Премини към съдържание

Проблеми с климатроника


Препоръчано мнение

Колеги, имам следният проблем и искам да разбера някои от вас сблъсквал ли се е с него, на какво се дължи и как да го отстраня. Когато запаля двигателя и настроя климатроника на 25-27градуса след като загрее започва да духа топло и всичко е нормално, но след известно време (половин или един час) започва да духа все по студено и по студено и се стига до момент в които и при 31.5 градуса пак вкарва не затоплен въздух, а при промяна на 32 градуса което е максимума започва да духа горещо. За да не остана погрешно разбран ще повторя, че колата не губи "парно", а се губят междинните положения и остават при всички температурни настройки на климатроника освен максимума вкарва не загрят въздух и при максимална настройка на температурата духа горещо.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Илиг решно инфо ти подава датчика, който седи на моторчето ,което движи клапата за топло/студено - по този начин ЕКУ-то на климатика не може правилно да си го управлява, защото не знае в какво положение е то, за това и като го дадеш на крайно топло или крайно студено ,ЕКУ-то игнорира сигнала от него и го кара да застане в едно от двете крайни положения...............т.е. моторчето работи ,но датчика към него нещо се сговнясва и не дава правилен сигнал за положението му ( на моторчето)..............

Или пък ти се е извадил маркуча отзад на ЕКУ-то ( панела, който управлява климатика - този ,дето е с дисплея) и не може правилно да "чете " външната температура и не може да си настрои междинните температури............

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И аз си мисля, че е от маркуча. За целта трябва да извадиш лицевия панел и да погледнеш дали маркуча си е на мястото (от дясната страна на гърба на управлението).

Редактирано от bluffer
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Има и друга вероятност, касетофона ти да грее много и по този начин да обърква датчика за температурата в купето. Някъде имаше тема по въпроса.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Има и друга вероятност, касетофона ти да грее много и по този начин да обърква датчика за температурата в купето. Някъде имаше тема по въпроса.

 

Да, имаше такава тема, но нещата пак се свързват с този маркуч, който трябва да обдухва датчика за вътрешната температура.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Или просто желаната температура е достигната и колкото и да вдигаш градусите все тая 27-30C няма голяма разлика..... :good:

Тези дни е доста топло!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, признах Ви, наистина беше изваден маркуча и макар да не съм пробвал дали проблема се е оправил вярвам, че ще е ОК. НО като извадих панела (целия панел с цвят махагон дръпнах от щипките напред само долната част от към пепелника остана захваната) за да видя извадил ли се е маркуча и да го сложа сега на ми работи запалката и макар, че не пуша от там си захранвам радар-детектора и много се дразня. Утре ще изкубя целия панел и ще видям ;-)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Я аз да използвам темата да питам, клапата дето смесва топъл/студен въздух къде се намира точно и за да се достигне до нея цялото табло ли трябва да се "троши" или има начин само с частично разгобяване някак си? Тия дни си правих профилактика на климата и в коша при мотора всичко е перфектно, но при загрял мотор ми прави вътре на духалките само 12 градуса в режим "фул-макс" охлаждане (17 градуса), докато когато скоро съм запалил си прави 6. Та вероятно клапата топъл/студен не уплътнява вече "как си требе" и да речем следващия сезон трябва да и се побае, ама хич не ми се ще разглабяне на цялото табло да му се невиди.

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако мериш по средата, може да вкарва част от външния въздух, това го има на повечето коли, зимата като е на жега, да не заспиваш. На галанта не съм сигурен. Също така имай предвид, че трябва да бачка с R134a и външната температура му влияе повече, от колкото на киматик с R12 фреон. Много ще е добре, ако някой може да качи таблиците с температурите, които трябва да се постигат при различна външна температура.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами това е интересно инфо, само че в случая ходихме два Галанта, един след друг ги обслужваха, при което на колегата си правеше 7.2 градуса, а мойта 12 при еднакви други условия. Налягания и темп. на тръбите отпред са ми бомба, така че клапата е под съмнение най-вече :). Иначе да, вчера по обяд си беше има няма 34 градуса.

