играя с Фотошоп и Паинт-а да рисувам, но мотрчето се намира там, където виси най долния бял куплунг ...Не че аз имам много време :P ама кво да те правя ...Заповядай... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BallAtriX Публикувано 29 Май 2010 Сподели Публикувано 29 Май 2010 Не че аз имам много време :P ама кво да те правя ...Заповядай... off:Човек , голям майтапчия си признах те :icon_clap: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
GT PoWeR Публикувано 31 Май 2010 Сподели Публикувано 31 Май 2010 Имам същият проблем като на колегата, който е пуснал темата - отворих панела и маркуча си беше на място: http://img205.imageshack.us/img205/5361/dsc00313ow.th.jpg Освен това не ползвам крайното стъпало на касетофона, така, че и той не влияе на датчика. Около него няма насъбрала се прах, която да пречи на правилното отчитане.Направи ми впечатление обаче, че долния край на маркуча влиза в нещо, като тройник, който има отвор: http://img517.imageshack.us/img517/7536/dsc00312i.th.jpg Така ли трябва да бъде или има друг маркуч там или тапа? Как е при вас? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
atila Публикувано 31 Май 2010 Сподели Публикувано 31 Май 2010 Имам същият проблем като на колегата, който е пуснал темата - отворих панела и маркуча си беше на място: http://img205.imageshack.us/img205/5361/dsc00313ow.th.jpg Освен това не ползвам крайното стъпало на касетофона, така, че и той не влияе на датчика. Около него няма насъбрала се прах, която да пречи на правилното отчитане.Направи ми впечатление обаче, че долния край на маркуча влиза в нещо, като тройник, който има отвор: http://img517.imageshack.us/img517/7536/dsc00312i.th.jpg Така ли трябва да бъде или има друг маркуч там или тапа? Как е при вас? Май всички си го имаме този проблем :icon_hmm: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 31 Май 2010 Сподели Публикувано 31 Май 2010 Така ли трябва да бъде или има друг маркуч там или тапа? Как е при вас?Така си е по рождение.. :D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
GT PoWeR Публикувано 31 Май 2010 Сподели Публикувано 31 Май 2010 Така си е по рождение.. :D Значи няма надежда... :icon_hmm: По рождение са му объркали климатроника на този модел....... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Anatoli Публикувано 31 Май 2010 Сподели Публикувано 31 Май 2010 Ами значи като гледам снимките, си мисля че моторчето засмуквайки въздуха от предната част на пулта за управление на климатика, все на някъде трябва да отведе този въздух и е съвсем нормално да нямаш тапа накрая на маркуча.Може и да греша, това си е мое предположение, все още не ми се е налагало да правя интервенций по тази част на колата си Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.