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, признах Ви, наистина беше изваден маркуча и макар да не съм пробвал дали проблема се е оправил вярвам, че ще е ОК. НО като извадих панела (целия панел с цвят махагон дръпнах от щипките напред само долната част от към пепелника остана захваната) за да видя извадил ли се е маркуча и да го сложа сега на ми работи запалката и макар, че не пуша от там си захранвам радар-детектора и много се дразня. Утре ще изкубя целия панел и ще видям ;-)

 

В няколко други теми е писано, че за да извадиш лицевия панел, първо трябва да се надигне и извади долната част, тази която е около ск.лост. Успех!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами това е интересно инфо, само че в случая ходихме два Галанта, един след друг ги обслужваха, при което на колегата си правеше 7.2 градуса, а мойта 12 при еднакви други условия. Налягания и темп. на тръбите отпред са ми бомба, така че клапата е под съмнение най-вече :). Иначе да, вчера по обяд си беше има няма 34 градуса.

 

Здравей колега, за да провериш дали клапата работи добре не е необходимо да разглобяваш нищо, лостовете които я управляват се намират под жабката от страната на централната конзола. Просто откачаш лостчето (завърта се малка бяла пластмаса която е като скоба), след което можеш да местиш клапата ръчно. В самата клапа явно има някакъв механизъм, защото когато е откачена не може да застава в междинно положение (или е в положение МАХ студено, или в МАХ топло).

Аз лично мисля, че по-скоро има нужда от много малко фреон, а може би кондензатора (външния радиатор) има нужда от измиване с обезмаслител и пароструйка. При замърсен радиатор фреона не успява да се охлади и втечни напълно преди да влезе в изпарителя, поради което системата работи с по-ниско КПД.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А клапата вижда ли се като се свали жабката или само лостчето? Нали ви казвам че вчера именно бях на профилактика и тези неща са измерени в сервиза, фреон и масло прясно наляти (690+60 грама), дехидратор сменен, наляганията са добре (около 10 бара ми се мерна), радиатора не е мръсен, на тръбата си прави едни 4 градуса студ, така че вътре е проблема. То ако не бяхме забучили термометър в духалките изобшо нямаше и да разбера че има проблем по начало.. Тази клапа не съм я виждал, но ако има нещо като дунапрен или друг мек материал който доуплътнява по ръбовете, той като се прояде от времето вече не уплътнява плътно и минава и малко топъл въздух, нещо такова ме съмнява най-вече, съдейки по старата си кола (евро-бангия както им казва Пламен :)). А и на фул скорост на вентилатора се чува някакъв шум като от листа все едно има вътре, пък те няма как да минат през филтъра, по скоро закъсано уплътнение шуми. Мерси все пак, ще отворя зад жабката да разгледам как е. Ако не трябва да се сваля цялото табло ще ги прославя Митсубиши :mitsu-smiley: .

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

. А и на фул скорост на вентилатора се чува някакъв шум като от листа все едно има вътре, пък те няма как да минат през филтъра, по скоро закъсано уплътнение шуми.

 

Може и да са листа, вентилатора се пада преди филтъра. Това е снимка от Carisma-та, на галанта, трябва да е почти същото. http://img121.imageshack.us/i/dsc00037b.jpg/

 

Ето го упътването. http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Mitsubishi/Galant/Manuals/1997%20Workshop%20Manual/MANUALS/55.pdf Имаше и една друга таблица с повече стойности за температурите, но е в някой друг PDF.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А клапата вижда ли се като се свали жабката или само лостчето? Нали ви казвам че вчера именно бях на профилактика и тези неща са измерени в сервиза, фреон и масло прясно наляти (690+60 грама), дехидратор сменен, наляганията са добре (около 10 бара ми се мерна), радиатора не е мръсен, на тръбата си прави едни 4 градуса студ, така че вътре е проблема. То ако не бяхме забучили термометър в духалките изобшо нямаше и да разбера че има проблем по начало.. Тази клапа не съм я виждал, но ако има нещо като дунапрен или друг мек материал който доуплътнява по ръбовете, той като се прояде от времето вече не уплътнява плътно и минава и малко топъл въздух, нещо такова ме съмнява най-вече, съдейки по старата си кола (евро-бангия както им казва Пламен :)). А и на фул скорост на вентилатора се чува някакъв шум като от листа все едно има вътре, пък те няма как да минат през филтъра, по скоро закъсано уплътнение шуми. Мерси все пак, ще отворя зад жабката да разгледам как е. Ако не трябва да се сваля цялото табло ще ги прославя Митсубиши :mitsu-smiley: .

А знаеш ли как се прави и кое кое е точно?По принцип там е доста здраво всичко, но все пак ако го напънеш ,има вероятност да се счупи нещо............От това ,което прочетох ,разбирам, че се съмняваш в клапата за топло - студено.........тя се намира най на дълбоко ,почти в средата на таблото и почти не се вижда ............движи се от ел. моторче ,което като разположение заема :

http://media.snimka.bg/1773/009800510.jpg

Нямам време да си играя с Фотошоп и Паинт-а да рисувам, но мотрчето се намира там, където виси най долния бял куплунг ..........За целта трябва да се махне и страничната кора на барчето от пасажерската страна,сваля се и жабката,кората под нея,металната шина ,където държи жабката а винтовете им са отсрани на таблото ,най дясно под капака ,който и него трябва да свалиш ............

Моторчето представлява ето така:

http://media.snimka.bg/1773/009800512.jpg

Това именно е въпросното моторче.................на него е закачена една метална пръчка-тел ,чрез кочто моторчето движи клапата...........за да провериш това, в което те съмнява ,а именно дали не уплътнява добре ,то запали мотора и загрее, на нулева и дръпната ръчна пусни климатика........като позахладнее малко ,с ръка почни да местиш клапата напред -назад ,ще чуваш едно "хлоп хлоп" при дърпане назад -напред ,а ти през това време си сложи другата ръка на някоя духалка( сасмо че я провери дали е отворена докрай) и трябва да усещаш по студено или по топло въздуха..........дори ако искаш да си убеден в това ,което правиш ,е хубаво да застопориш телта и клапата в студено положение ,т.е. плътно отворено в студ.. положение и влез в колата и постой вътре малко................по този начин ще разбереш как е било преди и как е сега.............

Ако все пак не се оправиш , свирни ми и ще го оправиме..............

Иначе ако се наложи да се сваля клапата - :icon_death:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мда, деликатно изглежда, мерси Пламене. Определено ще предоставя на теб проверката покрай някоя друга операция по натам - може пък само мАторЯ да не може да я затвори напълно (А дано). Винаги са ме ужасявали тези операции в дълбините на таблото - не е полезно за здравето нито на собственика, нито на монтьора :icon_box:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

Нямам време да си играя с Фотошоп и Паинт-а да рисувам, но мотрчето се намира там, където виси най долния бял куплунг ...

Не че аз имам много време :P ама кво да те правя ...Заповядай...

post-3405-1275133627,9071_thumb.jpg

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Имам същият проблем като на колегата, който е пуснал темата - отворих панела и маркуча си беше на място: http://img205.imageshack.us/img205/5361/dsc00313ow.th.jpg

 

Освен това не ползвам крайното стъпало на касетофона, така, че и той не влияе на датчика. Около него няма насъбрала се прах, която да пречи на правилното отчитане.

Направи ми впечатление обаче, че долния край на маркуча влиза в нещо, като тройник, който има отвор: http://img517.imageshack.us/img517/7536/dsc00312i.th.jpg

 

Така ли трябва да бъде или има друг маркуч там или тапа? Как е при вас?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Имам същият проблем като на колегата, който е пуснал темата - отворих панела и маркуча си беше на място: http://img205.imageshack.us/img205/5361/dsc00313ow.th.jpg

 

Освен това не ползвам крайното стъпало на касетофона, така, че и той не влияе на датчика. Около него няма насъбрала се прах, която да пречи на правилното отчитане.

Направи ми впечатление обаче, че долния край на маркуча влиза в нещо, като тройник, който има отвор: http://img517.imageshack.us/img517/7536/dsc00312i.th.jpg

 

Така ли трябва да бъде или има друг маркуч там или тапа? Как е при вас?

 

 

 

Май всички си го имаме този проблем :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

 

Така ли трябва да бъде или има друг маркуч там или тапа? Как е при вас?

Така си е по рождение.. :D
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Така си е по рождение.. :D

 

Значи няма надежда... :icon_hmm:

По рождение са му объркали климатроника на този модел.......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами значи като гледам снимките, си мисля че моторчето засмуквайки въздуха от предната част на пулта за управление на климатика, все на някъде трябва да отведе този въздух и е съвсем нормално да нямаш тапа накрая на маркуча.

Може и да греша, това си е мое предположение, все още не ми се е налагало да правя интервенций по тази част на колата си :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...